msnn kost daar eigenlijk niet veel, als je daar in bijna al de cybercafé’s jongens ziet vol zitten om te chatten of te gamen en wetende dat het niet zo is zoals hier, is het zeker niet duur te noemen.
Nee hoor Katjes! Internetten is niet duur daar. En laat je niet meteen het hoofd op hol brengen door trouwplannen hoor!! Ogen en oren open houden!! Niet direct afketsen, maar kijk t rustig aan.
een wat? raltie? relatie? hmm ja dat interesseert ze geloof ik niet zo. tenzij je getrouwd bent haha. ik ken Ahmed al 4 jaar en al die tijd is hij me blijven contacten ook al had ik een vriend. leek wel of hij niet hoorde wat ik zei, maar liet gewoon niets van me horen. Echter dus paar weken geleden toch door de knieën gegaan…de aanhouder wint he
Hahaha zolang je niet getrouwd bent, wordt je niet serieus genomen in je relatie lijkt het soms wel!! Terwijl hier een relatie vaak al voldoende is om afstand van iemand te nemen./
oh en ik was inmiddels al een tijdje vrijgezel weer hoor :))
Volgens mij stelt het daar niet zoveel voor als je niet getrouwd bent, relatie’s kennen ze eigenlijk helemaal niet! Dus misschien is dat een reden dat ze gelijk willen trouwen.
Even over dat bellen, ik heb dat ook vaak gehad, alleen als ik met lebera belde, met mijn abonement heb ik er geen last van. Ik hoor nu gelijk aan de kiestoon of het goed gaat of niet. De kiestoon is dan gewoon heel anders.
Ik kreeg net zo’n lief berichtje van M. het nummer right now van Akon had die helemaal uitgeschreven en dat zegt voor mij wel wat, zeker als ik naar de vertaling er van kijk!
Katjes waar komt hij vandaan? Hurghada of Sharm? Was je daar met je vriend toen je hem ontmoeten? Weet jouw vriend van hem af?
Ik denk dat ik in oktober toch weer terug ga, hahaha. Heb een week vakantie vanaf 8 oktober dus ga lekker 10 dagen naar daar, en in november nog een keertje met 2 vriendinnen… ow ik ben best erg, ik ga gewoon 5 keer per jaar hihi
Hallo Lieverds,
dat met die telefoon heb ik ook gehad, ik belde en belandde in een sexscene, nou mijn hart ging tekeer, de dag erna belde ik weer en kreeg ook die scheldende dames aan de lijn, je kunt op dat moment zelf niks zeggen, dus het zijn bandjes. Heb navraag gedaan bij mijn telefoonaanbieder en die waren er al van op de hoogte. ergens gaat er dan een schakeling fout, of word een nummer dubbel getoetst en beland je zo bij iemand anders, die dan meent grappig te zijn door ipv een telefoonbeantwoorder/ voicemail dit bandje te hebben.
Dus geen reden tot paniek maken, het hoofde evn koel houden. Ik snap dat dat moeilijk is als je zo ver bij elkaar vandaan zit en afhankelijk bent van sms/ telefoon of msn,
gr. L.
Jeetje Laetitiana,
Blij dit te lezen. Had al het gevoel dat hij eerlijk was hoor, maar bevestiging is altijd fijn. Wel vervelend om dit mee te maken inderdaad. Doordat je soms toch al wantrouwig bent, wordt het allemaal erg uitvergroot.
En Suus, ik hoorde het ook aan de kiestoon.
Nou gelukkig is dit ook weer opgehelderd. Had er bijna een punt achtergezet. Heb je toch geen zin in dat gezeur, maar ja… ben erg blij met dit forum. Als hij genoeg heeft van mijn gezeik kan ik jullie lekker lastig vallen hahaha.
Groetjes
dat bedoel ik ,een orfi word niet als een legaal huwelijk aanvaard(wat maar normaal is-)
mijn ex is een aziaat, ik wil er niet veel over kwijt want twas een rot-periode- ik herken hier zoveel dt ook bij egyptenaren toegepast word(meiden die heen en weer reizen), vriend die wacht op invitation enz… ik was 3jaar gehuwd(want gij was wegwijs inmiddels) ik was enkel zn ticket naar hier en zijn adres! bn blij dat ik al die toestanden niet meer hoef mee te maken, want geestelijk breken ze je(en ze zijn me de tranen niet meer waard) heb lang genoeg in dip gezeten(tot hospitaalopnames toe) alles had ik over voor hem, maar twas niet wederzijds(ik werd gebruikt) het ooo zoooo gekende schijnhuwelijk waar ik intrapte- euh, ik heb gewoon visa hoor voor egypte, maar velen reize tegewoordig tog met enkel hun gewoon paspoort naar egypte(of ben ik fout), maar ik laat zegels zetten,omdat ik altijd veel rondreis- xxx
hallo Raks,
je komt zonder visum/zegel het land niet in of zelfs niet uit.Dus gewoon met een paspoort reizen is er niet bij. Met een identiteiitskaart heb je zelfs pasfoto’s nodig aangezien je geen visumzegel en stempel erop kunt bevestigen en er door de Egyptische authoriteit een visumkaart gemaakt wordt , die je niet mag verliezen.
dit ter verduidelijking
gr L.
Sinds een paar jaar is het voor de Belgen niet meer zo nodig om met een reispas naar egypte te reizen, je kan het nu al doen met je identiteitskaart.
Maar iedereen zowel de reizigers met een reispas of degenen met een identiteitskaart hebben een visum nodig. Het visum wordt in het reispas geplaatst terwijl bij de identiteitskaart je een extra papier in handen gestopt wordt met ook het visum erop, hiervoor heb je twee pasfoto’s nodig. Heb deze laatste formule éénmaal gedaan en vond het nogal omslachtig, ik vind het persoonlijk veel handiger om met een reispas naar egypte te gaan.
Zonder visum geraak je niet binnen in egypte. Alleen voor de Sinai heb je geen visum nodig, als je gewoon terplaatse blijft.
Hoi Raks, begrijp eindelijk je frustratie wat beter en ja heb gelezen dat je zelfs na 7 jaar nog erachter kan komen dat je bent bedonderd dus ja… Het is een keuze die je zelf maakt uiteindelijk en who to blame? Mensen bedonderen andere mensen, mensen gebruiken elkaar en …mensen kunnen van elkaar gaan houden. Je weet het niet en sommige dingen zijn gewoon niet te voorkomen of je moet gewoon zeggen ik begin er niet eens aan. Misschien houden we wel van een avontuurtje? of van de spanning?
Soms moet je er ook niet te veel over nadenken en op je gevoel afgaan…, maar begrijp je nu dus wat meer en het spijt me dat dit voor jou zo is gelopen. Uiteraard wil niemand op zo’n manier gebruikt en gekwetst worden. Ik denk ook niet dat deze relaties voor iedereen zijn weggelegd… ik wil het wel proberen (mijn keuze)
dat staat tog vreemd geformuleerd in de reisbrochures,elke reisbrochure vermeld geen visum meer voor egypte enkel paspoort is voldoende;; ik vind het makklijk overal met mn reispas bij me(ze kijken , zien stempels-zegels- bekijken het reispas(hie) en hop je bent overal makklijk doorheen;; dit jaar kreeg ik nog een extra?stempel, bewoner tot?? ik kwam op luchthaven ar you egyptian vraagt die(ik lag in een deuk)
visum is geen paspoort
visum heeft iedereen nodig, maar niet iedereen heeft een reispas nodig.
Aanvaarde reisdocumenten: paspoort dat nog minstens 6 maanden geldig is of identiteitskaart die nog minstens 3 maanden geldig is. Bij binnenkomst wordt tegen betaling een visum afgeleverd. Indien u niet over een paspoort beschikt, moet u een identiteitsfoto bij hebben die aan de immigratiekaart wordt gehecht. Voor kinderen jonger dan 12 jaar wordt een identiteitsbewijs met foto aanvaard indien de kinderen vergezeld van hun ouders reizen.
bron : www.diplomatie.be
heeeeeel handig in egypte een reispas (hie) xx
dank je voor je begrip aeeoe, ik had het echt goed voor met hem, maar kwas letterlijk bedonderd en gebruikt(heel pijnlijk)- , ik zou het niet meer kunne opbrengen- ik wens echt iedreen het beste-x
kan ik me helemaal voorstellen, zou er ook klaar mee zijn. maar ja wij zijn in dat opzicht nog ongeschonden en het hoeft niet zo te zijn dat ze allemaal maar misbruik van ons willen maken. Ik ben ook niet zo van mensen over een kam scheren. Maar we zijn gewaarschuwd en we moeten uitkijken dat we het niet zelf in de hand werken…oh als ze er toch al zo over denkt…nou dan kan ik het net zo goed doen (haar eigen schuld dan)…wishfull thinking…alhoewel wishfull? Heb ook wel eens gedacht juist niet meer te veel te lezen en schrijven op dit forum juist om die reden, maar vind het delen van ervaringen toch erg nuttig en fijn. Dacht toen ik dit forum voor het eerst zag, jeetje zijn er zoveel die een relatie hebben met een Egyptenaar…verdacht…, maar hoe langer ik hier op zit, hoe meer ik dat vind meevallen. Ik bedoel maar op zoveel miljoen inwoners van Nederland :)) Nou zijn er natuurlijk genoeg die hier nooit op dit forum terechtkomen, maar misschien zijn dat juist wel degenen die worden bedonderd omdat ze er te weinig info over hebben?! Ach, we zien wel waar het schip strand ![]()
oh bedoelde geen wishfull thinking maar selffulfilling prophecy…geloof dat het bij mij heeft gewerkt. Hij chat niet meer met me en heeft me als vriend van facebook verwijderd
Wat apart aeeoee? zomaar vanuit het niets? Ik dacht dat alles een beetje opgehelderd was. Vervelend voor je want dat is echt niet leuk om niets te horen en iemand te verwijderen van facebook. Je had toch ruim 4 jaar contact met hem? Sterkte.
Ja, misschien laat hij nog iets van zich horen. Heb wel gevraagd waarom hij dat heeft gedaan…weet niet waarom hij niet met me wil chatten. Zal me wel een beetje zat zijn. Hij zat idd heel lang achter mij aan, maar ja ik ben geen makkelijke…vandaar nog vrijgezel haha (nou ja weer opnieuw na mijn egyptische orfi huwelijk haha). Toen dat gebeurde met die telefoon voelde ik me klote, maar nu niet zo (beetje vreemd), maar ja misschien was ik een beetje te kwaad en is hij zo van me geschrokken. Hij was/is een beetje een verlegen rustig type en dan zo’n grote mond van mij. Ach, we horen wel… passen misschien toch niet zo goed bij elkaar. Kan je maar beter eerder dan later achterkomen.
joh aeeoee dan zal je wel een heftige ruzie gehad hebben! Nou misschien komt het nog goed, al heeft een egyptenaar een grote trots en zou het niet snel goed maken! Wel knap van je dat je er zo sterk onder blijft!!!