'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Ik spreek ook geen Frans, moet t doen met Engels en Duits.
En anders maar met gebaren, haha

hehe tjah ik huur dit zelf en zit nog met een contract van 2jaar echt klote anders was ik al weg geweest zou super zijn dicht bij hem te werken!!! hoelang ken jij je vriend al?

Ik de mijne dik anderhalf jaar, en jij?

Tja ik weet niet hoe dat werkt in Belgie, maar in NL kan je soms je huis onderverhuren. Ik had het destijds heel handig met een vriendin opgelost. Zij betaalde dus mijn huur. Ik heb ook maar een huurhuis.

Ik heb nu ruim een jaar een relatie met hem en heb een jaar met hem samengewoond daar. Was een hele openbaring :wink:

Ja wij hadden ook samen een flatje daar, maar ben tijdelijk naar Nederland terug gegaan omdat ik geen werk meer had.
Heb een half jaar bij Egyptair gewerkt, en toen moest ik opzoek naar wat anders.
Maar kijk er wel weer naar uit om terug te gaan;)

ik ken hem van maart en ben in mei terug geweest familie leren kennen enzo was super is mss nog niet zo lang maar het voelt zo super!! we hebben wel wat ups and dows gehad al hehe zou normaal in september terug gaan mar krijg geen verlof meer :frowning: dus gaan we deze keer proberen om een visum te krijge spannend!! ben je dan vaak in egypte? enkel om te werken dan of ook zo ?

dat zou ik graag doen daar werken en dan met hem daar wonen elkaar echt leren kennen want zo via sms msn en tel is het niet he :slight_smile:

Haha! Nee, ik heb dat nu dus. Heb wel al samengewoond en nu ineens niet meer. Maar je leert elkaar zo wel het beste kennen hoor!

ja dat is zo he en ga je in het kort nog terug? of er terug werken?

Nee ik heb echt rekeningen gehad, dat willen jullie niet weten, we belde om de dag, hij mij en ik hem. Heeft me heel veel geld gekost.
Laatste keer was ik er van 2 t/m 23 juni, en nu lekker bij mn ouders thuis tot 1/9 en dan weer terug. Als het me bevalt dan ga ik overwegen om daar te blijven en anders ben ik in maart weer in NL.
Maarja met de crisis hier heb ik ook geen zin om een baan te gaan zoeken, en dan misschien maar een 4-of 6 maanden contract krijgen.
En daar is alles zooooo goedkoop;)
Dus ga me wel orienteren op het zoeken van een leuke baan. En jullie?

Maar luxurygirl, als je dat zo graag wilt, ga dan eens serieus kijken wat de mogelijkheden zijn. Die zijn er echt wel hoor! Ook met een appartement in Belgie… Bespreek het met je huisbaas en met je werk. Ik kon na terugkomst weer bij mijn oude baas terecht, hadden we afgesproken.
Of praat met je familie, misschien kunnen zij je nog ergens van dienst zijn. Opvangen van rekeningen ofzo.
Het is echt mogelijk!

zou toch ook wel graag daar gaan wonen maar heb een beetje bang ervoor eerlijk gezegd zo in een groot lang komen waar je niemand kent enkel je partner ale ja ben wel een hele sociale hoor :wink: maar toch, zou het spijtig vinden hier alles op te geven voor niets?? mmm ga weer lekker slapen sevens men ventje heeft net gebeld hihi love love love hihi :slight_smile:

Nou, ik dacht ook dat ik me daar wel wilde vestigen. Maar ik ben helaas tot de conclusie gekomen voor mijzelf dat ik dat niet trek in die cultuur. En dan nog wat, ik begin net met mijn leven. Stel dat ik kinderen krijg, dan wil ik ze niet in die gesloten cultuur laten opgroeien! Als vrouw is het daar toch wel lastig om het jezelf naar de zin te maken. Het blijft schipperen tussen wat je toelaatbaar acht en wat te ver gaat. En dat wat betreft alles, kleding, gebruiken, werk-salaris… Ik had niet het idee dat ik daar een goede toekomst kon opbouwen of volledig mezelf kon zijn. Ik was altijd bezig met hoe ik me profileerde buitenshuis. Dit voor mijn vriend, maar ook vooral voor mijn eigen zelfrespect.
Ik merkte bijvoorbeeld ook dat ik ineens heeeeel erg hollands werd en alles uit mijn cultuur probeerde te verdedigen.
Nu ga ik alleen nog maar voor vakantie daarheen en dat geeft voor mij een hoop rust in hoe ik me moet gedragen. Ik ben gewoon toeriste dan en dus bij voorbaat al een slet. Nou en.
Als men op die manier naar me keek toen ik daar woonde, werd ik daar echt onpasselijk van! Omdat ik daar dan elke dag, dag in dag uit, mee werd geconfronteerd.
Dus ik hoef daar niet zonodig meer te wonen. Misschien als we eens veel geld hebben en we een goed afgeschermde villa oid kunnen bekostigen, waarbinnen ik mn eigen stukje nederland kan creeeren. Maar tot die tijd wil hij ook gewoon naar nederland komen en dan zien we wel.

tja maar wat moet ik allemaal doen en waar moet ik daar voor zijn bij men baas zal dat niet pakken :slight_smile: weg is weg haha is geen normale ze haha :slight_smile: tja zou eventueel denk ik wel men appartementje kunnen weg doen ze heb nogal een goede huisbaas :slight_smile:

dus dan zie je hem niet zo vaak meer? hoe oud ben jij?

De mijne wil niet naar NL komen, ik had t ook graag anders gezien. Maarja, misschien komt er aan mijn avontuur ook wel een eind binnenkort.
Hebben jullie nog tips voor leuke boeken?
Ik heb al gelezen, grenzeloze liefde en een goede man slaat soms zijn vrouw.
Jullie?

Praat daar dan s mee. Werk vindt je heus wel weer als je terugkomt. Bij mijn sollicitaties na terugkomst (ik ben uiteindelijk niet meer bij mijn oude baas gaan werken, moest een betere baan vinden voor visum-aanvraag…) bleek dat dat jaar Egypte echt veel indruk maakte! Daardoor heb ik nu ook mijn huidige baan! Niet eens om wat er precies op mn CV staat.

Zou graag mijn boek willen aanraden, maar dat is nog niet af hahah!
Tja, over Egypte?? Google s rond, er zijn best veel boeken hoor! En lees anders iets van Naguib Mahfouz. Grote Egyptische schrijver. Beetje langdradige verhalen, maar wel prachtig om te lezen!

Gaat ik even zoeken op google.
Ik ga nu slapen meisjes, laten jullie mij wel weten wanneer jullie in Egypte zijn, misschien een keertje meeten?
En wellicht als ik een grote kamer heb, kom jullie bij mij langs?!
En waar gaat je boek over Omi?

Lijkt me goed plan! Succes met voorbereiden!