Reisbureau

hallo

ik heb eens een vraagje mischien dat iemand me wat kan helpen
ik wou eerst via brussel boeken ( omdat we van antwerpen zijn ) maar dat was allemaal volzet dat heb ik maar vanuit eindhoven geboekt bijna 2 maand voor vertrek heb ik gebeld als ik zag dat de naam verkeerd was geschreven en krijg ik te horen dat we moeten vetrekken via maastricht dat is voor ons natuurlijk wel wat verder ze hebben ons nog steeds niet schrifetelijk bevestigt dat we van daar uit vertekken (en we vertrekken 28 juni )kunnen ze dat zomaar en kan ik eventueel kosten aan hun rekenen omdat we verplicht zijn daar zelf met de auto naar toe te moeten en hem daar een week te laten staan kan iemand mij wat meer vertellen alvast bedankt

mvg tatiana  ;)

Via wie heb je geboekt? Volgens mij mag dat niet als jij geboekt heb voor Eindhoven, mogen ze jou niet zomaar overboeken op Maastricht!! Bezwaar maken dus!

Succes

Greetz Cynthia

hallo Cynthia

ik heb geboekt bij corendon maar ja dat zal niet veel uitmaken denk ik hé

groetjes tatiana

Corendon flikt wel vaker van dat soort geintjes! Heb ook weleens verhalen gehoord van mensen die op Bodrum vakantie vierden, maar terug vlogen vanaf Dalaman. Circa 3 uur met de bus! Stuur een klachten brief, maar eis dan wel een vergoeding!!!

Liefs Cynthia

volgens mij mogen ze het ook niet zomaar doen tenzij jij zelf toestemming gegeven hebt. dan moeten ze een ander alternatief bieden en dan kan je zeker kosten op hun verhalen. je kunt ook even je reisverzekering bellen om te vragen hoe dat zit.

Het is altijd nuttig om er de algemene voorwaarden op na te lezen voor je boekt, zeker indien je met een bedrijf in zee gaat dat geen al te beste reputatie heeft. In de voorwaarden van Corendon staat ondermeer dat hun aanbod een ‘vrijblijvend’ karakter heeft en dat dit aanbod op elk moment kan worden gewijzigd, zelfs nadat er al een boeking tot stand gekomen is.
Ze wijzen ook elke verantwoordelijkheid af voor de charters, wijzigingen van de uurregelingen en luchthaven van de terugvlucht.
Ik zou in uw geval meteen een klachtenformulier aanvragen bij Corendon en dat nog voor het vertrek indienen bij de geschillencommissie. Het is mogelijk dat dit hen nog op andere gedachten brengt, want ze hebben een duivelse schrik van klachten bij die commissie.

Geluk,

Geert

alvast bedankt allen voor de info ik zal er in ieder geval achter horen

groetjes tatiana

Tatiana, nog stappen ondernomen tegen Corendon???

zo wie is corendon 10X niets ze boeken alle slechte kamers in het hotel en is niet eens goedkoop. Ik denk dat ze het recht niet hebben om de luchthaven te veranderen. Daar betaal je duidelijk niet voor. Ik denk dat je het voor elkaar krijgt om geld terug te eisen je wil toch dat niet en daarvoor heb je niet getekend. Misschien een idee voor de volgende keer kijk even op www.oad.nl een orginisatie die het goedkoopste is (in het algemeen) voor Turkije andere landen minder. Oad is een gerenomeerde organisatie en weet ook hoe ze werke. Correndon weet dat al niet. Horst(ess)en kunnen meestel ook slecht nederlands.

zo is correndon nou eenmaal. Ik heb mee gemaakt dat mensen in het hotel op de terug weg met transavia hadden terug geboek en correndon zij dat die niet vloog en had ze op onur air gezet. Terwijl een andere groep met Neckerman gewoon met die vlucht mee gingen.
Ik heb ook een keer meegemaakt wat cristina loves gumbert zegt.

Precies <_<

hoi allen

ja ik denk dat julie gelijk hebben heb nog is terug gebeld en wat kreeg ik te horen als ik niet van maastricht wil vertrekken moet ik anuleren en opnieuw boeken vanaf eindhoven maar dan betaal je wel anulerings kosten zei ze
we vertrekken dan wel vanuit maastricht zei ik maar ik kom wel van antwerpen en vroeg een vergoeding die zou ik krijgen en word na 8 weken op de rekening gestort vind ik niet meer dan juist we hebben tenslotte bijna 2 maand van te voren geboekt maar wat ik niet begrijp is waarom ik daar nooit bericht van heb gehad ik heb moeten bellen omdat de naam van men kind verkeerd was ( ik weet niet of ze er moeilijk over doen maar heb dat toch laten veranderen) en toen zeiden ze dat we vanuit maastricht moesten vertrekken maar nooit per post verwittigt ja het zijn toestanden daar als ik maar op tijd vertrek en de vakantie goed is en weer geen problemen krijg

groetjes tatiana

naja lekker dat je wel een vergoeding krijgt, maar het is allemaal heel vreemd gelopen inderdaad.

alvast een heel fijne vakantie.

Ik ben met Corendon in juni op reis geweest. Prima geregeld. Goed hotel.
Vlucht met Transavia precies op tijd.
Ik hoorde weer erg veel klachten over Pasha tours. Mensen uit Maastricht die naar Eindhoven moesten en twee en een half uur in Eindhoven zitten wachten en vervolgens te horen kregen dat ze per bus naar Amsterdam zouden worden vervoerd. Dat is ook een misrekening.
Pasha krijgt dus van die mensen ook een pittige brief.

Jammer dat jullie ook negatieve ervaringen hebben.

Zelf denk ik dat je het gewoon moet treffen wil alles gladjes verlopen.

Helaas vliegt Corendon op Bodrum en naar Marmaris is dat bijna 3 uur in de bus.

Is is niet goed: gewoon schrijven en anders naar de Geschillencommissie reizen. Zorg wel dat je voldoende over het onderwerp op papier hebt gekregen zodat je bewijs hebt.

groetjes

Ik heb ook nog nooit probelemen gehad met Corendon. Voor zover ik weet is het overigens wel toegestaan om van luchthaven te wijzigen. Zolang ze je maar van A naar B brengen. Dus ze zijn dan wel verplicht om busvervoer van de oorspronkelijke vertrekhaven naar de nieuwe vertrekhaven te regelen.
Als je met een goedkope charter op vakantie wilt dan loop je dat risico. Ander moet je maar voor een lijndienst boeken die 6 keer duurder is.
Vrienden van ons gingen altijd met Corendon en afgelopen jaar gingen ze 1 keer met Reiscompas omdat ze dachten dat het goedkoper was. Dat bleek achteraf ook nog niet eens zo te zijn, want aan de telefoon werd de prijs opeens een stuk duurder dan in de advertentie, maar goed dit ter zijde…
Eerst werd bij hun de vlucht omgeboekt en bij aankomst ook nog het hotel.
Dus nu gaan ze lekker weer met Corendon waar ze nog nooit problemen hebben gehad.
Dus zo zie je maar. Die dingen komen overal voor. 't Is maar waar het het meest gebeurd. Bij ons is er al die jaren bij Corendon nog nooit iets misgegaan.

@Miepje:

Als je met een goedkope charter op vakantie wilt dan loop je dat risico. Ander moet je maar voor een lijndienst boeken die 6 keer duurder is

Een beetje kort door de bocht, vind ik!
Als ik een pakketreis boek, met een vertrekhaven/aankomsthaven, mag ik ervan uit gaan dat ik ook daar vertrek/aankom! Dat heeft niets te maken met een charter of lijndienst! Ik kan op div luchthavens niet eens een lijnvlucht boeken!!! Moet ik 3 keer overstappen, dus niet helemaal reeel!!

Ken verder Corendon niet, maar ik heb er zoveel negativiteit over gehoord dat ik er niet snel mee zou boeken.

Suc6
Annemiek

Ik vind het allemaal zwaar overdreven wat hier allemaal geschreven wordt. Ik heb meerdere keren via Corendon geboekt (1 fame residance en 2 x Gundem resort) bij mij was alles prima in orde.
Mensen vertellen altijd de negatieve dingen en delen veel te weinig hun positieve ervaringen met anderen. Corendon was naar mijn mening helemaal in orde en de volgende keer ga ik dus gewoon weer met hun.

Originally posted by beppie1@06-07-2005, 13:39:27
**@Miepje:
Een beetje kort door de bocht, vind ik!
Als ik een pakketreis boek, met een vertrekhaven/aankomsthaven, mag ik ervan uit gaan dat ik ook daar vertrek/aankom! Dat heeft niets te maken met een charter of lijndienst! Ik kan op div luchthavens niet eens een lijnvlucht boeken!!! Moet ik 3 keer overstappen, dus niet helemaal reeel!!

Ken verder Corendon niet, maar ik heb er zoveel negativiteit over gehoord dat ik er niet snel mee zou boeken.

Suc6
Annemiek**

**Bij een chartermaatschappij is het definitieve vluchtschema onder voorbehoud van wijzigingen. De luchtvaartmaatschappij kan tot de dag van vertrek nog vluchtwijzigingen doorvoeren.
Bij een lijndienst is het vluchtschema bij boeking direct bekend en wijzigingen in de dienstregeling komen zelden voor, daarom zijn lijndienstvluchten veel duurder dan de chartervluchten. **

Lijkt me dat het er toch wel een beetje mee te maken heeft he :wink: . Bovendien hebben we het hier over Corendon en de luchthavens die zij aandoet zijn ook bereikbaar via lijndiensten.

Originally posted by miepje@06-07-2005, 13:10:26
**

[quote]
**Bij een chartermaatschappij is het definitieve vluchtschema onder voorbehoud van wijzigingen. De luchtvaartmaatschappij kan tot de dag van vertrek nog vluchtwijzigingen doorvoeren.
Bij een lijndienst is het vluchtschema bij boeking direct bekend en wijzigingen in de dienstregeling komen zelden voor, daarom zijn lijndienstvluchten veel duurder dan de chartervluchten. **

Lijkt me dat het er toch wel een beetje mee te maken heeft he :wink: . Bovendien hebben we het hier over Corendon en de luchthavens die zij aandoet zijn ook bereikbaar via lijndiensten.
**
[/quote]

Ja dat is ook wel zo, maar vind het gewoon raar geregeld! En lijndiensten naar bijv. Bodrum zijn niet rechtstreeks te boeke. Je moet dan eerst op Istanbul met Turkisch airlines of KLM en daar dan overstappen op Turkisch airlines en dan kan je pas door naar Bodrum, dat kost gewoon heel veel tijd, en zelfs lijndiensten kunnen hun tijden nog veranderen.

Originally posted by Cynthialovesgumbet+06-07-2005, 14:23:26–></span><table border=‘0’ align=‘center’ width=‘95%’ cellpadding=‘3’ cellspacing=‘1’><tr><td>QUOTE (Cynthialovesgumbet @ 06-07-2005, 14:23:26)</td></tr><tr><td id=‘QUOTE’><!–QuoteBegin–miepje@06-07-2005, 13:10:26
**

[quote]

**
[/quote]

Ja dat is ook wel zo, maar vind het gewoon raar geregeld! En lijndiensten naar bijv. Bodrum zijn niet rechtstreeks te boeke. Je moet dan eerst op Istanbul met Turkisch airlines of KLM en daar dan overstappen op Turkisch airlines en dan kan je pas door naar Bodrum, dat kost gewoon heel veel tijd, en zelfs lijndiensten kunnen hun tijden nog veranderen.**
[/quote]

Ja natuurlijk daar heb je ook gelijk in.
En wat ik eigenlijk duidelijk wil maken is dat chartermaatschappijen nu juist zo goedkoop zijn omdat ze de mogelijkheid hebben om tot de dag van vertrek het hele schema om te gooien. Is het toestel maar half volgeboekt dan gaat hij niet en worden de passagiers omgeboekt naar andere vluchten. En dat kan soms ook betekenen dat je van een andere luchthaven moet vertrekken, met een andere maatschappij of op een hele andere (soms ongunstigere) tijd.
Allemaal heel vervelend natuurlijk, maar de mensen vergeten dat als dit niet gebeurd dat de vluchten meteen een heel stuk duurder zouden worden. Want halfvolle vliegtuigen dekken de kosten niet.
Lijndiensten vliegen wel als ze halfvol zitten en tijdswijzigingen zijn in principe niet toegestaan (vertragingen kunnen uiteraard wel voorkomen). En daarom zijn de lijndiensten ook een stuk duurder.

Dus vandaar mijn eerder uitspraak: wil je met een goedkope charter op vakantie, dan loop je het risico omgeboekt te worden.

Wij gaan 13 september naar Alanya (2e keer) en hebben voor het eerst geboekt bij GoMundo en als ik het goed begrepen heb, wordt de reis uitgevoerd door Correndon. Ik lees die verhalen natuurlijk ook wel over Correndon.

Wij betalen voor 4 personen € 676 incl tax en ann. verz. Wij gaan naar hotel/appartement Horizon ( 2x2 pers.) en zo te zien, op wereldwijzer alleen maar goede reacties. Dat wij eventueel met een turkse maatschappij vliegen, daar maak ik mij echt niet druk om.

Ik ga er van maar vanuit, dat je niet veel kan verwachten voor die prijs. Mocht het dan toch meevallen is dat mooi meegenomen. En anders gewoon weer lekker naar Spanje zoals altijd al.

En ja, slechte vluchttijden zijn mij ook bekend van Turkse charters, maar heb dat bij een Nederlandse maatschappij ook weleens gehad.

Met andere woorden, we gaan het gewoon een keer proberen en we zien wel!We hebben er in ieder geval heel erg veel zin in! B)

Mvg, Roanna