'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

liede zeker :slight_smile: maakt blind he niet waar :slight_smile: wens je zeker een fijne vakantie toe met je man :slight_smile: geniet van elkaar en het tƩ warme weer daar :slight_smile: x

We moeten natuurlijk niet vergeten dat de egyptenaren toch wel met enige verbazing naar ons europeanen kijken naar wat wij kunnen besteden en betalen. Een gemiddelde egyptenaar kan zich een buitenlandse vakantie echt niet veroorloven. En dan heb ik het nog niet eens over alle andere luxe dingen die voor ons zo gewoon zijn. Tja, en als er dan ook nog een leuke europese vrouw voorbij komt… Ik denk dat er door veel jongens daar zo gedacht wordt. In feite hebben ze geen flauw benul hoe het er in Europa aan toe gaat en dat wij ook hard moeten werken voor ons geld, maar voor velen van hen is het een droom. En ze weten heus dat het vooral in Belgie redelijk makkelijk binnenkomen is, makkelijker dan in bv Nederland.

Ik heb er echt geen moeite mee dat ā€˜ze’ verliefd op ā€˜ons’ worden, als het maar echte liefde is.
Dus dat moeten we wel in de gaten houden en daarom zijn we er ook om elkaar te steunen, toch?

Suusje, goede reis vandaag!!! :slight_smile: Vannacht weer in z’n armen slapen…heerlijk toch?

ja dat is wel zo denk ik! Maar ja waarom dan toch dat trouwen? Zodat ze meer zekerheid hebben bij die vrouw ofso?

Nou slapen zou ik vannacht zeker, ben kapot van mijn nachtdienst, hoop zo dat ik in het vliegtuig kan slapen want anders kom ik daar aan met dikke wallen en ik vind het toch wel leuk als ik er nog een beetje leuk uit zie vanavond!

Nou meiden ik ga er vandoor!!!

geniet ervan suusje, een fijne reis !

Een moslim mag niet ongehuwd samenwonen en aan de andere kant biedt het zekerheid natuurlijk. Dus ook als je gaat trouwen let erop wat er op papier staat. Ken/regel je rechten als vrouw, vooral als je in Egypte trouwt. In Egypte mag een vrouw zelfs geen scheiding aanvragen! de man wel… ik bedoel maar.

Veel plezier in Egypte Suusje, ik denk dat je inmiddels al wel op het vliegveld zit te wachten. geniet er lekker van!

@ Clejo, op zich kan je als vrouw wel een scheiding aanvragen in Egypte maar het is een stuk moeilijker dan voor de man. Je moet dan een procedure starten bij de rechtbank, afstand doen van de bruidsschat. Het is niet makkelijk maar niet onmogelijk. Het kan in ieder geval een lange tijd duren voordat de scheiding uitgesproken wordt.

Dank je voor de aanvulling Dalfien. Maar er blijven dus dingen om op te letten bij een huwelijk.

He dames,

ik wil binnenkort aan de belgie route beginnen en moet daardoor op zoek naar een baan in omgeving van Turnhout. Daar er hier aardig wat dames zitten die ook in Belgie wonen, weet iemand miss. wel een leuke baan op een financiele afdeling ( als financieel medewerker ). Zo ja, dan hoor ik het heeeel graag :smiley:
In ieder geval alvast bedankt.

De egyptenaren vinden de europese vrouwen mooi en willen graag trouwen voor de zekerheid idd dat sommige het doen voor het geld en het visum is heel erg jammer en ik baal van hun.
Me man wilde helemaal niet naar Europa komen is ook zeker zijn droom niet en vele vrienden die zeiden leuk dan kan je lekker veel geld verdienen. Nou me man zegt daar kom ik niet voor hoor. Ik kom voor mijn vrouw en waar ze dan ook woont ik kom voor haar en niet voor Europa, geld of een visum. Egypte is zijn land en hij zal liever vandaag nog dan morgen teruggaan. Maar hij wilt een leven opbouwen met mijn en dat is hier in Belgie.
Je moet idd goed opletten waarom iemand snel met je wilt trouwen want het is hier niet zo mooi en goed zoals andere denken.
Suusje fijne vakantie.

Klopt ook wat je zegt Camilla. Er zijn inderdaad 2 soorten om het maar zo te zeggen. Mijnvriend blijft het liefst in Egypte en heeft me gevraagd of ik niet bij hem wil komen wonen. Maar voor mij is dat voorlopig geen optie dus vandaar dat het ook voor hem NL zal worden. En gelukkig heeft hij zeker in het begin niet over trouwen gesproken. Het voelt gewoon goed bij mij, gelukkig maar. Want dat ik bij hem wil blijven weet ik inmiddels wel zeker :slight_smile:

goed gesproken camilla- velen houden(???) van een europese om hun toekomst veilig te stellen!
geld en visa , ik baal ook van dat soort, echte profiteurs ,geen rekening houdend met de vrouw die ze kwetsen - en ze zijn niet echt allmaal zo arm hoor, velen hebbe wel ergens een stukje land, en hoe betalen ze allmaal hun luxueuze gsm,s?- luxurygirl ik vrees dat jou lover een invitation wil(oogjes open) x

nee da denk ik niet hij wou eerst niet komen nu komt hij omdat ik geen vakantie krijg, anders zou hij niet gekomen zijn

Hallo dames, geloof dat jongens hier niet schrijven? Was op zoek naar informatie over trouwens met een Egyptenaar. Ben een paar jaar geleden op vakantie geweest Hurghada en daar werkte een leuke jongen in het hotel waar ik verbleef. Had verder niet echt veel interesse, want was daar alleen op vakantie na een breuk met mijn vriend. Hij vroeg toen wel of hij nog eens kon bellen. Al die jaren heeft hij contact met mij gehouden, ondanks dat ik niet echt interesse toonde. Nu heb ik eindelijk ā€˜toegegeven’, maar heb toch wel wat vragen… Ga daar zondag heen (hij werkt nu in Sharm, dus daarheen), om hem eerst weer eens te zien, na al die jaren. Hij wil echter gelijk trouwens, zodat we samen kunnen zijn maar dat gaat sowieso niet gebeuren. Bovendien ben ik 6 jaar ouder, heb ik behoorlijk wat relaties gehad terwijl hij geeneen en ik ben wat op mijn hoede want hij is toch wel erg gelovig. Gaat niet stappen, drinkt niet en ja een echte moslim…ik zie mijzelf niet als moslima door het leven gaan en 90% binnenshuis leven en met hoofddoekjes en bedekte boezem, armen, benen etc.

Leuk als jullie reageren…:slight_smile:

Groetjes

hoi aeeoee,

Voor een jongen die in het toerisme werkt lijkt het me sterk dat hij nog nooit een relatie heeft gehad…Misschien geen echte relatie zoals wij die kennen maar zoals de jongens in Sharm zeggen: alles is makkelijk in Sharm ( waarmee ze dus de vrouwen bedoelen )
Wat betreft dat trouwen zal hij wel een orfi certificaat bedoelen. Idd is het niet echt makkelijk om samen te zijn en samen dingen te doen ( ook zoals gewoon over straat lopen ) zonder dat jullie getrouwd zijn ( of zo’n papiertje hebben )
Leeftijd is voor de jongens daar niet zo heel belangrijk want tenslotte had de profeet Mohamed een vrouw die 15 jaar ouder was…
Maar zou het er eens goed met hem over hebben wat hij precies van je verwacht…

waar werkt hij overigens in Sharm?

Oh sorry, had niet zo snel reactie verwacht :slight_smile: Was achter de tv beland. Hij werkt in Grand Sharm.

wat is zijn naam?

Kon het ook niet geloven dat hij nog geen relatie heeft gehad, maar hij is blijkbaar heel zuinig op zichzelf ?! Heeft wel een keer iets met een Egyptisch meisje gedaan, maar volgens hem wilde zij maar ƩƩn ding, hahah…omgekeerde wereld zeg! Maar ja, van wat ik allemaal heb gelezen heb ik ook zoiets van misschien wil hij eigenlijk toch wel graag naar Nederland. Zegt dat hij bij mij wil zijn en dat we in Hurghada kunnen gaan wonen… zijn gedachtengang gaat iets anders dan die van mij, maar oké… Ik zie dat toch echt niet zo zitten, dat je elkaar op straat niet openlijk affectief kan benaderen zeg maar…handje houden, arm om mijn schouder…spontaan zoentje. Zou daar echt moeite mee hebben en ja moslim blijft hij dus in Nederland zal hij ook niet anders zijn. Alleen zal hij dan misschien wel meer accepteren dat ik ben zoals ik ben…vrij omdat hij ziet hoe vrouwen hier dan leven… Ach zoveel vragen, zie het wel. Hij is geloof ik 3 centimeter korter en ik heb liever iemand die langer is :slight_smile: Draag graag hakken en dat is echt geen porem vind ik dan. Maar ja als de vonk er toch is, want het is wel een schatje! ja…dan zal de liefde het wel winnen.

Waarvoor wil je zijn naam weten? Verwacht je hem te kennen? Achmed… (achternaam geef ik maar even niet want we zijn niet de engisten hier :))

Op zich maakt lengte toch niet zoveel uit lijkt me? als je elkaar leuk vindt dan is dat het minste waar je je zorgen over moet maken.
Ik zou zeggen ga er gewoon heen en kijk hoe jullie het hebben. In principe hoef je niet te trouwen (orfi huwelijk zal hij als hij echt erg gelovig is niet prettig vinden omdat de meeste dat alleen maar doen om samen te zijn, als je begrijpt wat ik bedoel). Je kan ook iets huren zonder orfi maar je moet over het algemeen iets meer betalen voor het appartement is mijn ervaring.

Namen zeggen niet zoveel aangezien veel dezelfde voornaam hebben. Het is wel positief dat hij al die tijd contact met je gehouden heeft.

Dus ik zou zeggen, veel plezier en geniet ervan!