Corendon schandalig !

Ik krijg net een telefoontje van het reisbureau dat onze reis naar turkije voor a.s zondag niet kan doorgaan.
Wij hebben op 2 augustus geboekt via het reisbureau,met CORENDON ,een 5 sterren hotel in Kemer.
Nu blijkt dat de reis bij Corendon helemaal niet geboekt staat want ze zijn vergeten onze voorboeking te bevestigen.
Onze reis is betaald,en een ander alternatief is er niet want het probleem is dan ook nog dat ik rolstoelgebonden ben en dus niet niet terecht kan elk ander hotel.
Zowel wij als het reisbureau hebben aangedrongen op een oplossing maar ze gaan er heel gemakkelijk mee om.
Wij hebben zelfs aangegeven genoegen te nemen met een andere plaats in turkije maar willen wel zeker zijn dat we in een 5 sterren hotel komen en toegankelijk voor rolstoelers.
Tot op dit moment heeft niemand een alternatief kunnen aanieden.
Het reisbureau doet gelukkig wel zijn best en ik hoop dat we nog iets vinden.
Ik ben kwaad omdat ze bij CORENDON zich geen moeite doen om het probleem op te lossen,ze gooiden zelfs de telefoon op.Ik vraag me af of dit zo maar allemaal kan en wat onze rechten zijn,neem maar van mij aan dat ik dit ga uitzoeken.
Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes,JILL

1 like

hey jill

laat je niet doen! Ze proberen gewoon jullie geld te houden op de hoop dat jullie het zullen opgeven !

Hallo Sevgilim,

Ze zullen morgen met een goed alternatief moeten komen anders ga ik niet akkoord,ik ben van mening dat we niet zomaar met alles moeten genoegen nemen.
Als reiziger moet je niet proberen je reis te annuleren zonder dat je een annuleringsverzekering hebt,dan heb je gewoon pech en ben je alles kwijt.
Wat corendon nu doet is exact hetzelfde en dat zou ik dan zomaar moeten tollereren en dat terwijl de fout bij hen ligt.

NO WAY!

Meid jij staat er gelukkig beter voor,dus geniet met volle teugen en wie weet komen we elkaar in Turkije wel tegen.
Fijne vakantie!!!

Wat is dat verschrikkelijk zeg. Je rekent erop dat, als je via een reisbureau boekt, alles goed zal verlopen.
Wat erg dat Corendon je dan zo behandelt.:mad:
Niet te geloven!!!
Ik hoop dat er toch nog op tijd een oplossing komt, zodat jullie alsnog kunnen gaan.
Geef niet op ervoor te vechten. Je hebt er recht op.

Veel strekte met alles.
Ik hoop over een paar dagen het goede nieuws hier te lezen.:stuck_out_tongue:

Groetjes, Fransijn:)

jeetje…het zal je maar gebeuren!! lkkr zo iets… ik zou het ook zeer zeker uitzoeken hoor, dit slaat nergens op en ik kan me voorstellen dat je kwaad bent…!!
ik hoop dat ze nog wat anders voor jullie vinden of dat jullie anders jullie geld terug krijgen voor een andere vakantie te boeken…

suc6 ermee

groetjes

filiz

En Jill. Weet je al wat meer? Is het nog goed gekomen? Ik hoop het voor je!

Mvg. Roanna :wink:

Helaas slecht nieuws ,onze reis kan niet doorgaan wij hebben vandaag 5 uur op het reisbureau gezeten en er is geen oplossing uit de bus gekomen.
Corendon stelde ons 2 hotels voor die een veel mindere kwaliteit hadden,na uren zoeken en praten was er dan nog een alternatief maar toen we gingen kijken welke hotels rolstoelvriendelijk waren,helaas geen enkele.

Terwijl we bij onze boeking in augustus speciaal nog hebben laten informeren of Fame residence in kemer voldeed aan die voorwaarden.
Om tot een oplossing te komen hadden we gezegd dat we ook wel akkoord zouden gaan om naar Alanya Side of Belek te gaan maar of het waren maar 3 of 4 sterren en de recensies op vakantiereiswijzer waren heel slecht en zeker niet aangepast voor rolstoelen.
Om een lang verhaal kort te maken we kunnen nu zondag niet vertrekken .
Wat mij het meeste gestoord heeft is dat de houding van Corendon zo arrogant was,het meisje van D reizen heeft wel alle moeite gedaan maar haar supervisor daarentegen heeft er zich ook niet veel van aangetrokken en zei ons het is te nemen of te laten.

Ik ben doodmoe en met lege handen thuis gekomen maar voor onze zoon vindt ik het nog het ergste hij heeft hier ook 3 maanden naar uitgekeken.

Groetjes,Jill

Hoi Jill,

Ik vind het heel erg dat er geen goede oplossing gekomen is.:mad: Ik leef met je mee.
Heb je al enig idee wat je nu met je vakantiedagen gaat doen?
Ga je nu gewoon thuisblijven, of ga je toch iets alternatiefs doen?
Veel sterkte gewenst in iedergeval.

Groetjes,Fransijn:) :slight_smile: :slight_smile:

Zwaar triest dat dit soort dingen voorkomen :frowning: ik kan me bijna niet voorstellen hoe erg je hiervan moet balen, het is ronduit belachelijk hoe je bent behandeld.

Is het misschien een idee om reisbureau’s / -organisaties ook te gaan beoordelen, net zoals we sinds kort met hotels doen? http://www.wereldwijzer.nl/forumdisplay.php?f=105 Dan kan iedereen zelf zijn ervaringen opgeven (postitief en negatief), zodat anderen weten waar ze aan toe zijn als ze iets willen boeken…

Dat zou misschien wel een idee zijn Jeroen, maar ik denk dat je dan toch een beetje krijgt, dat van: ik ben met b.v. OAD geweest en heb een slechte ervaring en weer anderen hebben lovende ervaringen met hen.

Zoals Jill nu behandelt is door Corendon dat is niet mooi. Zeer zeker niet.

Maar onze ervaring is juist het tegendeel. Wij hadden dit jaar voor het eerst een reis met Corendon geboekt. Wij zouden eigenlijk met Onur vliegen en dat werd zonder bijbetalen Transavia. Hebben 8 volle dagen vakantie gehad. s,Ochtends 6 uur weg en een week later om 22.15 uur weer terug.

Ook hadden we logies geboekt, maar kregen er ontbijt bij, in een heel leuk hotel/appartement in Alanya en dat alles voor € 159 incl. tax enz.

Ik bedoel maar, wij hebben natuurlijk met alle lof over Corendon verteld, maar wat ze nu met Jill geflikt hebben, dat moet toch niet kunnen! Als het zo gegaan is wat Jill verteld, is dat schande!

Ik denk dat je het beste af bent, door de site van vakantiereiswijzer in de gaten te houden wat betreft de accomodatie’s en dat je dan eventueel hier elkaar op de hoogte houd van de reisorganisatie’s. Goede en slechte ervaringen, want die lees je bijna nergens, dan soms op Trosradarforum.

Dus misschien is het toch wel een goed idee van je Jeroen. Nu, ik ben benieuwd.

Prettig weekend allen en mvg, Roanna :wink:

PS. Wij hadden onze reis niet rechtstreeks bij Corendon geboekt, maar bij GoMundo via het internet.

Hoi Jill.

En ben je vandaag nog iets wijzer geworden over het hoe en wat nu, enzo?

Heb je alsnog iets kunnen vinden en zo niet, wat ga je nu doen dan? Krijg je wel je geld terug? Dat zou toch wel meer dan normaal zijn, lijkt me!

Nu sterkte alsnog ermee hoor! Ik vind het heel erg voor jullie dat het zo gegaan is.

Mvg. Roanna :wink:

Wat een goed idee Jeroen,ik denk dat er veel gebruik van gemaakt zou worden.
Natuurlijk krijg je op het forum van hotelbeoordelingen soms opmerkingen waarvan ik denk jeetje maken mensen daar een probleem van maar ik kijk altijd voor ik boek naar die beoordelingen.
Wij hebben eerder ook al eens kleine probleempjes gehad als we een reis geboekt hadden bv veranderingen van vertrektijden,overboekingen van het hotel en nog andere kleine dingen maar eigenlijk hebben we er nooit echt problemen mee gehad.

Wij zijn heel flexibel en begrijpen dat bepaalde zaken gewoon niet anders geregeld kunnen worden maar als het heel duidelijk is dat er een fout is gemaakt (en dat ook is toegegeven)door Corendon dan hadden zei er ook alles aan moeten doen om deze fout zo goed mogelijk op te lossen en dat is niet gebeurd.

Ik kan er toch ook niets aan doen dat ik rolstoelgebonden ben en dus niet elk hotel geschikt is,dat corendon daar geen rekening mee wil houden daar heb ik het moeilijk mee.

Maar nu het goede nieuws: Een goede kennis van ons heeft vandaag voor ons alsnog een reis kunnen regelen naar Alanya.Hotel rechtstreeks geboekt en via internet in duitsland de vliegtickets geregeld.
Alles gaat nu wel heel snel want we vertrekken morgen al ipv zondag.
We zijn zo blij en voor ons kan het niet meer stuk.

Iedereen bedankt voor de reacties! Wat een gezellig forum is dit!

Groetjes,Jill

Hoi weer Jill.

Nou zeg!:slight_smile: Heelijk zeg dat jullie alsnog kunnen gaan. Geweldig! Het is je van harte gegund hoor!

En nog wel naar het gezellige Alanya. Ik weet niet hoe het er nu is, maar toen wij er waren vanaf 13 september, was het het nog heerlijk warm en bere gezellig.

Nu, een hele goede reis en geniet er dubbel van hoor! We horen het wel weer als je terug bent, hoe je het hebt gehad.

Wat zal je zoon nu ook blij zijn hè? :smiley:

Mvg, Roanna

Nou, gelukkig dat je nu toch nog wel kunt gaan! Krijgen we hier nog de vakantiefoto’s te zien? :wink:

Dat van de ervaringen rubriek voor reisorganisaties zal ik in ieder geval even met Xander en Riemer (de 2 andere admins hier) bespreken. Als zij het ook wat vinden dan moeten we dat maar eens gewoon doen en kijken hoe het loopt :slight_smile:

Erg jammer dat u nu niet van het hotel fame residence heeft kunnen genieten. Het is een top hotel en uitstekent voor invalide. Ze hebben hier zelfs een aantal kamers voor. Ik ben hier al meerdere malen geweest en ga er vanaf april werken. Ik hoop u een volgende keer te zien. Ik boekte ook altijd bij corendon, na u verhaal durf ik dat niet meer. wat een schandalige behandeling.

Hoi Jill,

Wat ben ik blij voor je dat je alsnog op vakantie kunt gaan. Absoluut een hele dikke MIN voor Corendon zeg! Ongelooflijk dat ze niet beter hun best hebben gedaan voor jullie. Je hebt toch een naam hoog te houden lijkt mij en die gooien ze nu zo te grabbel! Ik mag toch wel aannemen dat je je geld terugkrijgt? In elk geval wens ik jou en je reisgenoten ontzetrend veel plezier in Alanya. En laat ons ff weten hoe het geweest is he?

doei, gr. Marjan

NOOIT MEER MET CORENDON - BOEK NOOIT VIA COREDON

Ik boekte vorige week een reis online naar Turkije voor 2 volwassenen en 3 kinderen (Lara Fame Hotel).

De volgende dag kreeg ik van Corendon Nederland (GO MUNDO) een telefonisch bericht op mijn antwoordapparaat.

Gezien de grootte van ons reisgezelschap kon onze reis van 2 april e.k. niet doorgaan :mad: (dit was nl. een promotiedag blijkbaar, want de dag -3 april - erna was meteen 700euro duurder).

Op mijn antwoordapparaat is duidelijk te horen dat de reis niet kan doorgaan, maar dat wij contact konden opnemen om de dag erna (dus op 3 april, jaja) te vertrekken.

Met andere woorden de reis van 2 april werd telefonisch (van hun kant) geannuleerd.

Ik heb meteen daarop een andere reis (elders) geboekt. Ik wilde absoluut met mijn man en de 3 kindjes op reis. Vorige jaar (door de crisis) hebben wij niets kunnen doen…

's Avonds krijg ik echter van Corendon België toch een factuur toegestuurd voor de reis van 2 april, terwijl het hoofdkantoor in Nederland mij telefonisch had geannuleerd. Raar! Nu blijft mij echter facturen toesturen en dan moet ik weer eens naar België bellen, dan weer eens naar Nederland.

Als ik naar Nederland bel, blaffen ze mij af (klantvriendelijk !!!) en weigeren zgn. effectief te annuleren (voor 2 april), hoe effectief ? Is er misschien een andere vorm van annuleren ? Zij hadden toch al geannuleerd?

Het excuus : men had “alle moeite gedaan” om ons tevreden te stellen en toch nog (dus NA hun telefoon) een “oplossing gevonden” (ik denk er dan bij : nog snel wat mensen wat dichter op elkaar proppen in het vliegtuig of er zal nog wel een kind bijkunnen zeker) omdat wij 3 april dus echt niet zagen zitten.

Nu, wij hebben geen handtekening gezet, geen voorschot betaald.

Men dreigt ons nu af de volledig som te doen betalen, terwijl zij telefonisch geannuleerd hebben. ON-GE-LOOF-LIJK, wat een MAFFIA-praktijken !!!

Ik heb vandaag 9 keer naar Nederland gebeld (kost mij handen vol geld ongetwijfeld), 4 keer naar het Belgisch kantoor… neen, hoor wij MOETEN en zullen vertrekken, en vooral wij ZULLEN hun betalen. Dat men ons vorige week maandag (één dag na de electronische “boeking”) heeft geannuleerd, doet echter weinig ter zake, ze hebben een oplossing voor ons gezocht en dat is dat!

En wat nu ? Advocatentoestanden ???

BOEK DUS NOOIT IETS met GO MUNDO en CORENDON !!!

U weze gewaarschuwd.