ik ben op zoek naar mensen die reeds een langere tijd een relatie hebben of event gehad hebben met een egyptenaar, arabier.
sinds mei '06 heb ik een relatie met een egyptenaar, die meer is dan enkel vriendschap. als we elkaar terug zien smelten we beiden weg in elkaars ogen.
maar hij heeft besloten om in de verenigde arabische emiraten te gaan werken en verlangt dus dat ik bij hem kom, verlangde dit ook al toen hij nog in egypte was. Naar egypte wou ik hem nog volgen
meer bepaald in dubai
zijn er mensen die weet hebben van westerse vrouwen die ginds leven met een arabische partner
hoe is het leven daar, wat zijn de opvattingen over …
ben niet bereid om gesluierd, of in een lang vormloos kleed rond te lopen
heb begrepen dat in dubai het allemaal vrij liberaal is en vrij westers gericht
of igg voor jou als ‘westerse’
er leven daar zo ontzettend veel expats!!
de locals lopen er idd gesluierd rond, maar heb begrepen dat niemand dat van jou zal verwachten
de vraag is natuurlijk als je hem volgt naar dubai of je dan een leven als een expat zal hebben of het leven van een local maar daar is maar 1 manier om erachter te komen…
Ik zou eerst eens gewoon (met/naar hem) op vakantie gaan naar Dubai zodat je een beetje een inschatting kan maken van het leven daar. Wat voor de een te doen is, is voor de ander niet te doen.
(Er wonen wel veel expats, maar vele schijnen in een compound te wonen - lijkt mij niks!!!)
Zelf ben ik nooit verder dan het vliegveld van Dubai gekomen, ik kan je wat dat betreft niet helpen.
Ik heb tijdens mijn stage in Indonesie in een soort van compound gewoond, al was die niet eens voor expats. Om de wijk binnen te komen moest je door de bewaking, ook om weer weg te gaan, bezoekers moeten zich melden en legitemeren enz. Ik vond al die controle vreselijk!!! (Ik ben iemand die de security checks in Egypte ook helemaal niks vind )
In Bangkok heb ik ooit gesproken met iemand die in Dubai stage liep, en hij vertelde me dat er op zijn compund ook winkels e.d. waren. Hij verliet het gebied bijna nooit. Een kennis van me die in Pakistan op een compund woonde mocht die compound niet eens verlaten zonder security.
Maar dit zijn allemaal andere landen dan Dubai!!!
Ga gewoon eens langs bij je vriend om een beeld te vormen. Vertel hem over je angsten. Wellicht dat jullie dan samen tot een oplossing kunnen komen. Natuurlijk moet je niet zomaar emigreren zonder te weten waar je terecht komt. Dat kan echt niemand van je verlangen!
Zou het absoluut niet doen, je schiet er niks mee op, het kost je alleen maar tijd en de relatie met de egyptenaar heeft zeer weinig kans van slagen. De cultuur en religie maakt het verschil in opinie hoe je in het leven wilt staan nu eenmaal te groot.
succes,
Miriam
Ja ik zag het iets te laat. Ik heb dan ook gelijk een bericht gestuurd naar deze site en verzocht of ze de site eens wat willen bijwerken. Er staan berichten op uit 2003!!
Maar goed, ik vond het toch leuk om te schrijven en hopelijk zijn er wat meiden wakker door geworden en de draad van hun eigen leven weer op hebben gepakt (zoals vele die een relatie zijn aangegaan met een egyptenaar). Je kan beter vriendschap met ze hebben…
Dubai is beslist geen westers land misschien lijkt het westers als je erop vakantie gaat of wordt uitgezonden door werk.
Als je daar met je grote liefde gaat wonen zal je eerst moeten trouwen want samenwonen in de Arabische wereld en nog wel met een arabier in dit geval een Egyptenaar is een schande.
Als je gaat trouwen laat in de aktie bepalingen opnemen zoals op vakantie naar je vaderland en ook over het krijgen van kinderen bv als de relatie stukloopt om wat voor reden dan ook zal je de kinderen hoogstwaarschijnlijk niet mee mogen nemen naar Nederland steek je licht eens op over het feit dat Egypte geen uitleveringsverdrag/Haagse conventie.
Ikzelf ben getrouwd geweest met een Egyptenaar heb drie kinderen als je meer wilt weten mag je me mailen [EMAIL=“y.houtkamp@upcmail.nl”]y.houtkamp@upcmail.nl want je moet met enorm veel dingen rekening houden als je trouwt met een Egyptenaar trouw je ook met zijn familie zeker als je later in Egypte gaat wonen.
Nu is het nog zeer romantisch het hoeft niet maar het kan in een nachtmerrie eindigen natuurlijk heel verleidelijk al die aantrekkelijke mannen maar je zal heel snel met de dagelijkse beslommeringen worden geconfronteerd en dan kan de romantiek als sneeuw voor de zon verdwijnen klinkt negatief maar zo is het gewoon.mail me maar!!
Ik wil je niet ontmoedigen maar Egyptenaren zijn het meest onbetrouwbare volk wat ik ooit in mijn leven heb ontmoet ben jaren lang getrouwd geweest met een Egyptenaar heb drie kinderen maar ben allergisch voor die gasten geworden.
Kort samengevat ze denken in geld mensen zijn onbelangrijk voor hun en ze kunnen liegen dat wil je niet weten.
De reden waarom ze zo dol zijn op vooral Nederlandse vrouwen de verblijfsvergunning/Nederlandse paspoort is in geen geld uit te drukken daar kopen ze als het ware hun ouwe dag mee.
Ik kan je staaltjes vertellen te gek voor woorden gewoon het is zelfs zo dat ik mijn dochter die half Egyptisch is (geen woord Arabisch spreekt heeft haar vader haar nooit geleerd wilde niet dat we hem konden verstaan) afraad ooit iets met een Egyptenaar te beginnen gelukkig heeft ze totaal geen belangstelling voor Egyptische mannen ze viert wel vaak vakantie in Sham maar niet met de familie daar heeft ze het helemaal mee gehad.
Nu is het iedereen wel duidelijk toch dat het geen verstandig idee is een affaire aan te gaan met een egyptenaar, voordat je het weet heb je kinderen van ze (tja, dat is toch het hoofdzakelijke doel voor een vrouw) en voordat je het weet ben je weer een paar jaar verder terwijl je in die tijd toch heel veel leuke dingen had kunnen doen en misschien wel de ware was tegengekomen. Dus meiden, dames gewoon om lachen en vooral niet op in gaan op de charmes van de egyptenaren:zon02:
Wauw, ik snap dat mensen hun slechte ervaringen willen delen en er is niets mis met waarschuwen, maar ik vind niet dat we ze allemaal over 1 kam kunnen scheren.
Mijn vriend is ook Egyptisch, woont in Egypte en heeft absoluut geen belangstelling voor een visum/verblijfsvergunning. Vakantie voor hooguit 2 weken wil hij nog wel maar hij wil echt niet weg uit Egypte. Dus ze gaan niet allemaal een relatie aan om deze reden.
Ook is geld geen issue, van een kale kip kun je nl niet plukken…
Tuurlijk moet je je oren en ogen goed open houden en zijn er genoeg mannen in Egypte die het er wel om doen… Wees je bewust van de risico’s, loop niet te hard van stapel, laat je heel goed informeren en houd je koppie er bij voor je ook maar iets tekent om bijv samen te kunnen zijn en beslis dan zelf of het allemaal de moeite waard is.
Dreetje is begriijp je reactie maar ik blijf erbij dat 95% van de relaties Nederlandse vrouw/Egyptenaar helaas meestal in een drama eindigen en dan ben ik nog positief!
Je hebt 2 soorten mensen goede en slechte in allerlei culturen/landen gelukkig behoor ik tot de groep mensen die wel gelukkig is met een Egyptenaar al 12 jaar.Op je hoede zijn is prima en waarschuwen ook maar om gelijk een hele bevolkingsgroep over 1 kam te scheren vind ik wat overdreven en ja ook ik heb ervaring met slechte Egyptenaren maar gelukkig meer met goede.
Hahahaha Dreetje! Van een kale kip kan je niet plukken… super!
:dope:
Was bij mij en mijn ex ook het geval.
En Belgie interesseerde hem ook niet. Hij vond het geweldig om eens op vakantie te komen, en zal mss ooit nog eens komen, maar er wonen zou ie absoluut niet kunnen.
Hij wil ook niet weg uit Egypte.
Arabiannights, graag zou ik met je in contact willen komen. Ik wil ook met mijn egyptische vriend gaan trouwen, maar wordt panisch van de slechte berichten. Graag wil ik, als het kan via privé mail, van jouw ervaringen horen.
Met vriendelijke groet,
Lizette
Ik woon nu al sinds september in Egypte samen met mijn man en ben verhuist met mijn man van Sharm naar Cairo. We hebben een flat gekregen van zijn ouders en leven hier een normaal leven. Naar België komen zit hij niet voor te springen want hij is trots om een Egyptenaar te zijn! En naar België verhuizen willen we beiden zelf niet, we zijn gelukkig hier en voelen ons goed. Ik zelf heb geen geld want ben juist afgestudeerd en mijn ouders geven mij geen geld dus voor het geld en de visum is hij al niet bij mij. Je moet natuurlijk oppassen maar je weet nooit dat er een goeie tussen zit éh