Ervaringen met Corendon

NOOIT MEER MET CORENDON - BOEK NOOIT VIA COREDON

Ik boekte vorige week een reis online naar Turkije voor 2 volwassenen en 3 kinderen (Lara Fame Hotel).

De volgende dag kreeg ik van Corendon Nederland (GO MUNDO) een telefonisch bericht op mijn antwoordapparaat.

Gezien de grootte van ons reisgezelschap kon onze reis van 2 april e.k. niet doorgaan :mad: (dit was nl. een promotiedag blijkbaar, want de dag -3 april - erna was meteen 700euro duurder).

Op mijn antwoordapparaat is duidelijk te horen dat de reis niet kan doorgaan, maar dat wij contact konden opnemen om de dag erna (dus op 3 april, jaja) te vertrekken.

Met andere woorden de reis van 2 april werd telefonisch (van hun kant) geannuleerd.

Ik heb meteen daarop een andere reis (elders) geboekt. Ik wilde absoluut met mijn man en de 3 kindjes op reis. Vorig jaar (door de crisis) hebben wij niets kunnen doen

's Avonds krijg ik echter van Corendon België toch een factuur toegestuurd voor de reis van 2 april, terwijl het hoofdkantoor in Nederland mij telefonisch had geannuleerd. Raar! Nu blijft mij echter facturen toesturen en dan moet ik weer eens naar België bellen, dan weer eens naar Nederland.

Als ik naar Nederland bel, blaffen ze mij af (klantvriendelijk !!!) en weigeren zgn. effectief te annuleren (voor 2 april), hoe effectief ? Is er misschien een andere vorm van annuleren ? Zij hadden toch al geannuleerd?

Het excuus : men had “alle moeite gedaan” om ons tevreden te stellen en toch nog (dus NA hun telefoon) een “oplossing gevonden” (ik denk er dan bij : nog snel wat mensen wat dichter op elkaar proppen in het vliegtuig of er zal nog wel een kind bijkunnen zeker) omdat wij 3 april dus echt niet zagen zitten. We moeten op een bepaalde dag terug in BelgiĂ« zijn; als we op de derde vertrekken, zijn we niet op tijd terug hier.

Nu, wij hebben geen handtekening gezet, geen voorschot betaald.

Men dreigt ons nu af de volledig som te doen betalen, terwijl zij telefonisch geannuleerd hebben. ON-GE-LOOF-LIJK, wat een MAFFIA-praktijken !!!

Ik heb vandaag 9 keer naar Nederland gebeld (kost mij handen vol geld ongetwijfeld), 4 keer naar het Belgisch kantoor
 neen, hoor wij MOETEN en zullen vertrekken, en vooral wij ZULLEN hun betalen. Dat men ons vorige week maandag (één dag na de electronische “boeking”) heeft geannuleerd, doet echter weinig ter zake, ze hebben een oplossing voor ons gezocht en dat is dat!

En wat nu ? Advocatentoestanden ??? Dan moet dat maar. Gelukkig heb ik nog steeds het bericht (annulatiebericht) van Corendon op mijn antwoordapparaat
 en een mail waarin ik mij duidelijke vragen stel over deze toestanden. Allemaal bijzonder spijtig!

BOEK DUS NOOIT IETS met GO MUNDO en CORENDON !!!

Voor miserie hoeft u zelfs niet eens te vertrekken!

U weze gewaarschuwd.

http://stijl.wereldwijzer.nl/images/buttons//report.gif

Het blijft gewoonweg 1 grote pruts organisatie!!! Bij red mijn vakantie is deze organisatie ook diverse malen negatief in het nieuws geweest!! We hebben zelf ook mindere ervaringen mat deze mensen, en idd ze proberen je gewoonweg uit te buiten, want dit bij ons ook gebeurd tijdens de vakantie, door "medewerkers"van Corendon in Egypte. Ze horen er voor je te zijn als er problemen zijn, maar zefls het achtergelaten telefoonnummer, zijn ze niet/nauwelijks op te bereiken. Deze organisatie is idd goedkoop, maar je hebt er ook verder geen klote aan. Geef mij dan maar een duurdre organisatie, zodat ik wel weet dat ik met een goed gevoel op mijn bestemming kan vertoeven. Heb in verleden meerdere malen beroep op reisorganisatie moeten doen waarmee ik op vakantie was, en ik moet zeggen altijd super afgehandeld
Arke/Neckerman!!!
Ik kan me je frustatie wel voorstellen, maar waarom heb je niet meteen contact met hun opgenomen voordat je een andre reis boekte??? Ik denk wel dat je in je recht staat, als er duidelijk op band staat vermeld dat jullie reis is geannuleerd via Corendon!!!
ben benieuwd naar de afloop
Oplichters!!!
Succes en sterkte ermee
mag ik vragen met welke reisorganisatie jullie nu gaan?

Ondertussen toch wel “goed nieuws” gekregen na al de door hun gecreĂ«erde miserie. Eergisteren stuurden wij een aangetekende zending met een chronologie van de feiten en de wijze waarop men ons behandeld heeft (onbeschoft, bij wijlen grof, kastje naar de muur-politiek etc).

Gisteren kregen wij in de loop van de dag nog een aantal telefoons van corendon NL dat wij moesten en zouden betalen en wie dachten wij wel dat wij waren, voor ons gold de wet ook, men had al onze gesprekken opgenomen en die zouden pleiten in ons nadeel
 kortom: weer een heel circus. :mad:

Het was echter heel duidelijk dat corendon toen onze aangetekende zending niet had ontvangen.

Gisterenavond kregen wij dan ineens een mail (“in reactie van uw aangetekend schrijven
”) van de sales verantwoordelijke dat alles op een misverstand berustte, dat men de gesprekken nog eens had beluisterd (jaja) en hun call center operator duidelijk had gesteld (vorige week maandag - AUB) dat de reis niet kon doorgaan. Men hoopte dat met deze mail hiermee alles in orde was en dat de reis op hun kosten daadwerkelijk zou geannuleerd worden en wij in de toekomst nog aan hun als organisator zouden denken (tuurlijk).

ONGELOOFLIJK wat een praktijken

In ieder geval dus: laat je niet doen - reageren helpt wel degelijk.

Voor ons NOOIT meer corendon, nooit zo’n onbeschofte en klantonvriendelijke “service” tegengekomen.

Er is al heel wat geschreven over deze touroperator en alhoewel ik het met je eens ben dat ze je normaal moeten behandelen vind ik het ook dat als je achteraf kritiek uit via het internet je ook van te voren een beetje onderzoek had kunnen doen via hetzelfde internet en misschien tot de conclusie was gekomen om niet met deze club in zee te gaan.

Er zijn heel veel aanbieders die reizen naar Turkije verkopen dus waarom nou Corendon? Alleen maar vanwege die ene super aanbieding?

Gr. Frank

wij zijn een maal met Corendon gegaan voor een rondreis naar Cappadocië. Die was goed geregeld, alles was perfect voor elkaar en het was niet duur.

Zo lang wij geen nare ervaringen hebben zullen wij wel vaker met Corendon gaan.

Er zijn wel vaker en meer organisaties waar e.e.a. fout gaat.

Niemand is perfect
toch??cheer

wie heeft ervaring met BBI reizen?

Vakantie 27-05 2010 Steden reis istanbul
Vertrek twee uur later 16.00 uur, niet rechtstreeks naar istanbul maar via Izmir. Aankomst 23.00 uur, Hotel om 00.30 uur.
Vertrek:23.00 uur inplaats van 19.30. Dan sta je midden in de nacht op Schiphol.Bedankt Corendon. Even niet meer met Corendon.
Jipp.

Jipp,

Je ging dus 2 uur later naar Istanbul via Izmir. Kostte dus enige uren extra tijd. Echter terug kreeg je toch ook 4,5 uur meer om in Istanbul te blijven??
Heb je toch tijd gehad de stad te zien.
Kom je midden in de nacht aan. Ja, dat gebeurt wel vaker op Schiphol.
Het zij zo

Wij hebben via Corendon een reis geboekt naar Turkije. Deze reis was bedoeld om uit te rusten, te genieten, te relaxen 

Helaas 

Bij aankomst (dinsdag 23 oktober) in het hotel Diamond of Bodrum kregen we een kamer die die naam niet waardig is. Ofwel was dit een eenpersoonskamer met twee bedden erin, ofwel was dit een kamer bestemd voor het personeel, de animatoren, 

Maar zeker geen kamer voor betalende gasten.
In deze kamer hadden we nauwelijks plaats om te bewegen, zelfs geen plaats om onze valiezen te openen en zelfs niet om onze spullen in de kast te leggen (want er was maar 1 enkele – smalle – kast) !!
Het raam zat onderaan de muur en als we door het raam wilden kijken (liggend op onze buik dan), dan keken we op een andere muur. Dus was er geen rechtstreeks daglicht. Het raam kon ook nauwelijks open, zodat we de kamer eigenlijk niet konden verluchten.
De badkamer : dit viel nog een beetje mee. Maar gelukkig zijn wij geen dikke personen, want toen we op het toilet zaten raakte ons rechterbeen (rechterbil) tegen de douchewand.
De gang naar de kamer : daar rook het echt muf en naar schimmel. (Deze gang is eigenlijk de wand van het zwembad, met vlakbij de machinekamer waar je constant de waterpomp hoort. En die pomp konden wij in de kamer ook heel duidelijk horen.)

Wij hebben onmiddellijk aan de receptie een andere kamer gevraagd maar dit bleek niet mogelijk.
Vervolgens heb ik getelefoneerd naar uw lokale agent : Bora Akkaya. En die zei me dat hij dit zou proberen op te lossen. En dat ik na 2 uur nog eens naar de receptie moest gaan.
Toen de 2 uren verlopen waren, zijn wij terug naar de receptie geweest om te vragen of zij nieuws hadden voor ons. En toen bleek dat zij geen contact hebben gehad met Bora. Ik heb daarop Bora teruggebeld, maar die heeft de gsm onmiddellijk uitgeschakeld.

Dan maar opnieuw proberen aan de receptie om toch maar een andere kamer te krijgen.
De dame ging nog eens proberen om iets te vinden, maar dat zou ten vroegste voor de dag erna zijn (i.e. woensdag).
Dus moesten we de eerste nacht toch in dat bezemhok doorbrengen. Dit was heeeeeeel lastig, niet alleen omdat het er klein en muf was. Maar ook omdat die kamer gelegen is, vlakbij het podium van het live-optreden van die avond.
Gevolg : die eerste nacht hebben wij dus nauwelijks kunnen slapen !!!
Wij kunnen best wel begrijpen dat wij een voordeelkamer hebben geboekt en gekregen. En wij verlangden echt wel geen suite met luxe-badkamer met gouden kraantjes.
Maar deze voordeelkamers zijn echt wel geen kamers maar zoals eerder vermeld : bezemkamers.

De volgende dag hebben we dan toch uiteindelijk een andere (en correcte) kamer gekregen.

En we waren van zins om dit probleempje niet aan ons hart te laten komen.
MAAR 
 tal van andere dingen liepen ook al niet zoals het moest zijn.
Aan het zwembad werd muziek gedraaid door een DJ, al ik begrijp eigenlijk niet goed wat hij daar kwam doen, want hij had precies maar 1 enkele CD, met slechts 1 stijl van muziek. Dus de hele week dezelfde nummers in dezelfde stijl 

Het personeel in het restaurant was naar onze mening te “plakkerig” 
 die bleven maar rond onze tafel ronddraaien. (Op een bepaald moment kreeg mijn vriendin een cocktail aangeboden van de ober, en ik kreeg niets !!! Precies alsof ik daar niet zat.)
Wat het eten betreft : dit is gewoon. Zeker niet TOPTOP !!

Eigenlijk voelen wij ons “bekocht” door Corendon. We hadden het volledige vertrouwen in deze maatschappij.
Toen ik door uw agent gecontacteerd werd met de mededeling dat het hotel waarvoor wij geboekt hadden (het Hotel Vera Club TMT) gesloten zou zijn en dat wij overgeboekt zouden worden naar het hotel Diamond of Bodrum heb ik uitdrukkelijk gevraagd of dit een goed hotel was, van hetzelfde niveau als de Vera Club.
**Maar voor ons is het klaar en duidelijk dat dit GEEN 5 sterren hotel is !!! **
Dit is jammer, want wij hebben gespaard voor deze vakantie, en deze vakantie is uiteindelijk uitgedraaid tot een “bijna-nachtmerrie”.
We waren beiden tevreden dat we dit hotel konden verlaten (wel jammer genoeg om terug naar huis te gaan omdat de vakantie erop zat). (Eigenlijk kunnen we nu zelfs terug stellen dat we toe zijn aan een rustdoende vakantie !!! Onze batterijen zijn zeker niet terug opgeladen.)

BBI is top!

Onze klachtenbrief aan Corendon:
Wij arriveerden in Saffron appartments en hebben direct rechtsomkeert gemaakt en de hostess gebeld met de mededeling dat wij dit hok niet accepteerden. Bijgaand foto’s. Een foto van het ‘zwembad’ en de ligging daarvan heb ik achterwege gelaten, daar u hier zelf over beschikt. U ziet op de foto’s een kapotte stoel, lege kastjes - er waren GEEN kopjes, glazen etc. Er was GEEN koelkast (en dat met 40+ graden), Er waren gammele creme kleurige gordijnen die niet goed sloten, zodat je bij het eerste daglicht klaarwakker bent (wij hebben 1 nacht in dit appartement doorgebracht - noodgedwongen daar de hostess pas de volgende dag iets acceptabels voor ons kon regelen). Er was geen kookgelegenheid maar dat hoefde ook niet aangezien je toch ook geen borden ed had om je eten in op te scheppen. Tevens ziet u een foto van de vloer van ons balkon, vuil en stuk. In het appartement was ook van alles stuk en het was er vies. U ziet op een foto het uitzicht vanaf ons balkon, namelijk het balkon schuin daaronder, hetwelk door de mensen van het app complex zelf wordt gebruikt om hun afval en was te dumpen.
Wij hebben dus een ander appartement geĂ«ist en moesten hiervoor nota bene nog bijbetalen ook. Wij hadden eerlijk gezegd excuses verwacht. Excuses voor het feit dat je gasten naar zo’n oude troep stuurt. Maar nee, wij moesten bijbetalen. Wanneer wij nu hadden moeten bijbetalen omdat het gewoonweg luxueuzer moest, kan ik dat begrijpen. Maar niet wanneer je naar een onacceptabel onderkomen wordt gebracht waarmee je geen genoegen neemt. Daarbij heeft het ons een vakantiedag en een hoop stress gekost.

Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet!

De reactie was dat men het appartementencomplex prima ok vindt om mensen onder te brengen en wij konden een vergoeding krijgen van 6 HELE EURO’S voor het ongemak van de lekkage. Conclusie: VOOR ONS NOOIT MEER CORENDON!

Diverse keren met Corendon op reis geweest. Iedere keer is er wel iets wat niet klopt. Geen kamer met zeezicht, wel geboekt. Vertrektijd wijzigt en dat moet je dan horen van een medepassagier ! Luchthaven van vertrek wijzigt, wat betekent veel langer in de bus en kortere vacantie. Kan zo wel even doorgaan. Klagen heeft geen zin want ze zijn getraind om te reageren maar niet te antwoorden.