'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Ik denk dat we allemaal in t dagelijks leven al genoeg te horen krijgen over onze Egyptenaar. En dan is t niet leuk om dat ook hier nog te horen krijgen, terwijl dit juist zo’n fijn medium is om dingen te delen die anderen niet begrijpen…
Maar hou ons vooral wakker voor de slechterikken! Want die zijn er idd zat!

Oh en suusje84, dank je voor je compliment…:redface:

Omipomi veel succes met de MVV en ik hoop dat hij zijn examen haalt maar komt goed.
Skybleu wat fijn dat hij over 2 daagjes komt heerlijk.
Suusje hoop dat je vriend snel kan komen naar hier voor vakantie succes.
Marmah die van jou komt over 3 daagjes ook spannend heerlijk hoor.
Me man heeft alle papieren nu en over 3 weekjes ontvangt hij zijn 5-jarenkaart. Me man heeft nu ook werk hij kan over 3 weken aan de slag hier om de hoek gaan ze een egyptische eettent beginnen en daar mag hij komen werken. De eigenaars zijn egyptische dus dat is mooi en zijn nu zijn vrienden hahaha.
Het loopt hier dus allemaal op rolletjes heerlijk maar mag ook wel na 1 jaar vechten.
Maar het gevoel wat ik hier heb gelezen dat je denkt dat het saai wordt valt denk ik mee je bent namelijk nooit klaar met papieren en regelwerk het houd nooit op altijd een uitdaging. En ik heb nu eindelijk ook rust in me lijf ook wel heerlijk hoor.
Liefs.

Je***s!! Hebben jullie er een jaar over gedaan?? Ooooh, ik weet niet of ik dat nog zo lang trek hoor…
Lache wel dat ie in een egyptische eettent gaat werken! Ben je net weg uit je land… Naja, ik heb in Hurghada ook een tijd in een nederlands restaurant gewerkt…

Jaaaaaaaaa idd zo lang zijn we bezig veel tegenslagen gehad ja als je A zegt dan moet je ook B zeggen en je doet alles he voor je liefde. En je gaat gewoon door hoor je moet wel je blijft vechten. Het wachten wordt beloont.
Ik vind het super fijn dat hij daar kan werken hij kan niet zo goed nederlands dus dan is het moeilijker om aan werk te komen maar nu maakt het niet uit. Het is 5 minuten lopen hij verdient geld en het zijn super leuke mensen die nu ook vrienden zijn wat wil je nog meer.

Ik hoop en bid maar dat ons een hoop ellende bespaard mag blijven!
Wens je man veel succes op zn nieuwe baan!!

Dank je wel.
Ik hoop het voor jullie succes met zijn examen als dat binnen is dan kan je aan de slag.

Zo, mijn vakantie zit er inmiddels ook weer op. Lees van alles over geld op het forum en liegen en bedriegen…Ik heb zelf 35 euro per nacht moeten betalen voor een gehuurde kamer. Ik 3 dagen betaald en hij drie dagen of moet ik nu gaan twijfelen of het wel 35 euro was en het eigenlijk goedkoper was en hij mij geld afhandig heeft gemaakt?.. nou eerlijk gezegd heb ik daar geen zin in. Heb het naar mijn zin gehad. Boottochtje gemaakt (had hij geregeld, maar kostte hem geloof ik niets…tourleider). Met dolfijnen gezommen (koste hem 60 euro) en naar de Old Market geweest, Naama Bay en verder wat gerelaxed. Inderdaad wel een orfi huwelijk, waar hij (even voor Dalfien) niet moeilijk over deed, dus blijkbaar is hij niet zo traditioneel. Wel gelovig, gaat ook aan de ramadan eind van de maand en was toch wel erg gefocussed op mijn soms wat (voor hem dan) te veel bloot wat ik liet zien. Volgens hem kon dat niet tegenover de egyptenaren daar, maar ik zag toch echt arabieren die in bikini lagen aan het zwembad, waarvan een ongecherneerd (goh, hoe schrijf je dat eigenlijk?) in de armen van haar vriendje lag. Zag ook een lelijke oude vrouw met een jonge knapperd die alleen oog had voor haar…vreemd maar ja. Ik ben zelf ook ouder dan Ahmed (6 jr.), maar gelukkig word ik vaak jonger geschat en vond ik hem eerlijk gezegd wat ouder eruitzien. Qua lengte ja…uiteindelijk geen onoverkomelijk probleem, leken even groot en ik droeg geen hakken haha. Ja en toch wel verliefd, maar eerlijk gezegd niet hotel de botel. Kon dat aan hem ook niet zo merken overigens. Hij wil ook wel erg graag naar nederland komen vind ik, wat ik wel kan begrijpen (zou het daar ook wel gezien hebben en de wereld willen ontdekken), maar voorlopig zit dat er toch niet in. Verder één van zijn beste vrienden gezien die vertelde dat Ahmed erg verlegen was. Dat vond ik zelf wel meevallen, maar kon wel merken dat hij niet veel ervaring had met zoenen bijvoorbeeld. Waren echt van die onschuldige aanrakingen met de lippen (hij wist echt niet hoe hij moest zoenen geloof ik). Verder twee keer mee geweest naar het hotel waar hij werkt en al zijn vrije tijd is aan mij besteed. Hij praatte alleen niet veel, is geen prater zei hij. En stappen doet hij ook niet, hij is erg rustig. Nou, al met al wel goed geweest hem weer te zien om te weten of het klikte. Dat was zo, maar nu? Even kijken hoe het contact verder verloopt…of de relatie kan blijven bestaan met deze afstand ertussen.

Hallo allemaal,

ik kan het niet laten om ook even te reageren op de voorgaande berichten. Fijn voor de koppels die binnenkort van elkaar kunnen gaan genieten, bewijs het tegendeel van de negatieve teneur, die hier helaas weer heerst. Mijn vriend betaalt 1500 pond voor zijn appartement en houdt dus 500 pond per maand over om van te leven. Dat is heftig, ook al zijn de prijzen naar verhouding laag in Egypte. Medicatie is echt spotgoedkoop aangezien ik zelf bij de apotheek was voor spuiten, ampullen en medicijnen voor mijnn zieke vriendin, en hebben toen 19,50 pond betaald. Wel wilde de arts 80 euro hebben om een huisbezoek in het hotel uit te voeren. Dat hebben we dus niet gedaan en zijn zelf naar de apotheek gegaan en een spuit gezet.
Lieve Carolientje, ik snap dat je behoorlijk gekrenkt en geraakt bent in je verleden door een Egyptenaar, maaar daardoor zijn niet alle mannen slecht. Misschien schrijf je de volgende keer over mijn ervaring en niet in het algemeen. Ik kan je nog wel een paar leuke verhalen over Nederlanders vertellen, die ook in dit rijtje thuis kunnen horen. Iedereen mag en moet op zijn hoede zijn, maar geef ze ook een kans. Mijn vriend heeft al meteen aangegeven niet op mijn geld uit te zijn, omdat hij de verhalen natuurlijk ook hoort

veel liefs en een dikke energieknuffel voor iedereen
Laetitiana

Wat een ontwikkelingen allemaal weer… en voor een ieder verschillend gelukkig.
De een met twijfel, de ander wachtend op een visum, sommigen gelukkig al samen, of net terug van een tijdje samen…

Suusje, wat zal dit nu lastig voor je zijn, zo van ‘wat nu’. Heb je het zo heerlijk gehad samen en wat wil je dan liever dan dat, of in ieder geval het een kans geven. Ik hoop dat jullie er uit komen samen.
Aeeoee, is het nog goed gekomen met dat zoenen :slight_smile:

Camilla, top dat je vriend al kan gaan werken. Kan hij ook aan het gewone leven deelnemen. Leuk hoor.

Omipomi, ik lees je ervaringen op je blog met veel plezier!

Enne… kop op allemaal, geef de liefde een eerlijke kans.

Ik heb nog geen directe plannen. Mijn vriend heeft net een winkel overgenomen dus een erg spannende tijd voor hem. Hij heeft helemaal zelf al het geld bij elkaar gekregen en daar ben ik heel trots op. (zonder dat hij mijn hulp heeft ingeroepen, financieel gezien dan, ik heb wel veel advies gegeven natuurlijk). Ik hoop dat het goed zal lopen allemaal want de tijden zijn natuurlijk niet al te best. Maar het was een kans om het over te nemen, en het maakt natuurlijk uit of je werkt voor een baas of voor jezelf.

Daarnaast spaart mijn vriend om samen te kunnen zijn, hij wilt niet afhankelijk zijn van mij. Maakt het soms wel lastig want dan duurt het wat langer. Ik ken hem vanaf begin 2007 en we zijn een stel sinds eind 2008.
Er is nog geen sprake dat hij naar NL zou komen, misschien een keer op vakantie, dus voorlopig moet ik voornamelijk daarheen.

Dan weten jullie iets meer van mij en mijn lief.:wub:

Hahahaha!!! Door een beetje rond te klikken kom ik op allerlei inburgerings toetsen die je online kunt maken. Ik zak elke keer!! Whahahahaha!!

Heb hem net ook gedaan haha, ik ben ingeburgerd, maar met een 6,8 dus nog niet echt goed!! Best lastige vragen zeg… ze zouden zo’n test eerst eens bij alle nederlanders af moeten nemen denk dat er heel veel zakken hahaha

ja gelukkig maar voor iedereen verschillend- euh suusje gij is dus wel duidelijk hee, hij ziet het niet zitten dat jij naar ginder gaat- gij heeft geen geld , maar wil wel op vakantie hierheen(hoe gaat ie dat bekostigen)
123, pien operatie , zal wel , bij mij had zn moeder (acuut???) plotseling zware suikerziekte en was in opname ?? tuurlijk zn uitvlucht om mij niet te hoeven zien(terwijl ) gij de dag voor aankomst wel nog vrolijk aan sms-en was hoe blij ie was dat ik terug kwam(maar -er viel niet te rapen bij me deze keer !! en dat had ie snel door(dus meneer)nam op een laffe manier de biezen, og ja nu kan ik er om lachen-maar ze zijn keigoed in acteren- , suusje als gij zorgen heeft met zn famillie is dat jou probleem niet.(sorry) ben ook negatief (geworden!!!) xxxx

hij wil helemaal niet op vakantie hier heen hoor… dat wil ik, maar hij heeft het daar zelf nooit over, ik zou gewoon graag willen dat hij mijn leven eens ziet en mee maakt, zodat hij mijn problemen en zorgen begrijpt!
Hij heeft het ook nooit over problemen met zijn familie, ik trek mij dat ook niet aan, want mij dwars zit is dat ik NIET WEET WAT HEM DWARS ZIT, omdat hij er niet over praat!!! De dingen die ik gezegd heb op de site zijn mijn eigen ideeen over de dingen/problemen die hij heeft! Ik merk aan M. dat hij veel dingen aan zijn hoofd heeft, dat hij veel twijfelt. Maar als ik vraag wat er is dan zegt hij dat hij mij er niet mee wil lastig vallen hij wil het zelf oplossen en ik mag mij er niet druk om maken!
Schrijf ik zo onduidelijk? Sorry ik raak geirriteerd… is misschien niet terecht, maar ben beetje moe en prikkelbaar op het moment!

Raks, begrijpelijk. Maar zijn we nu allemaal dan eventjes klaar met negatief doen? Kijk s hoeveel leuke berichten er zijn!!
En je kan, heel cliché ja, ook lelijk tegen de lamp lopen met een NLse man…

Zeg, ik vind eigenlijk dat ze zo’n toets meer leeftijdsgebonden moeten maken hoor! Wat heb ik nou met pensioenen en thuiszorg te maken? Daar kom ik toch wel achter als ik in die situatie zit, of niet soms? En wat heeft een vijftig+er nou te maken met studiefinanciering… En ik heb geen koophuis, dus weet ook niet wat de regels daaromtrent zijn… Beetje flauw allemaal hoor!!

het is wel duidelijk dat je als je vragen heb over de wetgeving in nederland nog het beste naar iemand kunt gaan die hier net is komen wonen, die weten meer dan de gemiddelde nederlander als het goed is hahaha want die hebben er keihard voor moeten leren!

Ik ben niet zo thuis in de politiek, maar welke partij zou je daarvoor kunnen aanschrijven? Het lijkt mij nuttiger om te weten dat je niet op straat mensen uit moet schelden om hun ras, geloof of wat dan ook… Laten ze daar meer aandacht aan schenken.

Maar ja, zal wel weer lachen worden als B. moet gaan inburgeren. Kan ie mij van alles vertellen idd!! Hahahaa!!

Ik zou het ook echt niet weten, ben ook niet thuis in de politiek! Ik doe voor een stemming altijd een test online zodat ik weet wat ik moet stemmen en het beste aansluit meer weet ik helaas niet!

maar lieverd suusje hou je sterk
als gij niks lost , ik ken hem niet- maar denk dat het met het leger te maken heeft.
iedere egyptenaar moet het leger in (alleen mensen -)met een zware handicap ontkomen hieraan - gij beseft dat waarschijnlijk en word waarschijnlijk een dezer dagen gepakt ofzo(erg hee) maar toen ik juni in egypte was ,was er ook een jongen, die werkte daar al jaren met zn vader met kameel, maar ze hadde hem ook gevonden en moest ook nr t,leger- , tis allmaal niet makklijk ivm de afstand enz… maar heeft ie wel interesse over jou leven?? sterkte meid.

Het leger daar is niet tof nee… Mijn vriend is daar wel onderuit gekomen. Ze nemen namelijk alle mannen geboren tussen dat en dat jaar en dan een tijdje niet. Hij is in de goeie tijd geboren… Gelukkig maar…