'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Hallo allemaal, ik lees al een tijdje mee hier en plaats dan eindelijk een berichtje.
Ik heb ook 1 jaar een relatie gehad met een egyptenaar. Ik werd verliefd op hem na me eerste vakantie in sharm el sheikh, toen ik thuis was smste hij me veel hoeveel hij me mistte etc.
Ikzelf was terughouden omdat ik animatiewerk gedaan hebt in verschillende landen en weet hoe jongens te werk gaan. Ik ben toen teruggegaan naar hem op vakantie, samen met me moeder. Hij wou ons zelfs van het vliegveld afhalen zo blij was die om me te zien, me moeder en ik sliepen niet bij hem maar in een hotel hoor haha.
In die tijd heb ik hem ook veel gezien, en toen begon het. Hij vroeg waarom ik geen kado´s meegenomen had voor hem?? In de 2 weken dat ik er was betaalde hij wel alles voor mij, de laatste dagen begon die te zeuren dat hij geen geld had en dat hij de huur moest betalen. Toen heb ik hem 50 euro gegeven ( ook omdat ik dacht hij heeft alles voor me betaald die 2 weken), maar later begon ik er alweer spijt van te krijgen.
Ook vroeg die me te huwelijk??? Ik was daar voor de 2e keer en hij wou dat ik daar kwam wonen om met hem te trouwen, ook liet hij me met zn zus en broers bellen.

Toen ik thuiskwam begon ik te twijfelen over zn oprechtheid, door dat geld wat hij gevraagd had en omdat hij ook eens gevraagd had of ik hem naar nl zou halen als hij dat zou willen.
Tot ik op een dag niks meer van hem hoorde, ik hem bellen en smsen maar hij antwoorde niet. Na 2 weken kreeg ik een sms van hem dat hij niet langer meer kon liegen en dat hij me moest vertellen dat hij getrouwd was met een egyptische vrouw en 2 kinderen had!!! En of ik hem aub kon vergeven en of we vrienden konden blijven, ik heb hem toen helemaal verrot gescholden en daarna een half jaar niet meer gesproken.
Nu ben ik van plan om in november op vakantie te gaan in egypte en ik heb hem gesmst paar weken terug, en hij wilt graag dat ik langskom om te praten etc…
Oke dit was mijn verhaal.

Ik heb ook jullie verhalen gelezen en ik vind het leuk om te lezen dat er zoveel goede relaties ook zijn! Alleen Ankh… aub trap er niet in, zoveel mensen hebben je hier al gewaarschuwd en ik doe het ook want het is zo overduidelijk bij jouw dat hij je gebruikt. Ik hoop dat je het inziet voordat het te laat is.

Hey meiden,

sorry ankhe dat ik het zeg, maar ik vind je vreselijk naief en alles goed praten wat hij doet en zegt… misschien is hij niet zo dom als dat jij denkt maar een heel stuk slimmer juist! Ik vind het rot om te zeggen tegen je, maar ik denk echt dat het zo is!!!

Yasmine, heftig verhaal, zie je het wel zitten om hem te zien? word je dan niet weer helemaal verliefd?

Hier gaat het even klote, gister M. gebeld en gevraagd wat die allemaal voor plannen had, blijkt dat die eind van deze maand naar luxor gaat naar zijn moeder 2 dagen voordat ik wilde komen! Hem toen maar verteld dat ik misschien wilde komen, maar hij reageerde hier niet zo positief op als ik had gehoopt… hij had zoveel dingen die hij moest regelen en hij kon mij nu niet bieden wat hij wilde en zou alleen maar moeten werken. En hij had gerekend dat hij me over 2 maanden weer zou zien ongeveer en niet zo snel, waardoor die tijd had om eerst dingen op te lossen. Dus ik ga nu wel heel erg twijfelen…ik had zo’n andere reactie verwacht. Op dat moment was ik zo boos en heb ik flink ruzie gemaakt, nu begrijp ik het wel we hadden duidelijke afspraken over hoe het tussen ons zat! Maar ja dan nog vraag ik me af of ik wel contact wil houden want ik vind hem leuker dan dat mijn bedoeling was! want ik weet dat er geen toekomst in zit… lastig wat ik nu wil!

Maar ja…we zien het allemaal wel hoe het loopt, net toch weer een gezellig gesprek gehad en dat maakt het niet makkelijker!

Soms reageren mannen nu eenmaal zo je wilt hem verrassen en hij schrikt hiervan omdat hij ook zoveel andere dingen heeft om te regelen. En ja vrij nemen kunnen ze niet zomaar.
Wel jammer dat hij niet zo positief reageert hierop hij had ook kunnen zeggen ja je kan komen maar ik ben druk en kan geen vrij nemen. En wat hij aangeeft is ook dat hij je niet kan bieden wat hij de andere vakantie wel kon kan me ook indenken dat hij dat vervelend vind maar dan moet hij nog niet zo reageren.
Even bekijken hoe de komende dagen is???
Moeilijk is het dan he om dan een keuze te maken en weten wat hij nu echt wilt.
Me man heeft nu eindelijk zijn paspoort met visum in zijn handen en nu een ticket kopen we gaan kijken voor 21 juli als dat kan iig rond die tijd.

ja je hebt gelijk, misschien was het allemaal iets te voorbadig van mij…ga hem maar een beetje laten en zijn ding laten doen, weet zeker dat die me dan gaat missen eigenlijk hihi!

Lekker joh dat alles geregeld is, nu maar hopen dat die snel deze kant op gaat komen, ben wel benieuwd hoor hoe hij het hier gaat vinden en wat die allemaal raar en anders gaat vinden hier!

Ja nu nog de ticket en dan zijn we zover ik ben ook zeker benieuwd hoe hij het hier gaat vinden zal wel een enorme cultuurschok zijn. Hopen dat het dan lekker warm is dan is die overgang ook wat beter.
Voel de zenuwen nu al door me heen gaan.
Eindelijk kan ik hem een keer ophalen van het vliegveld en dan hoeft hij naar 2 weken niet weg kan gewoon blijven :slight_smile:

Hey Camilla, bij jou loopt het nu allemaal goed lees ik. Leuk voor jou. Voor anderen is het hier zo allemaal een beetje het zelfde denk ik, niet weten wat de echte bedoelingen zijn van ons mannen ginder. Ik heb zelf ook een vriend daar van in maart, maar zoals eerder vermeld geen relatie alleen vrienden. Ik zeg hem dat ook maar hij houd wel contact. de ene keer denk ik van nu is hij oprecht en de andere keer begin ik weer te twijfelen. Hij weet dat ik hem zonder iets terug te willen af en toe wil helpen, zonder daarin te overdrijven vandaar dat ik steeds aan hem vraag om eerlijk te zijn tegen mij. Maar af en toe steekt er dan zoiets de kop op van de bezness streken zoals ik hoor hem in geen 5 dagen en als ik er naar vraag dan is er een nonkel overleden, of hij moet studeren voor college?? Ik ben ook eens nieuwsgierig na de verhalen over een paspoort hier gelezen wat hij mij gaat vertellen hoeveel het hem gaat kosten, want na dit weekend ging hij dat navragen dan heeft hij gedaan met college. Hij weet dat hij bij mijn gezin op vakantie mag komen, maar moet eerst alles nog in orde maken voor zijn paspoort. Dan weet ik ineens hoever ik hem kan vertrouwen he. Ik hoop echt dat hij eerlijk is zoals ik hem vraag tegen mij te zijn, maar je hoort het ik blijf twijfels hebben.
Ale voor iedereen die gelukkig is met zijn ventjen nog veel geluk en voor de anderen waaronder ikzelf veel sterkte in je relatie en blijf afgaan op je gevoel en waar je jezelf goed bij voelt. Ik vind het allezins leuk om hier te komen lezen, je leert er veel uit en je hebt er ook steun aan om te weten verdorie ik ben niet alleen.
grtjs

Het is inderdaad goed dat we elkaar van alles een beetje op de hoogte houden en elkaar kunnen steunen. Want we hebben alleen ons gevoel he en dat is het lastigste wat er is!

Camilla, ben ook heel blij voor je! Hoop dat hij nu snel bij je kan zijn en blijven. Die positieve berichten daar houd ik van :slight_smile: Als ik nu zo naar buiten kijk met die grijze wolken en plensbuien ertussendoor dan zal de shock voor je vriend wel groot zijn als hij schiphol uitkoopt!

Hmm Suusje, kan ik toch niet mee in je koffer…tja dan krijg je in eerste instantie wel een brokje in je keel als je vriend zo reageert. Maar aan de andere kant is dat de jongens daar keihard moeten werken voor die paar centen en ook niet altijd vrij kunnen nemen. Ik weet niet precies wat M. doet maar dat zal ook voor hem zo zijn toch?
Toch lijkt me jouw relatie wel lastig want je zegt zelf al dat er geen toekomst in zit. Hij had niet het idee naar NL te willen toch? En dan word je almaar meer verliefd…

ooohh super dat nieuws camilla ben echt heel blij voor jéééééé!!! :slight_smile:

Voor mij voelt het niet dat we echt een relatie hebben, voor mijn gevoel kan dat gewoon niet met iemand die zo ver weg woont…damm ik weet niet eens wat ik zelf wil hahaha!!! nee hij ziet het niet zitten om naar Nederland te komen! Daarvoor heeft hij teveel verplichtingen daar. Hij werkt als gids bij een qaud safari en werkt daar elke middag van 14-22 uur en als het even kan ook 's ochtens nog! Hij heeft het zeker niet ruim dat weet ik, hij heeft ook geen vader meer waardoor hij veel geld elke maand voor zijn moeder, broertje en zusje kwijt is, dus ik begrijp hem ook wel!

Camilla, hoelang komt hij eigenlijk?

Vandaag de ambassade gebeld en ze hebben de papieren binnen dat mijn ventje 90 dagen naar hier kan komen :smiley: Nu begint het bij hem ook door te dringen geloof ik hahaha, hij wordt nu pas echt blij :wink: Ohhhh kan niet wachten tot hij hier is, nog even 23 dagen geduld hebben…

nog meer posief nieuws dus, hoera. t wordt nog druk hier in NL met al die egyptische mooie knullen

Misschien moeten we een forum voor onze mannen opzetten zodat ze met elkaar kunnen babbelen over de shocking experience van het in Nederland zijn :stuck_out_tongue: hahaha

dat is misschien wel een goed idee zeg :-)) kunnen ze ook nog eens over ons ‘roddelen’, grapje…
maar ikzelf ben ook echt benieuwd hoe ze het hier vinden. Die van mij heeft er in ieder geval geen idee van hoe het er hier uitziet en de manier van leven hier.

hey suusje 84 me man komt voorgoed hierheen. Na inschrijving van de gemeente en positieve woonstcontrole dan krijg hij zijn 5-jarenkaart.
Haha ja zal wel leuk zijn dan kunnen ze over ons roddelen en het hier in nederland/belgie zijn.

wiens partner is hier van augustus tot oktober? dan kunnen we ze gewoon op dit forum zetten samen :wink:

Hoi Hoi, dat verhaal van yasmine21 is wel heel erg. Zo is mijn vriend helemaal niet als hij zo was had hij het allang laten afweten. Jullie kennen hem niet, dus oordelen kan nooit. Ik ga het niet uitmaken als er weinig tekenen zijn van onbetrouwbaarheid. Ik heb eerlijk gezegt geen slecht gevoel meer bij hem. Ik neem aan dat jullie wel weten dat Egyptenaren over het algemeen weinig geld hebben, en als hun luxe dingen willen doen zoals naar nederland komen dan moeten ze er veel voor doen om het geld bijelkaar te krijgen.

Weetje wat pas echt erg is, percies wat Yasmine vertelde, je belazeren en liegen zoals allang getrouwd zijn.

En mijn vriend kijkt niet eens naar andere vrouwen, ook als ik er niet bij ben want ik heb hem stiekem bespioneerd in Egypte om het zeker te weten en hem beter te leren kennen. Zolang het verder goed gaat en er is niets verdacht laat ik het zo.

Geld is een ander verhaal, en ik snap dat ze weinig hebben. Mijn vriend moet zn ouders onderhouden want die moeten van zijn inkomen leven. Ik heb het nagechecked en het klopt.

Op zulke manieren belazeren zoals al getrouwd zijn, of continue andere vrouwen versieren dat is pas echt erg. Daar zijn bij mijn vriend helemaal geen verdachte tekenen van geweest.
Ik blijf het altijd aanzien natuurlijk. Maar verder voelt het goed nu.

Mijn vriend is al bezig met uitzoeken wat hij moet doen om naar NL te komen. In ieder geval meot hij binnenkort naar de ambasade en een gesprek hebben in Cairo. best spannend. Als het goed wordt gekeurd krijgt hij zn visum. Hoop echt dat het gaat lukken.

Weetje wat het is met mn vriend. Als ik iets zeg doet hij het ook gelijk, valt me op dat hij altijd naar me luistert we zijn het altijd met elkaar eens. Ik ben nogal de baas, ik ben namelijk behoorlijk opstandig, als ik het ergens niet mee eens ben is het oke, en als ik iets wil vind hij het altijd goed.

Lijkt mij een goed teken. Maarja…

Ank je vriend moet naar de ambassade en heeft een gesprek maar heb je dan papieren al afgegeven omdat je laatst vroeg welke stappen je daarvoor moet ondernemen.
Als je vriend daar zit met een aanvraagformulier alleen dan zal hij hem echt niet krijgen hoor of hij moet heel veel geld verdienen maar zoals je aangeeft is dat niet zo.
Eerst alle papieren verzamelen en dan kan hij pas de aanvraag doen.

ankhe hoe kan jij nu in godsnaam weten wat hij ginder uitspookt, dat hij het niet doet als je er bent ok, maar als je er niet bent kan hij vanalles uitspoken!!en dat geklaag over geen geld hebben,normaal praten ze niet over hun financiele toestand,alleen met bijbedoelingen om geld van jouw kant binnen te halen,je doet maar hoor ankhe maar naar nederland komen zal je een dure vakantie worden ,geloof me dat voel ik aan!