Ervaringen met Corendon

Hierboven kun je je waardering geven en / of deel je ervaring in een reactie hieronder. Graag eerst even registreren voordat je reageert i.v.m. ongewenste berichten.

Bekijk de website van Corendon

Ik dacht dat Corendon geen eigen vloot had?
Ik heb twee keer bij ze geboekt en beide keren vloog ik met Onun Air.

Je reistijd in de vakantie met 12 uur bekorten is niet echt leuk. Heel laat in de avond 11.30 vertrekken en daarna heel vroeg in de ochtend 05.15 terug. (was eerst 17.15) Scheelt behoorlijk op 5 dagen vakantie.

ik ben zooo blij dat ik iemand tegenkom die hetzelfde heeft gehad. Onze vlucht werd ook met 12 uur ingekort, en we werden op een vlucht gezet die ook nog eens in Hamburg een tussenlanding maaktte :frowning: (terwijl we in Antalya nog duidelijk vroegen aan het cabinepersoneel of we gelijk doorgingen naar amsterdam en ze zeiden allemaal “ja” rara)

hier mijn verhaal dat ik op een ander forum heb gehad:

vlieg nooit meer met Corendon

vreselijk, reisleiding van nop die je dropt bij het hotel en er gelijk vandoor gaat. Bleek dat het hotel “overboekt” was (hun manier van zeggen dat ze de kamer niet gereed hebben) en we moesten naar een ander hotel. De nachtportier kon geen engels noch duits. Er werd een busje voorgereden waar de chauffeur onze koffers in probeerde te zetten. Mijn ma haalde ze er gelijk weer uit, ja wie weet waar die lui ons heenbrengen ! Na lang zeuren en zeggen dat we dit hotel hadden geboekt en niks anders werd de manager opgebeld die wel duits kon. Die legde uit dat er een dubbelboeking was en dat we naar zijn tweede hotel moesten voor 1 nacht.

Dit alles wel met een rolstoel. Dus je doet al zoveel moeite om een hotel te vinden die aardig begaanbaar is voor een rolstoel (ik kan kleine gedeeltes lopen) en dan word je zomaar overgeplaatst alsof het niks is. En dat terwijl er overal duidelijk is vermeld dat we met een rolstoel komen ! (hierover hebben we inmiddels al gebeld en moeten we ook een klacht indienen want dit kan gewoon niet)

Eindelijk om 5 uur 's nachts in een hotel in een bedje kunnen slapen. Volgende dag ben je ook half kwijt omdat je weer met je koffers moet sjouwen. Wilde ze ons ook nog daar houden met allerlei smoezen tot dat mijn ma ontplofte tegen de receptioniste en zei dat ze maar vervoer moest regelen op dit moment. Eindelijk werken we naar het originele hotel gebracht mar weer moesten we wachten (weer smoesjes die slaan op “de kamer is nog niet schoon”). Nou ik kan je vertellen ze hadden geen flikker gedaan aan de kamer, hij was nog zo smerig als maar wat.

enfin, de terugreis. Die was vervroegt met jawel 12 UREN ! Halsoverkop moesten we in 10 minuten onze koffers in pakken om half 1 's nachts omdat de corendon bus voor de deur stond “ineens”. De host daarvan kon alleen m aar zeggen in het engels “it’s not my problem” toen wij de ticket lieten zien dat we eigenlijk pas 12 uur later moesten vliegen (16:45 ipv 04:45). Ik heb hem dan ook flink de waarheid in zowel engels als nederlands gezegd (wat hij kon verstaan haha) …

naar het vliegveld, inchecken ging tot mijn verbazing goed want we waren al voorbereid op een “meneer u kunt niet vliegen want u vlucht staat op 16:45 en niet op 04:45” maar dit ging goed. Toen bij de gate twee toestellen, hamburg en amsterdam. Vele nederlanders vroeger aan de hostessen “gaan we gelijk naar Amsterdam?” waarop we een volmondig ja kregen van allen.

De eerste bodem die we onder onze voeten kregen was dus toch echt Hamburg. Ik geloof dat zeker 97% in koor zeiden “corendon nooit meer!”. De duitse passagiers gingen eruit, en toen moesten wij er ineens ook uit. Opnieuw door de duane heel gezeik weer en toen er weer in. Toen weer wachten op nieuwe passagiers die er vanuit gingen dat ze vanuit Hamburg gelijk naar Antalya vertrokken. Totdat een gezin naast ons aan ons vroeg of wij ook naar Antalya gingen want ze zag waarschijnlijk dat wij al zo bruin waren … wij antwoorden dat we naar Amsterdam gingen nu en toen was het de beurt aan hun om te vloeken op Corendon.

Na heel wat extra uurtjes waren we dan eindelijk in Amsterdam. Ik vlieg nooit meer met Corendon. Dan maar met KLM met een beetje extra bijbetalingen, je hebt dan iets meer zekerheid. Wij hebben nu zeker 2,5 dag moeten missen door deze belachelijke fouten.

En vind het van de host van de bus ook verkeerd. Een goede host hoort naar binnen te gaan naar de balie en helpen met inschrijven en hoort te regelen dat de mensen goed in hun hotel terechtkomen.

kortom met corendon is niemand schuld, als je wat vraagt dan geven ze altijd de schuld aan een ander. Is het niet het hotel dan is het wel de duitse grond waar we op landden. Je wordt niks verteld, en ze vervroegen maar zo vluchten naar 12 uur vroeger, wat in mijn ogen gewoon niet kan. Je boekt 15 dagen (14 nachten) en die wil je ook. Je weet altijd dat je 1 nacht verliest, op de terugweg of heenweg … maar zo extreem heb ik nog nooit gehoord !

btw toen we excursies boekten via Corendon via ene nederlandse reisleidster hebben we het hele verhaal verteld. ze keek niet verbaasd en toonde absoluut geen medeleven of wat dan ook. Het enige wat ze zei dat veel mensen hier niet alle talen spreken en dat dat niet meer dan normaal is hier. Ze suggereerde ook nog dat je in 5 sterren hotels daarm eer kans op had, met andere woorden had je daar maar moeten boeken. Maar ik denk dan, veel mensen komen met de heenreis 's nachts aan, dan moet je toch echt iemand achter de balie hebben die op zijn minst een beetje duits kan ! nee dat was super slecht geregeld.

we zeiden al tegen mekaar dat we net zo goed een reis van 12 dagen hadden kunnen boeken, want al met al waren we zeker 2,5 dag kwijt aan reizen en slepen met koffers van hotel naar hotel.

De vakantie zelf was top. We zaten in Side en dat is een zeer mooie plaats (ook redelijk te doen met rolstoel mocht iemand zich dit afvragen).

Groetjes,
Mirna

ik had een vlucht geboekt naar istanbul via corendon airlines, en juist voor die ene vlucht gekozen omdat die vroeg in de ochtend zou vertrekken…
een week voor vertrek werd de vluchttijd gewijzigd, waardoor ik later zou vliegen en pas om 23.40 uur in istanbul arriveerde…
flinke domper, want ik zou eigenlijk meteen doorreizen, maar nu moest ik wel een hotelletje boeken.

eind goed al goed, want ik ben er gekomen, maar op dat moment was ik er echt niet blij mee, en ik heb het idee dat Corendon airlines, dit soort gunstige vluchttijden voor de aanbiedingen maanden van te voren op de site zet, als lokkertje, en ze daarna verzet naar andere tijden, die dus veel minder gunstig zijn… beetje jammer
vlucht was gewoon goed

Wij vliegen ook nooit meer met Corendon:angry:. Wij zijn naar Antalya :turkey: gevlogen met Corendon de reden hiervan was dat we de reis vrij laat hadden geboekt en konden dus alleen nog maar met Corendon. Vliegtuig waar wij in zaten was oud, totaal maar dan ook totaal geen beenruimte, vieze en vooral stinkende toiletten, de opbergruimte voor je (boekjes) waren ronduit goor met kauwgomresten etc. Je kon niet normaal zitten met je tafeltje naar beneden want dan kon je amper nog ademen.
Voor ons de eerste en zeker de laatset keer.

Martien en Marleen Prins:zon02:

1 keer met Corondon gevlogen, op zich was de service goed, maar op de ene laatse dag kregen we ook een flinke vluchtwijziging. wy waren daar niet blij, maar ja dat kan bij ieder maatschaappij gebeuren.

Alleen je heb echt heel weinig beenruimte.

De gehele reis in Istanbul was wel goed geregeld

Heen en terugreis vertraging gehad, de heenreis zelfs vele uren!
Het vliegtuig was eindelijk opengesteld voor de reizigers maar was nog vies en stonk, want de vorige reizigers waren er pas net uitgestapt en er was geen vuil opgehaald niks etc etc…

En je moet zeker niet groter zijn dan 170 want dat zit je met je knieen in je neus…niet comfortabel dus…

Ik heb nu diverse malen met corendon gevlogen en heb echt geen klachten vlogen op tijd aardig cabine personeel waar van er altijd wel 1 nederlands spreekt.
Verder kan je natuurlijk altijd op en aanmerkingen plaatsen van weinig beenruimte oud toestel etc etc maar ja heb je bij nederlandse chartermaatschappijen ook hoor het is nu eenmaal zo waar naar geld.
Ik ben tervreden je bent er in 3,5 uur dus waar zeuren we hier allemaal over.

zee slechte maatschappij corendon airlines, uren durende vertragingen, geen service bij vertraging, ja een drie dagen oud broodje kaas, steeds maar weer uitgestelde vluchttijden, geen reactie van reisleiding, zodra je bent uit gecheckt besta je niet meer voor corendon.
:finger:

ik heb het afgelopen seizoen in Turkije gewerkt in een hotel en ik ben altijd met Corendon Airlines gevlogen, het was altiljd de geodkoopste en ook altijd prima, ik heb geen klachten.Als je de verhalen over andere maatschappijen hoort soms…ik ken bijvoorbeeld Sky Airlines of de oude Anatolia (of Fly de naam veranderd telkens) nou dat is pas bagger.

Hier nog een tevreden klant, verschillende malen gevlogen met Corendon, helemaal prima. Geen klachten dus.:thumbsup:

Afgelopen zomer zelfs met een gloednieuw, praktisch leeg toestel met lederen stoelen en goede airco. (AYT-RTD)

Dat was wel even lekker. Moet er bij zeggen dat het toestel ingehuurd was vanwege de drukte.
Een leuk mazzeltje dus

Hier nog een tevreden klant. Heb verschillende malen gevlogen met Corendon, het is mij steeds prima bevallen.

Algelopen zomer was er zelfs een extra vliegtuig ingehuurd vanwege de drukte. (AYT-RTD)
Groot, lekker ruim, goede airco en service èn lederen stoelen. :thumbsup:

Was wel even lekker, een mazzeltje dus :slight_smile:

Ik heb vorig jaar ook een bar slechte ervaring gehad met corendon. Wij hadden 3 maanden van te voren geboekt voor aardig wat geld voor ons doen maar we wouden een weekje er tussen uit. Het was ook mijn 1ste keer vliegen en dus meteen een slechte, want bij de landing schoot ik dus onder de gordel vandaan terwijl die heel strak stond. Uiteindelijk bij het hotel, zelf uitzoeken waar de ingang zat, want de bus moest meteen door. De 1ste kamer die we kregen was vies, de 2 de kamer lag aan de straat wat dus heel veel lawaai betekende dus op naar de 3de kamer in 2 dagen tijd dus 2 dagen kwijt met een hotelkamer. Heen hadden we een nachtvlucht we moesten om 3 uur op schiphol zijn dat zou niet zo erg zijn als je maar in het hotel wat te eten kan krijgen krijg je de mededeling dat er om 12 uur gegeten wordt sta je daar om half elf en moe. Terug vlucht zou om 18:30 landen op schiphol maar we werden om 1 uur 's nachts opgehaald bij het hotel dus om 5 uur vliegen half negen op schiphol. Ik raad niemand aan om met corendon te gaan, want met de terug vlucht ging tot 2 keer toe de gordel van mijn man los niet echt veilig. Dit jaar ga ik weer naar Alanya toe alleen met Inter Airlines en naar een appartamentencomplex genaamd Ark. GA ook nooit naar hotel Karat toe, toen was het eten heel slecht en koud ik was in een week tijd 8 tot 10 kilo afgevallen

Volgens mij gaat het hier over de vliegreis, niet over hoe slecht het hotel was.

ik vertel in het algemeen over corendon en die is gewoon heel slecht

Corendon is niet aansprakelijk voor de kwaliteit van het hotel, tenzij ze dat in eigendom hebben?

En wat betreft de ervaringen met de vluchten: er zijn 2 soorten vluchten: lijndiensten en charters.

Bij een lijndienst weet je wat je vliegtijden zijn, die worden nagenoeg 100% gehaald. Indien dat niet zo is kan je een claim indienen.

Bij een charter ben je aan de goden overgeleverd, niet alleen bij Corendon maar bij alle maatschappijen. Vertragingen zijn deels de schuld van de vliegmaatschappij, deels de schuld van de afhandeling op Schiphol. Wijzigingen in vliegtijden kunnen voorkomen dat is van tevoren dan ook bekend als je de kleine lettertjes leest. Ook tussenlandingen inlassen die niet eerder bekend waren, het hoort erbij. Wie deze ergernis wil omzeilen doet er goed aan om in het vervolg een lijndienst te boeken. Wel vaak duurder, maar ja dat schijnt het jullie allemaal wel waard te zijn als ik jullie klachten zo lees?

@carrierevrouw : ik vind dit een beetje kort door de bocht reaktie van je.
De mensen die vakantie geboekt hebben doen dit via een pakketreis en voor geval je dit niet mocht weten dan hebben we het naar turkije niet over een lijnvlucht.Corendon is gewoon een slechte maatschappij met bovendien onbeschoft personeel.

@raak: En wat is daar dan kort door de bocht aan? Er is gewoon een verschil tussen lijndiensten en charters, of jij dat leuk vindt of niet. En sinds wanneer is een touroperator aansprakelijk voor de gang van zaken in een hotel?

En ja ik weet dat een pakketreis niet middels een lijndienst gaat… Maar het staat je vrij om via internet een lijndienst te boeken en ook via internet een hotel of appartement te zoeken? Dat dat duurder is dan een pakketreis spreekt voor zich. Maar die keuze maak je toch zelf? Of boek iets via een andere touroperator, ook duurder maar ook dat is eigen keuze? Maar ook dan heb je geen enkele garantie op vertrektijden en/of kwaliteit van hotel?

Ook ik heb alleen maar positieve berichten over Corendon. Misschien omdat ik altijd in April en Oktober naar Turkije ga en er dan geen sprake is van topdrukte.
De vluchten die ik met Corendon vloog waren steeds goed…netjes op tijd…een goed vliegtuig (niet zeuren over beenruimte etc…want Transavia is vele malen erger) maar bovenal heeft Corendon altijd prima Hosts op de plek van bestemming die je met raad en daad te woord staan tijdens hun spreekuren in je accommodatie.

Kortom …voor mij is Corendon een prima optie voor een chartervlucht :thumbsup: