'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Als ik vraag aan hem of hij een orfi huwelijk bedoeld, begrijpt hij dat dan ook? Hij had het erover dat we dan naar Cairo moeten (er vanuit gaande dat ik dat dan ook zou willen), maar ik ga er nu niet heen om te trouwen en volgens mij weet hij dat ook wel. Heb in ieder geval duidelijk aangegeven dat het hier niet zo gaat en je elkaar eerst leert kennen voor zo’n grote stap te maken. Daar is het andersom blijkbaar eerst trouwen en dan elkaar leren kennen, maar hij is er van overtuigd van zichzelf dat hij met mij wil zijn… Bovendien zal mijn familie me voor gek verklaren als ik getrouwd terug kom haha, zullen het waarschijnlijk al vreemd vinden dat ik daar weer alleen heen ga :slight_smile: Maar bedankt, ben benieuwd of ik het naar mijn zin zal hebben en laat het wel weten hoe het is gegaan als ik terug ben.

Thx

hoi aeeoee,

heb net je verhaal gelezen en als ie zo graag met je wil samenzijn, dan zal hij er wel respect voor hebben dat jij niet meteen voor echt wil trouwen en dat orfi huwelijk is inderdaad niet meteen officieel maar brengt jullie al wel een hele stap vooruit.Gewoon op je strepen staan! Het zou toch te zot zijn om meteen te trouwen als jullie elkaar zo lang niet gezien hebben! Want begrijp ik het goed dat je hem dan minstens 2 jaar niet gezien hebt en nu meteen appartementje met hem wil huren?

Nee Dalfien zei iets over een appartementje huren. Hij heeft wel gezegd dat hij een manier gaat zoeken dat we samen kunnen zijn. Ik weet niet precies wat hij daarmee bedoelde, volgens mij gewoonm dat hij buiten zijn werk (hij werkt 7 dagen) toch wat tijd voor mij vrij kan maken omdat ik toch de moeite neem om hem op te zoeken. We hebben elkaar in 2005 gezien! Kan je nagaan… Volgens mij bedoelde Dalfien niet dat we een appartementje konden huren om sex met elkaar te hebben. Ik bedoel ik hoef daar niet heen om sex met hem te hebben. Misschien dat hij dat wel wil, maar net wat ik zeg ik weet het niet precies. Ben wat wantrouwig en ben geen 18 meer dus nou ja…merk het snel genoeg als ik daar ben…

Als jij zelf gewoon een hotel boekt dan is er helemaal geen noodzaak om te trouwen (orfi of gewoon). Je kan elkaar dan wel zien buiten het hotel om maar dan in een coffeeshop ofzo. Als je naar het hotel gaat waar hij werkt dan zal het wat moeilijker zijn, hij mag niet naar je kamer komen of teveel aandacht aan je besteden. Dan zou hij zijn baan kunnen verliezen.

Maar als je buiten het hotel afspreekt dan kan je wel gewoon praten en elkaar beter leren kennen. Als hij spreekt om naar Cairo te gaan om te trouwen dan bedoeld hij wellicht een echt huwelijk en dan moet je van alles regelen en meenemen vanuit Nederland. Hij zal een orfihuwelijk wel kennen denk ik.

Ook in Egypte gaan ze niet meteen trouwen, ook daar leren ze elkaar eerst kennen, maar dan met de hele familie erbij. Je zal niet samen met elkaar kunnen zijn maar elkaar leren kennen dmv praten. Wij zijn het anders gewend, je gaat met elkaar om en leert elkaar op allerlei gebieden goed kennen voordat je de stap zet om te gaan samenwonen of trouwen.

Hoi Dalfien,

Oké, bedankt voor deze info. Dacht dat het helemaal moeilijk was sowieso om elkaar te zien, omdat je als westers dan als hoer wordt gezien en hij op zijn beurt daar geen respect mee geniet. En ja uiteindelijk leer je hier elkaar ook beter kennen door te praten. Hij was nogal gecharmeerd van mij toen ik een aantal jaar geleden daar was en dat was voor hem reden om te denken dat hij met mij wel een relatie kan hebben (trouwen voor hem dan). Ik ben benieuwd, ben toch ook wel een tye die graag verliefd is, dus ja… Bedankt voor de info. in ieder geval.

Groetjes

hallo mensen ik ben nieuw hier en heb een paar vraagjes weet iemand
hoeveel het kost om een uurtje te internetten in een internetcafe in egypte en wat het huren van een flat kost in hungarda voor een maand
heb daar een lief vriendje maar volgens my liegt hy wel een beetje en
als ik hier sommige verhalen lees tja
groetjes

ik weet niets van prijzen daar, maar waarvoor denk je dat hij wel een beetje liegt?

123pien,

mijn Egyptische man zegt hier net dat een uurje internetten in een café in Hurghada rond de 3 pond per uur schommelt. Sommige cafés beetje meer, andere minder.

Appartement varieert van seizoen tot seizoen, van wijk tot wijk en van de grootte en de luxe van het appartemen natuurlijk.

Welke prijzen zegt jouw vriend, dan kan ik het met mijn man wel eens even checken als je wil…

mmm een gevoel kleine dingen maar ik wil het graag zeker weten
ben getrouwd geweest met een nigeriaan haha dus heb wel wat
geleerd maar ik wil ook niet zo achterdochtig over komen das ook niet
leuk als het echte liefde is

dat zou lief zyn als je dat kunt checken hy had het over een
simpele flat in het centrum van hungarda voor 400 euro plus 150 euro
borg ??

Mijn ervaring met internet is wel iets duurder, rond de 10 pond per uur. Maar het ligt er denk ik aan waar het cafe zit.
Verder met appartementen is het wisselend, je hebt goedkope ertussen zitten maar dan is het niet echt heel erg schoon, naar europese maatstaven. En je heb er dure tussenzitten. Net zoals vrouwelisa zegt, wat geeft je vriend voor prijzen aan?

Ik ben ook vreselijk wantrouwig ook meerder buitenlandse vriendjes (alhoewel wonend in nederland) gehad. Laatst zei iemand nog tegen me die zijn niet te vertrouwen. Geldt natuurlijk niet voor allemaal, maar ja op mijn hoede ben ik wel. Mijn hart is al vaak genoeg gebroken en wordt een beetje te oud voor spelletjes. Ga op je gevoel af zou ik zeggen, klopt 9 van de 10 keer! Bewijzen of iets zijn dan niet nodig. Als het goed voelt geniet er van.

kan kloppen. Hangt een beetje af van wat je onder “simpel” verstaat natuurlijk en tis wel voor een hele maand natuurlijk. De waarborg is zeker ok, en die krijg je ook terug wanneer alles in orde is he!

Is het van een europese verhuurder of egyptische? Op zich vind ik het wel veel, de keren dat ik ben geweest hebben we 1000 pond (voor een klein appartement, slaapkamer, keuken, woonkamer, badkamer) betaald. 2000 pond voor een enorm appartement met 3 slaapkamers en keuken, woonkamer, badkamer). We hebben nog nooit een borg hoeven te betalen.

sorry, lees nu dat het voor een maand is, ik heb het over 1 en 2 weken. Op zich is het wel goedkoper als het voor een maand verhuurd wordt.

denk dat je gelyk hebt een gevoel liegt niet
maar soms wil je het niet horen en dan maak je de
zelfde fout zo weer maar ik ben nu al goed bezig deze side
maakt je wel nog meer wakker

ja dat was ook de reden voor mij om gister wat te plaatsen. Zit nu alle verhalen een beetje te lezen hier (had her en der al wat gelezen toen ik op internet zat te zoeken). Gelukkig staan er ook veel positieve dingen, want heb in eerste instantie heel veel negatieve dingen gelezen over kidnappingen van kinderen door egyptische mannen die met nederlandse vrouwen waren getrouwd, maar die gingen scheiden…allemaal ellende…

goh, waarborg hebben wij wel altijd betaald en zoals gezegd, veel van de prijs hangt ook af van de buurt waarin je woont he!

gewoon op je gevoel vertrouwen das idd altijd het beste…

ja dan is 400 euro inderdaad te veel geld
maar bedankt weet zeker dat ie liegt ik was er namelyk :wub:
voor dat geld in juni het was een smerige flat inclusief beesjes
en myn borg heb ik ook niet terug gezien ik had al een voorgevoel
maar heb wel een lekkere vakantie gehad maar je hoopt dat hy het meent
maar waarschynlyk dus niet :angry:

wat verdient een egyptenaar die in de beveiliging werkt per maand ?

Globaal lees ik veel vragen en tegelijkertijd ook veel twijfel over een “buitenlandse” relatie/affaire.

Wat zou je doen als je in je huidige relatie twijfels hebt? Het gaat om de verschillen die niet te overbruggen zijn en dan heb je er in principe niets aan,

Er is vaak een addertje onder het gras bij dit soort relaties, nee ik ga NIET generaliseren maar men moet wel een beetje nuchter tegenaan kijken.

verdiep je in de cultuur, en niet alleen de vakantiecultuuur noem ik het maar. maar zoek uit in hoeverre de religie een bijzondere rol in iemands leven speelt, en nogmaals als je daarzo trouwt dan trouw je ook met de grootouders, en het halve dorp.

beslissingen zullen buiten jou om genomen worden, communicatie zal na het trouwen relatief minder zijn, anders dan je gewend bent

nee ik heb er geen ervaring mee, maar je leest genoeg artikelen om toch enigszins sceptisch tegen aan te kijken.

liefde is prachtig, als het ook echt en oprecht is, en van beide kanten, en vanwaar de liefde komt, uit welke hoek of windstreek dat zou absoluut geen verschil moeten uitmaken.

het (economische) feit blijft dat europa en met name Nederland als een bijzonder goed oord wordt aangemerkt. Hoe vaak komt het voor dat een Nederlandse man een Egyptische meid aan de “haak” slaat? Volgens mij in mindere mate dan dat een Nederlandse vrouw een Egyptenaar aan de haak wordt geslagen. Zijn vrouwen makkelijker het “slachtoffer”, die vallen voor de charmes van die gasten? Ze kunnen heel innemend zijn en daar bouwen ze op. Sommigen zijn al getrouwd en hebben een gezin, maar dat wordt uiteraard geheim gehouden.

Het geldt NIET voor een ieder, laat ik daar heel duidelijk over zijn, overal heb je the good and the bad ones. In elk land, windstreek of continent, maar omdat het hier over Egypte gaat, doel ik dan ook hierop. Maar het kan toegepast worden voor elk land.

Ladies, denk goed na , and veel geluk, hoop dat het allemaal goed uitpakt voor jullie, want je hart verliezen, is een drama. >>>:dag::vak02: ciao JJ