Ja, maar ik moest wel meebetalen voor 3 dagen huur en dat schijnt ook veel te veel geweest te zijn. Uiteindelijk heb ik 170 aan hem gegeven en heeft hij de hele week alles daarvan betaald + zelf eventuele extra kosten.
Owā¦daās niet best nee⦠Heb je veel teveel betaald? Maar een appartement per dag is veel duurder dan per maand he! Dat hoeft niet perse gelogen te zijn!
He gatverdee!! Ik hoop niet dat het nu voor jou ook ineens slecht uitpakt!
Ja precies dat bedoel ik. Ik ben erg op mijn hoede voor wat ik allemaal heb gelezen. Nu is hij beledigd⦠Heeft hoofdpijn en wil slapen. Zegt dat hij dit vaker hoort van zijn gasten en dat ik maar moet geloven wat ik lees in plaats van hem geloven. Ja, nou jaā¦andere verpesten het misschien wel voor hem, maar dan juist moet hij mij begrijpen toch? Ik heb dus duidelijk mijn twijfels, inderdaad niet leuk voor hem maar jaā¦
Nou ik zat in Delta Sharm met hem en dat kostte 35 euro per nacht. Volgens deze site zou dat veel te veel en te duur zijn. Dacht eigenlijk wel dat het een normale prijs was, maar ja ook dat weet ik nietā¦twijfels alom. En hij zegt dat hij waarschijnlijk zijn leven lang zichzelf zal moeten verdedigenā¦ook een beetje overdreven. Nou ja, ben ook wel een lastige tante maar waarvoor zou ik met open ogen ergens intuinen? Dan moet hij misschien maar een naief slachtoffer zoeken.
Ooooh!!! Maar ik wil je wel nog iets vragen. Heeft hij dan nog wel iets uit zijn eigen zak betaald, voorzover jij weet?
Ik heb nooit iets hoeven betalen. Stopte gewoon geld in zn portemonnee en dan was ie verrast als ie ineens geld vondā¦
Ai, nu issie wel echt kwaad denk ik. Als ie zo reageertā¦
Wat denk je zelf hierover??
Tja, Sharm is wel een heel stuk duurder dan Hurghada dus ik ken die prijzen ook niet zo goedā¦
En mijn vriend zegt dat ook regelmatig, dat ie zich de hele tijd moet verdedigen⦠Dat is ook niet leukā¦
He als je nou gewoon s op hun voorhoofd kon lezen of ze te vertrouwen zijn of nietā¦!!
Ik weet het echt niet wat ik moet denken. Hij is pissed off off-line gegaan. Ik bel hem ook regelmatig en dat zou ik nu ook wel willen doen, maar doe het niet. Laat hem maar even in zijn sop gaarkoken. Veel heeft hij in ieder geval niet hoeven betalen toen ik daar was. Zelf 3 nachten 35 euro (als dat al zoveel kostte?) en ja eten kostte hem daar ook haast niets volgens mij. We zijn nog wel een keer met een vriend en zijn vrouw iets gaan eten en een keer wat drinken (1 drankje), dus echt ⦠dan had ik misschien langer moeten gaan. Weekje is erg kort om iemand goed te leren kennen.
Hoe lang kende je hem dan voordat je dat contract met hem tekende?
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat een paar maanden daarheen om je vriend te leren kennen het beste isā¦
Ik vind het echt stom voor je dat het nu zo gaat!
Ik hoop dat ie bijdraait en dat jullie het er gewoon even over kunnen hebben.
Maar maak je er nu niet zo druk om hoor!! Als ie eerlijk is dan komt t wel goed.
Ik ga nu slapen, misschien tot morgen!!
Liefs!! En niet liggen piekeren!!!
:slapen:
Dank je, pieker niet want ben veel te moe om te piekeren. Val als een blok in slaap
Als hij serieus is draait hij wel bij. Ik ken hem feitelijk pas die week dat ik ben geweest. Daarvoor heb ik hem in 2005 in Hurghada leren kennen toen hij daar nog in een hotel werkte. Hij wilde toen nederlands leren en ik schreef toen wat dingen op. Daar heeft hij het nu nog over haha (briefje schijnt hij zelfs nog te hebben). Hij heeft wel gevraagd of ik daar volgend jaar een paar maanden heen kan komenā¦heb net voor een halfjaar contract getekend dus voorlopig zie ik hem even niet. Nou ja, we horen het morgen wel weer.
Truste!
mijn computer doet heeeeeel raar⦠truste!!
aeeoe, jij moet een brief schrijven zozo- dat is een invitation- jij staat dan in voor alles, jij bent verantwoordelijk voor al hetgene gij doet
hie hatschepsut, das ne goeie al veel de revue zien passeren(herkenbaar!) bn blij dat je er sterker uitkwam, maar doet pijn als je steeds gebruikt word op je goedheid, ja das tbeste geen blik meer gunnen, negeren- , ja inderdaad camilla is hier de enige die een echt huwelijksfeest had(toppie) en zo hoort het; x
Is niet zo⦠Als hij genoeg geld heeft, hoef je niet garant voor hem te staan⦠Ik hoef niet garant voor B. te staan, hij heeft genoeg geld⦠Of ik ben verkeerd ingelicht door IND⦠Maar ben naar t loket geweest voor informatie. En daar zeiden ze dat die garantverklaring standaard op het invitatieformulier staat, maar als je geen salarisstroken en contract meestuurt er enkel naar zijn bankrekening wordt gekeken, of hij aan het minimum per dag voldoet. En als de rest dan ook goed is, hoef je dus niet voor hem garant te staan, ondanks dat je daar op dat formulier wel voor hebt getekendā¦
Maar ik kan t ook mis hebbenā¦
Hoi allemaal, Hier even een berichtje uit het zuiden van het land. Het gaat supergoed. We hebben het erg leuk. We moeten allebei aanpassen hoor. Hij is gewend in de nacht te leven en te slapen tot in de middag. Ik dus niet. Gelukkig heb ik vakantie dus kunnen we schipperen. Maar het is heen geweldige ervaring om te zien hoe hij op NL en Belgie reageert. Hij vindt alles super kan alleen niet begrijpen dat alles zo vroeg gesloten is.
Ik heb dit forum met hem doorgesproken en heb wat antwoorden van hem gekregen. Ik ga heus niet zeggen dat eht zo inderdaad is maar Mahmoud zegt dit.
Sharm is veel en veel duurder als Hughada. Delta Sharm waar wij gezeten hebben kost inderdaad 250 pound per nacht. Huur het langer en het wordt goedkoper. Maar vele hebben vrienden die daar een appartement hebben gekocht en dan ben je veel goedkoper uit.
Normaal salaris is 1250 EGP. Wa betreft het vertrouwen zegt hij exact hetzelfde als wij hier. Ja er zijn getrouwde mannen die met europese vrouwen aanpappen.
Hij heeft 3250 EGP voor zijn ticket betaald. Ook visumaanvrage en verekeringen komen daar nog bij. Ik heb ook een orfi maar met een "goed"orfi ben je allebei bij met twee getuigen hoor want je moet 5 handtekeningen hebben. Toen we in Alexandrie waren konden we eerst niks samen huren. Toen ze de orfi zagen zeiden ze dee is ok. Dus doe het altijd via een advocaat.
Maar ga nu even nar hem toe hij is wakker :). Ik houd jullie op de hoogte en geniet met volle teugen.
Marmah
He marmah!
Leuk om te lezen dat jullie het naar je zin hebben!! Het zal inderdaad wel heel raar voor hem zijn allemaal! En ook fijn dat hij even direct wat informatie kan geven over de verschillende onderwerpen!
Veel plezier nog met zn tweeen!!
Liefs
Het ligt er aan om wat voor reden de orfi wordt afgesloten. Mijn vriend en ik konden anders echt geen appartement samen huren dus hebben we een orfi genomen (we verbleven niet in Hurghada). Zonder feest. Maar meer omdat we het beiden niet als een echt huwelijk zien. Mijn vriend kan thuis niet aankomen met het feit dat hij een vrouw via orfi heeft. Op het moment dat we echt zouden gaan trouwen dan komt er wel een feest.
Onzin om meteen te beginnen over een invitation Raks, ik heb ook een papiertje met engels/nederlandse woorden geschreven. Zoals de dagen van de week, goedemorgen, goedenavond, hoe gaat het, bedankt etc. Mijn vriend heeft dit nog steeds in zijn portemonnee zitten. Dat is alleen maar schattig en ik denk dat aeeoee ongeveer hetzelfde heeft geschreven.
Heerlijk Marmah, fijn dat jullie het leuk hebben. Wat hebben jullie tot nu toe allemaal gedaan en gezien? Fijn dat hij bepaalde dingen kan verhelderen. Geniet nog maar lekker hoor!
Hoi,
Wij zijn 2 jaar geleden in juni getrouwd en in augustus hebben wij het huwelijksfeest gehad omdat in juni daar te weinig tijd voor was en ik weer terug moest naar Nederland. Wij hebben nooit een Orfi gehad we zijn gelijk getrouwd voor de ambassade vele doen toch eerst een Orfi omdat het makkelijker is en minder geld kost.
In augustus 2 dagen feest gehad 1 dag bij hem thuis op straat met DJ, eten, drinken en heel de nacht dansen heb het op DVD. En de 2de dag het echte grote feest met alles erop en eraan, jurk, taart, zaal, DJ, dansers, fotoās en nog veel meer ook dit staat op DVD ![]()
Het was een geweldig groot feest heb dat nog nooit mee gemaakt echt super. De dag erna op huwelijksreis geweest naar Sharm in een heel mooi hotel daar 5 dagen gezetten.
Dus al met al alles gekregen zoals het hoort als ik er aan terug denk wat voelde ik me heerlijk die dagen. Alles bekostigd door me man en me schoonouders.
Ik heb net in paspoort gekeken voor nummer en ja hoor 6 cijfers.
Klopt Dalfien! Het hangt ervan af waarom je dat Orfi tekent. Wij deden dat idd in eerste instantie om te kunnen samenwonen. Met getuigen erbij idd.
Maar omdat wij er wel een feest aanhingen, werd het ineens wel waardevoller. Maar desalniettemin, als we echt gaan trouwen zit daar echt wel een uitgebreider feest aan!
Tis maar net hoeveel waarde je zelf aan dat Orfi hecht. Maar voor een echt huwelijk is een feest toch wel echt op zn plaats!
Dus meiden: maak er niet meteen een probleem van als jullie geen feestje met je orfi hebben gehad! Het ligt er maar net aan hoeveel waarde eraan gehecht wordt!
Dan zal dat iets Egyptisch zijn. Ik zal er morgen eens naar kijken. Tja jouw vriend is ook het land ingekomen, dus t zal wel goed zijn�
Goedemorgen
meiden. Ben daarnet wakker gebeld door mijn āmanā. Hij dacht dat ik niet met hem wilde chatten (zag me niet on-line). Ja, was erg moe dus lag lekker te pitten. Wel erg leuk om door hem wakker gebeld te worden moet ik zeggen.
Raks hij heeft het inderdaad over een brief schrijven gehad en dat zal zoān invitation zijn geweest denk ik na alles wat ik hier gelezen heb. Had er nog weinig weet van en ben er toen niet op ingegaan, maar toen ik het laatst aankaarte wist hij zelf niet eens meer wat hij had gezegd. Al mijn belletjes gingen toen gelijk rinkelen, maar wilde er geen probleem van maken (dacht hij weet meer dan hij mij wil doen geloven). Afijn, ik had net als Dalfien in het begin gewoon wat dingen opgeschreven. Waar hij het nu nog steeds over heeft is: je hebt hele mooie ogen (blijkbaar had ik dat opgeschreven hahaha). Of ik dat voor hem heb vertaald of dat ik daar zelf mee ben gekomen zou ik echt niet meer weten, te lang geleden. Wel leuk dat hij net als Dalfien dat nog altijd heeft bewaard.
Ik zal net als bij Omipomi niet hoeven betalen voor de garantverklaring, want hij verdient genoeg. Dacht dat hij het had over 300 of 350 euro in de maand, maar dat was juist de reden waarvoor ik zoiets had van hij kon zelf wel wat betalen. Maar fijn om te lezen Marmah dat die kosten kloppen. Dacht het zelf al, dus heb daar nooit wat over gezegd, behalve gister dat het veel goedkoper kanā¦hij zal wel gedacht hebben waar heeft ze dat nou weer vandaan. Begrijpelijk dat hij voelt dat hij zich moet verdedigen (en niet alleen voor dat haha). Leuk ook om te lezen Marmah dat jullie het leuk hebben hier samen.
Hij zei nog over het orfi gister, wat voor mij niets meer was dan om samen te kunnen zijn (en dat had ik al gezegd tegen hem), dat hij mij niet mee wilde nemen naar mensen die ik niet ken en me daar bij wilde laten zitten. Dat hij dat kon regelen zonder dat ik erbij hoefde te zijn. En dat er in Sharm schijnbaar geen plek is om een feestje te geven. Nou, ik hecht er niet zoveel waarde aan, maar wist niet wat normaal is daar. Blijkbaar is het erg persoonlijk, alhoewel hij zegt dat het eigenlijk iets geheims is. Vorige keer zei hij al dat als ik een feestje wil hij dit wel wil doen voor mij met familie en alles, maar dat hij mij nu niet kan voorstellen als vriendin of iets, omdat zijn familie erg traditioneel is.
En Camilla hoe lang kende je hem voor dat je 2 jaar geleden in juni trouwde? Wel leuk om te lezen hoor zoān groot feest en al. Dat zou ik dan ook echt wel willen, ik bedoel maarā¦dat is toch bijzonder trouwen. Waar het ook is. Dat orfi was echt om samen te kunnen zijn zonder je zorgen te hoeven maken en zonder dat hij scheef aangekeken zou worden.
Nou heel verhaal, maar erg fijn om te lezen hoe het allemaal bij de anderen is verlopen. Geeft de burger weer wat moed zal ik maar zeggen.
Geniet lekker van het samenzijn Camilla en Marmah. En fijn dat we elkaar zo kunnen āhelpenā met al onze onzekerheden zo nu en dan.
Liefs aeeoee