'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

oh maar omdat het in Egypte dus al zonsondergang 19.30 uur, zouden ze hier al eerder mogen eten? Had eens wat turkse mensen gesproken die zowat onwel waren omdat ze pas na tienen konden eten en al de hele dag zich ellendig voelde (ook met mooi weer).

Ja, nu is het vertrouwen toch al wel beschadigd. Ik bedoel maar hij begint al smoesjes te verzinnen voor wat hij doet…nou lekker begin… Ben 36 en hij 30 (zou je niet zeggen als je ons samen ziet hoor…lijken zowat even oud; ik word dan ook vaak veel jonger geschat).

Maar ja ik had nota bene nog mijn excuses aangeboden voor mijn ‘namecalling’ en dat ik hem wel geloofde (ook na dat verhaal hier dat dat bandjes waren). Geeneens reactie! Hij wil gewoon niet begrijpen wat dat met me deed en dat hij nu zo vaak weg is en alles alleen maar kolen op het vuur gooien is, door ook mij niet te ‘horen’ …te luisteren naar wat ik zeg en begrijpen wat ik voel(de). Het interesseert hem niet en nu interesseert het mij ook niet meer…dat is wat makkelijker loslaten. Blokkeren is misschien wat overdreven geweest, maar ja. Als hij mij wil bereiken heb ik nog altijd mobiel. Ben dat gechat ook zat, krijg je soms ook alleen maar misverstanden van. Bovendien heb ik iemand liever aan de telefoon, maar ja de kosten he…

Jij je mannetje alweer gesproken?

Oh vanavond de 25e meest oerhollandse gewoontes op SBS6. Iets voor de Egyptische mannetjes? Geinig om te zien toch…

Je moet de tijden nemen waar je woont dus in Egypte kunnen ze eerder eten vanwege de maan eerder op is dus mijn man moet de tijden van hier aannemen.
Ja het gaat super goed hier druk met van alles en nog wat. We hebben het super samen echt heerlijk. Ben nu aan het werk en als ik thuis kom zit me mannetje lekker op mijn te wachten :slight_smile: Hij zal wel gaan ftnessen en naar vrienden gaan om playstation te spelen maar zo om 23.00 thuis zijn voor mij. Wat een heerlijk gevoel. Maandag trouwens zijn 5-jarenkaart ontvangen ole ole.

Volgens mij houden ze de tijden aan van zonsondergang en opkomst van het land waar ze zijn. Alleen de starttijd (22 aug of 23 aug) is volgens mij hetzelfde. Mijn collega is moslim en die eet echt niet op dezelfde tijd als mensen in het buitenland, maar gewoon als de zon in NL is ondergegaan.
Daarnaast zetten ze in Egypte aankomende donderdag de klok al een uur eerder terug, naar wintertijd om zo het iets minder lang voor daar te maken.

Nou dat had ik dus ook begrepen van die zonsondergang, wel moeilijk als het dus hier lang licht is. Oh dus de klok gaat daar een uur terug, altijd goed om te weten (ook heb ik er misschien niet zo veel meer aan :))

Hallo dames,

mocht je willen weten waarom je steeds in conflict komt met jezelf en met mannen, kan ik het boek van Barbra en Alan paese aanraden met de titel, “waarom mannen liegen en vrouwen steeds schoenen kopen”. Je krijgt haarfijn uitgelegd wat in je eigen handelen en zichtwijzen verandert kan worden en waarom mannen niet reageren zoals wij het graag zouden hebben. Is humoristisch geschreven en je zult vaak denken oh dat doe ik ook. Als ik het goed begrijp zitten we dus vanaf morgen niet meer met een uur tijdsverschil met egypte, is wel handig ivm afspreken om te chatten of te bellen.
Inderdaad erg lastig als hier de zon zo laat ondergaat en ook zo heel vroeg weer opkomt, een beete rood aan de horizon betekent nl al dat erniet meer gegeten en gedronken mag worden. Heb het me laten uitleggen door een moslim.
Succes voor degene die mee gaan doen, ik heb er groot respect voor.

Had M. net aan de telefoon, weer een hoop gezeik daar met zijn collega’s hij moet zo zijn verhaal gaan vertellen op het politiebureau omdat een collega van hem gevochten had op het werk en iemands arm had gebroken! Erg gezellig was die dus weer! Hoorde gelijk alweer aan hem dat er wat was dan heeft die gewoon niet eens zin om te kletsen, maar ja ik word dan weer boos op hem omdat ik ook mijn verhaal kwijt wil over hoe mijn dag is! Dus was weer een heel leuk gesprek ahum!!! Pfff mannen…

goh suusje wat zal jij je onmachtig voelen zover weg en met zoveel vragen, ja de problemen willen ze toch niet echt graag delen , ik ondervind dat ook nog heel vaak na 23 jaar huwelijk, je moet het er echt uittrekken… en dan is het nog slechts een fractie wat er verteld wordt.

Het zou heel goed zijn voor jou om daar toch eens een langere periode naar toe te gaan als je die kans zou krijgen .

sterkte

Als ik de mogelijkheid zou hebben zou ik me huisje hier opzeggen en een half jaar gaan, maar helaas kan ik bij niemand terecht als ik na een half jaar terug zou komen. Dus ik kan mijn huisje gewoon niet opzeggen :frowning:

Nu moest ik het er ook weer uittrekken, ik merk aan alles dat er wat is, gister ook al. En heb wel een beetje antwoord gekregen.
Het huis waar zijn moeder in woont in Luxor moet plat gegooid worden, want de overheid wil in die straat alleen maar huizen in dezelfde kleur ofso hebben. Nu hebben ze de keus de grond verkopen aan de overheid, of zelf opnieuw te bouwen volgens de iesen van de overheid en dus een soort hypotheek te nemen. Weer een zorg er bij voor M. en dan nu weer dat gedoe met een collega. Ik begin steeds meer te begrijpen waarom hij geen vaste relatie erbij wil hebben, tenslotte wil ik altijd precies weten wat er is en vraag ik altijd heel erg door, dat maakt hem af en toe helemaal gek, maar ja ik ben nieuwsgierig en maak me vette zorgen als hij zo klinkt! Normaal lacht die heel veel maar volgens mij is zijn lach een beetje op! Denk dat ik hem zo even sms dat ik in oktober kom, misschien maakt dat hem een beetje happy, of juist niet weer een zorg erbij haha (voor mij zorgen die week)

dat is jammer dat je niet weg kan, je leert elkaar zo goed kennen de gewoontes de iritaties , het is moeilijk… ja en zorgen hebben we allemaal die zijn te overbruggen maar ze moeten wel praten nauurlijk anders schiet het niet op dan blijf je zelf met zo een naar gevoel achter, en ga je je vaak afvragen of het aan jezelf ligt. momenteel verblijf ik in hurghada (sakkala) als ik wat voor je kan betekenen let me know

Hoi Suus heel herkenbaar. Ahmed is zo gestressed, vraag ik me af waarom, maar moet ik het er ook uittrekken. Ben ook erg nieuwsgierig :slight_smile: En tegen de tijd dat ik denk, kan ik ff mijn verhaal kwijt is zijn batterij leeg, is ie moe of wat dan ook. Erg frustrerend en herkenbaar Suus. Doe mij maar niet na hahah.

Laetitiana, ik ga dat boek maar snel lezen, kan wel ff wat humor gebruiken :slight_smile:

En Roosha leuk te lezen dat je er ook weer bent. Zou je niet wat willen vertellen over jouw relatie? Hoe dat begon, hoe jij je wel of niet hebt aangepast, trouwen en familie en heb jij ook zo geworsteld in het begin met vertrouwen en negatieve verhalen?

Groetjes

Oh Marmah, je moet wel ff een kroket uit de muur trekken, schijnt typisch hollands te zijn hahah.

hoi aaeeooeee

bij mij is het iets anders gegaan, ik heb mijn man in nl leren kennen na een hevige verliefde periode wisten wij zeker dat we bestemd waren voor elkaar, ik wist ook dat hij geen papieren had, Hij had zijn familie al 5 jaar niet meer gezien en is toen naar cairo vertrokken in de wetenschap dat ik 2 weken later zou komen om kennis o.a met zijn familie te maken en te trouwen .

Ik ben daar heel leuk ontvangen ik mocht zelfs van zijn ouders met hem op 1 kamer slapen
dat vond ik toch wel heftig dat ze zo open minded daar over waren , want daarintegen kon dat niet bij zijn jongere zuster.

we zijn getrouwd , we zijn nog een paar maanden daar gebleven en toen weer terug naar nl gegaan. het jaar daarop ben ik zwanger geraakt van mijn dochter die inmiddels 21 is het jaar daarop werd ik zwanger van mijn zoon , en het jaar daarop werd ik zwanger van mijn andere dochter een ik moet zeggen dat ik er nooit 1 seconde spijt van heb gehad, mijn familie heeft me voor gek verklaard maar die zijn nu gescheiden , en wij zijn nog steeds samen.;:wink:

cultuurverschillen bestaan er tussen ons ook nog steeds nu, maar er is mee te dealen, en zoals in ieder huwelijk is er wel eens wat,
dit was het even in het kort

Heel leuk om te lezen Roosha! En toch ook snel getrouwd en mensen die je voor gek verklaarden. Ik heb twee vriendinnen verteld dat ik ‘getrouwd’ was. Toch wel grappig hoe die reageerden…echt iets voor mij om dat te doen en nee, je neemt me in de zeik. Maar al met al niet afkeurend. Denk dat mijn familie daar wat anders tegenover staat, maar daar heb ik niet zo’n sterke band mee, dus zou me niet zoveel doen. Zelf zou ik alleen graag een groot feest willen met de trouwerij, ik weet niet… meisjesdroom denk ik. Heb je net als Camilla een trouwfeest gehad? Was dat ook vanzelfsprekend?

nee hoor niks geen dik feest… ik ben in een kantoortje getrouwd en vrouwonvriendelijk wist ook niet wat me overkwam , de familie heeft wel een leuke dag voor ons georganiseerd, dat maakte een hoop goed

Roosha, klinkt echt super! En nu zit je in Hurghada? Gewoon op vakantie of woon je daar ook?

Je kan helaas niks voor mij doen, ja M. een dikke knuffel geven haha om hem te steunen. Ik hoop dat ik in oktober weer kan, heb 8 oktober vakantie en ik denk dat hij het heerlijk zou vinden als ik daar ben. Hij zei na afgelopen keer ook dat als ik bij hem was hij even als zijn zorgen vergat en happy was. Dus ga geen nee accepteren van hem!

aeeoee ik herken veel in jouw “relatie” met Ahmed, zijn volgens mij redelijk dezelfde types. Ze weten allebei niet wat ze willen en kunnen slecht tegen een sterke vrouw die haar mondje bij zich heeft. Volgens M. is mijn slechtste eigenschap dat ik te veel praat, hahaha klopt wel een beetje ik praat over alles en nog wat en als hij uitgesproken is is het ook klaar en kunnen we beter ophangen zegt die dan, terwijl ik zelf nog over onzin door blijf kletsen.

hallo, nou ik heb ook ruzie zijn telefoon doet het zo genaamt weer niet, ik word het soms zo zat allemaal. Zou dat nou waar zijn of niet ik weet het niet hoor. Ik ben zo gek op hem maar soms vraag ik me af waar ben je mee bezig!waar ga je voor kiezen. wat voor leven ga je krijgen??? te veel vragen zonder een goed antwoord. En ik weet nu al morgen stuurt hij een sms en alles is dan weer goed en ik zeg weer ja en amen want ben zo gek op hem! Wat doen we ons zelf aan? pffffffffffffff hahahah ben blij dat ik niet de enigste ben!!!

haha Suus, moet wel lachen als ik jou berichtjes lees…zegt al genoeg…herkenbaar. Denk inderdaad dat wij beetje dezelfde types zijn. Maar als ik heel eerlijk ben heb ik een grote mond en aan klein hartje en volgens mij weet hij dat nog niet. Maw kan flink tekeer gaan, maar meen er eigenlijk niets van. Maar ja, mijn eerste vriendje die wist dat al te goed en daar liep ik overheen dus dat was ook geen goeie partij…

Nou Roosha, maar het is wel een opsteker hier dat je al zo lang gelukkig getrouwd bent. En ja uiteraard ieder huisje draagt zijn kruisje. Maar bedek je jezelf ook zoals een goed moslima zou moeten doen?

Hoi katjes, haha, rustig aan…hoort er inderaad bij geloof ik. Misschien houden we wel van een beetje drama en spanning… Houdt ons wakker he. Krijg nu wel het idee dat ze omdat ze natuurlijk nooit vriendinnen hebben zoals de jongens hier dat wel hebben dat ze ook niet weten hoe ze met al die aandacht van ons om moeten gaan. Wordt hun een beetje te veel en als we dan klagen is dat voor hen weer stress… kunnen niks doen omdat ze ver weg zitten en begrijpen niet dat een luisterend oor voor ons al heel veel betekent. Maar ja, je bent inderdaad niet alleen in je getob haha.

gelukkig is er nog iemadn online! wat moet ik nou doen? ik wil hem niet kwijt maar ik wil ook niet dat ik die liegt, als die liegt??? jullie hebben zoveel ervaring ermee help me asjeblieft, Ik stuur nu alleen maar boze smsjes!!! straks denkt die zoek het maar uit!!!