'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Ik ben blij dat het goed gekomen is!! Zie je, je hoeft je niet direct zorgen te maken!
Wij hebben gewoon feestje in de woonkamer gedaan.

Even iets heel anders, als hij een directe MVV-aanvraag doet in Egypte, moet hij dan nog andere documenten inleveren dan alleen ongehuwdverklaring, paspoort en Inburgerings certificaat? En hoe komen ze dan aan mijn gegevens??
Kijk, ik teken binnenkort mijn contract voor een jaar. En bij inleveren van aanvraag mag dat niet korter geldig zijn dan 12 maanden. Maar als zij pas later mijn gegevens opvragen, dan is die termijn al voorbij. Hoe zit dat dan?

hoi omipomi, ja gelukkig geen ruzie aan overgehouden (had ik ook niet echt verwacht, hij is niet zo’n hittepetit als ik :)). Van al die zaken die je noemt heb ik geen weet, nog niet :slight_smile: Daar moet ik me nog in verdiepen, maar ik heb geen haast…ook al kan ik nu misschien al beter wel daarmee beginnen omdat alles zo lang duurt. Als ik vandaag zin en tijd heb ga ik het uitzoeken, maar denk dat je dan al antwoord van iemand anders hebt hier. Wat een tijd en energievretend iets he. Ik wil dan ook weten waar ik het voor doen, voordat ik er aan begin!
Succes ermee en ik blijf het allemaal volgen hier.
Groetjes

camilla heeft een huwelijk gehad zoals het op de juiste egyptische traditie gedaan word; die invitation,s tsja je zet tog je handtekening ,want jij haalt hem naar hier- als gij echt genoeg geld heeft, hoef jij hem tog niet te invitere, kan ie dan geen toeristvisa proberen,???

volgens mij moet hij voor een toeristenvisum toch nog een brief/uitnodiging van mij krijgen anders zeggen ze daar bij wie verblijf je dan? maar heb me er nog niet in verdiept…eerst maar eens zien hoe de communicatie en het contact nu verloopt.

wat n,soep- een toerist verblijft tog in hotel??- ja ds belangrijk comunnicatie. x

Hij is nou toch een vriend (volgens orfi ‘man’) dan laat ik hem toch niet in een hotel slapen?! Mijn vrienden zijn gewoon welkom bij mij thuis hoor, ga ze toch geen duur hotel laten betalen terwijl ze hier kunnen verblijven. Als familie of vrienden uit het buitenland hier op vakantie heenkomen slapen ze ook gewoon bij ons hoor.

t,beste.x

Raks, verdiep je anders eerst een beetje in de materie voordat je uitspraken doet.
Wij hoeven geen visum te hebben om NL uit te mogen reizen. Dat moeten Egyptenaren wel. Dat is stom en vervelend en oneerlijk en misschien raar, maar het is nou eenmaal zo.
Om een visum aan te kunnen vragen geldt voor hen dat zij uitgenodigd moeten zijn door iemand, prive of werk of studie. Als zij op eigen gelegenheid reizen, gelden er andere voorwaarden en moeten zij een hotel reservering kunnen laten zien. Met een invitatie hoeft dat dus niet, omdat ik daarmee oa. aangeef dat hij bij mij blijft gedurende zijn verblijf in NL.
Daarbij, is het niet meer dan logisch dat je een/je vriend bij je thuis laat logeren? Het kost hen klauwen met geld om een hotel te kunnen betalen, om dat visum te regelen en hierheen te vliegen. Danis het toch niet teveel gevraagd om je huis open te stellen?
En ondanks dat je tekent voor garant, dat ben je dus in feite niet als je geen salaris gegevens hebt ingediend.

de meeste arabische landen vragen een uitnodiging of een invitation hoor met de bijhorende informatie, zowel voor toeristenvisum als voor andere redenen.
Dus dat lijkt me niet ongewoon.

nog even ter info: de uitnodigingsbrief kun je downloaden en uitprinten of bijhet gemeentehuis ophalen. het moet daar ook getekend worden.
trouwens alle info vind je uitgebreid op IND.nl, ook alles over het MVV. het is even lezen maar dan weet je het ook zeker. het MVV kunnen/moeten wij hier aanvragen voor ‘onze’ mannen.

o ja, en over het orfi: ik heb ook een orfi met mn vriend maar zonder feest hoor. het is heus niet gebruikelijk om hier een feest bij te houden. even ter geruststelling voor aeeoee. wij hebben het in eerste instantie om praktische redenen gedaan omdat we anders niet samen konden zijn. inmiddels is onze relatie stabiel en voor mn vriend voelt het ook alsof ik zijn vrouw ben maar echt getrouwd zijn we natuurlijk niet en voor mijn vriend is dit ook niet een echt huwelijk. als we echt gaan trouwen dan wordt het wel een feest natuurlijk en dat lijkt me ook helemaal super. maar ik wil gewoon ook niet te snel in het bootje stappen, dat zou ik met een nederlander ook niet doen. aan een huwelijk zitten heel wat consequenties en het is niet alleen maar romantiek.

clejo,

ook in belgie geldt dit, je moet de nodige papieren gaan halen bij de gemeente, ze moeten ondertekend worden. Dit stuur je op, samen met een persoonlijke uitnodiging met de reden waarom + bewijzen dat je een inkomen hebt met de laatste 3 maanden, voor de eventuele garantie die je stelt.

Maar hoe zit t nou met het opstarten van de MVV procedure in Egypte? Hoe komen ze dan aan mijn gegevens??

omipomi,

die gegevens moet je invullen op het papier dat je van de gemeente krijgt, door het op te sturen weten ze alles van jou, wsl via ambassade.

Welk papier van de gemeente?? Ik heb t over MVV, niet over invitatie. Ik bedoel, hoe komen zij dan bijvoorbeeld aan mijn contract en dat ook nog voordat de 12 maanden voorbij zijn? Ik begrijp dat zij dat soort dingen later opvragen.

Trouwens, op de invitatie die ik heb verstuurd kon ik niet aangeven van wanneer tot wanneer ik hem uitnodig. Is dit normaal? Hoe en waar moet je dit aangeven? Hoe weet de ambassade anders voor welke periode zij een visum moeten geven?? En moet je ook een persoonlijke brief versturen? Ik begreep dat dit juist niet hoefde als je een papiertje van de gemeente hebt…

:retard:

omipomi,

heb dit onlangs gedaan voor een vriend die in algerije woont, die komt op vakantie naar duitsland en die zou efkes hier langskomen in belgie, daarom
had hij een toeristenvisum nodig. Naast het papier van de gemeente was het
ook nodig om een persoonlijke uitnodiging te versturen maar de periode heb ik
niet moeten vermelden.

Aaaahhh grrrrr!!! Ik hang net IND op! Wat een chagrijnige k*t zeg!!! Wilde me echt nergens bij helpen!!!
Maar heb wel antwoorden losgepeuterd:
Voor vakantie-visum hoef je in NL geen persoonlijke brief mee te sturen. Het invitatieformulier van de gemeente is voldoende. De periode waarin hij dan wil reizen, moet hij in Egypte bij de NLse ambassade aangeven bij het indienen van die invitatie.

Zij raadde mij af een directe aanvraag te doen, omdat de weg tussen de ambassade en IND langer is in dat geval. Contact loopt niet altijd even soepel, kan dus langer duren voordat je uitslag hebt. Daarbij, je moet dan ook betalen indien aanvraag wordt afgewezen. Bij adviesaanvraag hoeft dat niet. En ook, als IND positief heeft beslist, is aanvraag in Egypte slechts formaliteit die slechts 2-3 dagen in beslag hoeft te nemen.

Meer info kon ik niet uit haar rotstrot krijgen. Ik heb haar ook wel gevraagd of ze kon stoppen met die boze toon… Toen was ze al helemaal niet meer te pruimen…
Pfffffff… dat kan nog leuk worden…

was net weer bezig eea uit te pluizen op de site…soms haal ik zelf ook dingen door elkaar.
zover ik weet is in eerste instantie het handigst om een toeristenvisum ( voor max 3mnd)aan te vragen waarbij dan het standaard uitnodigingsformulier hoort wat bij de gemeente moet worden getekend. En daarbij de andere formulieren verzamelen natuurlijk…

tja, van klantvriendelijkheid heeft niet iedereen bij de IND veel kaas gegeten.

ps- omipomi- ik was met een buitenlander getrouwd(en gelukkig) stuurde ik hem geen invitation der nog bij - gezinsherrenering heet dat als je man afkomt(als gij teminste echt je man is), orfi lijkt me raar huwelijk(sorry)- mr ik moet me inderdaad bijscholen ,verdiepen want tword steed ingewikkelder- hie- enne ik heb wel een visum hoor in egypte das heeeel handig als je egypte doorkruist als toerist- x

Sorry maar ik begrijp niet wat je probeert te zeggen Raks. Het lijkt wel geheimtaal.
Je leest en schrijft al aardig lang mee, dus volgens mij weet je heel goed wat een orfi is en wat een normaal huwelijk is. Het is geen gezinshereniging als je een orfi hebt want dat wordt niet als legaal huwelijk gezien in NL. Vertel eens met wat voor een buitenlandse man (uit welk land kwam hij) ben je getrouwd geweest?

En volgens mij hebben we allemaal een visum als we Egypte binnenkomen, die moet je kopen bij binnenkomst, is wat minder omslachtig als de procedure in NL/Belgie. Of heb je een longtermstay visum voor Egypte? Hoe kom je daar dan aan?

Hoi allemaal, Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik voor het toeristenvisum zowel eenverklaring van de gemeente nodig had als een persoonlijke uitnodiging. Maar waarom het vooral gaat is dat je kunt aantonen dat hij daadwerkelijk terug gaat. Daarom is bij mijn vriend het visum tot twee keer toe afgewezen. Alle papieren waren in orde. (inmiddels stapels en stapels) maar hoe bewijs je dat iemand teruggaat??? Dus via bezwaar bij Ministerie van Buitenlandse zaken hebben wij nu het visum. Erg blij ermee. Maar wat mij verbaast is dat iedereen na een vakantieontmoeting al aan toekomst en trouwen denkt. Waarom??? Geniet en leer elkaar kennen. Daar ben ik nu al negen maanden mee bezig en bevalt me goed. De toekomst we zien het wel… lukt het niet kijk ik terug op een prachtige tijd. Lukt het wel… komt er vanzelf een oplossing. Maar ik ben nu voor de vijfde keer met hem vier keer daar en nu hier. Het is super maar voor beiden een wereld van verschil. Nu lachen we erom maar blijft dat ??? Heb nu supertijd gisteren met Camilla en haar man bij ons BBQ leuk en gezellgi en ook dan zien wij verschillen. Maar we kunnen erom lachen. En even over al die mensen die willen feesten. Tja Camilla had een feest en heb foto’s gezien. Superpaar. zo mooi en gelukkig.
Ik ga morgen naar Kinderdijk, Scheveningen en Madurodam ben benieuwd. Vlissingen, Antwerpen en de bosseen vond hij super.

Marmah