'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

hallo Pien . mijn dochter zit op het moment in hurghada en die betaalt 2 pond voor een half uurtje internetten. en ze heeft een appartement gehuurd in het centrum van hurghada (sakkala) en ze betaalt voor de hele maand 850 plus 200 pond borg dat is iets van 100 euro in de maand . ik hop dat je dr iets aan hebt

Hallo Joyce, nou hier wil de liefde vooralsnog (ook) niet lukken, dus ja wat heb ik (spreek maar even voor mijzelf) te verliezen. Mijn hart breekt hier overigens net zo hard. Alleen ben ik het helemaal met je eens dat je uit moet kijken voor gasten die het alleen doen om hier te komen en dus misbruik van je willen maken. Vooral de jongere meiden wil ik daar voor waarschuwen, want ik ben oud en wijs genoeg (36) maar meiden in Nederland is ook zeker liefde te vinden! Maar het is fijn om toch ff je verhaal kwijt te kunnen, omdat je weet of kan verwachten hoe mensen in je omgeving zeer negatief kunnen reageren. Mijn advies is ook zorg dat je zoveel mogelijk weet over de cultuur, de familiegewoonten, hoe zeer gelovig iemand is, wat je zelf van het geloof vindt, etc. Liefde alleen is vaak uiteindelijk niet genoeg nl.

Ik heb al jullie verhalen gelezen en ben dr een paar dagen zoet mee geweest,mooie en trieste verhalen .

Ik ben zelf 23 jaar getrouwd met een egyptenaar we hebben 2 kinderen een dochter van 21 en een zoon van 20 tussen ons zit het wel snor.

samen met mijn dochter ben ik vorig jaar voor het eerst naar hurghada geweest erg leuk hebben we het gehad , mijn dochter is toen gevallen voor de charmes van een egyptische jongen die in de toeristenbranche werkt…

2maanden naar onze thuis komst in nl. zijn we met het hele gezin afgereisd naar hurghada, mijn dochter had in die tussentijd veel emaIL en telefonisch contact met deze jongen .

mijn man en ik hebben deze jongen ontmoet, mijn dochter ging vaak met hem uiteten en werd vervolgens keurig netjes thuis gebracht, het zag er zo leuk uit het was gewoon een leuk stel alles leek voorspoedig te verlopen.

tot de laatste keer dat ik met mijn dochter terug ging naar hurghada, zij had in goed overleg met mij en mijn man besloten daar een appartement te huren en een tijdje te blijven enop zoek te gaan naar een baantje , en hem vervolgens beter te leren kennen zo gezegd zo gedaan.

toen zij daar eenmaal was viel het haar toch wel wat tegen , hij veranderde met de dag
en was niet meer die jongen die ze kon. om een lang verhaal kort te maken ze is er achter gekomen dat hij nog meer vriendinnetjes achter de hand had en heeft hem daar mee geconfronteerd, hij ontkent natuurlijk alles en zegt dat dit normaal is als je in de touristenbranche werkt, (belachelijk natuurlijk)zij heeft een punt achter de "‘‘relatie gezet’’

en komt hem nog dagelijks tegen want ze woont vlakbij hem in de buurt. terug naar nl is geen optie voor haar op dit moment, ze wil er voor gaan en op eigen kracht daar wat proberen op te bouwen.
wel met een ilussie armer en een ervaring rijker

ja dat is heeeel herkenbaar ze veranderen met de dag- en confrontatie(kennen ze dat wel??) ze ontkennen gewoon alles- hun moge alles , wij niks- sterkte voor je dochter

Goed om dit te lezen, zeker belangrijk om niet alleen die mooie roze wolk te zien. Want willen we dat niet het liefst allemaal?! Meer realistisch blijven leer je met de jaren denk ik. Wel vervelend voor je dochter, maar inderdaad een leerervaring rijker. Liefde …zucht… Ga morgen naar Egypte, is het geen liede dan is het in ieder geval lekker relaxen met mooi weer en zwemmen met Dolfijnen :)) Veel geluk in de liefde allemaal!!!

dankjewel raks en oeaaee

hey aeooee zwemmen met dolfijnen! suuuuuper, waar ga jij dit doen???- inderdaad er hangt een heel netwerk om die jongens heen, ik stap er gewoon op af en geef ze n,trap voor hun kont , een ander doet toch niks- (en toeristenpolitie helpt ook) dan zingen ze wel een toontje lager. x

Hallo allemaal, En zo wisselt het positieve zich af met het negatieve. Het is moeilijk allemaal en ook ik ga steeds weer twijfelen als ik dit allemaal lees. Maar tot op heden niks gemerkt dat hij me bedonderd of zo. Doet echt alles om te bewijzen dat hij het meent. Wanneer ik ook bel hij neemt op> Probeert ook echt altijd vakantie te nemen zodat we samen kunnen zijn. En ja… woensdag is de grote dag. Volgens Ministerie van buitenlandse zaken zal er woensdag niks in de weg gelegd worden om visum te halen zodat hij de 12e voor twee weken naar hier komt. Ik ga er gewoon van genieten en mocht er toch weer een kink in de kabel komen. Boek ik snel een ticket en ga ik weer voor 2 weken naar Egypte toe.
Wel wilde hij de eerste keer ook direct officeel trouwen maar begrijpt nu ook waarom dat ik dat niet wilde. We hebben heus wel eens ruzie hoor en verschil in cultuur is nu eenmaal aanwezig.

Marmah

dank je roosha die 850 zyn ook pond neem ik aan
grrrr dan was 400 euro echt te duur en 150 euro borg
waar nog wat by moest
ok ben nu wel wakker

ja pien dat is allemaal in ponden.

ik ga donderdag weer die kant op , maar je kan zelf ook een appartement huren daar je wordt er mee doodgegooid, en voor de hele maand huren is goedkoper dan voor 1 of 2 weken

suc6

Het kan wel dat je voor 2 personen meer betaald, ik heb zelf ook een keer een appartement gehuurd en toen was het ook minder dan met 2 personen.
Ik zou het gewoon aan hem vragen hoe het kan dat jullie zoveel moesten betalen voor het appartement. Kijken hoe hij reageert.

in mei ben ik ook geweest en ik heb toen samen met mijn dochter een appartement gehuurd voor 700 pond plus 200 pond borg

Ik bedoel als man en vrouw samen, zonder orfi of getrouwd te zijn. De verhuurder loopt dan een groter risico en daar moet je voor betalen. Het is in principe niet toegestaan om ongehuwd samen te zijn.

oh dat zou kunnen dalfien

toch geen 550 euro betalen he omdat je niet getrouwd bent!! een paar honderd pounden meer ja!!:so:

Dat zeg ik ook niet, als je mijn eerdere post gelezen hebt daar geef ik ook aan dat ik het vrij veel vind. Maar je kan iemand ermee confronteren, met de informatie die je nu hebt en kijken wat hij daarop antwoordt.

bedankt voor jullie info en reken er op
ik ga hem vragen waarom ik zoveel betaald heb
maar ben bang dat hy weer een smoesje heeft
ik denk dat ik volgend jaar weer lekker met myn zus ga
haha lekker goedkoop appartementje huren

wel jammer hoor ik had gehoopt dat kleine dikke egyptenaren niet liegen

Heb je het bedrag alleen betaald? heeft hij geen gedeelte of de helft (of helemaal) betaald? Dat is meestal al een graadmeter, de meeste mannen vinden het zeker niet prettig als een vrouw iets voor ze betaald. En staan ze erop dat zij het zelf betalen.

hi dalfin
ja ik heb het betaald het was de bedoeling dat we het samen zouden doen
maar problemen met werk enzv enzv toen dacht ik al meteen ooo opletten
maar ik denk dat het al over en uit is ik heb hem gisteren een mailtje gestuurd met hoe ik er over denk en wat ik weet en ik heb nog nix weer gehoord
maar jullie horen van me
en ja een beetje man vindt het niet leuk als een vrouw alles betaald dat vind ik zelfs niet leuk als een man dat voor my doet