Corendon

Hoi,

Dit bericht is niet bedoeld om mijn gram te halen, maar om mensen te attenderen op onze ervaring met Corendon. Reisorganisator naar Turkije.
Mijn vrouw en ik zijn in mei van dit jaar Turkije - Titanic Resort geweest. Prachtig en heel goed personeel. Reden van dit bericht is om aan te geven dat Corendon hier nog veel van kan leren, want dat was mijn inziens een aanfluiting. Na terugkomst hebben we nog een briefje gestuurd, maar (zoals eigenlijk te verwachten) geen reactie.

Hierbij een paar punten uit onze brief.

“Omdat de naam van mijn vrouw niet goed op het ticket is gekomen hebben wij € 30,- moeten bijbetalen om dit te wijzigen. Geen probleem. Op het vliegveld bleek dat uw vertegenwoordiger dit gewoon met de pen op het ticket te doen…”

"Op de afgesproken plaats was deze vertegenwoordiger dhr. Yahya nog bezig met andere klanten die waren gedupeerd met een overboeking. In plaats van deze mensen te helpen, kwam er niet
meer uit uw vertegenwoordiger dan "daar kan ik niets aan doen - dat is niet mijn schuld " en andere van dit soort uitspraken. Goed, hebben wij niets mee te maken, maar het geeft nogal te denken over de kwaliteit van deze vertegenwoordiger.
Een dag voor de terugreis is mijn vrouw naar uw balie in het hotel geweest om deze terugreis te bevestigen omdat het schema op het aanplakbiljet niet actueel was. Daar kreeg ze van uw vertegenwoordiger te horen dat ze dit direct bij aankomst in het hotel had moeten doen en dat ze nu 2x € 100,- moest bijbetalen om dit alsnog te regelen. Toen ik erbij kwam zitten en mijn bezwaar maakte, wilde de heer Yahya wel even bellen om e.e.a. te regelen. Uiteindelijk is alles geregeld met de vermaning dat we absoluut beter onze papieren moesten lezen, omdat het in Turkije altijd namelijk zo gaat… Zeer frappant dat op Corendons uitleg over de terugreis letterlijk staat aangegeven dat u alles regelt. Ik heb de heer Yahya dit laten lezen, waarbij ik het commentaar kreeg “niet zo moeilijk te doen”.

Prettige vakantie,

Ron

Ron, dit gaat niet over Corendon in het algemeen, maar over een persoon.
Ten eerste over je ticket, stond de naam van je vrouw wel goed op je boekingsbevestiging dan? Want dat heb ik ook een keer gehad, maar toen vanuit thuis net zolang gebeld totdat de naam er wel goed op stond, en dan komt het automatisch ook goed op je ticket.
En verder, die reisleider is inderdaad niet goed bezig, maar wij zijn al 7 keer met Corendon naar Turkije geweest, en ik zal niet zeggen dat wij nooit problemen hebben gehad, maar als je zelf redelijk bent wordt dat meestal prima opgelost. Wij hebben altijd hele aardige goede reisleiders gehad, en er zal hier of daar best wel een rotte appel (reisleider) tussen zitten, maar er werken zoveel mensen voor Corendon in Turkije, dat ik het niet eerlijk vind om dan maar meteen aan te nemen dat heel Corendon slecht is. Jammer dat jullie het net slecht getroffen hebben.
En zoals zovaak al gezegd is: Als je goedkoop op vakantie wilt kan het gebeuren dat er wel eens iets niet helemaal goed gaat. Trouwens, als je "duur"op vakantie gaat kan dat ook gebeuren!
Heel veel vakantie plezier!
Marretje

Het grootste probleem met Corendon is dat ze misleidende informatie verstrekken. Ze drijven bijvoorbeeld de rating van een hotel op, 3* wordt 4*, enz… Ook de beschrijvingen van dienstverlening en faciliteiten kloppen vaak niet. Een bona fide touroperator doet zoiets niet.
Ze hebben ook een aantal accomodaties aan bodemtarief in aanbod, die naar de commentaren op de vakantiereiswijzer te oordelen, ronduit gevaarlijk en onhygiënisch zijn. Dat daarmee de gezondheid van hun klanten in gevaar wordt gebracht deert Corendon blijkbaar niet.
Een eveneens regelmatig terugkerende klacht heeft betrekking op de zeer vroege of zeer late vlieguren, waardoor het vaak gebeurt dat mensen gewoon 2 dagen van hun week verlof kwijt zijn.
Verder zijn er ook veel klachten over de plaatselijke vertegenwoordigers en over de veel te dure excursies.
Als je alles op een rijtje zet, dan vraag ik me af waarom de economische inspectie, Corendon niet eens zeer grondig onder de loepe neemt.

Beste Marretje,

Bedankt voor je reactie, maar helaas ben ik het niet met je eens. Allereerst omdat Corendon niet eens de moeite heeft genomen om op mijn briefje te reageren, maar ook omdat het een verzameling van zaken was waar nogal wat op aan te merken was. Ik heb hierboven alleen de duidelijkste punten aangegeven, maar kan de reactie van “gvg” volmondig beamen.

• Tijdens de verkoop zouden we ongeveer 22:00 uur in ons hotel aankomen, maar dat werd 3:00 uur 's nachts.
  • De chaos om 2 terugvluchten te combineren.
  • De prijzen van de excursies zijn zeker in relatie met Turkse prijzen/ lonen, ronduit absurd.
  • Wij hadden heel goed contact met personeel van het hotel, dat onze mening deelde. Overigens heb ik nog een nieuw personeelslid van Corendon gesproken en ook die bevestigde de “harde wereld” binnen haar organisatie.
    De heer Yahya was voor ons een ernstig teken van incompetentie, waar de organisatie ook geen verantwoordelijkheid voor wil nemen. Ik kan me ook niet voorstellen dat wij de eerste waren die Corendon om een reactie heeft gevraagd.

Een vriendelijke groet,

Ron

RvdT: helaas heb je er niet bij gezet met welke maatschappij je hebt gevlogen maar ik neem aan dat dit Onur Air is geweest. Zelf heb ik ook met deze maatschappij gevlogen. Dat er bij het boeken een andere vluchttijd is doorgegeven is mogelijk. Meestal zijn er namelijk tijden onder voorbehoud bekend want tijden van charters zijn nooit definitief. Deze mogen en kunnen nog tot 24 uur voor vertrek gewijzigd worden.

Net als Marretje vraag ik mij ook af welke namen er op de bevestiging hebben gestaan. Indien de naam van uw vrouw daar verkeerd op stond had u zelf contact op moeten nemen met Correndon om te melden dat de naam daar verkeerd op stond en dat ze dit moesten wijzigen in hun systeem. En dan moet u dus zelf opdraaien voor de wijzigingskosten voor het ticket. En de ene maatschappij draait hiervoor een nieuw ticket uit, een ander schrijft gewoon handmatig een nieuw ticket uit. Maar dan nog dienen er altijd “administratiekosten” betaald te worden.

Het combineren van 2 terugvluchten heb ik ook meegemaakt. Echter bij ons was het zo dat in het hotel al vermeld stond op een A4’tje dat we op een andere tijd terugvlogen. Na contact te hebben gehad met onze host ter plaatse (reisorganisatie was Maxisun) kregen we te horen dat dit bij Onur Air wel eens vaker gebeurd en dat we gewoon onze tickets konden gebruiken voor deze vlucht. Dit leverde ook geen problemen op. Waarom we echter op een andere vlucht werden gezet is nog steeds een vraag want we zaten met 18 personen in een vliegtuig voor 350 personen <_<

Dat de prijzen van de exursies via Correndon hoog zijn in vergelijking met Turkse prijzen is niet meer dan logisch omdat er dan verschillende partijen aan willen verdienen (reisorganisatie, gids, tussenpersoon, degene die de excursie uitvoert etc.). U bent ook niet verplicht om deze excursies bij Correndon te boeken. U had deze ook gewoon ter plaatse kunnen boeken.

Voor de rest kan ik niet veel over Correndon zeggen want ik heb verder geen ervaring met deze reisorganisatie. Overigens is deze organisatie niet aangesloten bij het ANVR dus zullen ze waarschijnlijk ook hun eigen voorwaarden hebben wat betreft wijzigingskosten, doorgeven van informatie etc.

Mvgr,
Crouching_tiger

Volgens mij is corendon wel aangesloten bij de ANVR en de SGR. Het logo staat tenminste op hun site, en als dat niet terecht is zouden die organisaties daar wel wat aan doen lijkt mij?
Ook nog even wat over sterren van hotels. Wij Nederlanders zijn gewend dat sterren van een hotel staan voor de kwaliteit van een hotel. In Turkije is dat dus niet zo, daar krijgt een hotel er sterren bij voor faciliteiten. Dus als een hotel een eigen sauna heeft, of een binnenzwembad (hoe vies en lelijk dan ook), en eigen winkeltjes en een kapper, dan is het vaak een 4 * hotel. Kies maar gerust voor een 3* hotel, dat heeft niet van die extra’s, maar is vaak kwalitatief veel beter.
Verder lees ik altijd voordat ik een hotel boek de recenties op vakantiereiswijzer.nl, dat geeft je meestal een redelijk goed beeld van het Hotel.
En ongunstige vluchttijden kan je ook bij Nederlandse maatschappijen hebben. Ga er vanuit dat als je een 8-daagse reis boekt dat je 6 dagen vakantie hebt. Dag 1 en dag 8 zijn reisdagen. Als je door gunstige vliegtijden meer hebt is dat alleen maar mooi meegenomen. De kans op teleurstellingen is dan een stuk kleiner!
Maar het belangrijkste is toch: Maak zelf wat leuks van je vakantie, en geniet van het land en de vriendelijke mensen en zoals ik al eerder zei, verwacht niet dat je voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten!
Marretje

Originally posted by miere011@31-08-2004, 22:59:01
** Volgens mij is corendon wel aangesloten bij de ANVR en de SGR. Het logo staat tenminste op hun site, en als dat niet terecht is zouden die organisaties daar wel wat aan doen lijkt mij?
Ook nog even wat over sterren van hotels. Wij Nederlanders zijn gewend dat sterren van een hotel staan voor de kwaliteit van een hotel. In Turkije is dat dus niet zo, daar krijgt een hotel er sterren bij voor faciliteiten. Dus als een hotel een eigen sauna heeft, of een binnenzwembad (hoe vies en lelijk dan ook), en eigen winkeltjes en een kapper, dan is het vaak een 4 * hotel. Kies maar gerust voor een 3* hotel, dat heeft niet van die extra’s, maar is vaak kwalitatief veel beter.
Verder lees ik altijd voordat ik een hotel boek de recenties op vakantiereiswijzer.nl, dat geeft je meestal een redelijk goed beeld van het Hotel.
En ongunstige vluchttijden kan je ook bij Nederlandse maatschappijen hebben. Ga er vanuit dat als je een 8-daagse reis boekt dat je 6 dagen vakantie hebt. Dag 1 en dag 8 zijn reisdagen. Als je door gunstige vliegtijden meer hebt is dat alleen maar mooi meegenomen. De kans op teleurstellingen is dan een stuk kleiner!
Maar het belangrijkste is toch: Maak zelf wat leuks van je vakantie, en geniet van het land en de vriendelijke mensen en zoals ik al eerder zei, verwacht niet dat je voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten!
Marretje **

Wat betreft dat lidmaatschap van de ANVR: Ik was in de war met Peter Langhout. Die zijn er niet bij aangesloten. En nee, als organisaties niet bij de ANVR zijn aangesloten maar wel het logo gebruiken wordt er niet bijzonder veel aan gedaan. Er zijn ontzettend veel online reisorganisaties die het ANVR logo gebruiken terwijl ze er niet bij zijn aangesloten.

hai mensen,

wat veel mensen zich niet realiseren is denk ik dat er een groot verschil is tussen het reisburo waar je boekt en de touroperator waar je bij terecht komt. een reisburo kan niet lid zijn van een sgr of anvr maar de touroperator waar je mee reist weer wel (of andersom!). ook al hoort een reisburo niet te zeggen dat zij lid zijn ze kunnen wel aageven dat de touroperator waar je mee reist wel lid is. wat de vluchten betreft daar heeft een reisburo/touroperator echt niets mee te maken en die kunnen daar ook niets aan doen. je zult dit dan ook altijd in de voorwaarden ergens terugvinden. hier gaat het wel op dat als je meer zekerheid wilt dat je dan maar meer moet betalen om met een lijndienst te vliegen. (even voor alle duidelijkheid, een transavia of martinair is misschien wel nederlands maar ook een charter en dit betekend dus niet dat het beter is maar dat hier dezelfde problemen voorkomen!) alleen 1 ding klopt echt niet en dat is dat je moet betalen om je terugvlucht te bevestigen. als je een pakketreis hebt geboekt dan hoort de touroperator dit te doen. echter als je geen pakketreis hebt geboekt dan hoor je het wel zelf te doen en natuurlijk wanneer er tussen jullie afspraken zijn gemaakt die afwijken van het normale regelement.
groetjes!

ik heb ook slechte ervaring met corendon misleidende reclame en dan heb je hulp nodig van uit turkije heb ik dan gebeld en kreeg ik te horen dat ik overgeplaatst zal worden maar ne hoor.

ik had dus een klachten brief op gesteld met algemene zaken en problemen van het hotel krijg ik een brief terug dat ik ze niet meer moet lastig vallen over dit hotel

nou dan kan corendon dus echt de … krijgen :lol:

ik ben zo :angry: geweest de hele zomer maar de organisatie is het niet waard :blink:

Beste lezers,

Over ervaringen van andere reisgenoten betreffende Corendon,enz.
verwijs ik jullie naar de site:www.klotevakantie.nl.

Groeten,
Hans.

Zelf heb ik nog nooit een pakket reis bij corendon gekocht alleen losse tickets, daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Maar hoor idd vaker dat corendon niet goed bevalt…

Liefs Linda

Vorig jaar april met Corendon ook naar Titanic geweest en eigenlijk verliep die vakantie prima. Wel gewijzigde vluchttijden, maar die pakten voor ons gunstig uit. Ik was dan ook van plan dit jaar weer bij hen te boeken, maar was door de vele reacties zo her en der wel wat achterdochtig geworden. Deze week wilde ik een Bingoreis boeken. Ik koos op hun site voor vijf-sterrenreis. Echter… toen ik het formulier in wilde vullen, was dit vermeld als Bingo 5*, maar erachter waren vier sterren ’ getekend’ . Ik ben niet verder gegaan, en heb hen een mail gestuurd wat zij nu bedoelden. Was het vier of was het vijf sterren?

Ik kreeg keurig een bevestigingsmail dat ik binnen 24 uur een antwoord kon verwachten. Echter… tot op heden niets vernomen! :angry:

Ik ben maar naar een andere organisatie gegaan…

Dit is precies wat ik bedoel met misleiding. Corendon geeft je de indruk dat je een 5* accomodatie boekt, maar in de praktijk kom je in een lager gekwoteerd hotel terecht. Natuurlijk zegt het aantal sterren niet alles, maar wanneer je het over bingo-reizen hebt, dan is het aantal sterren het enige kwaliteitscriterium waar je enige houvast aan hebt. En precies dat ene essentiële element uit het contract wordt door Corendon vaak niet hard gemaakt. Je moet in dergelijk geval zeker ter plaatse een klachtenformulier invullen en laten ondertekenen door de vertegenwoordiger van Corendon. Enkel dan kan je achteraf terecht bij de klachtencommissie. Weet ook dat de vertegenwoordigers van Corendon hierop afwijzend tot agressief durven reageren. Hou echter voet bij stuk en laat je niet onder druk zetten.

Geert

Ik heb bij voorbaat al maar niet op de knop verzenden gedrukt en ben op zoek gegaan naar een andere organisatie, omdat ik de bui al zag hangen. Ze zouden immers kunnen zeggen dat het ontbreken van die ster al op de site te zien was? Dan had ik geen poot om op te staan! Ik zie het maar als een gelukkig toeval dat mijn oog erop viel… Maar ik heb wel medelijden met de mensen die in goed vertrouwen wel boeken. Zeg nou zelf… bij 5* denk je toch gewoon aan VIJF sterren?

:angry:

wij hebben dit jaar ook bij corendon geboekt, ben wel benieuwd wat het gaat worden nu ik deze berichten heb gelezen :frowning:

Corendon is best wel goed, en goedkoop natuurlijk!
Ze regelen wel altijd iets, mijn vriend vlood terug naar Turkije met Corendon en hij moest in Eindhoven opstappen maar ze vlogen van Amsterdam opeens dus werden ze met bussen vervoerd, dat was goed geregeld, minder voor mij maja het was tenminste wel geregeld en ik ben al vaak met Corendon gevlogen en toen ging alles goed, afkloppen, zelfs met het visum aanvragen in Istanbul moest ik mijn ticket verlengen en daar deden ze geen moeite om!

Groetjes…
~Deniz~

hoe kan je losse tickets bij corendon boeken?

alleen via de telefoon of ook via de site? site toch alleen naar istanbul?

Via een reisbureau, de telefoon of wat ik altijd doe:via internet!
Ja je kan alleen naar Istanbul vliegen!
Vandaaruit ff een binnenlandse dienst!

Groetjes…
~Deniz~

Via Ticketpot is het volgens mij voordeliger, je vliegt ook rechtstreeks op je vakantiebestemming.

Hoi.

Straks in Vara,s Kassa, een item over Corendon. Wat ik van hun nieuwsbrief begrepen heb, zal de directeur van Corendon ook aanwezig zijn.

Dus als je zin en tijd hebt, kijken om 19 uur.

Mvg. Roanna