ja, maar af en toe houden ze een zoektocht, de kameelboy was er ook aan ontkomen ,mr ze hebben hem gevonden(soort van leger-razzia) jeetje.
suusje,
maak je geen zorgen over M. dat hij liever zijn twijfels en vragen voor zich wilt houden. Dat blijkt iets typisch egyptisch te zijn, ze willen het allemaal zo graag zélf oplossen en ze willen hun vrouw dan daarvoor beschermen. Hoe minder de vrouw weet, hoe minder ze zich zorgen maken, hoe gelukkiger ze zijn, dat is hun standpunt en hun levensvisie, dus dat zit er volgens mij ingebakken en zal je moeilijk kunnen veranderen. Misschien kan je er samen aan werken. Wij zijn het eerder gewoon dat we zorgen delen, elkaar steunen om zo samen een oplossing te vinden. Bij hen werkt het niet zo. Kan me voorstellen dat het soms heel moeilijk is om er mee om te gaan. Als je ze ziet piekeren, je ze wilt helpen en toch te koppig zijn om hulp te aanvaarden.
Wens je alvast veel sterkte en doorzettingsvermogen.
gr,
hapsetchut
Das echt waar hoor Suusje! Egyptische mannen zijn echt slecht in t uiten van hun emoties en dat delen met anderen. De mijne doet t nu al veel meer dan in t begin, dan moest ik alles uit m trekken, tot grote frustratie van hem…
Ik denk ook dat dat met hun gevoel van mannelijkheid te maken heeft. Even door hun ogen: Het getuigt niet echt van kracht ofzo als je laat zien dat je ergens mee zit. Want mannen moeten daar wel echt alles aan kunnen! Vrouwen hoeven dat niet. Die kunnen weer alles bij hun man leggen, die het dan mag oplossen.
Beste is hem laten weten dat je voor m klaarstaat als ie je nodig heeft om te praten. Geef hem veel vertrouwen en vertel iets over jezelf, waaruit blijkt dat het bij jou ook niet altijd goed gaat, maar dat het verlicht om je zorgen te delen.
Ik zei altijd tegen mijn vriend: ik ben je vriendin, ik hou van je en ik wil ook een stukje van jouw zorgen dragen, zoals jij een stukje van mijn zorgen draagt.
Succes!!
omipomi,
dat is heel waar wat je zegt, egyptenaren zijn zeker niet sterk in het uiten van emoties, ze hebben het trouwens ook heel moeilijk als een vrouw zou huilen, ze kunnen daar écht niet tegen, want eigenlijk kan iedereen dan zien dat er iets scheelt en daar kunnen ze niet mee om, ze worden dan wsl als
zwak beschouwd of zo of scheef bekeken. Ik ben volledig akkoord wat je hebt geschreven. Een heel goeie raad heb je gegeven.
gr,
hapsetchut
Dat is mijn ervaring ook. Op het moment dat hij bepaalde problemen heeft dan hoor ik bijna niets van hem. Erg frustrerend want dan zit je maar te wachten en heb jezelf ook niet altijd zin om te bellen of te smsen. Als ik hem erop aanspreek dan zegt hij dat hij me alleen wil spreken als alles goed gaat en hij gelukkig is. Anders krijg ik volgens hem ook stress en ben ik niet gelukkig meer.
Dat is echt zo anders dan ik gewend ben en vind ik lastig. Wat jullie ook al zeggen, het lijkt mij prettiger om er samen over te praten, wie weet dat jij misschien een oplossing bedenkt waar hij nog niet aan gedacht heeft. Twee weten meer dan een.
Met huilen, tsja, niet zo handig om buiten met allemaal mensen er om heen te gaan huilen. Je kan het beter doen als je met zn 2en thuis bent. Het is niet zo dat ik niet mag huilen maar hij vind het heel naar, hij kan er niet goed tegen en wil dan van alles doen om te zorgen dat ik stop (ik ben redelijk emotioneel). Maar soms wil ik gewoon even met rust gelaten worden totdat ik weer wat rustiger ben.
Maar hij houdt ook van mijn emotionele kant hoor.
Hoi,
ja idd. Het zijn net oesters, zo gesloten als ik weet niet wat, maar je moet gewoon blijven aandringen. Zal in het begin wel vervelend zijn maar na een tijdje is het voor hem ook meer normaal om jou zijn zorgen te vertellen. Ik heb tegen M. ook precies gezegd. Als je je zorgen deelt kijk je er miss. weer anders naar, twee mensen weten meer dan 1 en gedeelde smart is halve smart…
Enne, denk dat mijn mannetje ook uit het goeie jaar komt dan want die is ook niet in het leger geweest en die hoeft ook niet meer ![]()
hey, thnx voor jullie lieve reacties. Ik vertel ook veel over mijn leven en hij is daar ook ingeinteresseerd, maar merk aan hem wel dat hij het moeilijk vind om een voorstelling ervan te maken! Ik ben ook erg bang dat ze hem een keer vinden en dat hij het leger in moet, niet alleen omdat ik hem dan moet missen maar ook omdat het erg heftig is in het leger! Maar afkopen is voor hem geen optie volgens mij, ten eerste heeft die daar het geld denk ik niet voor en volgens mij is hij daar ook al te laat mee, hij is inmiddels 25 en ze horen zich rond hun 20ste te melden. Heel veel jonge gasten kunnen trouwens onder het leger uit komen door met een buitenlandse vrouw te trouwen, dat is ook een reden dat veel jongens snel met een buitenlandse vrouw trouwen.
Hij baalt nu heel erg dat hij niet alles toen beter geregelt had, maar ja jong en onbezonnen he!!!
hallootje
hahah, of het zoenen nog goedgekomen was? nou, dan had ik wat langer moeten blijven hahah, niet zijn sterkste kant evenals idd praten over gevoelens of wat dan ook. Het is zwak en hij laat liever zien dat hij geniet van dingen ipv vertellen wat er allemaal in zijn koppie omgaat. Werk heeft ook een grote impact, maar dat is ook niet gek. 7 dagen per week! Toen ik vertelde dat het hier normaal is om in het weekend vrij te zijn (even een normale werkweek genomen dan), had hij echt zoiets van heerlijk, kan ik lekker slapen hahah. Vind dat ze veel over moeten hebben voor het werk, buiten werktijden ook nog lastig gevallen worden door je manager of je wel genoeg reizen hebt verkocht en dan niet 1x, nee 2 of 3x. Maar ja, ik heb ook een traantje gelaten hoor. Hij maakte een grapje over een vrouwelijke tourist en dat viel niet helemaal goed bij mij twee uur voor ik zou vetrekken. Voor hem was dat een bewijs dat ik om hem gaf, nou ja…goed. Het deed me inderdaad wat en ja bij hem kon ik dat emotionele niet echt voelen, maar heb hier ook vriendjes gehad die daar niet mee om konden gaan omdat het zwak zou zijn of iets. Moest ik het zelf ook maar uitzoeken, Ahmed kwam toch nog bij me zitten om sorry te zeggen. Hij moest lachen omdat hij niet wist wat hij er mee aan moest (beetje zenuwen). Zal niet zo snel veranderen en als ik weet hoe hij is, kan ik het begrijpen en daar rekening mee houden…uiteindelijk is niemand perfect. En ja, toch een schatje he, dus dat hij niet praat of dat goed kan neem ik voor lief.
nou, ik vind dat de vrouw ook heel wat moet aankunne hoor, hun man zit meestal erges in een toeristisch oord(hurghada) om de kost te verdienen met gesmoemel met toeristen enz…(waar) vrouw lief niks over weet, die vrouwen zien hun man soms weken niet, komt ie dan thuis dan is het enige dat ie hoeft te doen eten en slapen- hie-;; emoties ,om toeristen te bedotten daar zijn hun emoties wel sterk in!, indien hij het zelf wil zal ie wel vertellen wat er is (maar gij heeft zn ervaring met het duitse meisje hee- mischien wil ie jou niet belasten of kwetsen en dan is het beter dat hij het voor zichzelf houd(je bent teslotte een toerist) in zijn ogen, niet zn vriendinnetje ofzo- treur niet meid, egypte heeft zoveel moois te bieden dan enkel mannen.
Volgens mij hebben we het hier niet over een egyptische vrouw die getrouwd is met een egyptische man (oh ja, behalve dan in jouw geval) die vreemdgaat met toeristen.
Op de een of andere manier wordt je steeds naar dit topic gedreven om blijkbaar steeds hetzelfde negatieve verhaal neer te zetten.
Ik voel me de hele tijd belachelijk gemaakt door jouw posts. Dat jij geen relatie wilt met een egyptenaar ok, maar laat de andere personen die hiervoor wel kiezen in hun waarde en behandel mij/ze niet als een of andere debiel.
ps- ik heb het op de egyptische echtgenoot
mijn geval (zo zijn-) er honderden die erin trappen! ik leg me daar nu bij neer, enne de meesten egytenaren gaan vreemd,- ik heb niks op jou persoonlijke visie.
ps- ik zal stoppen met postten, zoals carolientje ook al zei, wij worden hier als debielen aanzien en niemand gelooft ons- tip dalfien,praat es met iemand die als stewardess werkt op vluchten naar-en van egypte!, dan besef je dat ik niet op jou doel- inderdaad, ik wil geen egyptenaar(heb mn les geleerd-) ga es naar een schoenwinkel in hurghada, vrouw egyptisch(man gehuwd met een duitse) -ikke dus niet hee! egyptische vrouw weet dat niet, want man brengt centjes mee naar huis- mijn geval -(zo aanvallen) ik zeg maar dat er zovelen zijn en dat heb ik niet op jou- dag site- veel plezier hier allen nog.en weinig tranen aub!
oei oei wat is dat hier allemaal?? we gaan hier toch geen ruzie zitten maken? dacht dat we hier waren om elkaar te steunen? en tips te geven kop op meiden!!! en ja er zijn zoveel dingen die er gebeuren met toeristen terwijl de mannen een vrouw thuis hebben zitten, maar gebeurt dat hier mss niet?? toch wel he! en niet alle mannen zijn hetzelfde he, zowel belgen nederlanders egyptenaren, enz… er zitten er overal leugenaars en bedriegers bij! maar ook zeker mannen die het echt met je menen! dus al er iemand iets verkeerd zet neem het dan niet te persoonlijk, je weet toch wel zelf wat je aan je mannetje hebt en hoe kan het een ander dat weten, jij kent hem toch wel zeker! en ohja ben papieren gaan halen op het gemeentehuis morgen stuur ik ze richting sharm :))) iedereen nog veel succes en geen ruzie aub
xxxx
Hoi Allemaal,
Morgen is het zover dan kan ik mijn vriend van Schiphol halen. Erg veel zin in.
Ik snap heel goed dat er verschil van mening hier is. En als je eens goed bedonderd bent praat je nu eenmaal anders. Ik heb dat hier in NL al meegemaakt. Maar ik zie heel veel verhalen komen die ik toch ook nu met M. heb meegemaakt. Ik heb ook meer betaald hoor dan 1000 pond. Maar heb de flats nu terug gezien op internet en dat is de prijs. Maar komt misschien heeft hij wel te weinig moeite gedaan om af te dingen.
Dus ik houd ook mijn ogen open maar tot op heden heeft hij heel veel geld uitgegeven om het visum te bemachtigen en de overige papieren. En vooral veel kilometers afgelegd tussen Sharm Cairo en Alexandria. Maar ga gerwoon lekker genieten en verder zien we wel weer.
Marmah
raks heeft gelijk jullie zijn stekeblind wat betreft de bezness, wacht maar jullie ogen zullen wel opengehouden worden met tijd hoor!
ja das waar luxurigirl-ik geef tips en raad-ik wil niemand persoonlijk aanvallen
zo zit ik niet in elkaar. xxxxxxx, ik vertel maar hee wat ik zag in egypte, vele gehuwde personeelsleden in hotels, gaan na hun shift internetten naar hun europese geliefde(dus) kheb het zeker niet over mijn geval- ieder nog veel liefde,vrede en succes.
we moeten gewoon onze ogen open houden, maar tja ergens is het wel moeilijk als we onze liefde soms 4 maanden of langer niet zien hij kan zoveel uitsteke en wij ook maar dan heten ze vertrouwen! het beste is om bij elkaar te wonen is natuurlijk niet altijd mogelijk. nou we kiezen zelf voor deze weg, niet soms? het doet pijn om elkaar zo te missen en als je dan zulke verhalen leest tjah… we moeten natuurlijk ook wat realistisch zijn, maar bij mij voelt het gwn goed. bel elke dag met hem hopelijk binnenkort een visum voor hem
ogen open houden en j hart volgen maar iets meer je verstand :))) goooo giirrrlllssss
en marhah super voor je!!!
Hai meiden!
Ik ben zelf half-Egyptisch en wil jullie ook even allemaal waarschuwen! Europese vrouwen zijn romantisch en gaan een relatie aan uit liefde. In Egypte is dat anders, men trouwt omdat het moet. Je kunt geen relatie hebben. Een relatie wordt gezien als iets wat erbij hoort om je voort te planten en je als manzijnde te laten verzorgen. Veel vrouwen die hier nare ervaringen hebben meegmaakt of hier geen man kunnen vinden, krijgen daar vol op aandacht. Ik snap als vrouw heel goed dat je daar je hoofd kunt verliezen aan zo’n charmante man. Maar ze hebben geen enkel respect voor de westerse vrouw en lachen zich rot om ons. Ze geven zelf aan dat westerse vrouwen erom vragen. dat maakt mij zo kwaad als ik dat hoor. Een relatie uit liefde kennen ze niet. Ht is een soort van naast elkaar leven in een relatie voor Egyptenaren. Dat zal niet veranderen. natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar ook de Egyptenaren die hier naartoe komen, verdwijnen wanneer hun verblijf zeker is uit het leven van hun Nederlandse vrouw! De hele eertse ontmoeting op vakantie is al verkeerd, omdat je als een losbonadige sloerie wordt gezien. Je loopt in zomerkleding en bikini, gebruiksmateriaal dus. Geen enkele Egyptenaar wil trouwen met zo’n vrouw. Ik snap helemaal waarom je helemaal hotel de botel van zo’n man kunt zijn, maar het heeft geen kans van slagen!
Veel liefs voor alle verliefde vrouwen!
X Esra
ppfff
Dames, ik word zo langzamerhand echt misselijk van woede van al die stomme berichten de hele tijd! Ik begin nu zelfs te twijfelen aan mijn eigen relatie, terwijl ik juist een hele sterke band heb met hem en onze relatie heel sterk, warm en liefdevol is en is opgebouwd uit wederzijds respect! Gisteravond ook van alles wat hier besproken wordt aan hem gezegd en hij zat gewoon te huilen aan de telefoon van alles wat ik hem voorschotelde! Wat een rotbeschuldigingen maken jullie over mensen die je niet eens kent!
Als je zo zuur in t leven staat, val daar anderen dan niet mee lastig! Wij komen hier wèl om elkaar te steunen en op deze manier wordt daar alleen maar afbreuk aan gedaan.
Als er meiden zijn die op hun bek moeten gaan, dan is dat niet tof, maar zal dat ook een levensles zijn. Maar laat mensen nou gewoon in hun waarde.
Hou op met dat beschuldigen van ALLE Egyptenaren! Niet iedereen is van hetzelfde hout gesneden!