Heb je daarvoor Corendon opgebeld ? Om te vragen wat het precies inhield ? Wat er op de site staat in de beschrijving is namelijk wat ik hierboven citeerde, dat geeft een heel andere indruk.
De reiservaring die op de site bij de reis staat, overigens ook. Je kunt daar niets invullen trouwens.
Ik haalde ook die ‘betaal’ dingen eruit hoor!!!
(maar wij gaan dan ook vaak naar Turkije, en andere landen, en bij de meeste excursies, en rondreizen zitten dit soort dingen: Turkije: Goud, tapijten ed; Thailand: edelstenen/juwelen, orchideeën, beschilderingen van kleding ed…)
Het was een prachtige reis(met dezelfde gids die u gehad heeft) en hij had een lang ‘betoog’ MAAR… het is een heel belangrijk deel van het land dat u bezocht, en ik vond het behoorlijk interessant(als christen zelfs…)
Ja hij had ‘rare’ dingen, maar ik heb me er niet aan gestoord, en genoten van de reis(welke ik misschien nog wel eens zal doen met mn echtgenoot, ik heb deze nu met een vriendin gedaan)
Wat de kosten van excursies betreft: algemeen gegeven dat je ‘teveel’ betaald. Maar deze waren toch facultatief?? U hoefde niet te gaan. Nog het bedrag van lunch en entreegelden. U hoefde het niet te betalen, het kon, het was een mogelijkheid. Ook bij ons waren er mensen die dit niet deden.
Nogmaals, de kosten van de reis(zelfs nu in het hoogseizoen) vind ik heel erg meevallen, de reis is een prachtige reis, zelfs met een tapijtknoperij, een juwelenzaak, een ledershop en een pottebakkerij. Wij hebben de verkopers vriendelijk bedankt en geen last gehad.
Voor 250 euro(in april) incl reis, rondreis, HP en de hotels en vlucht: SCHITTERENDE REIS!!!
Cappadocië rondreis gedaan van 10-17 augustus 2010 via Corendon geboekt.
Was wel een risico om midden in augustus dit te gaan doen, echter door de schoolvakantie van onze zoon moest het wel. Gelukkig niet elke dag al te heet gehad. Aan de kust, Altanya en Alanja. was het vochtiger dus klammer. De reis was al met al zeer geslaagd. Een klein groepje; 24 personen met chaufeur Achmed en gids Salim mee gerekend. 4 jongeren onder de 18 jaar.
Samen een leuk kontakt opgebouwd gedurende de reis. Gids en chauffeur waren erg goed.
Het starthotel LARA was wel erg miniem met 3 schamele sterren. Een zwembad veel-ste warm(+30gr.!) en veel herrie van de (aan)vliegroute van vliegtuigen die laag bulderend overvliegen.
Ook is er in de direkte omgeving practisch niets te doen. Wij kwamen voor 12 uur 's middags aan en moesten RUIM 3 uur wachten op de -kleine- kamer met 3 personen.Eigenlijk dus een verloren dag! In Cappadocië zelf weer zo’n miniem uitgeruste hotel; Yükseller, ZONDER airco(!) Dat was zweten bij het slapen 's nachts(!) 3 avonden. Het eten en bediening was overal redelijk goed. De reis zelf is met de lange;600 km, rit zowel heen als terug wel een opgave.
Zelf hebben we een ballontocht gedaan die eigenlijk het hoogtepunt van de gehele reis was.
€150 euro de man, kind onder 12 gratis. Waarom er buiten de boeking op de eerste dag van de
busrit 139 euro EXTRA de man moet worden afgerekend is eigenlijk erg vaag. Voor de toegang en fooien etc wordt uitgelegd. jaja, geeft toch geen prettig gevoel. Al met al is de reis wel een aanrader, want Cappadocië is een fantastische belevenis. Wel vreemd dat gids ging voorrekenen wat hij, en de chaauffeur, aan fooi van ons verwachtte…
CORENDON DIT KAN en MOET BETER!!!
Rondreis Cappadocië is wel een geldtrekker!!!
Met de sluwe gids SALIM voorop kom je bij een tapijtenshow, lederwaren demonstratie, Juweliershuis en een pottenbakkerij.
Met de demonstraties is niets mis op zich, maar toch wil men op een sluwe manier toch 'zaken’met je doen. Vooral de juweliersdemo is een voorbeeld.
Getracht wordt je in een kamertje appart te krijgen en ja dan enige prachtige exclusieve ringen te slijten.
Na afloop hoor je van anderen dat diezelfde ringen aardig in prijs verschillen(!) Gespeeld wordt op gevoelens en dat het nu toch wel een uitgelezen moment is om iets voor je partner aan te schaffen. Kortingen van 35% en ‘special price’ voor jouw is de regel. Na afloop informeerd de gids hoeveel je, evt. betaald heb voor een produkt. Het zelfde verhaal bij de ledererwaren, met een toch wel schitterende overdonderende life show vooraf!
LET OP JE CENTEN MENSEN,en BETAAL ALLES MET TURKSE LIRA’S.
er wordt duidelijk vantevoren aangegeven waar dit geld voor is. NL:
*lunches tijdens de reis
*entree gelden bij de bezochte plekken
- fooi voor receptie+hotelboys+bediening in zowel de hotels als eetgelegenheden
bij onze groep heeft er iemand gekozen om dit bedrag NIET te betalen, en deze meneer is elke middag elders gaan lunchen, heeft al zijn entree gelden zelf betaald (geen groepskorting) en fooi gegeven in de hotels. ik weet niet of hij meer/minder/evenveel kwijt was, maar dat is een VRIJE keuze.
Ik herken wel enkele verhalen over de eigenschappen en manier van doen, van dhr. Salim, en ook de verkooptechnieken komen me bekend voor; echter- die verkooptechnieken kom je in het gemiddelde centrumpje ook tegen. Die mensen proberen geld te verdienen, is dat nu echt zo raar? Je moet daar nuchter in blijven, als je nix wilt uitgeven, mag je netjes bij de uitgang gaan wachten. Geen enkel probleem.
Ik snap niet dat zoveel mensen dit het enige noemenswaardige over deze reis vinden! Wat te noemen van het feit, dat je een kundige gids bij je hebt, die je letterlijk overstelpt met accurate informatie. Dat je in 3 dagen Cappadocie een verscheidenheid aan cultuur, natuur en historie te zien krijgt, en toch vrij bent om te gaan en te staan waar je wilt?
Wij vertrekken deze middag!
Betalen we ter plaatse best met euro’s of Lyra
was is het voordeligst ?
Terplaatse betalen met Turkse Lira’s is het beste! Wel overal afdingen hoor!!!
Laat je niet inpalmen door de mooie verkooppraatjes bij STORKS sieraden ed, ALICE lederwaren-kleding, pottenbakkerij en tapijtenzaak!!! Ze zijn DUUR!!!
Inderdaad is de gids; Salim, erg kundig en redelijk professioneel. Heeft erg veel feitenkennis, maar is wel nogal vooringenomen met alles wat van- of uit Turkije komt.
Over het algemeen was ik wel te spreken over hem, maar enige akkefietjes die zich gedurende de reis hebben voorgedaan waren een erge tegenvaller. De ‘eindfooi’ was hem teggengevallen zodat hij die gepikeerd teruggaf(!), en nam toen ook geen afscheid en verliet de bus in Altanja waar hij zelf blijkbaar woont… Toch géén manier van doen lijkt mij?!?
Wij hadden beide mee… en betalen in wat het ‘voordeligst’ is…
**Vliegtuig naast de baan op Schiphol **
Uitgegeven:2 oktober 2010 19:50Laatst gewijzigd:2 oktober 2010 19:50
**SCHIPHOL - Een toestel van Corendon Airlines is zaterdagavond rond kwart over zeven van de kleine baan op Schiphol-Oost geraakt. Een woordvoerster van de luchthaven heeft dat gezegd. **

© AFP
Volgens de eerste berichten staat het toestel van de Turkse luchtvaartmaatschappij met een wiel in de modder. Over de oorzaak valt nog niets met zekerheid te zeggen.
‘‘Het lijkt er op dat het vliegtuig te ver is doorgereden’’, legde ze uit.
Over het aantal passagiers aan boord kon Schiphol niets zeggen. Er is geen sprake van paniek of onrust. ‘‘Alles ziet er rustig uit.’’
© ANP
Volgende tour, volgende week(!), vanuit Toulouse naar Egypte. Reisorganisatie Marmara.com (frans) Cairo en Nijltocht. Voyages TUI : 50 ans d'expertise et de savoir-faire*
Ben benieuwd!
hoe was het weer bij de rondreis in Cappadocie in december?
ik wil in maart of april naar cappadocie
is het dan niet te koud?
twijfel nog
ik wil in maart of april naar cappadocie
maar nu twijfel ik vanwege het weer
heeft iemand ervaring hier mee
is het te doen om die tijd ?
>>>
Wij zijn vertrokken op 20 april afgelopen jaar. We hebben alles gehad: Zon, regen, sneeuw…(in de bergen)
Het is te doen, maar kan slechter zijn in Cappadocie zelf.
Ik zou net 1-2 wkn later doen, bedenk wel dat in het hoogseizoen het te heet is om het te doen
Maar gewoon GAAN!!!
deed deze reis twee jaar terug in maart. Weer viel reuze mee rond de 20° dus een aanrader
We hebben vorig jaar in augustus een drie daagse excursie naar Cappadocie gemaakt en is ons zeer goed bevallen. We hebben lokaal daar geboekt voor 50 euro per persoon half pension.
Dit was eind augustus en qua temperatuur goed te doen. Het was wel warm maar niet zo warm als aan de kust.
Het voordeel van daar boeken is dat je al daar zelf de datum kunt vaststellen en je eigen hotel kunt uitzoeken eventueel op basis van All in.
In verband met de reistijd raad ik wel aan om een hotel in de omgeving van Side te boeken. Voor degenen die nog gaan veel plezier het is zeker de moeite waard!!
ik ben eind april/begin mei geweest, prachtig !!! Om het daar lente te zijn worden… Absoluut gaan
Je kan bijna overal met euro betalen. Het voordeel is dat je provisie betaalt. Veel plezier. Het zal daar nu wel koud zijn dus warm aankleden!!