'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Marmah geniet met volle teugen joh ! Ik gun het je van harte ! De mensen gunnen het elkaar tegenwoordig niet meer als het goed gaat, ben blij te horen dat jij gelukkig bent !

Raks, ik heb indeze mijn woorden heel zorgvuldig gekozen, omdat ik wist dat je het weer verkeerd ging begrijpen. Ik heb niet gezegd dat wij geen visum nodig hebben om een land in te mogen reizen, echter wij zijn wel vrij om ons land zonder visum uit te mogen reizen. Beter lezen.
En gezinshereniging omvat meer dan officieel gehuwd zijn. Het gaat ook op voor ongehuwde partners. Orfi heeft hier helemaal niks mee te maken. Kijk maar na op de site van IND.

MarMah, wat leuk om te lezen dat jullie het zo gezellig hebben…

Ik ben het met jouw stukje over trouwen en de toekomst eens. Ik had een dip de afgelopen week en dacht ineens alleen maar aan de toekomst en wilde perse dat hij zich daar ook mee bezig ging houden. We kennen elkaar een half jaar dus daar moet ik me helemaal nog niet zo druk om maken, geniet van het moment en kijk dan weer verder, ga eerst van elkaar houden en bouw daarna samen wat op.
Toevallig heb ik hetzelfde 5 min. voor ik jouw berichtje zag ook tegen Mahmoud gezegd, ik ga me niet druk maken over de toekomst ik zie allemaal wel hoe het loopt!!! En trouwen of samenwonen is nog niet aan de orde

Geniet van je tijd met je vriend!

marmah, ben het ook helemaal met je visie eens!
maar heeft je vriend nu toch nog iets van bewijsstukken moeten leveren dan of niet, en zo ja wat dan. want ik vraag me ook af wat ze dan precies willen hebben. mijn vrien heft geen kinderen, geen eigen huis, alleen en werkgeversverklaring zou hij kunnen inleveren. dus ik zie de bui al hangen dan.

Suusje, ik hoop dat Mahmoud ook een beetje bijgetrokken is nu ?

hallo meiden,

Ik was opzoek naar een goed forum waar ik ervaringen kan horen van andere en heb hier al een hoop gelezen. Nou ben ik van de zomer helemaal verliefd geworden op een egyptenaar. Nu zit ik hier in Nederland en mis hem verschrikkelijk heb dus gelijk geboekt voor het najaar. Nu bellen we elke dag smst wel 5 smsjes op een dag we zitten zo een 2 uur per dag op msn. Dit is nou al zo een 4 weken aan de gang, en toch weet ik niet of ik hem kan vertrouwen en wat die daar allemaal uitspookt. Please geef me advies!!!

Marmah, ben het ook met je eens! Tof dat jullie het zo leuk hebben samen!! En vertels wat meer over die bewijsstukken. B. heeft een huis en een werkgeversverklaring en genoeg geld… Zou voldoende moeten zijn toch?

Suusje, fijn dat je weer uit je dipje komt!!

En nog even over dat gezinshereniging: als je niet officieel getrouwd bent, maar wel kunt aantonen dat je relatie ontstaan is op het moment dat je beiden je hoofdverblijf in het buitenland hadden (emigratie dus), dan kom je ook in aanmerking voor gezinshereniging. Ik heb er alles over nagevraagd bij IND. Ik ben geëmigreerd geweest en daarom komen wij zonder officieel getrouwd te zijn in aanmerking voor gezinshereniging.

hallo meiden,

Zo heb ff flink ruzie gehad zeg…wat er nu weer gebeurde. Belde hem gister en kreeg meiden aan de telefoon. Ik ging helemaal uit mijn stekker. Schijnt wel vaker te gebeuren. Hebben jullie dat wel eens meegemaakt dat je hele andere mensen aan de telefoon krijgt?

En ja ik ben juist degene die niet zo snel wil trouwen en het rustig aan wil doen, maar meneertje schijnt nogal haast te hebben. Vandaar mijn reacties op dit forum om wakker te blijven zeg maar. Eerlijk is eerlijk ik heb wel aangegeven dat ik als ik kinderen wil niet te lang moet wachten… dus ja dat is voor hem ook een reden om daar op in te haken om daar dan (voor mij) snel mee te beginnen. Ja, voor iedereen zijn er weer andere beweegredenen denk ik zo om iets snel te doen of niet. Ik weet niet hoe dat bij Biancos is gegaan, maar die heeft ook een allerschattigst ventje (heb hem even bekeken :))

En ja op mijn leeftijd kan het soms ineens snel gaan …voornl. begrepen van nederlanders onderling overigens. Het is een persoonlijke keus. Ook al moet ik niet te lang wachten, ik had al minstens 6 koters kunnen hebben (medisch gezien weet ik dat niet zeker, maar bij wijze van). Ik heb daar nooit zo snel voor gekozen. Wat ik belangrijk vind is dat een relatie goed is en je van elkaar op aan kunt voordat je daar aan begint. Zo denk ik er nog steeds over.

aee

Hoi katjes, welkom!
tja, als er eens een eenduidig advies zou zijn. probeer gewoon naast alle verliefdheid je gezond verstand te gebruiken. je zult inmiddels wel begrepen hebben dat er ook egyptenaren zijn met verkeerde bedoelingen of er meerdere vriendinnen op na houden. en na 1 vakantie ben je daar vaak nog niet achter hoor. dus ga niet te snel grote stappen nemen en neem de tijd om hem beter te leren kennen, is mijn eerste advies. en hopelijk heb jij ook een ‘goeie’ gevonden want ze zijn er echt wel hoor.

Hoi Katjes!! Welkom!! Lees je rijk aan wijsheid hier!!

aeeoee, ik heb dat nog nooit meegemaakt. Maar kan een geintje zijn van die meiden, dat ze zijn tel. hebben afgepakt toen ie overging. Om jou te stangen… Zou wel flauw zijn…!

Hoi Katjes, ja je zal hem toch eerst beter moeten leren kennen om te weten of je hem kan vertrouwen, maar laat je niet gekmaken door wat je hier leest op het forum. Kan je soms heel wantrouwig en achterdochtig maken. Geniet er vooral van en net als met een nederlands vriendje je gezond verstand idd blijven gebruiken. Laat je niet gekmaken en doe niets wat je anders ook niet zou doen. Volg je gevoel zou ik zeggen.

nou het vreemde was dat toen ik die meiden aan de telefoon had ik zat te chatten met hem (dat doet hij vanaf zijn mobiel nimbuzz of fring) en dat ik vroeg of hij me wilde bellen. Hij stuurde foto’s dat hij thuis was t.v. aan het kijken (ook via zijn telefoon), dus het was heel raar wat er gebeurde. Mijn telefoon ging gewoon over toen ik vroeg of hij me wilde bellen, terwijl ik die meiden nog aan de telefoon had… erg vreemd.

aeeoa ik heb dat ook wel eens gehad, ik belde dan met lebera en dan kreeg ik een egyptische vrouw ofso aan de telefoon, heel raar en dan belde ik daarna nog een keer en gebeurde het soms weer en soms kreeg ik M. gewoon. Hij was dan gewoon thuis en ik hoorde niemand om hem heen… ik heb ook wel eens dat er opgenomen word, maar dat die gewoon over blijft gaan, dan kost het mij wel geld!

M. is ook bij getrokken en heel blij met mijn gedachten er nu over. Hij gaf aan erg opgelucht te zijn en mij niet kwijt te willen!

katjes, waar heb je hem ontmoet??

Huh?? Maar nu snap ik het niet meer. Jij zat dus al te bellen met die meiden, toen hij ook nog eens belde??

Ik heb wel vaker een dubbele lijn gehad. Laatst nog. Ik belde B. en ik hoor iemand zeggen ‘hallo’, maar dat was hij niet, een andere kerel. En ik hoor B. tegen hem hallo zeggen, terwijl ik erdoorheen hallo zei. B. dacht dat ik een kerel over de vloer had, en ik dacht dat hij een vriend de telefoon had laten opnemen. Nadat we de verbinding even hadden verbroken en opnieuw gebeld, was de verbinding weer normaal. Maar dat heb ik wèl vaker meegemaakt. Is echt heel raar! Alsof er iemand inbreekt op de lijn…

hoi hoi,

Ik heb dat ook al een aantal keer gehad dat er meiden opname en onwijs aan het schelden waren en was toen ook boos, hij zegt dan van niks te weten raar verhaal vond ik dat, het maakt me wel super onzeker. Ik heb ontmoet in het hotel waar we verbleven, en ben toen een aantal keer met hem uitgeweest. straks spreek ik hem op msn en zie ik hem weer op de cam want ben nu aan het werk daarom zo laat mijn reactie!!!
:dag:

oh gelukkig suus, volgens mij hebben wij allebei wel dezelfde twijfels soms. ga het toch in de gaten houden. had hem ook aan de telefoon en hoorde inderdaad niets
hij was kwaad en ging met een vriend uit, nou je begrijpt dat dat kolen op het vuur gooien was en het was helemaal feest toen hij zei dat hij met een uurtje terug zou bellen en pas vijf uur later iets van zich liet horen…jeetje wat een avond!

Marmah was erg gezellig gister bij de BBQ het vlees was op zijn egyptisch lekker :slight_smile:
Ik vind jou vriend een lieve man echt een schatje en goed gezegt kijk naar nu en niet zo snel naar de toekomst (al heb ik dat wel gedaan) wist dat die van mij een goede was mijn gevoel laat me niet in de steek.
Ja als ze zeggen ik bel je met 1 uur terug dan moet je al gauw meer erbij op tellen. Als me man zegt ik ben over 1 uur klaar dan ga ik er vanuit 2 uur.

ja die meiden reageerde bij mij door eigenlijk niet veel te zeggen, te lachen en op een gegeven moment: stop calling my fucking phone bitch…nou ik belde hen echt niet hoor, het was toch echt zijn nummer en hij was de eerste keer toen ik belde nog gewoon in hotel aan het werk en daar kunnen ze niet zo tekeergaan, maar ja…ik ben daar niet dus inderdaad wat is waar? Wat wel vreemd was dat ik ook een keer te horen kreeg dat het nummer niet klopte. Er gebeurde dus hele vreemde dingen. De kiestoon was echter wel anders als ik hem aan de telefoon kreeg dan wanneer ik die meiden kreeg (heb behoorlijk wat keren achter elkaar gebeld) en het kan niet zo zijn dat die meiden praten, hij chat, foto’s maakt en mij belt met één telefoon… Het blijft vaag en ik zal het wel nooit zeker weten. Hij zegt dat hij soms andere mensen hoort praten als hij zelf belt met mensen. Afijn, dit was de eerste keer dat het gebeurde, dus ik zal het nog een keer door de vingers zien maar dit moet echt niet te vaak gebeuren.

jah, dat doet … soms ook een laat die gewoon niks van zich horen onder het motto me mobiel werkt soms niet!!! dan denk ik zal allemaal wel!!!
Is msnen voor hun echt zo duur of kost dat hun bijna niks?
Hij begint soms ook al over trouwen en alles en dan dnek ik hoe kan je dat nou zeggen als je me amper kent. hoe denk jullie daarover?

Ja katjes zo dacht en denk ik ook. Vanwaar die haast? Waarvoor zo snel naar nederland komen? Ja om bij jou te zijn, yeah right… gewoon rustig aan doen hoor. Niets overhaasten. Eerst elkaar beter leren kennen en laat hem maar weten wat jij weet dan heeft hij snel genoeg in de gaten dat je niet voor één gat te vangen bent. Het is algemeen bekend en we worden gewaarschuwd. Als hij serieus met je is, zal dat niet leuk zijn voor hem om te horen, maar het is de harde werkelijkheid. En als hij voor je gaat, zal hij voor je door het vuur gaan toch?!

jah, zo denk ik er ook over! Want ik heb hier ook nog is een raltie. Hij brengt echt me hele hoofd op hol weet gewoon niet wat ik er mee aan moet. Ik probeer het hem ook uit teleggen dat het hier anders gaat dan in een moslim cultuur maar soms denk ik hij begrijpt het gewoon niet helemaal.