volges mij is ons suusje ondertusssen wel verliefd , wat krijgen die mannen ons tog makklijk aan het huilen- ik lach ondertussen weer, camilla heeft me de klik gegeven(blij dat ik de knoop doorhakte) , teleurstelling verwerkt en ervaring rijker- x
raks wat is er dan gebeurd?
Leuk om te lezen dat je het fijn hebt gehad deze week Suus.
Fijn dat iedereen plannen aan het maken is of eindelijk bij haar lief kan zijn.
Ik begrijp ook niet zo goed wat je bedoeld Raks?
Hoi Camilla,
ja als het goed is komt mijn mannetje as dinsdag aan op Brussel. Zondag kan hij zijn visum op halen ( toch weer spannend of hij hem krijgt, al hebben ze me nu wel al 20 x gezegd dat het ok is en omdat het volgens het IND is goedgekeurd er niets aan de hand is, maar ik geloof het pas als hij hem in zijn paspoort heeft ). Vind het zo spannend!! En voor die tijd nog zoveel te regelen, voor de verandering eens door hem haha, en daarna weer hier samen heel veel regelen en kijken of we naar Belgie kunnen verhuizen pffff. maar gelukkig kunnen we dat samen doen en sta ik niet meer overal in mijn eentje voor ![]()
Camilla, geniet er nog maar volop van want voor je het weet is het normaal en dan ben je vergeten hoe het is om met die afstand te leven ![]()
Hey allemaal,
skyebleu, dat schiet al lekker op zeg!
Ik ben weer helemaal terug in Nederland, en mag zometeen zelfs alweer aan het werk!!!
We hebben echt een top week gehad samen, helaas kon hij maar 1 dagje vrij krijgen, maar ja hij werkte gelukkig maar van 3 tot 10 dus dat was goed te doen!
Lekker veel op het strand gelegen en veel foute mannen gezien, die lagen 4 weken geleden nog met een ander verliefd op het strand te doen en nu met weer een ander, soms zelfs 3 per week!!! Als je alleen bent hou je alles wel in de gaten!
Herpeltje en haar man ontmoet in egypte, dat was erg gezellig!
Verder veel gepraat met Mahmoud, over wat het is tussen ons enso! En dat is niet makkelijk, omdat hij heel erg zoiets heeft van je kan nooit hier komen wonen (hij heeft daar 3 jaar samengewoond met een duits meisje, en dit was geen positieve ervaring) en vanwege het leger kan hij het land niet verlaten, dus we hebben weinig keus en zien het allemaal wel!
Zit er wel over te denken om daar een half jaartje te gaan verblijven, maar dan in mijn eigen appartement, niet gelijk samen!
Ik heb me de afgelopen 2 dagen wel rot gevoeld, en veel gehuild, alle emoties kwamen eruit, ik huilde niet eens echt voor hem maar meer over mijn eigen verleden en leven! Hij schrok hier wel een beetje van volgens mij, ik kom altijd over als iemand die sterk is!
Gister heel lang gepraat met zijn beste vriend, er is mij veel duidelijk geworden, pff wat een mensenkennis kan een jongen van 23 hebben zeg!!! En een goede kijk op het leven, die jongen is wel in europa geweest een paar maanden en snapt daardoor het leven hier een stuk beter! Daarna met zijn beste vriend nog even wezen shoppen voor Mahmoud, 2 broeken en 2 shirts gekocht, blijken ze te groot te zijnā¦beetje jammer! Maar ja hij moet ook meer gaan eten!!!
Nou ik ga weer richting het normale leven en kijken hoe het op het werk is! Er schijnt veel last te zijn met de mexicaanse griepā¦dus ben benieuwd! Nu maar hopen dat ik niks opgelopen heb!
zie vorige berichten
ps- in de arabische cultuur is het niet evident als vrouw je tranen te laten zien, de mannen hebbe dan liever dat je in een kamer apart gaat zitten, - welkom terug suusje, wat zou je daar doen van werk?, waarom zou jij daar niet kunne wonen? gij kan dat tog niet weten- sterkte met je gevoelens ivm de afstand- x
Blijkbaar is het idee van mijn verhuizen naar Egypte ook nog niet uit het hoofd van mijn ventje. Die zit nu ineens serieus informatie te vergaren over een huis kopen 100 km buiten Sharmā¦
pfff, het is iig nooit saai met hem
Zo ben je bezig om alles te regelen om te verhuizen naar Belgie en dan ineens wordt het miss. toch weer Egypteā¦
Ben benieuwd wat we nu uiteindelijk gaan beslissen in die 3 maanden dat hij hier is hihi
En suusje, als je hier makkelijk weg kunt, zou ik het zeker proberen voor een half jaartje. Waarom niet? het is toch weer een hele leuke ervaring die je meeneemt en miss. bevalt het wel super goed. Als het niet bevalt ben je binnen 7 uur weer terug in NL hoor ![]()
Absoluut gewoon doen!!
ja elke ervaring maakt je rijker!ik zou het ook proberen(maar egypte betaalt niet goed) en zijn lange werkdagen- pffff moeilijk hee beslissen
ken er hier nog iemand mensen van sharm? sunrise view hotel? x ![]()
wel moeilyk om niet te reageren op alle smsjes die hy stuurt
maar vol blyven houden dat jullie liegen over de prys van een appartement
en dat het wel zo duur is en dat jullie my gewoon niet met hem samen willen zien en dat daarom zeggen
gelukkig woont hy ver weg want het is lastiger as dat ik dacht
Het is jammer dat hij gaat zeggen dat andere mensen liegen. Zo moeilijk is het ook niet om er achter te komen hoe duur het is om een appartement te huren. Zoiets kan je wel aan het twijfelen krijgen, maar een ding, ze zullen niet snel zeggen dat je gelijk hebt of eerlijk zijn, dat blijkt wel.
Maar je moet zelf kijken hoe of wat, jij weet hoe het is geweest en of hij je goed behandeld. Ik denk alleen dat je heel goed moet oppassen. Heeft hij nog iets gezegd dat hij het geld zou terugbetalen? Het zou vreemd zijn om zoveel te moeten betalen als ze een maximaal loon hebben van 1000 pond per maand (en dat is volgens mij al ruim).
Verder erg leuk om al jullie enthousiaste verhalen te lezen.
reken daar maar niet op dat ze iets zullen terugbetalen die gasten,liegen en bedriegen is al wat ze goed in zijn, en dat is de realiteit!:tssk:
dat gevoel heb ik ook maar hy kan zo mooi praten en geeft myn nu wel een k- gevoel:frown:
het zijn meesteracteurs ! in alles
enne geld das hun god- ik denk ook niet dat je het geld terug zal zien- , ik had ook een zwaar k -gevoel, bij mij had het vooral met eergevoel te maken, wederzijds respect, maar hun kenne dat niet goed geloof ik grote egoiesten zijn het , ten kostte van alles en iedereen ! ze zijn dan verbaast dat toeristen wegblijven uit egypte-xxx
euh carolientje , jij hebt precies ook negatieve ervaringen met de bevolking???-wat is er gebeurd- erg hee de realiteit, jammer want tis n,mooi land- grtjes
ik ken ze vanbinnen en vanbuiten die kā¦gasten, wees gerust in die vakantieoorden zijn het allemaal beznessers gelijk,ik heb het aan de lijve ondervonden en speelde veel geld kwijt door hun mooipraterij, was geen liefdesrelatie hoor maar vriendschappelijk,geen woord mag je geloven,en juist alleen het geld of een visum dat telt, ik leefde tussen hen,en ik ken al hun trukjes,jammer dat wij niet gelooft worden,want "de hunne is niet zo"eerst voelen en dan geloven zeker?
Jammer dat jullie zulke slechte ervaringen hebben joh!!
Iets heel anders, wie kan mij vertellen hoe lang het legaliseren van documenten duurt? Ik kan er nergens iets over vinden.
Liefs
Hallo omipomi,
kijk een sop www.buitenlandsepartner.nl onder het kopje egypte, daar staat meer informatie over dit soort zaken,
groetjes laetitiana
inderdaad , leef tussen hun (buiten het toeristen gesjoemel)- zo leer je hun kennen
zelfs als je als zogenaamde gastvrijheid uitgenodigd word bij hun famillie(vriendschap!) heb je het achteraf wel door dat het om geld gaat- of om een invitation voor europa, ik was nogmaar terug in hurghada of kreeg vorig jaar al t,suuupergoede? nieuws dat hun vrienden van finland hun wel een uitnodiging hadden gestuurd voor europa(en vroegen wel lekker aan mij hoeveel landen ze konden bezoeken(ze zoeken tot ze een gaatje vinden ) haha. ik zei bespreek dat met de finse vrienden, gevolg visa geweigerd(omdat ze op de ambassades ook wel zien )op welke manieren ze proberen- of vlug over huwen beginnen, das ook n,truk (hun eitje is gebakken)- ja heeel jammer die slechte ervaringen,maar zo is het nu eenmaal momenteel in egypte, ik was dit jaar ook vet teleurgesteld(nu ik dit allmaal doorhad), ma ja , je word hard op dn duur- velen hebben zelfs problemen(egyptenaren) als ze hun eigen land terug in gaan,en dan word de europese als schuldige bekeken(heb ik al vaak gezien op luchthaven)- en de huilende vrouw staat daar dan ,want plotseling verstaat niemand nog engels!! hie net hollywood- maar ieder hier veel geluk hoor.
Dat is echt het aller allerbest om te doen hoor!! Een half jaar daarheen. Gewoon ogen en hart openhouden. Je ziet dan pas echt wie je kunt vertrouwen en wie niet. Daarnaast leer je veel van zijn achtergrond, wat wederzijds begrip alleen maar vergroot.
Een half jaartje weg kan geen kwaad. Je kan je huis onderverhuren, of zelf de huur blijven betalen. Evt. studie kan je tijdelijk stop zetten (misschien kan je er zelfs een leuke draai aangeven voor je studie, stage of afstudeerproject ofzo). Na een half jaar is er niks veranderd in Nederland.
Tis echt beter dan op afstand contact houdenā¦
Ik adviseer het iedereen die verder wilt met zijn/haar partner uit Egypte: Ga er eerst ff een tijdje wonen en kijk dan of je het nog steeds zo geweldig vindt. Ik vond het geweldig, maar er zijn ook veel meiden bij wie de ogen ineens geopend worden!
Succes en liefs!