'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Karolientje, heb je een gebroken hart opgelopen door een egyptenaar? Ik voel zoveel haat bij jou. Wat is er gebeurd?

Sky, hoop dat je man bij je kan blijven!!! Probeer Belgie!!

camilla, wat fijn dat je ventje voorgoed kan blijven, hoop dat je ons op de hoogte houdt hoe het allemaal gaat!

ankh, tof dat je pa garant staat voor je! ik denk dat visum niet zo lang hoeft te duren hoor, bij mij was dat met een maand geregeld toen.

Ik ga in oktober voor half jaar naar egypte, hoop in de tussentijd mijn huis te verkopen en probeer het dan via belgie om mijn grote lieverd hier te krijgen.

Mijn lief is de zon in mijn leven, zoals hij naar me kijkt met die prachtige diepbruine ogen, de lieve woorden die hij zegt. Alles doet hij met zijn hart.Zijn hartelijkheid, gastvrijheid, humor verwarmt mijn hele wezen. En hij is absoluut geen watje of slijmjurk, want daar zou ik niet goed van worden, maar ik ben zijn koningin. Zoals zijn moeder voor zijn vader koningin is. Hij doet alles om haar gelukkig te maken, dat zie ik steeds, die kleine dingetjes, een banaantje afpellen en haar geven, t lekkerste stukje vlees aan haar geven, met een mooie shawl thuiskomen…nee, niks geknuffel of gezoen, maar samen savonds in de tuin zitten en genieten van al hun kinderen en kleinkinderen, allemaal stralende lieve gezichten,… das voor mij egypte, mijn familie.

Ja ik zal jullie op de hoogte houden hoe het hier allemaal verloopt samen.
Wat leuk dat je voor een half jaar naar Egypte ga en wat ga je daar doen werken samen met je vriend/man???
En dan wil je daarna samen een leven beginnen in Belgie leuk hoor.
Ja mijn schoonfamilie is ook zo lief en idd de mannen hebben veel respect voor de vrouwen ze zijn zo lief voor vrouwen.
Van slijmen houd ik ook niet van maar die van mij is een lekkere stoere vent met ook hele lieve kanten wat ook erg schattig is.

Nee, ga er niet werken, gewoon meedraaien met de familie en zo kan ik in nederland aantonen dat ik half jaar in egypte gewoond heb. Kan nog van pas komen. Ik heb geen idee hoe toekomst gaat verlopen, hoop op wat geluk dat het via belgie gaat lukken.En anders vertrek ik naar egypte, we willen kinderen samen en voorgoed bij elkaar blijven. Tja, wat boffen wij he met zulke mooie lieve mannen!!!

Dames, ben je het helemaal eens met jullie!! Het zijn die kleine dingetjes, mijn ventje geeft mij ook altijd eten ( hij voert me :blush: ) en je denkt dan: ik ben toch geen klein kind, maar het is zo schattig. Wat Yarameis zegt over haar schoonouders, zo leef ik met Mohamed ook ( alleen dan wel knuffelen en kusjes :wink: want ben en blijf nederlands he ). Het is gewoon zo speciaal om op die manier behandeld te worden! EN geloof me, die van mij heeft dat echt niet vanaf het begin gedaan hoor. Eerlijk gezegd heb ik echt veel moeite moeten doen om zijn hart te veroveren :wink: Ik ben letterlijk van bitch, naar vriendinnetje, naar vrouw en nu zijn koningin gegaan. En het verschil is duidelijk merkbaar :wink: Yarameis, ik wil ook idd. de belgieroute proberen maar op het moment zijn er weer allerlei obstakels op de weg, grrrrr. Nu blijkt dus dat we niet heen en weer kunnen reizen met zijn vakantievisum. Daar hij het visum nog niet heeft, kunnen we volgende week nog vragen of ze er een multiple entry visum van kunnen maken, maar dan moeten we wel een goeie reden geven. Dit wordt dan naar het consulaat gestuurd ter beoordeling. Maar als het niet wordt goedgekeurd heeft hij zoiezo nog zijn singleentry visum. Dus we gaan het zeker proberen. ( iemand nog een idee voor een goeie reden ? ). Maar mocht hij het niet krijgen dan weet ik ff niet hoe het zal verlopen, ben bang dat hij dan weer terug moet, want de papieren die hij nodig heeft kunnen we waarschijnlijk alleen maar tussendoor of achteraf halen :frowning: Maar waarom probeer je niet gelijk via de belgieroute? dan kan hij hier al zijn met oktober…

Mooie lieve stoere mannen he :wink: want het blijven arabieren met het arabische temperament :wink: ( heerlijk hahahaha ) en persoonlijk krijg ik er geen genoeg van om met zoveel respect te behandeld worden, dat de grond waarop ik loop praktisch gezoend word, dat ik me zo beschermd en geliefd voel, dat ik de enorme liefde in zijn groen/blauwe kijkers kan zien etc etc. En tja, af en toe bekvechten en discussies is ook best wel leuk op zijn tijd. Moet er niet aan denken dat het er zo 1 zou zijn die ja en amen op alles zegt en alles wat ik doe en wil maar leuk en goed vind. Een vent met een eigen mening is toch ook wel belangrijk :stuck_out_tongue:

precies!!!

Skyblue ik weet niet welke papieren hij nodig heeft is het niet een idee als iemand van zijn familie/vrienden dit doet en opstuurt?? En papieren kunnen nu toch al gedaan worden of aangevraagt of??? Het is maar een idee ik weet het ook niet en anders idd moeten jullie ietsjes langer wachten om bij elkaar te zijn.
Ik hoop dat het lukt om een multy entry visum te krijgen succes.
Groot gelijk yarameis even lekker naar daar toe en kijken hoe het daar is. Is je man er dan ook of moet hij gewoon werken. Zal je wel lekker de taal kunnen oppakken maar als je man werkt en weinig bij je is dan lijkt het me wel moeilijk. Waar woont zijn familie??
Daarna kan je lekker naar Belgie gaan en dat gaat echt wel lukken even je moet geduld hebben en ervoor vechten maar dan kan je heerlijk samen zijn. En goed hier heb je toch meer toekomst dan daar.
Heerlijke goede mannen heb je daar ik lig altijd in een deuk we hebben zoveel lol als we bij elkaar zijn hihi lijken soms beide alsof we Crazy zijn.
We hoeven elkaar alleen maar aan te kijken of we liggen in een deuk en hij heeft me niet verleid met mooie praatjes hoor daar val ik niet voor.

ik moet mijn huis eerst zien te verkopen, dan pas kan ik naar belgie, hoop dat dat gebeurt als ik in egypte zit

Nee, helaas kan zijn familie dit niet doen, hij moet iets eindigen daar en dat zal hij toch echt zelf moeten doen :wink: Maar we zullen zien wat er verder nog gebeurt want serieus…iedere dag is weer anders in ons leven, dan komt hij hierheen, volgende dag bespreken we dat ik daar kom wonen en nu willen we dan naar Belgie…een beetje een achtbaan…moet ook zeggen dat ik blij ben als hij hier is dan krijg ik eindelijk wat rust want begin een beetje op te raken :wink: Het nadeel is dat ik niet weet of ik het nog aan kan, om met die afstand te leven, als hij weer terug moet…maar inshallah zullen we maar zeggen :stuck_out_tongue:
En Yarameis, welke keus je ook maakt, zolang je samen bent, is het goed!! EN op zich een half jaar in zijn cultuur leven kan nooit kwaad :wink:

Waarom moet je eerst je huis verkopen? je mag deze 8 maanden aanhouden als je naar belgie vertrekt…

Ja ik begrijp je gevoel eerst zal ik naar Egypte gaan, dan Nederland en uiteindelijk is het toch Belgie geworden. Ben blij dat ik de stap heb genomen nu is het bijna klaar nog 2 daagjes en dan is hij hier eindelijk voorgoed.
Het is ook zo moeilijk om te leven met zo afstand je mist gewoon je geliefde ik heb alles alleen moeten doen pffff ik was soms zo chago. Zeker de laatste paar weken ben ik helemaal op.
Maar goed je moet volhouden uiteindelijk de winnaar wint.
Inshallah.

mijn schat werkt gewoon, en natuurlijk ook vrij met mij, wie weet ga ik hem wel helpen.zijn familie woont in el wasta, gizirt el nour. tja gehucht van niks hoor.Wij hebben samen huis in bani suef, kan ik lekker gaan inrichten. Ik vermaak me prima met mijn schoonzussen, schoonmoeder, zwagers en de rest vd familie. Winkelen, koken, schoonmaken, veel lachen ook.Ik ben er al zo thuis, dat zit wel snor!

Ja dat is het he, je moet alles alleen doen, zelfs al willen ze helpen , ze kunnen het niet. Zelfs daar niet ( iig de mijne ) die heeft zelfs mijn hulp daar nodig. Ja schat kun jij de ambassade bellen want ik ben bang dat ik het niet goed begrepen heb…dat soort dingen. Moet zeggen dat ik wel in ene heeel zelfstandig ben geworden en veel volwassener want voordat ik hem kende zou ik dit allemaal nooit gekund noch gedaan hebben. Maar het vergt zoveel van je, psychisch en lichamelijk. Maar idd. we houden vol totdat we samen zijn want dan blijkt dat het het allemaal waard is geweest. Al die moeite, al die misverstanden en discussies, al de pijn…pfffff
Zo blij voor je Camilla, ik tel met je mee hoor :smiley: Ben zo benieuwd hoe je mannetje het gaat ervaren hier

Das mooi altijd fijn om daar een stukje cultuur op te snuiven en familie daar is zo leuk komt idd wel goed.
Waar ligt dat plaatsje.
Ja ze kunnen daar ook niet veel doen uiteindelijk ben jij degene die alles moet doen.
Het wachten word beloont.
Ik ben ook heel benieuwd hoe hij het hier gaat vinden iig we zijn samen en daar gaat het om.

ik zit met killing hoge hypotheek, als ik dan ook nog moet huren ga ik failliet! en in mijn koopcontract staat dat ik huis niet mag verhuren.

oh vandaar, ja ok dan begrijp ik het. Dan zou ik ook lekker even een halfjaartje ( of langer ) gaan genieten van je schoonfamilie en het fantastische ( echte ) egypte :smiley:

3 kwartier met auto onder cairo

Oke ja kleine dorpjes zijn dat hihi me schoonfamilie woont een uur boven Cairo is een grote stad maar niet toeristisch. Echter de egyptenaren in de omgeving gaan er wel naar toe om te shopen.
Ja idd een grote hypotheek en dan in Belgie wat huren dan moet je behoorlijk wat geld hebben. Ik hoop dat je snel je huis verkoopt. Eerst maar lekker genieten in Egypte wanneer ga je???

ik boek altijd last minute en ik ga in oktober omdat ik hier nog vanalles moet.

Ja oke dat begrijp ik voor je het weet is het oktober.