Januari 2008 reis geboekt met corendon, naar Alanya Turkije.
vlucht gepland op 23/08 om 00:30 uur , drie dagen voordien Omboeking met ander toestel naar CAI 303 met vertrek OM 10:30.
12 uur voor vlucht tijdens onze overnachting in het Crown Plaza te Brussel om files te vermijden naar luchthaven kregen we telefonische melding (onbeschoft) dat vlucht nog eens met 9 uur wordt verplaast. Nu rest er mij enkel nog ,om een maximale schadevergoeding te vragen volgens EU wetgeving.
Waarschijnlijk zal ik weer onbeschoft afgesnauwd worden.
VERVOLG VAN LIJDENSWEG CORENDON
eenmaal gekomen en in gecheckt te zijn en zich naar gate te hebben verplaatst, werd vlucht met nog eens 2 uur vertraagd om dan nog eens te vertraagd tot 23.30 uur en dan finaal te worden afgelast. Na heel wat tumult van 33O reizigers (inmiddels 3 vluchten) en tussenkomst van luchthavenpolitie was er de optie om de reis te annuleren omdat ze niet wisten wanneer er nog eens vlucht zou vrij zijn voor Antalya. De reiziger die gebleven zijn op de luchthaven zijn dan uiteidelijk met nog eens 18 uur vertraging vertrokken. ( totaal van 42 uur)
De volledige reissom (3500 €) zou terugbetaald worden binnen 2 à 3 dagen. Dit geld hadden wij nodig om nog een andere reis te boeken voor tijdens mijn verlof.
Inmiddels zijn we 6 dagen verder en nog altijd geen geld gezien. Na telefonisch onderhoud met klantendienst van corendon werd mij terug onbeschofterig medegedeeld dat de boekhouding in verlof is en dat er maar na 1 MAAND ZOU TERUGBETAALD WORDEN.
Daar gaat mijn reis voor deze zomer !!!
Corendon is een turkse maatschappij en dit is er vooral aan te zien, alles word op een arabische manier opgelost.
Dat Turkije bij de EG wenst te komen, vind ik ondenkbaar en er zal zeker nog heel wat werk aan de winkel zijn om deze malafide bedrijven te weren. HOPELIJK IS DIT GENOEG OM ONWETENDE REIZIGERS TE BEHOEDEN VAN EEN TOTAAL GEFLOPTE VAKANTIE MET DANK AAN CORENDON.
Het is de tweede keer deze zomer dat er zware problemen zijn met deze maatschappij. Nu zijn er weer 300 reizigers gestrand in Antalya en telkens is het verhaal hetzelfde. Willekeurig worden vlieguren aangepast, geen informatie, onbeschofte behandeling…
Het is nu al jaren dat de cowboys van Corendon de zaak beduvelen, is er dan écht geen instantie in België of Nederland die kan ingrijpen??
technische problemen met een vliegtuig, kan bij alle maatschappijen gebeuren…heb met martinair ook wel eens 6 uur aan de gate op schiphol gestaan…en transvertragia…de naam zegt het al…dus vind dit nu wel erg kort door de bocht hoor gvg
Nou, de laatste tijd is er wel vaak st*ont aan de knikker met Corendon. Ik vergelijk ze een beetje met Arkefly. Te weinig toestellen en als er dan een een mankement heeft, loopt alles erna gelijk in het honderd.
Ik heb menigmaal met Tranavia gevlogen en moet eerlijk zeggen… nog nooit geen noemenswaardige vertraging mee gehad. Wel ooit 7 uur met Martinair op Gran Canaria, maar dat vliegtuig kwam al stuk aan op de luchthaven van GC en dan noem ik het overmacht.
ik vertrek 27 sep.voor 15 dagen naar Marmaris…Hotel Grand Pasa…en ik weet zeker dat ik dan ook weer de nodige kilootjes aan zal komen :(…zal ik dan toch maar proberen om de reis te cancelen naar dat andere hotel…hmmmmmm…toch maar eens over nadenken
Inderdaad of we kunnen misschien de betreffende koks vragen een weekje bij ons (Alanya voor mij 16 t/m 23 sept) in het hotel te gaan werken…? Of misschien kunnen we hem/ haar een dieet boek laten schrijven??
Nou mensen maak ik toch hetzelfde mee met dat Corendon gedoe pfff!!!
Heenweg geboekt 24-08-2008 om 17,00 de lucht in gaan…
Kryg k een email dat die vlucht verlaat naar 23,45!!!
En uiteindelyk op schiphol kryg k nog 4,5 uur vertraging dus pas om 04,15 de lucht in pfffffffff!
Nu zit ik nog in turkye en ik zou de 15e om 20,45 de lucht in gaan kryg k een email dat t naar 05,00 vervroegd!!! Echt waar ik ga NOOOOOOOIt meer met Corendon! Volgende keer gewoon Turkish arirlines dn maar wat meer betalen!!!
En Corendon helpt je ook niet he!!!
:finger: corendon
fijn deze reacties te lezen…wij moeten nog…wij gaan 3-10 nu hebben we niet bij corendon geboekt maar vliegen er wel bij. de eerste tegenslag is er al en we moeten nog weg. we gaan nl vanaf rotterdam vliegen en kunnen daar niet terug dus nu landen we op schiphol. is door go-best opgelost door 12,50 pp te vergoeden maar is niet wat je boekt, wij wonen een kwartiertje van rotterdam af dus balen en we moeten nog weg…
nog ff een reactie op ons vorige bericht (is wel laat maar druk…druk…druk) wij vliegen dus nooit meer met corendon. dag van te voren werd de tijd nog veranderd, slechte vlucht, en tot overmaat van ramp hebben ze gewoon 81 koffers in rotterdam laten staan, waarvan natuurlijk de onze ook. de volgende dag 18 uur, werden de koffers in het hotel afgeleverd, konden we ons verschonen etc. en dan werd je nog onbeschoft behandeld op het vliegveld, niet normaal. wa zelfs zo erg dat ik geen zin heb gehad om zelfs maar om een schadevergoeding te vragen, nog nooit zulk onbeschoft personeel meegemaak. en dan werd er in het vliegtuig nog gezegd dat er wat koffers achterbleven voor onze eigen veiligheid…
Ik heb onlangs met Corendon gevlogen en beide keren vlogen we op tijd! Maar… toch zou ik, als ik de keuze zou hebben, met een andere maatschappij vliegen. De beenruimte is zeer matig en ik heb het idee dat ook de zittingen van de stoelen korter zijn dan bij anderen. Nog nooit heb ik zo beroerd gezeten. Daarnaast zijn de toestellen oud en die indruk maken ze ook.
Vliegen gaat net als bij andere maatschappijen, dus daar kan weinig mee mis. Gelukkig is Turkije niet zo heel ver. Wij hadden vanuit Bodrum een tussenlanding in Istanbul. Dat is best vervelend, maar niet onoverkomelijk!
ik heb een paar weken geleden een reis geboekt naar Turkije met Corendon, ook vliegen we met Corendon, maar tot mijn grote schrik lees ik heel veel negatieve verhalen.
Wat nu? kan ik mijn reis nog afzeggen( ik heb nog niet betaald) en bij een andere organisatie boeken?
Als ik jou was zou ik gewoon maar eens afwachten, en erin geloven dat je reis gewoon goed zal gaan verlopen. Je reis annuleren dat kan uiteraard om deze reden niet en mijn ervaring is dat iedereen op zijn of haar eigen manier een reiservaring beleefd. Zo vaak vraag ik mezelf af waar al die negativiteit toch in godsnaam vandaan komt. Ik had namelijk precies hetzelfde gevoel als jij nu hebt toen ik vorig jaar mijn reis boekjte bij reisorganisatie Tourmax. Ik las daarna ook zoveel negative berichten dat ik ook mijn twijfels begon te krijgen. Nou geloof me…ik heb nog nooit zo’n gave goed georganiseerde reis gehad (was onze 11e keer Turkije) als met Tourmax. Kortom…vertrouw op jezelf en geloof niet klakkeloos wat andere mensen over een touroperator schrijven. Ik wens je in elk geval een heerlijke vakantie toe in “mijn vakantieland” Turkije.
Ik heb 2x een reis geboekt naar turkije met corendon 1x met transavia gevlogen maaltijden en alle drank tegen betaling. 2e x met sunexpress gevlogen gratis maaltijd aan boord met gratis koffie en thee. Ik kan niet klagen over corendon
op 10 mart as gaan wij een rondreis maken in Turkije (Cappadocie) Wij verheugen ons daarop. Ik lees veel negatieve berichtgeving over Corendon.
Dit is de tweede keer met deze maatschappij . Geen noemenswaardige klachten . Ik zal mijn bevindingen bij terugkomst melden.
Thuis is natuurlijk alles beter.(goede service, goed eten, goede drankjes, beter weer, etc. etc.):dag:
Reactie op mijn vorige.
Wij hebben een rondreis door Turkije gemaakt met Corendon ( oa. naar Cappadocie) Wij zijn zeer tevreden over het gebodene: prijs-kwaliteit is zeer in orde. Als je zin hebt blijft er altijd iets te mekkeren: klagen is het grootste amusement.
Minpuntje? Waarom gooien die Turken toch zoveel vuilnis op straat, in tien jaar niets verandert. Ook de reisleiders zijn volgens mij verplicht om een zéér positief verhaal op te hangen over de Islam en het land, kritiek wordt niet op prijs gesteld. Wij kijken en zien veel negatiefs in dit cultuurrijke land.:zon02:
Tsja, inmiddels onze vuurdoop gehad met Corendon.
Door schade en schande moet je er zelf achter komen hoe het is om te vliegen met Corendon en ik heb enkel voor vertrek gekeken wat de voorkomende klachten waren en zodoende kwam ik hier uit.
Na onze reis te hebben geboekt via D-Reizen en alle info gekregen te hebben was het de bedoeling dat we met Sky zouden vliegen.
Toen de tickets kwamen bleek dat zowel de tijden verlaat waren alsmede de luchtvaartmaatschappij verandert was naar Corendon.
Kort voor vertrek rondgesnuffeld op internet of de mensen positief waren over Corendon en toen kwam ik veel klachten tegen.
Aangezien ik liever zelf ondervind hoe een maatschappij is, is er maar een ding te doen en dat is vliegen.
Ondanks kleine problemen bij het inchecken ( een niet meewerkende computer ) was het tot het boarden toe goed.
Eenmaal in het oude toestel met loslatende onderdelen ( afwerking ) wist ik mijzelf in een vrij benarde positie te positioneren helaas ook de enige positie om te kunnen zitten ( een gordel was niet eens nodig een crash zou mij nog niet eens uit mijn stoel kunnen krijgen! ) en zo kon de “leuke” vlucht van 3,5 uur beginnen.
Omdat de vlucht was omgezet kregen we gratis een sandwich en een drankje.
Dit bestond uit een 3 tal sneden uitgedroogd witbrood en dikke plakken gefermenteerde kaas met her en der een drap van groene en rode groente?
Door de kokhalsneigingen van de medepassagiers toch enkele happen gehad, maar dit was onmenselijk om voor te schotelen.
Daarnaast spraken het cabinepersoneel slecht en onverstaanbaar Engels en ging men te veel met elkaar in discussie.
Zelfs de piloot die veelal toch leuke en interessante info weet te melden mompelde binnenmonds en onverstaanbaar, wellicht wat moed ingedronken met Raki ( ik meende dat piloot zijn leuk werk was ) en daarnaast kwam het totaal niet gemotiveerd over.
Voor zover de heenreis
De terugreis stond gepland voor 10-06-02 ( mede door Corendon was het gelukkig maar een week ) en een dag voor vertrek zou er een lijst bij de balie hangen met vertrektijden.
Volgens de tickets 16:00 uur, werd bij berichtgeving ook 16:00 uur.
Op de dag van vertrek werd er gebeld de vlucht was aangepast we zouden rond 23:00 uur vertrekken en opgepikt worden om 18:25 aangezien wij het verst van de luchthaven af zaten kon deze tijd nooit kloppen.
Echter 10 min later kwam een piccolo wild naar adem snakkend een fax laten zien dat we om 02:00 uur zouden vliegen en om 20:35 opgepikt zouden worden.
Aangezien we voor het vervoer naar het hoge noorden al een taxi hadden besproken met de vluchttijd van 23:00 uur, was het een heel geregel om dit weer aan te passen naar de tijd van 02:00 uur.
Aangezien de verveling toesloeg en ik en mijn partner even gingen internetten en voor de zekerheid op de site van Schiphol keken en onze vluchtgegevens na zouden trekken, bleek onze vlucht gecancelled te zijn.
Bij terugkomst in het hotel was de lijst met vertrektijden ook al verdwenen en na wat “simpel” heen en weer gebeld te hebben met de reisleider zouden we toch om 02:00 vliegen.
Eenmaal op de luchthaven in de rij gestaan wat toch betrekkelijk lang duurde eer wij aan de beurt waren.
Hebben wij besloten om die parasieten extra geld toe te stoppen voor extra beenruimte, echter een gratis drankje zat er niet in zoals op de heenvlucht.
En de klantvriendelijkheid was ver te zoeken, wederom niks verstaan van wat er gezegd word.
Mijn eerste indruk over Corendon is niet best te noemen.
De vlucht naar Turkije was een drama en totaal onprettig en op de terugvlucht was het enige pluspunt de extra beenruimte ( echter was dit door eigen keuze ) de enquete die uitgedeeld werd ( nou ja in handen gedrukt ) heb ik naar alle tevredenheid ingevuld
Dat ze er bij Corendon niet blij mee zullen zijn zal mij een rotzorg zijn als er een 3e wereldoorlog uit zou breken en er zouden mensen naar strafkampen gevlogen moeten worden dan is Corendon de juiste keuze.
Er worden lekker veel mensen in de vliegtuigen gepropt en dat de reiziger geen enkele vorm van comfortabiliteit heeft boeit de maatschappij zeer weinig heb ik het idee.
De slechte catering en de slechte houding van het personeel hebben mij kippenvel bezorgd om nogmaals naar Turkije af te reizen als ik weer met Corendon zou moeten.
De toestellen van Corendon horen in een museum thuis en niet in de lucht!