'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

pff inderdaad, een van de redenen waarom ik eigenlijk niet zo vaak deelneem aan de discussies is de pijnlijk negatieve reacties die er komen. tuurlijk telt een gewaarschuwd mens voor 2 en is het goed als we met beide voeten op de grond blijven staan. en ik raad ook iedereen aan eens een keer op zo’n site te kijken als ze net een nieuwe relatie hebben met een buitenlandse partner uit een land met minder economische perspectieven. en we moeten elkaar ook een beetje helpen om onze ogen open te houden. ik heb in egypte ook veel dingen gezien die niet okay zijn. het uitwisselen van informatie over hoeveel dingen kosten, etc etc kan daar goed bij helpen. Maar dit is uiteindelijk geen site voor bezzness (-slachtoffers) maar voor mensen met een relatie!

En die relatie is afentoe al moeilijk genoeg door het cultuurverschil en de afstand.
zo herken ik het niet praten over problemen heel erg goed, die van mij heeft het op dit moment echt niet makkelijk en als gevolg daarvan wil hij ook minder praten, hij moet eerst z’n problemen oplossen, vindt hij: dus veel minder contact. erg lastig want ik vind dat nogal pijnlijk en mis opeens onze dagelijkse gesprekken. en ja dat komt onder andere doordat vanuit hun culturele achtergrond zij vooral moeten zorgen voor de vrouw. maar ik word er afentoe gek van.
ik praat liever daarover dan meteen een sneer te krijgen dat hij als hij wilt heus wel over z’n problemen zou praten. wij zijn anders opgegroeid en opgevoed.

dus voor degenen die slechte ervaringen hebben, het is fijn dat jullie ons waarschuwen maar zouden jullie dat svp op een wat minder heftige toon, en niet zo continue naar voren willen brengen?

grtz dive girl,

PS: Mar Mah wat fijn dat hij nu eindelijk z’n visa heeft, geniet van jullie tijd hier, ik ben benieuwd hoe hij het hier vindt.

groot gelijk!!!

Pff wat een gezelligheid hier op het forum!
Ik vertrek 1/9 voor 5 maanden naar Hurghada, en ik heb straks alle Sunrise hotels onder mn hoede, en ook degene waar mn mannetje zit–> Crystal Bay, ik heb hem niet verteld dat ik kom, want ik heb gewoon kost en inwoning via mn werkgever, niet dat ik hem niet vertrouw maar ben wel benieuwd wat hij na werktijd gaat uitspoken. Lijkt me te geweldig om ineens voor zn neus te springen en zn reactie, O daar kijk ik echt naar uit!
Toevallig meer mensen die 1/9 vliegen naar HRG?
Let me know…

het hotel in sharm ook??? :slight_smile:

Nee ik blijf 5 maanden in Hurghada.
Even uit mn hoofd:
Sunrise sunny days El Palacio
Sunrise Select Garden
Sunrise Holidays Res
Sunrise Mamlouk
Sunrise Crystal Bay
Sunrise sunny days palma de mirette

Ik geloof dat dit ze zijn, en dan nog de Jasmin Village, Alladin en Alibaba.

Dus…handen vol werk, hopelijk ditt winterseizoen niet veel klachten;)

en wat moet je daan dan doen? :slight_smile:

Ik heb 2 vluchtdagen, dat zijn de dinsdag en de donderdag, dus mensen ophalen op de luchthaven, naar de transfersbus begeleiden, welkomstenveloppen uitdelen, welkomstbijeenkomsten organiseren, klachten, excursies boeken, overboekingen. 6 dagen per week, en op mn vrije dag dus lekker genieten van zon/zee en strand;) En vooral veel stappen in Papas en little Buddha;)

super!! zin om op msn te komen, zou ook graag zo’n job doen :wink: engelen_sofie@hotmail.com

Leuk man! Heb dat ook een aantal maanden gedaan daar! Wel hard werken hoor!
Dat is pas een goeie tip!

Verras je vent s! Niet vertellen dat je komt, kijken wat ie uitspookt als jij er niet bent en hoe hij reageert als jij ineens voor zn neus staat!

Ik heb t zelf ook gedaan, niet om die reden, maar omdat ik hem echt wilde verrassen. Maar had toch stiekem wel in mn achterhoofd, wat nou als…?

Heel veel succes daar!!

en stond je dan ineens voor zen neus?? en en en ?? hihi :slight_smile: zou het super vinden om daar een paar maanden te kunnen werken! :slight_smile:

Thanks!
Ja ik wil m ook verassen, ik twijfel nog om m wel of niet op de hoogte te brengen, want na al jullie verhalen weer gelezen te hebben ben ik ook wel wat gaan twijfelen.
Want stel je voor hij is daar met een ander, stel, stel. Dan zit ik daar 5 maanden met een kutgevoel, en ik weet niet of ik daar dan nog graag zit.
Maar aan de andere kant, wil ik het wel vertellen zodat we echt kunnen gaan plannen en misschien kan hij dan ook een vaste vrije dag vragen aan zn baas.
Moeilijk moeilijk!

Nou ik ben gewoon naar zn werk gegaan. De avond ervoor nog via msn gezegd dat ik echt geen tickets kon vinden haha!
Hij stond echt met zn mond vol tanden. Duurde een dag voordat t doordrong dat ik er echt was! Zijn gezicht zal ik nooit vergeten!
Meteen dikkedikke knuffel en die trots dat ie me eindelijk aan zijn collega’s kon voorstellen! Was heel mooi All you need is love-moment hahaha!

Maar waarom ga je dan niet gewoon? Mijn ervaring is dat je daar snel aan werk komt via mond tot mond reclame, niet via internet vanuit NL. Er zijn genoeg duikcentra bijvoorbeeld, waar je administratief aan t werk kan. En zelfs in de horeca is werk te vinden voor vrouwen! En als je horeca leuk vindt, dan heb ik wel een paar adressen voor je hoor!

ik ga in maart ook terug maar ga het hem niet vertellen ik ga natuurlijk maar voor 2weken en niet 5maanden, tjah wil hem verassen en langst een kant ook een beetje kijken wat hij doet als ik er niet ben, :slight_smile: dan na deze verhalen allemaal eens kijken of het wel kan kloppen, of het fabeltjes zijn… dat zal ik dan zien

Luxurygirl, woon je in NL? Kijk dan ff bij Isropa en Neckermann daar zoeken ze nog mensen.
Ik weet alleen niet of je zelf je bestemming mag kiezen bij hun.

nee ben van belgie :slight_smile: tjah ik kan toch zomaar niet alles achter laten hier? en verdient het dan wel genoeg om alles hier te kunnen blijven betalen?

Maar inderdaad in de Horeca of administratief werk, lijkt me nog beter.
Heb je dan vaste werkdagen en tijden?
Ik moet helaas 24 uur per dag stand-by staan.
Behalve op zaterdag, en alle zondagen ben ik sowieso vrij.
Maar wel in de hitte in zo een apen-pakje. Bah!

Nee het verdient niet goed, 700 euro per maand, maar dan wel kost en inwoning en verblijf in een hotelkamer, weet alleen nog niet welk hotel.
Hoe oud ben jij eigenlijk?

ik heb hier net 5jaar in de horeca gewerkt kan enkel engels maar geen frans ofzo en das wel nodig niet?

ik ben 22 maar heb hier wel een appartementje enzo dus… en dat kan ik niet betalen van 700euro hoor

Luxurygirl, niet bang zijn joh! Verhuur je huis en zet alles op automatische incasso. Wat salaris daar betreft, je wordt 9 van de 10 keer wel contant uitbetaald… Dus een reserve op je rekening is niet verkeerd.
Een baan regelen vanuit Belgie of Nederland is dan een betere optie. Maar idd heb je lang niet altijd de vrije keuze in waar je terecht komt…