Ja natuurlijk moet hij eerst de papieren en bewijzen hebben daar is hij mee bezig nu.
Iedere egyptenaar is weer anders, als ze een keer over geld praten wil dat nog niet zeggen dat ze een vaste regel over bezness trucjes hebben hoor.
Jullie denken zeker dat iedere egyptenaar die over financien praat bezness toepast?
nou ze verschillen echt onderling hoor.
En mijn vriend praat nooit uitzichzelf over geld alleen als ik dingen mogelijk voor hem wil maken. Ik begin er altijd als eerste over en hij wil niet eens dat ik dingen voor hem betaal
Laat mijzelf nou eens in zijn situatie plaatsen. Als ik een verre reis wil maken heb ik ook de neiging om geld te lenen of dingen te verkopen zodat ik al mijn geld bij elkaar heb.
Als alles nieuw voor mij zou zijn, zoals voor hem nederland is, moet ik me ook in financien verdiepen en overleggen over financien en als ik het niet heb heb ik ook de neiging iemand te vragen om het te lenen. Hij leent geld van zn vrienden en betaalt het uiteindelijk zelf terug.
Als ik hem was zou het net zogoed nieuw zijn om in zo een ander westers land te komen. En maak ik me ook zorgen om de kosten.
Ik zeg dit omdat je dit beschreef en hij kan dit pas doen als alle papieren binnen zijn.
Zonder dat moet hij echt niet naar de ambassade gaan is zonde van het geld en tijd ze zijn er echt niet zo vriendelijk hoor en zullen hem ook zeggen wat hij nodig heb terwijl jij dit ook kan zien op ind.nl
Dus hij heeft al een afspraak voor een aanvraag??? Waarom nu dan al zonder enige weet nodig te hebben.
Een goede voorbereiding is het halve werk.
Echt waar hoor is zo zonde van hun geld en tijd dat heen en weer gereis.
En als mijn vriend een ander zou hebben in de tussentijd, zou hij mij niet dagelijks smsen, emailen en online zijn met mij. Dat kost hem tenslotte veel geld dat smsen. En dan gaat hij ook nog speciaal naar een internet cafe.
Mannen die een ander hebben laten het gewoon afweten door niks meer of weinig aan hun vriendin of vrouw te laten horen. En later biechten ze het op.
Mijn vriend stuurt veel smsjes en zoekt veel contact. heeft hij altijd gedaan
Daar is hij mee bezig maar hij heeft ook bewijzen/papieren nodig van jou als je garant staat, uitnodiging.
Nee mijn vriend heeft natuurlijk nog geen afspraak, ik heb hem het stappenplan van de IND in het engels via email gestuurd. Heb het op de IND bekeken.
Hij weet percies wat hij moet doen.
En ik weet dat ik ook mijn bewijzen moet opsturen. daar ben ik mee bezig.
Oke das mooi maar dan was je even te voorbarig met dat hij binnenkort een afspraak heeft en op gesprek moet.
Hoop dat het lukt maar is zeker moeilijk hoor ppffff gedoe en gezeik allemaal.
Over financienen praten me man en ik ook we vergelijken dan dingen met nederland/egypte.
Hij zegt nooit dat hij het slecht heeft want hij heeft het niet slecht alleen het werk vind ik echt slopend wat hij en zovele doen echt heel veel respect heb ik daarvoor 7 dagen in de week werken 14 uur per dag.
En wij hier zeiken als we een keer over moeten werken hahaha dat doen hun niet en me man is gewoon erg tevreden ook met het geen wat hij verdient hij kan sparen, beltegoed kopen, kleding, toiletartikelen etc. Eten en drinken zit bij zijn werk in.
Geloof mij meisje, ik heb 3 jaar lang in de animatie in Egypte en Turkije gewerkt en deze jongens waren mijn ‘vrienden’, ze kunnen makkelijk 5 meisjes tegelijk hebben. In internetcafe’s chatten ze met 5 tegelijk, smsen doen ze naar allemaal. Hij investeert in je omdat hij weet dat hij het dubbel terugkrijgt, tuurlijk laat hij dat nu nog niet zo erg merken maar bij mij gaan bij de dingen die jij beschrijft al een belletje rinkelen.
Ikzelf ben er ook ingetrapt, 2x zelfs. En ik snap dat je het nu niet wil geloven en hem een kans wil geven maar kijk naar de dingen die je getypt hebt en denk er dan overna.
Ik kan me herinneren dat je een paar dagen terug typte dat je 500 euro naar hem wou storten? Denk na, zou je dat ook naar een nederlandse jongen doen als je hem 2x gezien hebt?
Ja dat vind ik een hele goede van jou Yasmine21 zal je na 2 x een nederlandse jongen ook zoveel geld geven.
10 euro is al veel voor hun laat staan 300 euro. (wat ze eventueel zal willen geven als dit nodig is).
Ik ben 2 jaar getrouwd en ik heb mijn man nog nooit geld gegeven alles wordt betaald zo ook onze bruiloft is betaald, huwelijkreis en alles wat we hebben bezichtigd in de afgelopen 2 jaar.
Ank laten we voorop stellen dat we niet tegen je zijn maar met je zijn en je graag willen helpen en zo ook over dingen willen laten nadenken.
Het is natuurlijk jou keus wat je wilt en ik hoop dat het allemaal goed komt met of zonder hem.
Ik ben hier al een tijd niet meer geweest, omdat ik het tussen mij en mijn egyptische vriend net een jaar over is. Maar geloof mij, ze zijn nog erger dan mensen kunnen bedenken. De mijne heeft altijd alles voor mij betaald toen ik daar was, nooit om geld gevraagd en zelfs de laatste keer mijn ticket betaald. Maar toch had hij een ander en ben ik daar zelf achter gekomen. Wat zijn ‘uiteindelijke’ doel met mij was, weet ik niet, maar het beloofde voor mijn gevoel niet zoveel goeds. Ik heb echt wel regelmatig aangeboden om hem geld te geven en zijn moeder moest zelfs ook een keer naar het ziekenhuis toe, nooit wilde hij geld. Heb zijn familie ontmoet (behalve zijn vader), maar het zegt allemaal niets! Ik dacht ook echt dat het veel te betekenen had, maar dus niet!
Succes allemaal!
@ lovers, jeetje wat rot voor je…maar goed dat je iedereen hier waarschuwd! Het is nou eenmaal zo dat we allemaal denken dat die van ons wel oke zijn en geen leugens verkondigen, maar helaas blijkt vaak dat het toch zo is, zoals ik hier al vaak heb gelezen! Dus een gewaarschuwd mens telt voor 2.
M. heeft sinds vandaag internet thuis, dus we kunnen onbeperkt skypen en elkaar zien…damm nu weet ik het helemaal niet meer! Hij maakt het me niet makkelijker zo…ik heel netjes niks van me laten horen 2 dagen en dan zie ik hem ineens weer heel duidelijk in zijn kamertje zitten waar ik 5 dagen geleden nog lekker naast hem lag!
Camilla wat heerlijk dat die voor altijd hier heen komt, is hij wel eens hier geweest of is het allemaal nieuw? Mag die eigenlijk gelijk gaan werken of heb je al wat voor hem gevonden?
Wel blijven schrijven hier he, hoe het gaat tussen jullie als die hier is! Ook al is het geen lange afstandsrelatie meer, ik blijf benieuwd naar zijn ervaringen!
Mijn vriendinnetjes gaan allemaal all you need is love schrijven voor de kerstspecial hahaha misschien dan toch nog een hele kleine kans dat hij nederland een keertje kan zien, want zelf kunnen we het onmogelijk regelen!
M. heeft het ook bijna nooit over geld, hij praat daar volgens mij niet graag over. Ik mocht vaak niet eens weten hoeveel het eten gekost had! Maar omdat ik erg nieuwsgierig ingesteld ben vroeg ik toch wel regelmatig naar zijn inkomsten en uitgaven en naarmate we elkaar beter kende vertelde hij hier wel eens iets over, maar dan nog zo min mogelijk! We hebben wel het een en ander vergeleken en dan is hij toch wel verbaasd hoor en ik ook!
Hij denkt trouwens dat ik daar niet zou kunnen wennen omdat ik erg open en sociaal ben en materialistisch ben en niet kan wennen aan het minder luxe leven volgens hem, terwijl ik dat helemaal niet ben, maar ben daar eens over na gaan denken en kan me toch wel voorstellen dat hij dit denkt, tenslotte kom ik daar met een fotocamera, nintendo ds, mp3 speler, 2 telefoons, koffer vol kleding, toilettas vol met douchespullen en make-up en weet ik het wat nog meer… terwijl zijn kast half leeg was en ze nauwelijks wat in de badkamer hebben staan! Dus begin steeds meer zijn kant van zijn kant te begrijpen en de verschillen tussen ons te herkennen! Het leven daar en hier is zo verschillend, maar ja dat neemt nog niet weg dat ik hem tot nu toe een top gozer vindt die ook nog eens super grappig is, en dat maakt het niet makkelijker!!!
Me man is hier helaas nog nooit geweest dus zal wel cultuurschok voor hem zijn. We hebben toen een toeristenvisum aangevraagt deze is afgewezen en toen ben ik maar naar hem gegaan voor een aantal weken.
Me man mag als hij zijn 5-jarenkaart heeft ontvangen gelijk werken in Nederland of Belgie ik heb nog niets voor hem zal wel moeilijk zijn omdat hij de taal nog niet spreekt.
We gaan eens kijken als hij hier is of hij snel aan een baan komt.
En hij gaat naar school om nederlands te leren dat is ook erg fijn.
Tuurlijk blijf ik wel schrijven is wel leuk om die ervaringen te delen.
Hahah ze hadden vorige jaar ook all you need is love geschreven voor mij maar helaas hoor zonder resultaat.
Maar jullie kunnen nu dus lekker skypen das echt beter.
groet
Dat hij dat aandurft om gelijk hier te komen wonen vind ik wel heel stoer van hem… is toch wel een heftige verandering ineens!
Ja dat skype is echt super, zie hem zo duidelijk, hij heeft echt een goede cam! En ik merk dat die me al flink gaat missen dus dat is goed haha
Ja is idd stoer maar dit hebben we zo besloten omdat hij geen toeristenvisum kreeg en anders was hij wel een paar keer naar hier gekomen.
En ja na zolange tijd wil je gewoon bij elkaar zijn dus gelijk defenitief en ach ja dan gaan we lekker elke vakantie naar Egypte toe zijn familie opzoeken.
Lekker hoor dat je hem zo goed ziet is toch anders dan bellen en elkaar niet zien. Mooi dat hij je gaat missen.
ik ben terug- ik kan maar 1 ding zeggen- het loopt dit jaar de spuigaten uit gindr! uitkijken!!! iedreen wil mr 1 ding ,ze zien je 5 minuten en ze spreken al van huwen…!!! (bezness)vele die er al jaren wonen keren terug, je word belazerd op elk vlak!! en vooral verliefde europese vrouwen zijn het slachtoffer-- ik hou vd cultuur, maar verder ik begin mn buikje vol te hebben over egyptisch volk xx
Hoe naief kun je zijn damn. Ben nu net een weekje weer terug in Nederland, en zie alles met mn eigen ogen gebeuren. Heb een half jaar voor egyptair gewerkt, en dagelijks toeristen met Egyptenaren op mn kantoor gehad, om vluchten te boeken naar de familie, en wie betaalde er, natuurlijk de toerist! Een echte egyptenaar reist gewoon per bus naar zn familie niets luxe gewoon economy classe en betalen daar geen ruk voor. Een vliegticket zit al snel op de 50 euro one way p.p. Daar moeten ze een week of langer keihard voor werken.
Maar vanaf september werk ik voor neckermann als hostess het gehele winterseizoen, heb dan handen vol hotels in Hurghada onder mn hoede, ben echt zo benieuwd wat ik daar ga meemaken. Het viel me trouwens op dat op het moment echt heel veel 'oudere’vrouwen met die jonge jochies daar lopen, ik snap dat niet hoor. Ja voor die jongens wel, maar wat moet een vrouw met zo een jong jochie? En dan heb ik het echt over leeftijdsverschillen van een 20 a 30 jaar. Vreselijk! Wat vinden jullie hiervan?
ik persoonlijk vind het heel erg, en wat me nog het meest ergert is dat je er zelfs niet durft over te praten (over de bezness)want je word gewoonweg niet gelooft,altijd maar van (de mijne is niet zo)echt naief vind ik dat hoor!kijk eens op de site van een vriendin van me, http://beznessallaroun.forum2go.nl :dag:
Ik heb nog nooit een binnenlandse vlucht genomen altijd met de bus oohhh wat heb ik daar veel meegemaakt. Het kost idd geen drol maar is vaak een lange weg dat je moet zitten in de bus en ja na zoveel uurtjes doen je benen echt wel pijn gelukkig altijd 1 keer pauze.
Ja ik kan niet oordelen over de leeftijdverschil maar waarom niet een lekker jong ding hahaha. Ik ken hier ook genoeg mensen met een leeftijdverschil en dat gaat goed echter bij een lange afstandrelatie moet je goed kijken of hij het niet doet voor het geld. Maar ik zie het probleem niet.
Dus Karolientje jij vind mij dus ook naief???