Het ‘voordeel’ van een slechte nederlandse man is: je bent in je eigen land met de nederlandse wetgeving en nederlandse scheidingsregels.
Gaat er iets in Egypte mis, dan heb je geen nederlandse vrienden naar wie je kan vluchten… ben je daar getrouwd (of hier) dan mag je niet zonder toestemming van de man het land uit! Dus als je dan al kunt vluchten …kun je nog niet terug naar Nederland! En reken er maar niet op dat de autoriteiten je daar zullen helpen! Wanneer de ambassade hier in Den Haag het al vertikt om de benodigde papieren om te scheiden op te vragen in Egypte OMDAT ze weten dat je wilt scheiden… hoef je het daar al helemaal niet te verwachten als vrouw alleen zijnde. Daarbij komt nog dat een vrouw moet aantonen waarom ze wil scheiden terwijl de man dat niet hoeft!
Jij hebt het misschien leuk getroffen, maar ik heb het idee dat jij de uitzondering die de regel bevestigd hebt gevonden.
Blijkbaar heb ik het hier nog nie verteld gehad maar het is ondertussen gedaan met mijn egyptische vriend en dit al sinds februari 2006. Toen ik hem ging verrassen zag ik ineens een ring rond zijn vinger. Ondanks da besloot ik om toch gewoon vrienden te blijven maar hij bleef mij de gekende berichten van Habibi I miss you sturen. Hij had mij wel beloofd een bericht te sturen als hij ging trouwen ook dit heeft hij niet gedaan in september ben ik van enkele collegas van hem te weten gekomen da hij getrouwd is. En idd nu ken ik zen ware aard nl vol van jaloezie ook nu nog denkt hij da hij mij voor zich alleen heeft
xxx
heeY…
rare vraag, heb je een foto van em?
wat betekent eigenlijk habibi?
ik heb ook namelijk iemand leren kennen in egypte.
en we hebben nog steeds contact…
vertrouw het zelf alleen niet helemaal.
xXx
Ik heb nog foto’s maar hij woont nu in Nederland, dus kan het niet zo zijn dat je hem daar heb gezien. Habibi betekent liefje. Enta habibi= jij bent mijn liefje.
Als je het zelf niet vertrouwd moet je maar naar dit gevoel luisteren. Ik heb een hele slechte ervaring zoals je hebt gelezen. Niet iedereen is slecht, maar dat weet jij ook wel.
Maar feit is dat de mentaliteit daar absoluut niet strookt met de mentaliteit hier. Wat hier normaal is wordt door hun als hoerig gezien (korte mouwen,korte broek, vriendelijk lachen naar een winkelbediende, andere vrienden (mannen), zelfstandigheid van een vrouw) Zo leuk als dat ze daar zijn zo ouderwets zijn ze hier. Toen ik de scheiding aanvroeg was ik die week de 5e vrouw die wilde scheiden van een Egyptenaar… Dus meis, ik raad je aan om een leuke gozer hier in Nederland te zoeken. Wanneer het dan misloopt ben je nog gewoon in Nederland en met een nederlandse wetgeving die vele malen beter is dan de Egyptische want daar een scheiding aanvragen als vrouw is heeeel moeilijk!
ik ben een vrouw van 45 jaar en ben heel gelukkig met mijn nederlandse vriend en kinderen,er is echter een man in egypte die mij de liefde heeft verklaart en het kan hem niets schelen dat ik een vriend heb,hij blijft contact zoeken en is er van overtuigt dat ik de liefde van zijn leven ben, hij is trouwens 25 jaar!!!,hij beweerd dat hij uit een rijke familie komt, zijn vader in amerika woont en niet zit te wachten op een vrouw met geld.
hij zegt dat hij van mij houd en niks kan doen aan zijn gevoel, het is er gewoon zegt hij.
ik heb hem al meerdere malen verteld dat ik gelukkig ben met mijn vriend,en niks met hem wil.
maar hij is erg standvastig.
hij werkt in sharm en ik heb daar een huis samen met mijn vriend,het laatste wat ik wil zijn problemen,hij vraagt mij steeds wanneer ik naar sharm kom,ik zeg niets,maar ga dus binnenkort alleen naar sharm om ons huis in te richten,hopelijk kom ik hem niet tegen!!! hellupppppp wat moet ik met deze situatie???
grt.rosetta
Ik zou hetzelfde doen wat ik in Nederland (en waar dan ook op deze wereld) zou doen: gewoon NEE zeggen. Ben duidelijk! Dus niet: we kunnen wel vrienden zijn, vriendschappen tussen mannen en vrouwen zijn in het buiteland minder normaal dan hier. Dus ook niet (meer) reageren op zijn SMSjes of wat dan ook. En als je hem per ongeluk tegen komt, jammer dan!
Verder zou ik er voor zorgen dat je niet met hem alleen komt te zitten. Niet samen in een auto of in je huis, maar altijd op plekken met andere mensen erbij.
En laat je vakantie vooral niet door hem verzieken!!!
Succes,
Jenny
dank je jenny voor je reactie,
ik zal zeker niet ergens met hem alleen gaan zitten en hij komt ook niet te weten waar mijn huis is.
als ik ga in november , verblijf ik in een hotel, 5 minuten van mijn huis vandaan, zodat ik rustig de boel kan gaan inrichten.
verder neem ik geen contact op met hem, reageren op sms doe ik al een tijd niet meer,hij blijft alleen erg volhardend,om de zenuwen van te krijgen.
grt.rosetta
Wie weet kom je hem nog wel tegen met een ‘andere liefde van zijn leven’
![]()
(Maar ergens is het ook wel een beetje zielig voor hem… Al is dat niet jou probleem!)
ja… wie weet,ik hoop het van harte.
het is een lieve jongen en gun hem een leuke JONGE meid!!!
:dag:grt.rosetta
Je bent zo oud als je je voelt ![]()
Maareh, begrijp ik het nu goed dat je pas in januari gaat? (Niet dat het me wat aangaat…) Lastig he, dat wachten op vakanties… :zon:
Veel succes met jullie huis in ieder geval!
ja jenny,
ik heb mijn reis verzet vanwege een ernstige zieke schoonmoeder.
ik zou eigenlijk half november gaan.
het is dus nu 28 januari geworden.
grt.rosetta:dag:
Ik ben een vrouw van 46 jaar jong, 18 jaar gelukkig getrouwd en helaas een jaar erg verliefd op een egyptische man van 33 jaar jong die met mij wil trouwen.! ja ik weet dat er veel mensen zijn die een beter leven willen in europa. ik heb jaren gewerkt met asielzoekers en ken de regels. Het zal allemaal erg fout zijn maar ik houd gewoon van die man. Wat is het? Zijn aandacht? liefde? tell me, i dont know! what can i do? ik ga naar hem toe in maart en hoop er achter te komen. Ik ben katholiek, hij moslim, ik heb al jaren een koran in huis.
Ik hoop antwoorden te krijgen van wie dan ook!. kan ik mijn leven op offeren voor hem!!!
Gamila
Ik zou zeggen, neem geen overhaaste beslissing. Hoeveel zijn jullie daadwerkelijk samen geweest het afgelopen jaar? Een relatie kan heel mooi zijn/lijken per SMS/mail/Skype, maar als je dan ineens (langere) tijd samen bent, kunnen bepaalde dingen toch tegenvallen. Cultuurverschillen, taalverschillen, verschillen in religie, maar ook botsende persoonlijkheden. Ga en stel alle vragen die in je opkomen. Praat over je onzekerheden en kijk hoe hij reageert.
Is hij ooit in Nederland geweest? Weet hij wat hij kan verwachten wanneer hij een westerse vrouw trouwt? Weet jij wat je kan verwachten? Ik zou hoe dan ook niet zomaar met iemand in het huwelijksbootje stappen, je kan beter voorstellen eerst een paar maanden samen te wonen/samen te zijn (ondanks dat dat ik Egypte not-done is… - iig zonder ORFI) voordat je echt trouwt.
Succes!!!
Ik heb als expatriate in totaal zo’n 15 jaar in islamitische landen gewoond en gewerkt Woon nu in Egypte. Waarlijk aardige mensen. Heb vele vrienden opgedaan. Ook vele buitenlandse vrouwen ontmoet die met Egyptische, Iraanse, Iraakse, Arabische mannen zijn gehuwd. Negentig procent van de vrouwen zijn zeer ongelukkig. Meeste mannen hier zijn zeer macho en lijden aan mamitis: als je niet doet, kookt, werkt of wat dan ook zoals zijn moeder het deed gaat het huwelijk stuk, en als het niet direkt zijn schuld is, is het zijn familie wel- vooral zijn mama. Familie is heilig en onschendbaar. De buurt, vrienden, kennissenkring eveneens. Jij blijft altijd de buitenstaander, de europese slet en losbol, die te zelfstandig is, ongelovig, te materialistisch, te intelligent, te ambitieus, ongevoelig, die er niets van begrijpt zelfs al speek je vloeiend arabisch, of iraans, etc., zelfs als je burka of chador zou gaan dragen, of het bekende sjaaltje.
Nogmaals, ik woon hier graag, voel me veilig, mensen zijn gastvrij en behulpzaam, maar als vrouw met een van hun mannen te trouwen!!!. Denk daar maar eens heel lang en breed over na, en doe het dan toch maar niet. Ik ken hier voldoende Arabische en Egyptische vrouwen, die maar een ding willen: een europese man trouwen en weg uit hun eigen land om te ontsnappen aan het noodlot een locale man te moeten trouwen.
Ik denk dat je genoeg kennis hebt om dit te vertellen, daar je er ook woont en genoeg gezien hebt. Maar ik ben ook van mening dat er ook mannen bestaan in die landen die wel echt van hun vrouw houden en als een ‘moderne’ moslim kan leven met zijn westerse vrouw. Denk dat je er samen gewoon genoeg over moet praten voordat je eraan begint en je goed voor laten lichten over wat er van je verwacht wordt als je met hem trouwt en ook wat je recht en plichten volgens het land zijn. Tevens heb je ook nog een contract waar je alle regels in op kan laten stellen.
Hoi,
Ik ben sinds 24 juni getrouwd met een Egyptenaar hij woont daar en ik in Nederland wij zijn nu alles in werking aan het zetten om hem naar Nederland te halen. Ik ben vaak bij hem geweest en bij zijn familie hij is trouwens moslim. Onze relatie is super ook zijn familie is gewelidig. Ik heb een heel andere leven dan mijn man en het is geven en nemen en het alllerbelangrijkste is communicatie. Ik kan erg goed praten met mij man wat ik wel en niet leuk vind etc het is voor ons allebei aanpassen. We kunnen zo goed praten en luisteren met elkaar ongeloofelijk, maar dit is wel waardoor onze relatie geweldig is.
Ik ben erg gelukkig ik wil wel zeggen kijk eerst rond voordat je iets doet, alles goed checken en veel communiceren.
groetjes
Camilla ,
Erg mooi , zo ziet men er kan ook wel iets mooi’s ontstaan .
Kende jij je man al lange tijd alvorens je er mee gehuwd bent ?
Ben je vaak voor lange tijd naar egypte geweest ?
Pff zit in een straatje met iemand uit egypte… maar de ellende is hij werkt in een hotel… en eigenlijk hebben die amper of geen leven buiten hun werk.
Rare situatie…
Ik kende hem eigenlijk niet zo heel lang ik heb hem in maart ontmoet en we zijn toen 2 weken samen geweest nou ja als hij even vrij was van zijn werk. En ik ben in juni 2 weken geweest toen had hij vrij en hebben we besloten om te gaan trouwen.
In de tussentijd ook veel gebeld, msn-en etc ik had het gevoel dat ik hem al jaren kende.
Is idd wel erg snel gegaan maar heb zeker geen spijt.
Mijn man werkt ook in een hotel hij werkt 7 dagen in de week 17 uur per dag dus erg veel en heeft 4 dagen in 1 maand vrij. Hij kan gelukkig erg goed opschieten met de manager dus heeft me man ook altijd vakantie als ik kom, maar moet hier wel voor betalen. Hij werkt nu in een ander hotel en even kijken of het daar ook kan hij heeft igg wel eind maart 2 weken vakantie. Al met al is het wel een gedoe voor die gasten en ze moeten er nog voor betalen ook. Ik ben er nu al 6 keer geweest viarend tot 10 dagen, 2 weken en 3 weken.
Waar heb jij hem leren kennen en hoelang ken je hem.
hoi iedereen
Ik heb met heel veel interesse jullie berichtjes allemaal gelezen en het begon te kriebelen om ook eens mijn verhaal hierop te zetten, om toch eens íets positiefs te kunnen lezen. Ik heb van februari 07 tot oktober in Egypte gewoond, dus een 8 tal maanden, en in juni is stilletjes aan iets beginnen groeien tussen een Egyptenaar en mezelf. Hij heeft me absoluut niet versierd en was eerder terughoudend wat net mn interesse in hem opwakkerde. Heel veel lange gesprekken en uren in coffeeshops later zijn we erg beginnen naar elkaar toe groeien, pas na een goede maand was er sprake van fysiek contact. Dit via een specifiek papier die de mensen die in egypte wonen wel kennen. Ook dit was na lang praten, hij wou alles op een correcte manier, hij was ook nog maagd op zn 28ste. Ik heb uiteindelijk 5 maand samengewoond met hem, en dat is een van de mooiste en meest verrijkende periodes uit mijn leven tot nu toe; voor mn werk moest ik toen 6 maanden naar een ander land verhuizen, deze winter dus, maar ook tijdens die periode is onze band blijven versterken en blijven we naar elkaar toe groeien, al is dit al best moeilijk geweest via telefoon en internet alleen. Binnen een week keer ik terug naar Egypte en daar kijken we allebei enorm naar uit. Mijn vriend heeft 5 jaar in Nederland gewoond en is nu terug zo een 3 jaar in Egypte, hij spreekt bijna perfect nederlands. Hij heeft net als ik geen interesse om weer in het noorden te gaan wonen.
Hij blijft een Egyptenaar maar hij kent onze gebruiken erg goed en daar hebben we al heel goede gesprekken ook interessante discussies over gehad. Ik heb respect voor zijn cultuur/geloof/familie enz maar hij evenveel voor die van mij, en dat is volgens mij het allerbelangrijkste!! Het is niet altijd een makkelijke situatie en je krijgt veel commentaar dat je erg moet opletten en je hoort zoveel verhalen, en dat maakt me uiteraard bang, en mijn vriend weet dat ook.
Maar ik vind ook dat iedereen een kans verdient, en tot nu toe kan ik alleen maar zeggen dat ik een pracht van een man heb, waarvan ik weet dat hij alles zou doen voor mij, en ik geloof in onze hechte band met elkaar. Ergens in mn hoofd blijft de twijfel en de angst dat ik het allemaal mis heb. Maar om eerlijk te zijn, elke dag meer en meer ben ik overtuigd dat ik een schat van een man heb gevonden en ik daar alleen maar dankbaar mag om zijn. Ik laat het dag tot dag op me af komen, en zoals ik hierboven al heb gelezen: communicatie, begrip en respect zijn het allerbelangrijkste.
Ik hoop dat mijn situatie toch enkele mensen een beetje hoop en steun mag geven, want ik wil erin blijven geloven dat er wel degelijk heel geslaagde gelukkige huwelijken zijn, en ik hoop echt dat ik daar mag blijven bijhoren.
Het beste aan iedereen.
@ all
Als ik alles hier zo lees zijn er heel veel twijfels en vragen over de Egyptische man. Terecht, het is ook een lange afstandsrelatie.
In Egypte zijn zowel goede mannen als minder goede , andere naam is “beznesser”. Over deze laatste groep wil ik iets vertellen. Die kan je vooral vinden in toeristische gebieden. Deze mannen zijn er enkel op uit om te krijgen wat zij willen. Hebben soms meerdere relaties tegelijk met vrouwen uit verschillende westerse landen. De vrouwen weten het niet van elkaar.
Het is niet dat ik schrik wil aanpraten , enkel voorzichtigheid zodat jij niet het slachtoffer wordt van “bezness” .
Neem vooral je tijd om uit te zoeken bij welke groep mannen hij behoort.
Zelf heb ik een heel goed huwelijk met een Egyptenaar en woon ook in Egypte
groetjes. gamela