Rondreis Cappadocie met Corendon

Heb deze trip verleden jaar gemaakt in maart. Voor die prijs en zelfs met de 120 euro ter plaatse aan de gids te betalen is dit spot goedkoop. Hotels waren ok, middageten gaat door in een soort weg restaurant met buffet formule dus je kan er altijd iets te eten naar gading vinden. Deze trip is echt een aanrader, je ziet zoveel moois wel in korte tijd weliswaar maar is echt top.
Je verblijft uiteraard wat uren in de bus, nu logisch met de afstanden. Maar doen zou ik zeggen :slight_smile:

Samen met Beppie1 ben ik net 1 dag terug van de rondreis door Cappadocia met Corendon.

We hebben in totaal 260 euro pp betaald, zodat we met Transavia konden vliegen en ter plekke hebben we nog eens 140 euro betaald. In totaal dus 400 euro voor de retourvlucht, hotel overnachtingen, ontbijt, diner en lunch, alle entreegelden, fooien voor alles en iedereen.

In totaal hebben we alleen de drankjes bij de lunch en het diner en tussendoor moeten betalen (wel 2 euro per blikje cola)

Ik weet dat veel mensen zeggen: dat kan toch niet voor dat geld, maar het kan wel! De reis was fantastisch! Afgezien van het feit dat natuurlijk Cappadocia geweldig is, zijn de hotels schoon en van alle gemakken voorzien.

Wij zaten 1 nacht in Melissa Garden, waar ze tegen ons niet echt vriendelijk waren, maar anderen hadden goede ervaringen. We hebben 3 nachten gelogeerd in hotel Kral in Urgup, waar iedereen gewoon na 1/2 dag ons kamernummer al uit het hoofd wist en de sleutel al klaar lag. Daarna hebben we nog 3 nachten doorgebracht in hotel Hadrianus in Lara. (beetje groot en lawaaierig, maar ook prima)

Om de kosten te drukken, wordt er gereisd in grote groepen. Onze bus had 40 mensen aan boord, en zo waren er nog 3 andere bussen. We kwamen elkaar telkens tegen, ondanks dat we niet elke keer in hetzelfde hotel logeerden.

Ook bezoek je een pottenbakkerij (niet zo bijzonder), een tapijtknopperij (lijkt net alsof je naar kunst kijkt in een museum) een goudhandel en een leerhandel. Allemaal stuk voor stuk verplicht, maar niet het ergste wat je kan overkomen.

We hadden als gids Salim, die goed Nederlands sprak, veel vertelde en de reis goed leidde. We gingen elke ochtend tussen 8 en 9 weg, en hadden een volledig dagprogramma tot 5h/ half 6. Om 7 uur kon je weer eten en daarna was je meestal vrij.

Het programma was vrij vol, weinig tijd/kans om bij te komen. Dit kan ook komen doordat we natuurlijk vrij chaotisch vertrokken zijn ivm de aswolk van Ijsland, maar er viel ook zoveel te zien!

Ik heb werkelijk genoten! Wat een fantastische reis. Wat een unieke gelegenheid om voor dit geld dit unieke gebied te kunnen bekijken. Uiteraard zou ik dingen anders gedaan hebben als ik met mn backpack was geweest, maar aan de andere kant is het ook wel fijn om gewoon op gezette tijden aan te schuiven voor het eten, niet te hoeven zoeken naar een geschikte plek om te lunchen.
Ook erg goed van de reis, overal waar we stopten, of het nu hotel was, restaurant voor lunch of een koffiepauze, overal kon je gratis naar de wc en hadden ze ook gewoon westerse toiletten.

We hebben echt een gigantisch groot gebied gezien, veel gedaan en unieke ervaringen opgedaan (oa een vaart in een luchtballon!) Als je de kans krijgt en er geinteresseerd in bent: zeker doen!

1 like

Een perfect verslag van een heerlijke reis!!!
Echt genoten!!

Ik heb de fotoā€™s bekeken van Bloem en het zag er mooi en gezellig uit :slight_smile:

waar kan ik fotos vinden van de rond reis capedocie wil er deze maans naar toe met corendon

djfreddy : bij mijn profiel staan er een aantal. Heb de reis vorig jaar mei gemaakt, echt de moeite waard hoor

wie weet in welk hotel je terrecht komt heb nl de laatste week een 4 sterren all in in antalya

djfreddy : dat weet je niet vantevoren, er zijn er meerdere. weet je in welk deel je zit van Antalya ? Ik zat in Lara

Hallo,
Wij zijn zeer geĆÆnteresseerd in een week rondreis CappadociĆ« gevolgd door een week verlenging in een 5 sterren hotel in Antalya.
Maar op voorhand is niet geweten in welk hotel je terecht komt,
dit houdt ons dus was tegen om de reis te boeken.
Zijn er mensen onder jullie die daar ervaring met hebben?

Alvast bedankt!

Charlien : ik heb deze reis, zonder verlenging, gemaakt. De hotels tijdens de rondreis staan vast en die kun je niet zelf kiezen maar als jij een verlenging wilt in Antalya (eindpunt van de reis) dan kun je volgens mij gewoon zelf het hotel van je verlenging kiezen.Even een telefoontje naar Corendon en ze kunnen je alle info geven. De meeste 5 sterren hotels zitten op Lara, dat is een deel van Antalya. Veel suc6

Heel veel van de mensen die bij ons de verlenging gekozen hebben(wij hebben niet verlengd) gingen naar Hotel Presa Di Finica in Finike.
De reis zelf is schitterend, wat ā€˜commercieleā€™ punten maar dat is logisch voor een reis van dit bedrag. Onvergetelijk vond ik de Ballonvaart boven Cappadocieā€¦niet ā€˜goedkoopā€™ maar ZOOO mooiā€¦

Alvast bedankt voor jullie antwoorden,
de verlenging is alvast in een 5 sterren hotel - al inn-
in antalya. Dus echt veel kan er wel niet fout lopen zeker?
Hebben jullie anders nog tips ivm bagage wat er noodzakelijk is ?
Vele groeten

Charlien : dat ligt eraan wanneer je deze reis wilt gaan maken. Ik neem aan dat je in Antalya nog in het zonnetje wilt dus uiterlijk eind september dit jaar of mei volgend jaar. Rekening houden dat het in Cappadocie in voor en najaar wel aanzienlijk kouder (sneeuw) is dan aan de kust. In ieder geval goeie wandelschoenen !Niet ieder 5 sterren hotel is hetzelfde. Kijk naar je budget, kies een stuk of 5 hotels daarvan uit en ga dan recensies bekijken of vraag het hier. Wil je een megaresort of een waar rond de 700/800 kinderen rondhollen of bij winkeks gelegen of totale rust. Keuze voor elk wat wils maar niet zomaar boeken, even rondkijken

Goede schoenen, als je in het voor of najaar gaat een vest of zelfs een paraplu(wij waren er eind april, hebben alles gehad: Wind regen sneeuw/hagel en zonā€¦ zon vooral in Lara/Belek, en verder redelijk fris) Kleding voor de rondreis: goede broek lekker zittende shirt, maar leuke dingen voor de avond(veel alternatieve programmaonderdelen, facultatief)

En wat het verlengen betreft: zwemkleding-handdoek, en lekkere makkelijke nette kleding ;)!!!

Wij waren vorig jaar in November. Prachtig weer, zowel in Cappadociƫ als aan de kust. 24 graden. 's avonds in Cappadociƫ was het wel koud.

Een week voordat we in Cappadociƫ waren had het gesneeuwd.

Dus gewoon van alle soorten kleding meenemen:zon02:

Wij hebben deze rondreis via Corendon net afgesloten kosten 545,- pp exclusief 139,-voor de excursies en lunches.
De mensen van de groep ( 27 ) waren prima, CappadociĆ« is prachtig maar de opzet van de reis viel behoorlijk tegen. Er zaten veel te veel commerciĆ©le zaken in die beschreven waren alsof je ambachten ging bekijken. ā€œU bezoekt een tapijtknoperijā€ , dat was een groot luxueus tapijtverkoopcentrum, met een mini demonstratie en bijna 2 uur in het gebouw benaderd en achtervolgd door verkopers. " U bezoekt een juwelierscentrum waar u het vervaardigen van handgemaakte sieraden kunt bekijken", dat was een immens grote juwelierszaak , zonder enige demonstratie, met voor ieder stel een verkoper die je achtervolgde en probeerde van alles aan te smeren. Hetelfde bij de leermodeshow en ook nog als extraatje een pottenbakkerij. Heel vervelend. Het is duidelijk dat de commissie die de gids krijgt drijfveer is. Hetzelfde bij de Turkse avond en de ballonvaart, wij hebben zelf ter plekke naar de kosten geinformeerd, de Tukse avond kon 10 euro p.p goedkoper en de ballonvaart zelfs 70 euro! Als je dat eeenmaal weet voel je je er behoorlijk tussen genomen. Ons hotel in CappadociĆ« lag op het platteland, je kon er niet weg, de drankjes waren peperduur en volgens Salim, onze gids kostte een taxi naar Urgup 20 euro. Daarom dacht iedereen dat het slim was om voor 25 euro naar de turkse avond te gaan. Wij hebben de stap toch gewaagd en zijn die avond, tot zijn ergernis ( terwijl die feedtavond optioneel was) naar Ć¼rgĆ¼p gegaan.,de taxi kostte helemaal geen 20 euro,maar 7,50 inclusief fooi.! De gids was zeer dwingend, gaf geen ruimte en piepte er er de laatste 4 dagen telkens op een rare plek 's middags al tussenuit. Hij duldde geen kritische vragen. ik vroeg of we wat korter bij de leermodeshow konden blijven en wat langer in Aspendos, waarop hij in woede ontstak en ten overstaan van iedereen in de bus zijn woede uitte en zei dat ik niets wist , toerist was en hij hard werkte, wat hij niet verplicht was en het beter wist. iedereen was daardoor van slag. Toen ik de laatste dag geveld was door diarree ( net als de hele groep, bleek later, geen wonder, het eten stond 2 tot 3 uur ongekoeld buiten) vermeldde hij doodleuk door de microfoon dat ik door de hand van Allah terecht gestraft werd , omdat ik dat over die leermodeshow gevraagd had. Het resulteerde erin dat hij van geen enkele reiziger fooi heeft gekregen.Het was een zelfingenomen man die constant op zijn eigen voordeel uit was in plaats van als gastheer op te treden. hij heeft tweemaal een 3 kwartier lang durend betoog over de Islam gehouden, het leek wel een bekeringsritueel en eindigde ermee dat het voor ons nederlanders allemaal te moeilijk was. Hij liet iedereen in euroā€™s pinnen en rekende daar de optionele zaken mee af. waarop hij ook weer winst maakte. Bij elke stop wees hij aan waar je iets moest gaan drinken. Je voelde je alsof je onder militair regime leefde. Na 12 uur rijden in de bus kondigde hij aan dat er voetbal op tv was ( een turkse club) wat hij wilde zien en dat we daarom eerst moesten eten, en pas daarna mochten douchen. Toen we vroegen of we eerst mochten douchen was hij enorm geirriteerd. Heel vervelend allemaal. Hij wist veel maar kon niet goed hoofd- en bijzaken onderscheiden waardoor de meeste mensen na verloop van tijd nauwelijks meer luisterden en iemand zelfs de bekabeling boven zijn stoel onklaar maakte om even van de stem af te zijn.

Wij hadden na de reis een eigen auto gehuurd en zijn toen op eigen houtje verder gereisd en hebben overnacht in pansiyons: een heel andere ervaring, met leuke contacten , goed eten en geen buikklachten meer en normale prijzen ( wel steeds onderhandelen).

De reis naar Cappadociƫ is erg goedkoop, dus logisch dat er verkoopdemonstraties tussen zitten. Dat was ook bekend, ook via dit forum.
Dat de gids zo raar doet, kun je niets aan doen. Ik zou echter wel een klacht indienen bij Corendon over deze gids.
Wij hadden destijds een gids die geen reclame maakte voor Allah en die ook heel veel wist

Hmmm, goedkoop 500,- + 139.- ? nee, bovendien is in de beschrijving geen sprake van verkoopdemonstraties maar wordt de indruk gewekt dat je de ambachten gaat bekijken, lees het maar eens na.
Die klacht komt er zeker.

Voor het hoogseizoen vind ik ruim ā‚¬ 600,-- volpension met excursies met bus nog niet zo veel hoor.
Wij betaalden in het naseizoen slechts ā‚¬ 300,-- pp volpension. Daar kom je hier nog geen weekend voor weg. Die verkoopdemonstraties moet je dan op de koop toenemen; daarom is die lage prijs. Kijk maar eens bijv.bij Kras ben je zo een paar honderd euro meer kwijt.

En zoals ik al aangaf: op het forum waren diverse zaken duidelijk aangegeven

Ik betaalde 179 en was ook duidelijk geinformeerd over de verkoopdemonstraties. Trouwens in alle andere landen waar ik op excursie geweest ben is het hetzelfde concept