Ervaringen met Corendon

Informatie Corendon

Met Corendon Vliegvakanties heeft u volop keuze uit hotels en appartementen op uw favoriete vakantiebestemming. Stuk voor stuk voorzien van het door u gewenste comfort.

Ervaring met Corendon? Deel het hier!

Website Corendon

Ik ben 1x met corendon op vakantie geweest naar Alanya, moet zeggen dat ik geen klachten over deze organisatie heb.

Vorige week zijn we teruggekomen van 12 dagen Alanya in Turkije georganiseerd door Corendon. De heenvlucht en hotel waren prima naar wens. Enkele dagen voor de terugvlucht kwamen er berichten dat passagiers van Corendon strandden op de luchthaven. Op onze voorlaatste dag kregen we laat op de avond een fax dat we over enkele uren zouden vertrekken. Onze vlucht was met twaalf uren vervroegd. Toen we op de luchthaven aankwamen bleek dat er géén vlucht van Corendon gepland was, niet in de nacht maar ook niet in de middag. Van Corendon was niemand aanwezig om ons te woord te staan. We hebben op bankjes de nacht doorgebracht en om een uur of tien in de ochtend kregen we te horen dat Corendon een probleem had en ons niet meer kon vertellen (Corendon-reizigers zitten nog maar eens vast | De Standaard) Mede dankzij VTM, de Nederlandse ambassade en Arke zijn we na meer dan een etmaal naar huis gevlogen. Qua service scoort Corendon ontzettend laag.

slechtste vliegmaatschappij waar ik ooit mee heb gevlogen naar Alanya!
goedkoop maar ook een héél slechte service. heel slechte vlieguren waardoor we bena 2 ganse dagen miste van onze vakantie.
ook vertraging opgelopen enzo…:mad:

Hoi,

Ik werk zelf op een reisburo, en wij maken geen reserveringen meer bij Corendon. Het is altijd hetzelfde verhaal: Klachten, klachten en nog meer klachten. Zelf bij het programma “red mijn vakantie” lijken ze een abonnement te hebben.

Niet boeken dus bij deze organisatie. Dan maar liever een paar euro meer besteden om met een goed gevoel terug te keren na je vakantie.

ik heb met corendon gevlogen dat de stewardessen geen Nederlands spreken en Engels dat spreken ze ook heel raar (what do you want to drink something) ik vindt dat dat niet hoort en er zijn zoveel mensen jongeren die en Nederlands en Turks spreken dat zou toch gewoon beter zijn??

Beste Vakantiegangers,
Allereerst zal ik mij even voorstellen, ik ben medewerker van het Corendon webcare team. We betreuren het zeer dat u deze ervaringen met onze maatschappij heeft. Wij doen altijd onze uiterste best om de reizen zo soepel mogelijk te laten verlopen. Helaas gaat er soms wel eens wat mis, zoals een defect aan het vliegtuig. Als touroperator zijn wij niet bevoegd ons achter de douane te begeven, waardoor we niet altijd in staat zijn een woordvoerder of balie te hebben waar reizigers terecht kunnen. In de situatie die OMD6 hierboven beschrijft hebben wij er alles aan gedaan de reizigers te helpen en te bereiken. De verantwoordelijke reisorganisatie heeft hier fouten gemaakt en daarop hebben wij hen aangesproken. Tot 1 maand na de reis kunt u schriftelijk een klacht bij ons indienen, er is voor deze termijn gekozen omdat binnen een maand alle gegevens nog te achterhalen zijn. Helaas is dat voor u niet meer mogelijk, toch verzoeken wij u en anderen om uw verhaal met ons te delen. Hiertoe kunt u de klantenservice bellen of een brief of email sturen. Met vriendelijke groet,

Jorre
Corendon Webcare Team

Verifieer de post hier met code: 6sqxnojwu

Slechtste operator / reisagentschap ooit ! Altijd wel iets vertraging , problemen met het vliegtuig ,…

Sinds kort vliegen wij enkel met Turkish airlines als je je tickets in Januari/februari boekt voor Juli & augustus betaal je amper 300 euro / man heen vlucht in Juli en terug vlucht augustus. En veeeeel betere service.

Met Corendon 5 dagen naar Istanbul geweest. 225euro voor vlucht, logies en ontbijt. Goede transfer naar het hotel. Hotel was eenvoudig, maar netjes en onlangs gerenoveerd. Prima vluchttijden. De eerste dag viel helemaal weg, maar de laatste dag hebben nog helemaal kunnen gebruiken (vlogen om 23uur). Niks op aan te merken.

voor mij ook geen corendon meer! wij zijn vorig jaar met kerst en oud en nieuw op rondreis gegaan door Marokko! Het waren 8 dagen maar we hebben in 3 dagen 5 steden gezien en in sommige steden maar een uur geweest dit was helemaal niet de bedoeling. Kortom ik ben niet tevreden over corendon want met de klachten doen ze ook niks. Jaren terug ben ik ook eens met Corendon naar Turkije geweest en dat ging ook niet goed.

Ik keek laatst nog eens op hun site en toen boden ze Marokko helemaal niet meer aan wat verassend! geeft al aan wat voor maatschappij het is!!

wij hadden een klacht ingediend over Marokko, maar dit hadden we eigenlijk ter plekke bij de reisagent moeten doen in Marokko! Maarja als de reisagent in Marokko geen klachtenformulier wil geven sta je als klant machteloos! Nu kan Corendon niks voor ons doen zeggen ze! Nou ja ik vind dat een klant bij hun niet koning is en dat ze hier niet goed mee omgaan! We hebben een klacht binnen een maand per brief verstuurd naar Corendon maar ze doen er niks mee!

Beste Marlou85,

Allereerst zal ik mij even voorstellen, ik ben medewerker van het Corendon webcare team. We betreuren het zeer dat u deze ervaringen met onze maatschappij heeft. Wij doen altijd onze uiterste best om de reizen zo soepel mogelijk te laten verlopen. We zijn een organisatie in ontwikkeling, dat wil zeggen dat we onze dienstverlening steeds aan het verbeteren zijn.

Corendon is een ANVR Touroperator, hetgeen betekent dat we qua klachtafhandeling gebonden zijn aan de ANVR-regelgeving. Een van die regels betreft de wijze van het indienen van de klacht. De klacht dient direct gemeld te worden bij de reisleiding of de touroperator, de ANVR stelt de touroperator namelijk in de gelegenheid direct de klacht op te lossen. Dit is iets waar wij volledig achter staan, wij zorgen er graag voor dat de reis die u bij ons boekt zoveel mogelijk naar tevredenheid verloopt. Als wij terplekke problemen kunnen oplossen dan doen wij dat graag. Helaas heeft u dat met uw klacht niet gedaan, waardoor wij tot onze spijt niet in staat zijn geweest de problemen ter plaatse op te lossen.

Al met al betreuren wij het zeer dat u niet tevreden was over de reis. Als wij terplekke problemen op hadden kunnen lossen, hadden wij dat graag gedaan. Ondanks de klacht hopen wij dat wij de gelegenheid krijgen aan te mogen tonen dat hetgeen gebeurd is, niet onze standaard werkwijze en/of service is.

Met vriendelijke groet,
Jorre - Corendon webcare

Verifieer dit bericht op http://validate.webrepassociates.com met code: omo2cpr7n

1 like

Als een reisagent geen klachtenformulier wil geven sta je machteloos! en dus vind ik dit corendon hier niet steeds achter kan en moet verschuilen. Erg makkelijk om dat te doen. En daarmee is de klant niet geholpen! Wat mij betreft nooit meer corendon!!! Onze klacht werd niet serieus genomen zeker nadat onze reisagent niks wilde betekenen voor ons toen in Marokko! De reactie die ik nu van u heb gekregen is het zelfde als dat in de brief stond! een reactie waar je dus niks mee kan!!

groetjes Marlou

Beste Marlou,

Het spijt ons dat u niet tevreden bent met het antwoord dat u van ons gekregen heeft. Wij doen onze uiterste best om het onze klanten naar de zin te maken tijdens hun vakantie en dat zullen we in de toekomst blijven doen. De ervaring die u hier geplaatst hebt zullen wij ter harte nemen en meenemen als verbeterpunt.

Als u in de toekomst vragen heeft aan Corendon, dan kunt u deze hier stellen of contact opnemen met de klantenservice.

Met vriendelijke groet,
Jorre - Corendon Webcare

Verifieer dit bericht op http://validate.webrepassociates.com met code: 8h0ffhdcu

We hebben een rondreis gehad door Capadocië met Corendon voor erg weinig geld. De reis was prima verzorgd, de hotels waren goed ****
het eten was goed voor elkaar. Het laatste hotel in Antalya lag vlak bij zee.
Natuurlijk heb je wat verkoopzaken, maar daar moet je maar doorheen kijken, hoewel ik heb een leren jas gekocht.

Ook hebben wij echt 8 dagen gehad. Erg vroeg vertrekken op startdag en laat vertrekken op vertrekdag.

De enige opmerking die ik heb is dat het eigenlijk geen rondreis is. Je gaat heen en terug 580 kilometer over de zelfde weg.

Voor de rest meer dan lof!!:vak02::zon02::vak01:

Beste Marlou85,

Mijn verhaal met Corendon weliswaar bestemming Bodrum is identiek… met wel als enige grote verschil dat ik WEL een klachtenformulier ter plaatse heb ingevuld, met als kanttekening dat de vertegenwoordiger van Corendon ter plaatse dan nog op dit formulier heeft gespecifieerd dat hij het probleem ter plaatse niet kon oplossen…

Als je een 5-sterren hotel boekt bij en via een Corendon Touroperator en er blijken naderhand ter plaatse geen 5-sterrenhotels kamers vrij te hebben dan kan je uiteraard het probleem niet oplossen…

Ter illustratie, wij werden als compensatie gedumpt in een vuil, versleten achterkamertje waar de wastafels ondersteund waren door houten stokken en de schimmel in de douche stond, de kamer stonk naar de afvoer en de niet geluidsgeisoleerde kamer was gelegen net naast een hal,… als 5-sterren uitzicht hadden wij zicht om een binnentuin met onkruid, als toemaatje kregen wij 9-dagen hetzelfde soort eten voorgeschoteld en ontbrak het aan elke animatie…

Gelukkig was het weer en de ambience in Bodrum schitterend …

Na herhaalde emails en telefoons, ondertussen 15 maand verder, beweert Corendon nu dat ik geen klachtenformulier heb ingevuld en mijn klacht dus onontvankelijk is…!!! Voor hen is de kous af…
Gelukkig bezit ik dit formulier nog, ook een digitale copie, en heb hen dit formulier nog eens toegestuurd… wij blijven dus aanporren en hopen…

Tevens heb ik nu na dit gortig antwoord van Corendon de Geschillencommissie Reizen om advies en bijstand gevraagd.

Ieder heeft zijn grenzen en wat mij betreft zijn 15 maanden van het kastje naar de muur sturen en de kop in het zand steken nu wel voldoende…

Ah ja… ik woon in Gent en boekte via een reisagentschap in Gent een reis van Zaventem > Bodrum periode 10/8/2008 19/8/2008, 5-sterren All-In.

Dit in de kantlijn…

In elk geval wat mij betreft en na deze ervaring NOOOOOOOOOOOIT geen Corendon meer…

Groetjes, Bebegim58

Beste Bebegim58,
Wij betreuren het dat uw ervaring met een Corendon-reis geen plezierige was. Wij hebben uw klacht in behandeling gehad en u schriftelijk antwoord gegeven. Het is helaas niet mogelijk buiten de indientermijn van 1 maand nog een klacht in te dienen over een gemaakte reis. Corendon is volop in ontwikkeling en zal haar dienstverlening steeds verbeteren. Dat wil niet zeggen dat er soms iets mis gaat, dat spijt ons zeer. Wij proberen elke vakantie tot een onvergetelijke vakantie te maken.
Met vriendelijke groet,
Jorre
Corendon Webcare

Verifieer dit bericht op http://validate.webrepassociates.com met code: vdcb2svw6

Hoe kan een opnieuw ingestuurde klacht als een compleet nieuwe klacht worden beschouwd als binnen uw organisatie een formulier wordt kwijtgemaakt? Die logica ontgaat mij compleet en u maakt hier niet bepaald reclame mee voor uw organisatie.

Wees er ,maar zeker van dat u van mijn reis een onvergetelijke vakantie maakte !!!

:wasted: :frown: en betreuren…??? … dat denk ik helemaal niet want anders zou u met een andere meer klantvriendelijk antwoord en oplossing komen… :angry:

Net zoals uw collegae van Corendon bent u er op getraind om algemene nietszeggende en inhoudsloze antwoorden te geven…

Eerst ter plaatse in Turkije MET UW MEDEWERKER een klachtenformulier ingevuld ( klachtenformulier nr. 0843 dd. 15/08/2008 ) …

Vervolgens bij thuiskomst onmiddellijk en ruimschoots binnen de termijn nog eens simultaan Corendon per email op de hoogte gesteld alsook identiek klachtendossier overhandigd geĂŻllustreerd met veel fotomateriaal bij mijn reisagentschap.

Na verschillende maanden telefonisch en per email aan het lijntje te zijn gehouden en de formele weigering van Corendon om rechtstreeks met mij te onderhandelen… alles MOEST via mijn reisagentschap…

Na verschillende herinneringsemails te hebben gestuurd naar Corendon en STEEDS het antwoord te hebben gekregen dat ik wat geduld moest hebben want dat het dossier in behandeling was… :slapen:

Na uiteindelijk meer dan een jaar en na veelvuldig rechtstreeks aandringen bij Corendon komt u ( Corendon ) nu beweren dat ik mijn klacht te laat heb geformuleerd en bijgevolg zonder vervolg wordt geklasseerd… :question:

Na mij, nog steeds volgens Corendon, formeel het antwoord te hebben toegezonden in oktober 2008… antwoord dat ik helemaal niet heb ontvangen…

Komt uw Clientenservice, mij monde van Mevr. **M.P. **(**Corendon International Travel B.V. [FONT=Times New Roman], **[FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=black]Singaporestraat 82, 1175 RA Lijnden ) nu aandraven met de vraag om mijn persoonlijk adres om mij het antwoord op te sturen… !? … Hoe heeft men dan het eerste antwoord kunnen opsturen …???

Maar goed… ondertussen weet ik dat de volledige Corendon organisatie er op getraind wordt om de (ex-)klant met een kluitje in het riet te sturen… [/COLOR][/FONT][/SIZE][/FONT]

[FONT=Verdana][FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=black]Antwoord Corendon dd. 21 december 2009 :[/COLOR][/FONT][/SIZE][/FONT]

"… Wij zullen u de brief vandaag per post versturen. Zoals eerder aangegeven zullen wij niet meer inhoudelijk op uw klacht reageren.
Met vriendelijke groet,

M. P.
Cliëntenservice
…"

Wordt vervolgd…

Na dit alles is het dus overduidelijk…

Corendon gaat over de volledige lijn in de fout doch doet alles om een klachtendossier op de lange baan te schuiven en de boot af te houden… om vervolgens op eigen initiatief de klacht als niet ontvankelijk te beschouwen…

Wat willen jullie - Corendon - nog meer …?

1. Klachtenformulier ter plaatse in Turkije ingevuld !!! kan het nog sneller ???
  2. Klachtenformulier ter plaatse in Turkije ondertekend door uw lokale vertegenwoordiger met de specifiek kanttekening en opmerking “klacht kan hier ter plaatse niet opgelost worden” ( …mij een reis ( >>> wildcard ) verkopen in een 5 sterrenhotel waarvan ter plaatse blijkt dat dit amper een flauw 4 sterrenhotel is vol mankementen en tekortkomingen…tja… dan kan dat inderdaad niet aan het verkochte voldaan worden … )
  3. Bij thuiskomst onmiddellijk en ruimschoots binnen de termijn nog eens een uitvoeriger klachtendossier ingediend inclusief uitvoerig fotomateriaal, bij en via het reisagentschap
  4. Herhaalde emails en telefoons naar Corendon met de vraag hoever het dossier staat
  5. Corendon vraagt steeds om geduld… en komt dan met het antwoord dat men nooit rechtstreeks met de (ex)-klant wenst te regelen maar wel via mijn reisagentschap…
  6. NOOIT antwoord van Corendon ontvangen, rechtstreeks of via reisagentschap want deze man beweert eveneens dat hij tot op 12/2009 nog steeds op antwoord van Corendon wacht…
  7. Maw. na meer dan 1 jaar nog steeds geen reactie van Corendon…
  8. Nu recent, eind 11/2009, nog maar eens een rechtstreekse email naar Corendon gestuurd met de vraag hoever het dossier nu staat…( andermaal gestoffeerd met een copie van het klachtenformulier dat destijds werden ingediend)…
  9. en nu 12/2009 als antwoord van Corendon dat ik eerst geen dossier heb ingediend, vervolgens dat ik te laat ben om vervolgens eenzijdig te beslissen dat mijn klacht voor Corendon geklasseerd is en zonder gevolg blijft… !!!
    en wees gerust ik heb wel nog alle bewijzen, emails en formulieren waaruit overduidelijk blijkt dat ik alles tijdig en conform uw eigen reglementen heb ingevuld en heb ingediend…

Prachtige en voorbeeldige klantenservice … iedereen die dit leest weze gewaarschuwd en trekt wel de juiste conclusies…

En ik verwacht ook nu wel weer een inhoudsloze en waardeloze reactie van uwentwege om het wangedrag van Corendon te verschonen… leg mij eerst eens uit waar IK in de fout ben gegaan… tja… door te boeken bij Corendon…

Na dit alles rest mij dus enkel om nu officieel klacht neerleggen bij de Klachten Commissie…

Daarom mijn reactie hier… N O O I T M E E R C O R E N D O N !!! :dag:

:biggrin::thumbsdown::disgust::thumbsdown::angry::thumbsdown::frown::thumbsdown::biggrin::thumbsdown:

We hebben aantal jaren geleden reis naar Egypte geboekt via de Corendon website. Omdat je een visum nodig had in Egypte, hadden we dan ook gekeken waar we dat kregen. In de aankomsthal van het vliegveld dus.
Eenmaal aangekomen op vliegveld, werd ons medegedeeld, dat Corendon reizigers meteen bij binnenkomst in de aanomsthal, zich aan de corendonbalie moesten melden voor een visum (kosten € 25 pp). Echter wij hadden zoiets van…een visum is een visum…en hebben ons visum gewoon in de aankomsthal gekocht bij dei hokjes even voordat je door de douane gaat. De kosten waren ( € 25,- voor 2 personen). Eenmaal in de bus aangekomen, en gaan zitten, kwam de Corendeon hostess naar binnen, en vertelde dat ze bij iedereen het geld kwam ophalen van het visum (dit hoefde je namelijk pas achteraf te betalen, en niet bij die Corendon balie). Eenmaal bij ons aangekomen, deelde ik mede dat ik niks deed betalen, aangezien ik mijn visum al had betaald, en ben dit blijven volhouden. Ik ben toen naar buiten gegaan met hostess, en er ontstond een flinke woordenwisseling, waarbij we steun kregen van andere medereizigers, want zij vonden dit ook beetje raar. Omdat ik bleef volhouden om niet te betalen…bleef de bus op de plaats staan…De hostess kwam toen met de smoes, dat in de reisboeken stond dat je verplicht was een visum bij hun te kopen, en zei wide me dat reisboek ook laten zien. Ik heb toen meteen erop gezegd, dat ik niks met een reisboek te maken heb gehad, en dat ik via internet had geboekt, en dat daar niks va stond vermeld. (als dit nameljk wel zo was geweest, had ik gewoon mijn visum aan die Corendon balie gekocht). Na deze opmerking gaf d hostess plots aan dat we de bus in moesten want we moesten vertrekken, na zo’n 30 minuten vertraging door dat gezeik. Ze vertelde me bij instappen in de bus, dat ze tijdens deze rit nog naar ons toe zou komen om dit op te lossen. Je raad het al…eenmaal aangekomen bij hotel…geen hostess geweest. Omdat het ons toch niet lekker zat ben ik naar haar toe gegaan, en heb evraagd…wat nu verder…
(we zaten immers in een afrikaans land en we wilden wel op einde van onze vakantie gewoon trug, zonder weer problemen te krijgen op vliegveld…je weet maar nooit, en ook voor onze gemoedsrust, wilde we dit gewoon afsluiten).
Haar reactie was toen heel simpel…als wij niet betaalden, kon het wel eens ijn dat we problemen kregen in het hotel, want dan was de vakantieboeking niet helemaal afgerond, en wat nog in onze ogen erger was…ze vertelde ons toen, dat we weleens problemen konden gaan krijgen als we weer terug naar Nederland moesten, om Egypte te verlaten. Nou…je wilt op da moment echt niet 10 dagen op vakentie rondlopen met het idee van…zou ik nog wel thuiskomen. Omdat ik al 25 euro had betaald voor onze 2 visums, heb ik voorgesteld om nog 1 keer 25 euro te betalen, en dat zou dan erop neerkomen, dat ik net zoveel voor visum had betaald als de rest, en dat we dan wel zonder problemen weer terug konden. Hier stemde die hostess wel mee in, en heb dan ook mede voor ons gevoel nog 25 euro betaald.
Het komt er dus gewoon op neer dat het alleen een geldkwestie is.
Ik heb toen bij thuiskomst meteen een vette klachtenbrief naar Corendon gestuurd, en kreeg dan ook redelijk snel reactie hierop. Ze schreven hierin dat het probleem over "visum kopen"bij hun een bekend probleem was, en dat zij er mee bezig waren om dit problem te verhelpen. Volgens mij hoef je hier geen geleerde voor te zijn, en doe je de reissom gewoon verhogen, zodat de kosten van het visum hier al in zitten verwerkt!!
Er zat tevens een waardebon van € 50,- bij, zodat we deze bij een volgende reis bij Corendon konden besteden. Het idee dat ze met iets tegenmoet wilde komen kon ik wel accepteren, maar die bon is meteen in de prullenbak gegaan.
Omdat de hostess ter plaatse ons zo onder druk zette, met de uitspraak van of we wel/niet terug naar Nederland konden, was voor ons al snel duidelijk dat Corendon ons nooit meer als klant zal zien. Naar mijn inziens had dat ook op een normale manier afgehandeld kunnen worden daar in Egypte…maar volgens mij zijn ze daar erg geliefd om de Nederlandse reizigers geld af te troggelen, zodat ze zelf hier een deel van in eigen tas kunnen steken!!!
(ben overigens benieuwd hoe het nu staat met het visum gedoe via Corendon, ofdat ze daadwerkelijk dit probleem hebben opgelost).