het was een heel gevecht en het heeft een half jaar geduurd maar het was het wel waard ( ook al ben helemaal op nu
) alles om samen te zijn tog ![]()
Goed gedaan hoor! Wij staan nog helemaal aan t begin van de procedure⦠Hij moet eerst volgende maand zijn examen doen en dan moet ik heel snel daarna mijn contract tekenen en alles naar IND sturen⦠Ik ben nu al op van de zenuwenā¦
dan ben je al verder dan ik hoor, dit is slecht een vakantievisum voor 3 maanden. Maar ik ga ( voorlopig ) niet eens proberen via het IND voor MVV enzo. Vind het allemaal veel te duur en te lang duren. Vandaar dat het via belgie wordt of gewoon naar Egypte. Hij heeft daar wel wat op het oog. Hoe we dat evt. zouden gaan doen moeten we de komende tijd gaan bespreken ![]()
Kan me voorstellen dat je gestressed bent. Dat IND is ook een hoop gedoe en je moet er ook de hele tijd achteraan zitten
Heb je wel al een adviesaanvraag gedaan?
Nee, ik zit te wachten tot ik mijn contract mag tekenen in oktober (moet precies 12 maanden geldig zijn heā¦) en hij zijn examen heeft. Dan gaat direct die advies aanvraag de deur uit. De rest komt wel goed, maar ik zit te stressen over of hij zijn examen wel gaat halen, en of hij zijn papieren wel in de juiste volgorde laat vertalen en legaliseren en of ik niet ineens mijn contract eerder moet tekenen⦠Dat zou pas echt heel slecht uitkomen! Heb ik me heel hard bewezen voor Piet Snotā¦! Maar dan teken ik dat contract ook nietā¦
krijg je een jaar contract dan? Als je baas een beetje meeleeft begrijpt hij dat toch welā¦
Tja, examens, het blijft een momentopname he, is altijd klote, maar hij beheerst het wel al? EN voor de papierenā¦dan zeg je toch tegen hem dat hij het origineel Ć©n de vertaling laat legaliseren
ben je van die zorg afā¦
Hmmmm, dat is misschien ook een optieā¦Kan dat?? Maar dat is wel dubbel zo duur natuurlijkā¦
Hij leert wel bijzonder snel nederlands ja! Gisteravond zat ik voor de lol een beetje nederlands tegen m te brabbelen, geeft ie gewoon antwoord! Ja wel in t engels, maar toch!
Hij heeft nu zelfs ontslag genomen om zich meer te kunnen richten op die stomme papieren en zijn nederlands. Eind van de maand gaat ie terug naar Alexandria, nu zit ie nog in Hurghada. Normaal zou ik daar nooit in toestemmen, maar t is nu allemaal zo kortdag, dat ik t ook wel logisch vind. Doe t maar s, een taal leren in drie wekenā¦
Ik vind t maar spannend allemaal.
tuurlijk kan dat, en ja het is wel 2 x zo duur, maar zo veel kost het niet om het te laten legaliseren volgens mij ( iets van 200 pond dacht ik dat iemand zei ) en dan heb je iig wel de zekerheid dat het goed is ![]()
hahaha dan weet je ook niet wat je overkomt hahaha
Ja dat is bij die gasten die in het toerisme werken, die pakken die talen zo snel op. Mijn ventje spreekt 5 talen ( russisch, duits, engels, arabisch ;), italiaans, beetje pools, beetje nederlands ) en het gaat ook zo hard. Bovendien als hij dan iets leert weet hij ook precies wanneer hij het moet gebruiken. Dat vind ik altijd helemaal knap
Ik begrijp heel goed dat je vriend zijn baan heeft opgegeven, hij wil er natuurlijk helemaal voor gaan en daar moet hij wel tijd voor hebben en dat heeft hij natuurlijk niet als hij min. 12 uur per dag moet werken ![]()
Is zeker spannend allemaal. Ook weer een hoop stressā¦
Ik denk af en toe weleens: als nu alles voor elkaar is en je bent eindelijk samen ( in het land vban je keuze ) al het papierwerk is achter de rug en de verblijfsvergunningen zijn geregeldā¦zouden we dan gaan denkenā¦GOH ik mis de vroegere tijden, het is wel saai zoā¦vond het toch leuker als ik hem aan de telefoon had en we elkaar de hele tijd moesten missen en dan was zijn stem het mooiste wat ik kon horenā¦wat een sleurā¦
Of zullen we denken: dit is waar ik het allemaal voor gedaan heb, hij is en blijft die fantastische manā¦
Ik twijfel helemaal niet aan mijn gevoelens voor mijn ventje en zijn gevoelens voor mij. Maar we moeten zoveel doorstaan dat ik een beetje bang ben dat ik er zo gewend aan raak om op die rand van totale wanhoop en oververmoeidheid te leven dat ik straks niet eens aan een normaal leven kan wennenā¦( al is het tot nu toe nooit saai met mijn ventje want hij verzint ook steeds wel weer iets nieuws )
Haha!! Ik snap je helemaal! Ik zit daar ook wel eens aan te denken. En misschien vliegen we elkaar over twee jaar wel gigantisch in de haren! Ik denk t niet, maar je weet t niet. En tegen die tijd ben je allang alle stress van nu vergeten!
Ik heb er juist een stukje over geschreven op mijn blog! Dat t soms allemaal zo vaag lijkt, zoān relatie op afstand. Terwijl toen we samen woonden daar, alles zo vanzelfsprekend was. Tuurlijk houden we van elkaar en tuurlijk zie ik je zo en dat soort dingen. Nu zit dat idee meer in je hoofd dan dat je het ook echt kan zienā¦ofzo⦠ik weet niet zo goed hoe ik dat moet uitleggen⦠Ik denk ook dat ik er echt weer aan moet wennen als hij eenmaal hier is, dat er al die tijd een echt persoon aan de andere kant van de lijn of het scherm heeft gezeten.
Lekker vaag allemaal⦠Maar ik snap wat je bedoelt!
en ik snap wat jij bedoelt hahahaā¦Komische situatie eigenlijk heā¦Ben ook zo benieuwd hoe het straks hier is als hij in mijn leefomgeving zit ![]()
123,pien
ik denk ook dat gij liegt!
heeeeel herkenbaar, er is iemand ziek in de famillie (om jou portemonnee) te doen smelten!!!
geef hem zeker geen geld, waarom hoef jij dat te weten dat zn moeder ziek is(dat zijn famillie-zaken!) je bent zn vrouw niet hee.
zit ie nog vrolijk te vertellen dat er iemand langs komt(zo zo awel dat die hem helpt !!)
reisbureau? weet je hurghada was in juni-juli heeeeel kalm, toeristen blijven massaal weg door hun mentaliteit- tsja⦠pien laat u niet doen, en als gij nog wat veel kwaad is stap naar de toeristenpolitie( je verdient beter).
zeker niet geloven van die reuma!!! ik had dat ook voor en ik denk dat dit iets is wat ze nu vaker gebruiken, die vriend van mij zijn moeder had een hartoperatie nodig door haar reuma(was dus geen waar , ze had wel reuma maar had geen operatie nodig daardoor)hij had de operatie met woord en daad beschreven aan mij, tot ik later bij hun thuis was en ik zijn zus vroeg of haar moeder een hartoperatie had gehad, niks was waar daarvan!!!kun je geloven wat zijn reactie was toen hij dat hoorde!!!
en die inspuitingen kosten niet zo heel veel( dus makkelijk betaalb aar voor een doorsnee egyptenaar, 123pien de jouwe is een grote leugenaar!!! dump die meteen echt!!
hey meiden,
Omipomi want leuk om je blog te lezen, je schrijft echt goed zeg!!!
Ik mis mijn mannetje zoā¦voel me een beetje down vandaag! We hebben gister elkaar via skype gesproken en daar is weer duidelijk geworden dat het gewoon lekker onmogelijk is allemaal, hij ziet het op het moment gewoon niet zitten dat ik daar heen kom want hij kan amper voor zichzelf zorgen! Hij is zo bang dat ik als nederlandse vrouw dezelfde problemen met mij mee breng als zijn duitse ex heeft gedaan. Dat heeft hem zo veel tijd en energie gekost dat hij dat er op het moment niet bij kan hebben!
Ik zou zo graag willen weten wat er in zijn hoofd omgaat op het moment, ik merk gewoon aan alles dat die problemen heeft. Volgens mij heeft dat ook te maken met het leger, hij heeft zoān spijt dat hij toen hij jonger was het niet opgelost heeft, want als ze hem nu pakken moet die 5 jaar ongeveer! En de kans is gewoon groot dat ze hem uiteindelijk pakken!
Verder heeft die zorgen over zijn familie, hij kan er niet naar toe omdat hij geen geld heeft om mee te brengen, zonder durft die gewoon niet daar aan te komen⦠dus is hij al maanden niet geweest! Hij heeft mij trouwens nooit om geld gevraagd en als ik het aanbood zijn reis te betalen nam die het niet aan, even ter info voor alle mensen die denken dat alle egyptenaren op geld uit zijn!
maar wat er nou precies allemaal speelt, ik weet het niet, en hij praat er ook niet over op af en toe een heel klein beetje na!
Ik ben hard aan het duimen voor iedereen die bezig is voor een visum, en skyeblue, van harte he!!! Nog maar 2 nachtjes! Stiekem ook wel jaloers op jullie, jullie weten allemaal tenminste zeker dat er een toekomst voor jullie samen is, dat is bij mij nog een hele grote vraag!
suusje, ik vind toch dat die van u nogal veel hints aan het geven is wat betreft het geldtekort en zeker ook die legerdienst is een hit aan het worden om dat af te kopen, pfff zijn allemaal trukjes,ik zou er echt niks van geloven, met de ervaring die ik heb opgedaan,maar ja wie ben ik he???:so:
Ik denk dat je daar niet over kan oordelen als je hem niet kent, de enige reden dat hij het verteld heeft dat hij daar mee zat is omdat ik er naar gevraagd heb, dit is inmiddels al een paar weken geleden dat hij het verteld heeft en heeft het er sindsdien niet meer over gehad, het enige wat ik aan het doen ben is mij afvragen wat er met hem is. En dan komt dat in mij op! Zelf zegt hij hier niks over! Ik weet nog een stuk meer over zijn verleden maar dat kan ik niet hier op de site zetten want dat is gewoon te persoonlijk voor hem, maar dat heeft niks met geld te maken!
Als hij alleen contact met mij had gehad om het geld dan zou ik daar al wel achter zijn, hij liet mij nog niet eens betalen voor de cadeautjes die ik voor het thuisfront gekocht heb!
1 van de weinige dingen waar ik mij geen zorgen over maak is dat hij mij geld afhandig wil maken!
en het is toch logisch dat als iemand zich zorgen over maakt, dat hij dat bespreekt met zijn meisjeā¦Dat doen wij tenslotte toch ook! Daarvoor heb je een relatie, zodat je ook je zorgen kan delen met iemandā¦
En zolang hij idd. niet om geld vraagt of er naar hint zou ik me daar idd geen zorgen om maken hoor Suusje!!
( maar hou het wel in je achterhoofd mocht hij het inene wel doen⦠)
En idd. niemand hier weet precies hoe iemand zijn mannetje precies is want we gaan hier natuurlijk geen van alle alles neerzetten wat we weten van iemand en al onze persoonlijke gesprekkenā¦Dus niet te hard oordelen, ook al heb je zelf rotte dingen gezien / meegemaaktā¦
thnx skyeblue, ik hou idd altijd in mijn achterhoofd wat ik hier gelezen heb en daar gezien heb! Maar ik weet ook hoe M. is, mocht het ooit voor gaan komen dat hij mij vraagt het eten te betalen weet ik al genoeg! Want dan is het foute boel haha, het is een traditonele jongen op dat vlak hij wil het allerliefst dat ik niks betaal!
Mee eens! Niet meteen alles zo over dezelfde boeg gooien hoor!
aan jullie om het uit te zoeken hoor!! ik oordeel niet, ik schrijf over de realiteit!!
maar karolientje, je bent altijd zo negatief! Aan alles geef je een negatieve draai, dat is voor ons niet prettig natuurlijk, mij geef je echt het gevoel dat je M. aanvalt en hem zwart zit te maken! En eerlijk gezegd word ik daar best boos om. Hij heeft zoān goed hart en is zoān goed persoon!
Jouw ervaringen zijn misschien niet positief maar niet alles is negatief hoor! Er zijn ook echt goede egyptenaren, net als dat er vreselijk slechte nederlanders zijn!
Precies, realiteit dat is wat anders dan zeggen dat je de hints er al uit kan halen en dat hij haar gebruiktā¦dat is oordelen.
Realiteit is zeggen dat veel jongens dat doen maar dat de hare zo miss. niet is maar dat ze nu weet hoe het werkt en het in haar achterhoofd houdā¦
Met de realiteit zijn we hier met zijn alle blij om dat te horen want een gewaarschuwd mens telt voor 2 tenslotte, en anders weet niemand hier waar ze op moet letten.
Oordelen zijn we daarintegen helemaal niet blij mee omdat niemand behalve wijzelf precies de situatie weetā¦
Maar Karolientje, we zijn wel blij met je tips van de realiteit hoor ![]()