Sinds februari ben ik verliefd geworden op een egyptenaar. Er is een leeftijd verschil van 4 jaar (hij 25 en ik 21).
Hij zou graag hebben da ik in Egypte kom wonen, maar ik zit nog met mijn rechtenstudies die nog niet zijn afgerond.
En ik weet niet goed of ik die wel wil stoppen, stel u voor dat hij toch niet de “ware” blijkt te zijn.
Nu is mijn vraag zijn er hier meisjes/vrouwen die ook verliefd zijn geworden op een egyptenaar en wat waren hun ervaringen ivm de betrokken persoon (positief/negatief)?
Wel een beetje snel om nu al plannen te gaan maken om daar eventueel te gaan wonen. Je kent hem nog maar zo kort en hebt hem waarschijnlijk nog maar een paar weken meegemaakt. Maak eerst je studie af en kijk hoe de liefde tussen jullie zich ontwikkeld. Als hij echt om je geeft zal hij dit respecteren en op je wachten, zo niet dan is het inderdaad niet de ware.
ik ken mijn egyptische vriend nu een jaar en ben er een paar keer geweest om hem wat beter te leren kennen. we gaan nu eindelijk de volgende stap nemen en willen gaan samenwonen. ik zou in ieder geval nog een keer terug gaan om wat meer tijd met hem door te brengen. in één vakantie leer je iemand niet echt kennen.
Er is een groep op msn speciaal voor mensen met een buitenlandse partner/liefde.
De leden daar hebben allemaal van dit soort vragen, dus klik HIER als je lotgenoten zoekt.
Ik vind dat je eerst elkaar moet leren kennen voordat je verder gaat met je vriend.Zelf heb ik een Egyptische man van goud waarmee ik al 5 jaar mee samen woon.
Een buitenlandse man kan je geestelijk helemaal in jou macht spelen door liefde.
Wees verstandig allemaal en kijk goed waar je voor kiest.
Er komt veel bij kijken als je bij elkaar wilt gaan wonen.
Het kost je veel geestelijk en lichamelijke energie en heel veel geld zorgen!
Gelukkig heb ik een goede man maar het is heel zwaar voor mij geweest als Nederlander.
Ook voor de man is het heel zwaar.
Voor hem is het dat hij alles kan verliezen en terug naar zijn land moet waar hij nooit meer uit komt.
Een Egyptische man kan moeilijk een visum voor Europa krijgen of hij moet duizende euro’s lenen bij zijn familie.
En later kunnen juliie die terug betalen zonder dat je het weet.
Al die mannen en vrouwen daar hebben geen goed leven en willen weg uit het land.
Voor de familie willen ze niet weg maar wel voor het leven daar.
Europa is een vrij leven voor hun wat ze daar niet hebben!
Ik heb veel gezien en meegemaakt in 5 jaar en weet veel door zelf mee te maken en gezien bij andere vrienden die ook een Egyptische partner hebben gehad.
Niet dat de Egyptische man slecht zijn ze zijn erg lief en bezorgzaam en vele zijn betrouwbaar.
Maar je komt voor een zware beslissing als je kiest voor het leven samen.
Later als je kinderen neemt en je relatie gaat stuk en hij neemt gewoon de kinderen mee (op vakantie) naar Egypte dan heb je als Nederlander geen recht in hun land.
Je bent je kinderen kwijt!
Wil je dan nog wel kinderen nemen met die gedachte?
Even om jullie te melden dat ik idd voor mijn studies heb gekozen en dat hij mij ten volle steunt in mijn beslissing. Misschien beseft hij da hij er later mee van kan profiteren
Ik wil je niet bang maken en niet alle mannen zijn hetzelfde maar je zou voor de gein het boek Fatwa eens moeten lezen.
Het is een een verschrikkelijk verhaal van een Engelse vrouw die verliefd wordt op een Egyptenaar en met hem trouwt en daar gaat wonen. Het is een totaal andere cultuur waarin vrouwen niks, maar dan ook niks, te vertellen hebben.
Misschien was het wel extreem in dit boek, maar denk alsjeblieft 3 keer na voordat je aan dit avontuur begint. Je bent nog erg jong, laat je mooie leven niet verpesten alsjeblieft.
Fatwa…ja idd dat is echt een heel goed boek. Ik vond het wel erg naief van die meid, maar waarschijnlijk is het in het boek allemaal wat aangedikt.
Door dit boek ben ik meer over dit onderwerp gaan lezen en het viel mij op dat heel veel vrouwen die verliefd raken op een islamitische man, in de problemen komen als huhn huwelijk stuk gaat. In deze verhalen veranderen de mannen ook ineens van de een op de andere dag in een tiran.
En grotere problemen komen er wanneer er kinderen bij betrokken zijn. Al denk ik dat dit ook gebeurt bij huwelijken met andere buitnelandse mannen/vrouwen.
Bittere thee, in een sluier gevangen…dit zijn ook goede boeken!
**Hanneke Rozema - Grenzeloze liefde.
**Westerse vrouwen vertellen over hun arabisch/islamitisch huwelijk. Hoe ze hun weg leren vinden in Egypte. Gaan ze inwonen bij hun schoonfamilie? In welke mate houden ze hun economische en sociale afhankelijkheid, krijgen zij zeggenschap over de kinderen en hun opvoeding. Kunnen zij een eigen vriendenkring opbouwen en regelmatig hun thuisland bezoeken. En wat zijn de gevolgen van het islamitisch huwelijkscontract dat zij bijna allemaal ongezien hebben ondertekend.
Aan het einde besluit ze met praktische en juridische suggesties voor vrouwen in een biculturele relatie met een moslim.
hey ik ben zelf nu 5 weken terug uit egypte en heb daar ook een man leren kennen sins die sturen we dagelijks berichtjes en sins een goede week beld hij mij ook bijna dagenlijks. dat ik echt een vaste relatie met hem ga beginnen dat weet ik nog niet maar ik wil in iedergeval zo snel mogenlijk terug om tezien hoe het nu verder moet . dus moest iemand een vriend hebben die in sharm woond en er naar toe wilt laat mij maar iets weten
Ik wil je niet bang maken en niet alle mannen zijn hetzelfde maar je zou voor de gein het boek Fatwa eens moeten lezen.
Daarmee maak je meisjes natuurlijk wel bang en het is beslist geen weergave van de werkelijkheid!
Het boek “Grenzeloze liefde” daarintegen, vind ik wel een aanrader, voor iedereen die een relatie met een islamitische man begint.
Maar ook hier de opmerking dat het niet gaat om DE Egyptische man, want de mannen hier zijn net als overal elders heel verschillend en ikzelf heb al 16 jaar een gelukkig huwelijk met een Egyptische man.
Voor iedereen die verliefd wordt op een buitenlandse man, heb ik het advies, om net als in een andere relatie, eerst heel goed jezelf op de hoogte stellen van de consequenties van zo`n relatie, en voorzichtig zijn.
Zeker als er van je gevraagd wordt hier te komen wonen.
Het leven hier is echt heel anders dan in Europa, en je moet goed op de hoogte zijn van alle gebruiken en je rechten hier.
Ik blijf dus herhalen dat het boek grenzeloze liefde
een aanrader is, maar het geeft dus ook geen beeld van DE Egyptische man, maar wel veel herkenbare verhalen waar je wat aan hebt.
Verder lees je natuurlijk veel hier over op ons forum Wonen en werken in Egypte
**NIET DOEN! NIET DOEN! NIET DOEN! NIET DOEN! NIET DOEN! NIET DOEN! **Ik ben er ook voor gevallen, hij is hierheen gekomen. ik ben gemept,geslagen,vernederd,in mekaar geramd, alles kwijt geraakt wat ik had, al mn vrienden weg, werk ALLES!!!!! Vanaf de 1e week dat ie hier was liet hij zn ware aard zien…een vreselijke tiran, ik mocht niet eens meer zelf denken! Sterker nog hij deed of ik werkelijk achterlijk was; ik ‘kon’ niet alleen de weg oversteken!!! Dus meissie, get over it en maak lekker je studie af,dan wacht je een leuk en gezellig leven. Stop je nu met je studie en ga je naar hem, dan heb je binnen 2 weken een hoofddoek en zit je binnen!!!
Sorry Belleke, heel naar voor je maar zo zijn echt niet alle Egyptische mannen.
Dit moet je zien als een uitzondering.
Ik had een Nederlandse man die precies hetzelfde was jaloers kortzichtig en me proberen in te dammen, maar ik ken heel veel Nederlanders die anders zijn, dus probeer het wat genuanceerder te bekijken.
Natuurlijk is het een groot risico je vakantie liefde, waar ook vandaan, naar Nederland te halen, dus jouw waarschuwing om op te passen is wel terecht.