aankomst denpasar en dan naar sanur?

hoelang is het ongeveer van denpaser naar sanur?
weet iemand hoeveel het ongeveer met een taxi kost?
of is het leuker om de bus te nemen?
of eventueel andere opties?

ik vraag me verder af wat gedurende onze reis leuker is om te doen:
excursies boeken of toch echt via een taxi en dan zelf de plekjes bezoeken?
ik wil als het mogelijk is ook een beetje de mindere toeristische ‘’ dingetjes ‘’ zien… Weet iemand of het mogelijk is om een school te bezoeken?

Zijn heel vragen! hopelijk komen er een aantal antwoorden te voorschijn.
Alvast bedankt in ieder geval…
Tips zijn altijd welkom.

Groetjes,
Kim

Beste Kim,
het allerbeste antwoord dat ik je kan geven is “kijk even op de website van Sartika Meilani” wie is dat vraag je misschien ? Wel dat is een Nederlands sprekende gids op Bali en uit eigen ondervinding weet ik dat het een hele goede gids is die je de allermooiste plekjes op Bali kan laten zien en als je haar een email stuurt dan is de kans groot dat je wordt opgehaald van het vliegveld tegen een hele kleine vergoeding. Echt ik kan haar van harte aanbevelen en volgens mijn info zijn de scholen momenteel gesloten (school vakantie) zie voor volledige info www.tika-excursie.com
Wanneer ga je precies ? Wij zijn er vanaf 8 juli t/m 1 aug. in hotel Sanur Beach (toppy)

Harry :zon02:

Ik neem aan dat je niet de stad Denpasar wilt bezoeken (is nl vrij saai), maar dat je het vliegveld bedoeld…

Afhankelijk van de verkeersdrukte ben je vanaf het vliegveld in 15-30 minuten in Sanur. Er rijden vanaf het vliegveld geen bussen die kant op, en wanneer je een bemo (minibus) neemt zul je over moeten stappen. Geen aanrader met jetlag en bagage. Voor nog geen 5 euro heb je een taxi die je voor de deur afzet, tickets zijn te koop wanneer je de aankomsthal van het vliegveld uitloopt, en dan aan je rechterhand. Je betaalt vooraf, en dan krijg je een briefje met het nummer van je taxi. Heel makkelijk!

Je kan op Bali een excursies boeken, maar ook gewoon een auto voor een dag huren (met chauffeur). Exursies beginnen vanaf 125,000 rp pp, het huren van een auto kan vanaf 300,000 - 350,000 rp per dag. Over het algemeen zijn de programma’s van excursies niet heel vast, dus als je er een extra stop in wilt bouwen of wat wilt skippen dan kan dat.

Zelf heb ik goede ervaringen met www.balihappytours.com, maar zij spreken geen Nederlands.

het bezoeken van scholen kan soms wel, maar houd er rekening mee dat dat de lessen ontzettend verstgoord. Mijn leerlingen wilden altijd meteen naar buiten wanneer ze een onbekende op het schoolplein zagen, en ik had dan de grootste moeite om ze binnen te houden.

Hai, ik ben in November 2008 op Bali geweest en ik vond Sanur niet zo heel bijzonder. Ik ben vanaf het vliegveld een taxi in gestapt en heb me in Legian laten afzetten. Je zit dan dichtbij de bedrijvigheid van Kuta (leuk om te feesten, maar overdag wordt je gek van de “hawkers”).

Ook: vanaf Ubud (ligt beetje in het midden) kun je ter plekke excursies boeken naar alle plekjes op het eiland. En is een erg relaxt dorpje (HEEL anders dan Kuta en Sanur).

Hou mbt gidsen en privé chauffeurs in de gaten dat ze je vaak juist langs de toeristische routes (zijn niet zo HEEL veel routes) nemen en je tijdens de lunch o.a. afzetten bij hele toeristische restaurants. Niets authentieks aan.

Mijn tip zou zijn: ga met de bus http://www.peramatour.com/bali_Shuttle.php van plaats naar plaats en regel ter plekke wat je in de buurt wilt gaan zien (huur een scootertje of regel een chauffeur voor een dag via het hostel/hotel). Dan kun je heel specifiek plekken bezoeken en zit je niet de hele rit aan die ene (misschien wel slechte) chauffeur vast.

Veel plezier!

Ik kan het niet laten om even op het vorige bericht te reageren.
Zoals altijd wat de één geweldig vindt is voor de ander vreselijk en eigenlijk
heeft dat ook met de leeftijd te maken en interesses natuurlijk.

Sanur is een rustige plaats met ruim voldoende vertier. Winkeltjes, restaurants, barretjes en warungs, overal is het prima toeven. Als je een aantal woorden Indonesisch spreekt dan wordt dat zeer op prijs gesteld en word je ook “eigen” met de zeer vriendelijke bevolking. Wij gaan nu voor de 6e keer waarvan 3 keer in hetzelfde hotel, Sanur Beach. In de buurt zitten ook de andere hotels, Puri Santrian, Hyat hotel en Mercure. Speciaal wil ik noemen: Tia Garden, Cat & Fiddle (3x per week live muziek) Jegeg, Kembali, Warung Ketut, Mago (elke avond live muziek) Donald’s (2x) en restaurant en pub tot laat in de nacht open en zeer gezellig: Trophy. Voor weinig geld kun je daar heerlijk eten en op de vrijdagavond is er live muziek. Onder de plaatselijke bevolking hebben we al heel veel vrienden en komen er ook thuis. Ook is Sanur een goede uitvalbasis om Tanah Lot, Uluwatu, vleemuizengrot, Klungklung te verkennen. Tevens goede uitvalbasis om te gaan duiken op nusa penida, nusa dua.
Op de weg richting denpasar (sunset road) is een grote careffour waar je aankopen kan gaan doen om terug mee te nemen naar huis (mn rijst, noodels, koffie, electronica, …). Je kan om te gaan shoppen het best naar Kuta rijden, ook indien je jong bent en disco fan,voor het echte uitgaansleven moet je daar zijn. Voor ons is Kuta echter helemaal niets maar ja wij zijn zestig jaar en hebben dat wel gehad.
Vanuit Sanur plannen wij onze uitstapjes en na enige niet zo leuke ervaringen zoals slechte chauffeur en/of gids hebben wij nu al twee jaar elke keer Tika vanwege haar vakvrouw gehalte en omdat zij echt niet alleen maar commercieel bezig is maar zich echt inspant om van elke excursie iets moois te maken. Er is tussen haar en ons echt een goede band ontstaan zo goed zelfs dat ik op haar verzoek een website heb gemaakt om wat meer mensen enthousiast te krijgen voor haar werk. Dus echt aan te bevelen uit eigen ervaring!
Te zien en te boeken via www.tika-excursie.com. Kortom Sanur is voor ons in tegenstelling tot andere badplaatsen een gezellige en vooral rustigere plaats waar je een heerlijke vakantie kunt hebben! Genoeg keuze uit goede restaurantjes, die erg goedkoop zijn! Zeker goedkoper als Kuta, dat erg druk en ‘westers’ is met veel opdringerige locals die je van alles proberen aan te smeren.

Harry (Bali forever) :vak01:

Da’s een kwestie van goede afspraken maken…

Sommige chauffeurs DENKEN dat touristen bij die witte restaurants willen eten, en zetten mensen daar met de beste bedoelingen daar af. Ze DENKEN dat ‘wij’ het authentieke eten niet lekker vinden, of dat we de restaurants vies vinden. Of ze zijn bang dat we na afloop ziek worden… En dus zetten ze touristen maar af bij een touristenrestaurant.

Zelf geef ik altijd duidelijk aan dat ik dergelijke restaurant niet op prijs stel. Ik geef aan de kant van de weg aan waar ik wil stoppen, en daar eten we vervolgens. Lukt bijna altijd.

Op touristische plaatsen krijgt een chauffeur soms wat commissie, en altijd wel een gratis maaltijd en soms ook wat sigaretten. Wanneer we in een warung eten, betaal ik uiteraard de maaltijd van de desbetreffende man.

Hai Jenny, dat hebben wij inderdaad ook gedaan. Op sommige plekken mocht hij niet mee eten, maar op de meesten was het nog gezellig ook zodoende.

Echter, veel mensen die we gesproken hebben wisten niet dat ze dit heel goed en stellig moesten aangeven bij de chauffeur en kwamen er dus pas achter na 2 of 3 dagen en hadden al veel plekken bezocht.

Overigens zit er ook charme in om zelf dingen te regelen ter plekke, al begrijp ik dat het hebben van een chauffeur voor veel mensen wenselijk is. Het is ook erg goedkoop en comfortabel.

Mocht hij niet mee eten? Wanneer je in een lokaal restaurant eet, zullen Balinezen meer de regel zijn dan de uitzondering. Aangezien er over het algemeen geen menukaart zal zijn, kan het handig zijn wanneer iemand een beetje vertaalt en uitlegt wat er te krijgen is. Daar zijn de eigenaren alleen maar blij mee! Of zeg je nu dat je in plaats van het niet-authentieke restaurant wat de chauffeur aan raadt, liever eet bij een ander restaurant voor touristen?

Tja, je kan het een gids niet kwalijk nemen dat bepaalde wensen niet vervuld worden, wanneer ze hem niet duidelijk gemaakt worden. Bovendien is er ook nog altijd een taalbariere en zijn er cultuurverschillen waar rekening mee gehouden moet worden…

Een chauffeur boeken voor meerdere aaneengesloten dagen zou ik op Bali niet aanraden. Tussen verschillende steden rijden busjes (als bv Perama), en kun je je makkelijk en goedkoop voortbewegen. Ook te voet en al fietsend is een hoop te zien, en je kan natuurlijk nog altijd gebruik maken van bemo’s op verschillende trajekten. Voor sommige zaken is het echter handig om eens een keer een excursie te boeken, of een auto met chauffeur. De meeste chauffeurs op Bali (en zeker diegene die ik hierboven aanbevolen heb) spreken zeer redelijk Engels, en kunnen een hoop vertellen over het eiland en de cultuur.

Hallo…
Het is ongeveer 20 minutjes until half uur naar Sanur. U kunt ook een taxi nemen van het vliegveld, dat kost alleen ongeveer 80.000. Openbaar bussen op Bali zijn echt niet comfortabel en geen airco, en geen bus mag naar binnen het vliegveld.
Voor een excursie, kunt u ook met nederlands sprekende gids zodat u meer informatie krijgt over Bali en omgeving.
Ik heb ook een website zoals wat Harry heeft verteeld.
http://www.tika-excursie.com

Groetjes
Tika

Lijkt wel Indonesische TV hiero, 9 berichten waarvan 3 reclamespots :smiley:

Hebben Harry en Tika ook berichten geplaatst zonder reclame?

Super ! dankjewel voor jullie spontane reacties allemaal!
ik ga sowieso jullie tips gebruiken!
en dankjewel voor de handige sites allemaal, kga maar eens beginnen met emailen!
ik ben echt super benieuwd naar Bali.
Wij gaan 16 juli, 2 weken ! en dan gaan we nog 1 week naar Singapore.
Ik ben nog nooit in het oosten geweest…
Als het bevalt wordt het volgend jaar Java… :wink:
En als ik geluk heb mss in oktober nog naar Kuala lumpur en Maleisie

Groetjes!

Weet ik niet, als ik die namen zie dan surf ik meteen door, want denk ik “reclame” :smiley: Het begint een beetje te lijken op die folders van de Pizzalijn. Het is natuurlijk niet erg als mensen hun tokootje willen promoten, maar als je denkt, heb je die Harry of die Tika weer ister iets mis. :thumbsdown:

hallo

Waduh toevalligh seh…:smiley: :smiley: :smiley:

Bijna elk touristenbureau in Bali heeft auto’s tot zijn beschikking die ruimte bieden aan 6-8 personen incl bagage.

P.S. ik lees op dit forum met name berichten van Tika zelf, en klachten van mensen dat ze haar mail niet beantwoordt. Persoonlijk boek ik liever ter plekke iets, dan weet ik tenminste met wie ik in zee ga.

Bule had ook allerlei adviezen gegeven om die site te verbeteren, daarvoor werd hij uitgebreid bedankt, maar is nooit gebeurd.

Ik denk dat die Tika maar met haar Harry op het dak moeten gaan zitten, dubieus tweetal met minachting voor de potentiele klant. :smiley: Keuze zat op Bali

Ik heb iets gemist hier…

Ja, ik herinner het me nu weer. De site heette start of zo.

Ach is ook niet zo belangrijk. samengevat typisch Indonesich gerip, mensen die snel even wat geld willen verdienen, denkend dat hunnie slim zijn en de rest van de wereld achterlijk :smiley:

U kunt mij meteen emailen via Sartika_meilani06@yahoo.com. Ik geef u graag meer informatie over Bali.
Groeten
Tika