ik geloof echt wel dat dat erg is, maar denk jij echt dat elke egyptenaar hetzelfde is, want die indruk krijg ik een beetje! Kijk naar Camilla die heel gelukkig in belgie is met haar man en naar andere verhalen die hier te lezen zijn? Dat geeft toch wel een beetje aan dat het ook wel goed kan gaan!
Ik vind het fijn dat je eerlijk bent hier en zegt waar het op staat, maar af en toe mag het misschien iets minder negatief wat mij betreft! Ik heb zelf ook veel van jou en karolientje geleerd, mijn vertrouwen richting M. is niet groot en ik check veel dingen na die hij zegt en dat is waarschijnlijk alleen maar goed!
Idd er zijn ook echt goede relaties hoor met Egyptenaren. Het gaat super tussen mij en me man en we zijn heel gelukkig. Hij doet ook erg veel voor mij hij strijkt zelf zijn kleding heeft net de vaat voor me gedaan en soms doet hij ook koken voor mij. Zo zie je maar dat dit ook kan en hij is moslim maar betekend niet dat ik alles moet doen. Hij is heel dankbaar en zegt bij alles Dank je wel hihi. Hij is zo lief en vol respect.
Gister in Antwerpen Marmah gezien met haar vriend een heel leuk stel en hij is heel erg lief en heeft super mooie ogen. Het is een goede lieve rustige man en zeker een hele goede.
Vorige week is vrouwelisa met haar man op visite geweest echt een super leuk stel en heb erg met hun gelachen hele leuke lieve mensen.
Tuurlijk moet je opletten of hij wel of geen kwade bedoelingen heeft maar niet alles moet je serieus nemen en met een korreltje zout nemen.
Ik wens iedereen veel geluk toe.
in de 12 jaar dat ik naar ginder reis vertrouw ik er inderdaad heel weinig
en op mn terugvlucht zate dr ook veel in de purree door een egyptenaar, dus werd ik ng meer negatief-ik moet het achter me laten , en me enkel concentreren op ht mooie land-cultuur en vooral mn dans(vinde ze ook fout)
ik heb er ook vrienden,mr das dan vooral bij de bedoeinen., of ik moet es een ander land uitproberen, waar je rust hebt als alleen reizende vrouw, zonder bekeken te worden alsof ik op zoek ben(je weet wel hee) want dt vind ik ook zo vernederend!!!- , mr ik hou rekening met jou raad ook hoor(meer positief zijn). xxx
Idd positief zijn en laat ze kijken doe je ding in Egypte want het is zeker een mooi land.
Gewoon je mondje bij hebben in Egypte en dan kom je erwel.
Tuurlijk is het goed om ook de negatieve kanten te lezen van Egyptische mannen want het is niet allemaal rozegeur en manneschijn.
Al wil ik wel zeggen er zijn er zat met goede bedoelingen.
jij bent een sterke vrouw camilla!
ja hoor mijn mondje heb ik bij in egypte, maar het is zoooooo vermoeiend(hie) groetjes.
in de 7 j dat ik naar egypte reis, zijn er bij mij al veel egyptische vrienden de revue gepasseerd maar al diegene die niet deugen, worden gedumpt en gun ik geen blik meer waardig. Ik kan de goeie vrienden die écht te vertrouwen zijn daar nog steeds op mijn éné hand tellen, maar ik heb er toch. Ondanks mijn tegenslagen ginder blijf ik nog steeds geloven in het positieve en het land nog steeds fantastisch vinden. Ik heb er heel van geleerd en ben totaal anders erdoor geworden. Veel sterker maar vooral mondiger daar.
gr,
Zo gister tot 4 uur in de nacht eindelijk alles eens gelezen. Wat me opvalt is dat relaties zelfs na 7 jaar nog uitgaan omdat manlief de boel bedonderde. Ook is Camilla de engiste die echt met een mooi huwelijksfeest is getrouwd. Camilla hoe lang kende je hem voordat dit gebeurde? Had je ook eerst een orfi contract getekend, heb zoveel gelezen, maar dat geloof ik niet.
En hebben de dames de tickets voor manlief naar hier betaald of hebben de mannen dat zelf gedaan en hoeveel kost dat vanuit Egypte hierheen?
Ook veel informatie gevonden en Rob die schreef dat je alle rechten die je als europese vrouw hebt verliest. Welke rechten zijn dat dan? Is dat ergens terug te vinden. Heb nog niet alle info.sites gelezen (dit kostte me al genoeg tijd :))
En wat kan hij nu nog met het orfi contract. Hij heeft het gehouden, maar ik weet mijn god niet meer wat er in staat. Ik ben niet eens meegeweest naar een advocaat. Hij zei dat hij van degenen waarvan hij een appartement huurde dat contract had gekregen (die wisten een advocaat en dan hoefde ik er niet bij te zijn)…vaag, maar ja. Voor mij is het gewoon een papiertje geweest om samen te zijn. Voor hem echter is het een eerste stap, waarop toch wat hem betreft een tweede stap officieel trouwen, heel snel gemaakt ‘moet’ worden. Maar ik ben gewaarschuwd en als ik wil trouwen wil ik dat met een feest en al. Hij hoeft niet te denken dat trouwen met een nederlandse geen geld kost (zei dat het duur was om met een Egyptische te trouwen).
Ben dus nog steeds wantrouwend en hij merkt dat. Als ik dan zeg dat ik iets heb gelezen, hem iets vraag hoe iets zit zegt hij dat hij me niet zal leren kennen door over bepaalde zaken te lezen. Daar zit wat in ja, maar als hij niet praat (wat ze niet zo erg doen), ja ga ik toch lezen. Bovendien weet hij meer dan hij mij doet geloven. Dat ik een brief moet schrijven als hij hierheen wil komen enzo. Maar ja, toeristenvisum of officieel huwen en hem hierheen halen kosten beiden veel tijd heb ik al door. Officieel trouwen zit er dus ook om die reden niet snel in.
En dames willen jullie dan niet, net als Camilla, een huwelijksfeest?
Haha!! Ja echt wel! We hebben ook een feest gehad met ons orfi. Dat hoefde van mij helemaal niet, want het ging idd alleen maar om een stukje papier.
Als hij eenmaal in NL is gaan we hier trouwen. Van mij hoeft t niet zo’n uitbundig feest. Gewoon gezelligheid met wat echte vrienden en familie. Maar we willen wel uitgebreid op huwelijksreis. Dat zou voor hem dan voor het eerst ‘echt’ vakantie worden en landen bezoeken en ik hou van onderweg zijn.
Ik vind het soms ook wel raar om te lezen hoe andere mannen met hun partner omgaan. Ik herken dat helemaal niet, op het emotioneel geslotene na. Maar daar is meneer zich aardig overheen aan t zetten!
Hij wil zelf alles (de hele MVV procedure en vluchten) betalen en heeft daarvoor een lening afgesloten. Die kan hij dan later weer terugbetalen als ie eenmaal hier is. Hij begrijpt heel goed dat het voor mij ook een rib uit mn lijf is en dat ik anders in de problemen raak.
Ik ben ook niet bang om met hem hier te wonen, dat hebben we al een jaar uitgeprobeerd en alle grenzen zijn zo onderhand wel verkend.
Ik wou maar dat de andere meiden ook zo’n kerel troffen! (hij heeft ook echt wel zn minpunten hoor, maar wie niet…?)
Een feest bij je orfi? Oh nou de mijne wil er dan wel erg makkelijk vanaf komen! Hmmm weer wantrouwen haha.
Nou ik snap het echt niet hoor! Dan zijn mijn ervaringen echt anders dan ik hier lees… Al mijn europese vriendinnen die daar een orfi tekenden hielden een feest. Dat was heel normaal. Ik heb in dat jaar misschien wel vier of vijf orfi-feesten gehad. Het ene feest was uitbundiger dan het andere, maar het werd wel gevierd.
Het viel mij juist op dat de echte huwelijken niet of nauwelijs werden gevierd. Ik dacht dat dat kwam omdat het voor rechters enzo moet en veel papier-heisa en dat daarom de feestvreugde er een beetje van af was.
Jeetje dan ben ik er maar weer bekaaid vanaf gekomen. Zal hem eens even flink confronteren hiermee…hij is op de chat nu.
Misschien moet je het niet zo zwaar nemen… Misschien vindt hij het ook wel een onbenullig papiertje. Wat t ook eigenlijk is…!
Maar voor ons werd het op die manier wel heel waardevol. Mede door dat feest waarbij al onze vrienden en collega’s waren, werden wij daarna ook beschouwd als een getrouwd koppel en werd ik ineens als echtgenote behandeld en niet meer als vriendin. Ook wel jammer, maar in een land als Egypte ook wel weer fijn als mensen weten wanneer ze afstand moeten houden…
Nou, ik vind het maar raar en vreemd. Ben hem nu aan het confronteren ![]()
Oh hij zegt dat ze dat daar in Sharm niet doen, yeah right…
Hmmm, wij woonden in Hurghada, maar iedereen en ook B. hadden daarvoor minimaal 5 jaar in Sharm gewoond… Voor hun was t heel normaal… Misschien had ie er echt geen zin in ofzo…
Zijn jullie dan ookniet eens uit eten geweest ofzo? Of ergens gaan dansen? Of wat dan ook?
Naja, blijkbaar gebeurt het vaker, dus ik zal wel geluk hebben gehad met mijn vriendengroep…
hij houdt niet van uitgaan, maar ik wilde wel weg. Hij heeft wel een boottrip en zwemmen met dolfijnen voor me geregeld, maar verder ook niets.
Ga nou geen ruzie maken over de chat joh!! Das zonde van je tijd!!
hij zegt dat het waar is omdat het eigenlijk een geheim contract is, dus hij vraagt zich af waarom er dan een feestje is. Geloof dat ik hem nu in de tang heb.
Voor jullie orfi? hahahahaha nou dan heb je meer gekregen dan ik hoor!
Wij hadden een houtje-touwtje feest met koekjes en limonade! Mijn beste vriendin ging buikdansen en heeft iedereen toegang laten betalen als ‘huwelijkscadeau’. Maar t had zn effect wel!
Whahahahaha!! Geheim!? Er is daar niks bekender dan dat orfi! Ook wel sex-contract genaamd! Misschien zegt lawyer-contract hem iets meer…
Maar ff serieus, ga er nou niet te diep op in joh. Het is maar een stom contractje…