'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

ben jaloers op je hoor camilla!! ik mis mijn lieverd zooo!

weja, oktober is het zo. Ik kan niet zo heel erg goed tegen de hitte in de zomer in egypte anyway.

Ja ik ken dat gemis ben echt super blij nu eindelijk is het zover ik heb hem al een tijdje niet gezien eindelijk elkaar in de armen sluiten.
Voor je het weet is het oktober en kan je lekker naar je mannetje toe. Ook na de ramadan misschien ook wel fijn is een hele happening maar ook moeilijk.
En ja het is er nu enorm warm pff ik hoorde rond de 45 graden ppfff

ow ik ben wel jaloers op jullie dat jullie er al zo mee bezig zijn om voor altijd samen te zijn! Begrijp dat het vreselijk veel gedoe is, maar het moet toch heerlijk zijn als de dag daar is zoals bij Camilla bijna het geval is…lijkt mij geweldig om hem om te halen, met mijn auto, in mijn leven! Gewoon dat idee alleen al…geweldig, wat zul jij weinig slapen de komende nachtjes!
Ik ga over 11 nachtjes weer die kant op, maar helaas maar voor 8 daagjes, veel te kort!

M. heeft gister ruzie met zijn baas gehad, dus zit nu thuis, wel even mot over gehad omdat ik het gewoon niet vind kunnen dat je zo je baan opzegd en ruzie gaat zitten maken. Maar hij gaat morgen opzoek naar een andere baan! Dus heeft die volgens eigen zeggen overmorgen weer werk!

Jee Camilla, nog maar 2 nachtjes slapen, als je kunt slapen tenminste :slight_smile: Was ik ook maar vast zo ver, want elke dag zo ver van hem af te zijn is het ergste wat er is. Lijkt me heerlijk dat moment om hem op te halen op het vliegveld. Maar aan de andere kant ik heb er zelf voor gekozen om niet zo snel van stapel te lopen dus moet niet zeuren, zeg ik stoer. Maar o, wat missen we elkaar. Ik zou ook zo graag even een weekje tussendoor willen gaan maar helaas kan dat niet. Maar ik ga gelijk na de ramadan dat staat nu vast., hehe.

En Suus, volgens mij hebben ze inderdaad zo een baan weer hoor. Eigenlijk was het beter als hij even had gewacht met ontslag nemen tot 30 juli… en dan een weekje zonder werk…heeft ie heeel veel tijd voor je

Ja man hou op schei uit ik kan al dagen niet slapen en als ik slaap dan heb ik nachtmerries over visums etc etc.
Oke ja is altijd wat daar in die hotel en managers hopelijk heeft hij zo een andere baan maar denkt het wel.
Iig voor jou schiet het ook al aardig op nog een paar nachtjes.

Ik zei ook al tegen hem dat die beter had kunnen wachten met ruzie maken tot 30 juli haha, maar zijn baas had geen respect getoond voor hem zei hij en daar is hij zo boos om geworden dat het een beetje uit de hand is gelopen! Maar hij kent genoeg mensen om weer hetzelfde werk te gaan doen als wat hij deed. Hij gaat sowieso niet in een hotel ofso werken dat wil hij niet. Hij gaat gewoon weer als gids bij de qaud safari werken, hij is erg goed in dat werk, kent veel talen en veel mensen, dus ze willen hem graag hebben!

Ow camilla, ik kan me zo goed voorstellen, is hij net zo zenuwachtig, hij laat natuurlijk heel veel achter daar! Maar er kan toch niks meer misgaan?

Clejo dat gaat best snel hoor, jij bent trouwens nog helemaal niet bezig met hem naar hier halen of daar heen gaan voor een lange periode??

Nee er kan niets misgaan maar ik bedenk me wel vreemde dingen en rare senarios ik wil hem gewoon in mij armen hebben. Eerst zien dan geloven ppfff he de laatste loodjes wegen het zwaarst. Komt wel weer goed nog even.

Ja op zich gaat de tijd best snel dat weet ik wel van de vorige keren maar voor mijn gevoel gaat het steeds langer duren. Want na elke keer is de liefde gegroeid zeg maar daus wordt het almaar moeilijker. We willen na mijn bezoek echt de procedure gaan opstarten om hem hier te laten komen. Ik kan daar niet naar toe want heb hier een goede vaste baan en die ga ik niet zo maar opzeggen. Dus eerst maar het toeristenvisum proberen en zien hoe het loopt.

Hoi iedereen,

ben vrouwelisa, heb me een aantal maanden geleden hier ingeschreven maar dan beetje uit het oog verloren en sinds enkele dagen terug beginnen mee lezen en helemaal zin gekregen om mee te converseren :wink:

Ben Belgische dus vind het wel zeer grappig om jullie hier allemaal over de ā€œBelgie routeā€ te horen praten…haha…! Jullie kunnen er maar goed mee zijn.

Camilla, jij woont niet zo ver van mij. Wij wonen in Deurne-Antwerpen, dat is een half uurtje van Essen. En echt, ik weet zo zo zo goed wat jij voelt. Mijn ventje is is hier nu sinds oktober en de dagen voordien was ik op van de zenuwen, voelde ik me alsof ik nog duizend dingen te doen had en was ik steeds zo bang dat er iets zou mis gaan bij paspoortcontrole ofzo op de luchthaven. Zoals jij zei, eerst zien en dan geloven. Maar meid, het is zo de moeite waard!!! Nu we hier eenmaal in Belgie gesetteld zijn, is het soms hard om niet te vergeten wat we er eigenlijk allemaal voor gedaan hebben. Nu beschouwen we het alweer als vanzelfsprekend om samen in de sofa in Antwerpen te zitten :-). Heel heel veel succes ermee maar dat zal wel meevallen en als jouw ventje zich eenzaam zou beginnen voelen, kunnen we eens ā€œmeetenā€. Egyptenaren onder elkaar, das altijd uren praten. Mijn man heeft er ondertussen al velen leren kennen en heeft zo ook eigen vriendenkring hier kunnen opbouwen!!!

Aan de anderen, veel succes, I know what you guys are going through :slight_smile:

Gezellig dat je erbij bent vrouwelisa! En gelukkig ook weer een positief verhaal. Blijkbaar heeft jouw man het ook naar zijn zin zo te lezen want het is toch een heel verschil om in Egypte te wonen of in Belgie/Nederland.

ik vind het ook echt leuk om de positieve verhalen hier te lezen! De negatieve dingen van egyptenaren komen me eigenlijk zo langzamerhand wel de keel uit… als ik iemand vertel over M. neemt niemand het serieus en heeft commentaar!!! maar hier blijkt dat het echt wel mogelijk is!

Vrouwelise, waren jullie al lang samen voor hij naar belgie kwam?

Ja dank je wel vrouwelisa wat leuk om je verhaal te lezen. Ik ga zeker van het moment genieten dat hij in Brussel staat oooohhhh heerlijk.
Deurne is idd niet ver weg en ja zeker leuk om te meeten hij kent hier niemand en idd egyptenaren onder elkaar die kunnen er wat van :slight_smile:

wij waren 2 jaar en 8 maanden samen voor hij hierheen kwam. Hebben elkaar in februari 2006 leren kennen, het komende jaar heb ik dan over en weer gereisd en in mei 2007 heb ik mijn baan hier opgezegd en ben ik naar ginder verhuisd naar El Gouna, heb daar gewerkt en gezellig met hem samengewoond. In mei 2008 zijn we dan naar zijn familie in Alexandrie verhuisd en hebben we daar een paar maanden ingewoond. Das dichter bij Cairo en zo konden we beter alle papieren regelen. Juni 2008 zijn we dan getrouwd en oktober 2008 was ie hier. Zo, dat is heel in het kort mijn verhaal :wink:

Inderdaad leuk om positiefs te horen hier! De eerste jaren dat wij samen waren niks dan negatiefs gehoord en ook toen ik naar daar ging. Iedereen vroeg me of ik wel zeker was, hoe gek kon ik zijn om een goede baan op te geven om naar een arm land te gaan en 1 iemand vroeg me zelfs of ik daar dan wel stromend water had, hah! Alsof ze in Egypte nog op papyrus schrijven en water uit de put halen…pfff… Maar gelukkig is dat allemaal voorbij en mijn ventje heeft het hier prima naar zijn zin!

Leuk om je verhaal te lezen je heb daar lekker de cultuur kunnen opsnuiven en nu hier.
Ik ben nu 2,5 jaar ben met me man en dan 2 jaar getrouwd ik ben vrij snel getrouwd waarom 10 jaar wachten als het goed is. Wel wat negatieve reacties gehad maar verder viel het wel mee ik ben altijd heel eerlijk en duidelijk geweest dat het mijn leven is bevalt het je niet dan ben je geen vriend van mij. Nadat ik getrouwd was iedereen uitgenodigd en het verteld ik wilde geen roddels en zo konden ze gelijk van alles vragen. Tuurlijk achter mijn rug om wordt er genoeg gezegt maar dat maakt me niet uit. Me familie en vrienden tonen veel interesse en leven met me mee (nou ja denken ze) ze weten niet hoe het is daarom vind ik deze forums zo fijn.
Me familie is wel een hele steun voor mij en die zeggen ook als jij gelukkig bent dan ben zijn wij het ook. We kunnen je wel verbieden om met een BPer te gaan maar dan zijn we jou straks kwijt en dat willen we niet. Ze houden van me en vetrouwen op mij dat ik de juiste keus heb gemaakt.
Dat ik naar Belgie ben verhuisd was ook aangrijpend en me vrienden die het juist wel gaaf vonden dat ik zo stap nam :slight_smile: echter die kleine afstand en je ziet ze gewoon nu veel minder maar ja hele leuke mensen hier in de buurt.
Zo nog 1 dag pppfff schiet niet op ben in de stress, huis op orde aan het maken, boodschappjes heb ik nu allemaal al gedaan nu dus wachten wachten en nog eens wachten.

Hoi Camilla,

wel snel laten weten hoe het is he :slight_smile: hoeft niet gelijk hoor want dan heb je wel wat anders te doen, maar als je uitgeknuffeld bent.

Ja heel veel knuffelen hihi en andere dingen :wink: zal wel wat laten weten hoor eerdaags.

inderdaad karolientje zo scholen bestaan- dt heeft me jaren geleden al iemand gezegd, dat ze school volgen, hoe ze een europese moeten (vissen) - mr ik gun ieder zijn geluk(there is good an bad evrywhere) if you see then fingers , evry finger is diffrent( ook vn egyptische school ) hie. ik denk dat je heel sterk moet zijn voor een gemengde relatie, ik kan het niet meer opbrengen( de vrouw steekt er alle energie in-doet zoveel water bij de wijn)- en ze weten verdomd goed dat we anders ineensteken dan egyptische vrouwen(wat -)hebbe ze te verliezen, ze vallen hier met hun kont in de boter- maar nogmaals allen hier veel geluk met egyptische relatie. xx

hoi camilla, weer een dagje dichterbij…:wink:

Karolientje en Raks, zulke scholen bestaan dus niet! Bullshit!