'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Ja, hij moet gewoon niet zeggen dat hij optenduur ook voorgoed naar nederland wil als hij een visum aan gaat vragen. En eigenlijk ook niet dat hij bij zijn nederlandse vriendin verblijft. Mijn vader gaat garant staan omdat ik een te laag inkomen heb. Voor vakantie moet iemand dus ook garant voor hem staan. Hij moet gewoon zeggen dat hij voor toerisme bij vrienden blijft en nederland toeristisch wil verkennen. Dan denken ze minder gauw dat hij illegaal wil blijven in NL. Hij heeft het helemaal niet over de ramadam gehad toen ik zei dat hij wel in september kan komen. Hij zei: Jij mag kiezen wanneer want ik kan altijd voor je komen. Het is me wel opgevallen dat mijn vriend erg zijn best en moeite voor me doet, daar twijfel ik iet aan :wink:

Nee, ik verontschuldig me niet hoor :slight_smile: ik zeg gewoon hoe hij doet en reageerd en wat jullie daaruit kunnen ophalen, want het is moeilijk om een mens (lees: ieder mens) 100% te vertrouwen zeker als je elkaar net kent. En klopt, mijn vriend telt beter in getallen dan maandwoorden.

zelfs dan is de kans heel groot dat het wordt afgewezen maar laat je daar dan niet door op je kop zitten en gelijk in hoger beroep gaan, met behulp van professioneel iemand gaat beter en sneller :wink: Maar zelfs de ambassade geeft toe dat ze 95% afwijzen…ze kijken zelfs niet echt naar de verhalen…

Nou ja, het lijkt me duidelijk wat iedereen hier zo’n beetje denkt…En we proberen alleen je te waarschuwen…maar uiteindelijk moet je het zelf beslissen want jij kent hem en de situatie van jullie het beste…
En iemand op dit forum zei ooit: normaal gesproken is iemand onschuldig tot tegendeel is bewezen maar bij de egyptenaren werkt het andersom…
Dat vond ik toen een hele goeie en ik hou hem nog steeds aan…Ik test mijn mannetje nog steeds af en toe en heb tot nog toe het tegendeel bewezen dat hij schuldig is :stuck_out_tongue:
Het is nix dat je je hart op het spel zet, maar je zit ook nog eens met een langeafstandsrelatie die heel veel van je vergt en een hoop geld kost, als je dan ook nog gebruikt wordt om geld en / of visum kan ik me voorstellen dat mensen daar niet meer heel uit komen…

Ik heb net een smsje van hem gehad. Hij vertelde me: ik ga morgen een paspoort aanvragen en ik vraag naar de echte prijs. Want hij had nooit eerder een paspoort aangevraagd. Natuurlijk kunnen de prijzen tussen de 100 en 400 pond schommelen wat jullie vertelden, omdat hij mischien een opleiding heeft gedaan.

Mij is tot nu toe opgevallen dat mijn vriend helemaal niet dominant en bazig is. Hij is juist heel teruggetrokken en verlegen. Mij zegt eerder dat de hele dominante egyptenaren onbetrouwbaar zijn die optenduur alles over hun vrouw te zeggen hebben.

Ik heb altijd mijn vrije keuze gehad, hij is juist heel relax. Hij heeft nooit doorgedramt over geld en hij heeft me vaak genoeg gezegt jij hoort het niet te hoeven betalen het is veel te duur voor je als ik hem aanbied iets te betalen. In het algemeen.

Dominante egyptenaren die doordrammen en de baas zijn over hun vrouw zijn voor mijn gevoel juist de slechte. Maar ik heb gezien dat mijn vriend totaal niet zo is. Ik kijk het natuurlijk altijd en blijf opletten of hij niet verandert. Mannen zijn net wilde dieren ze lijken soms tam, maar het blijven wilde dieren. :wink: haha Maar dat wil niet zeggen dat ze ook echt wild worden snap je?

Hij zegt ook dat niks verplicht is, hij zegt altijd wat jij wilt tegen mij. niet alle moslims zijn zo dat de man heel bazig over de vrouw wordt. terwijl mensen maar blijven waarschuwen, om te oordelen moet je zo een jongen echt persoonlijk kennen. Veel Egyptenaren hebben helaas een slechte naam. maar er zitten altijd goede tussen.
Ik zeg niet dat waarschuwingen niet goed zijn, het is juist goed. Maar wantrouwen moet niet zo erg worden dat het de relatie verpest.

Je hebt egyptenaren die gelijk hun vrouw terroriseren meestal voel je gelijk of het wel of niet goed zit.

Ik heb mijn vriend geen één keer dominant zien doen.

mijn vriend is helemaal niet bazig en helemaal niet overheersend. Het is me opgevallen dat het een rustige serieuze jongen is. Terwijl ik heel veel verhalen van andere meiden heb gehoord die ook iets met een egyptenaar hadden die heel jaloers, uitertst dominant, duidelijk gericht op geld en zeiden wat hun vriendin wel en niet mocht doen. dat waren juist de egyptenaren die de trucs van bezness toepasten. Ze vielen op dat hun vriendjes na 4 weken al heel bazig werden. Dus echt van dat ‘‘loverboy’’ gedrag.

Dit is bij mijn vriend nog nooit opgevallen tot nu toe.

Maar ik hou mn ogen open en mocht ik toch tekenen zien van onbetrouwbaarheid dan neem ik afstand.

Kan het niet nalaten: toch nog even een tip voor een mogelijke volgende keer:
Laat je vriend eerst zelf bij de instantie/ambassade of iets dergelijks vragen wat iets kost (even bellen is toch vrij eenvoudig lijkt me, want ze bellen er wat vanaf die egyptenaren :slight_smile: ), als jij dan ook hebt geinformeerd zoals je nu hebt gedaan door de ambassade te bellen dan heb je een beter beeld of hij nu wel of niet de waarheid spreekt.
Nu blijft het nog in het midden hangen, zal hij wel of zal hij niet de waarheid spreken. Als je hem zoals op deze manier met iets confronteert kan hij zich er altijd uitpraten van ‘ja dat wist ik niet of dat hebben ze mij voorgelogen’.
Dit bedoel ik ook in het algemeen he, geldt voor iedereen dus :slight_smile:

Het blijft een lastig iets hoor, wij zijn toch gewend dat je iemand gewoon vertrouwt, vooral als je zo close bent zoals in een liefdesrelatie.

Een beznesser dramt ook niet om geld en zal niet dominant overkomen maar gaan puur op je gevoel werken. Als ze weten dat je dolverliefd bent kennen ze hun trucjes. Zo, nu genoeg erover gezegd!

Dus Ankh, goed dat je nu je ogen open houdt zoals je zelf zegt. Ik hoop dat alles goed komt, echt.

He Suusje, ben jaloers hoor als je zo snel weer gaat, haha! Mag ik mee in je koffer?
Ik zou mn vriend ook wel op zo’n manier willen verrassen, hij zou helemaal uit zn dak gaan dat weet ik zeker.

Zag toevallig kort geleden een ticket voorbijkomen voor maar 99 euro! Wel via Duitsland dan he maar dat is prima vliegen.

Het punt van bezzness is dat de mannen die dat doen precies weten hoe ze een vrouw zo gek krijgen door ze helemaal verliefd te laten worden en dan om geld te vragen. Aangezien zij ook weten dat europese vrouwen niet gek zijn doen ze dit natuurlijk niet door zich bazig, jaloers en drammig voor te doen, maar door de vrouw in kwestie in de watten te leggen en te laten geloven dat zij de enige is die belangrijk is in hun leven, ze te behandelen als porselein.
Logisch toch ook. Als ik vent heb die dramerig doet, jaloers is en me minderwaardig behandelt, denk je toch niet dat ik geld en / of cadeautjes ga geven aan zo iemand…
Daarom is het ook zo enorm moeilijk om de echte liefde van de bezzness liefde te scheiden want je wordt een soort van hetzelfde behandelt ( tot ze hebben wat ze willen )…het enige is dat je op je gevoel moet vertrouwen, een goed geheugen moet hebben over wat ze vertellen zodat je ze bij enige afwijking later ermee om de oren kan slaan en waar mogelijk is te checken of bepaalde dingen die ze vertelt hebben waar zijn…

Voor iedereen hier, check ook eens de blacklist van dezy…google blacklist egypt en dan kun je het wel vinden…staan foute mannen op met foto en beschrijving :wink:

is die site nog wel recent?

dat weet ik eerlijk gezegd niet :frowning: niet op gelet ook…

Hoi Hoi, mijn vriend heeft zijn paspoort aangevraagd. De papieren kostte inderdaad maar 92 LE (egyptische pond) en het paspoort zelf 500 pond. Klopt want de ambasade mailde dat de papieren nooit meer dan 100 pond zijn, en het paspoort kan verschillen tussen de 400 en 510 pond. Dus hij heeft alles zelf betaald en niet meer om geld gevraagd.

Hij heeft ook een opleiding. De hoge hotelschool heeft hij gedaan, ik weet niet of dat zo hoog is als HBO in NL voor egyptische begrippen.

Weetje wat er gebeurd is. Die man waaran hij het vroeg zei eigenlijk dat het 510 pond kost maar hij verstond 5100. Hij schreef aan mij, je had gelijk en ik had het verkeerd verstaan en ik heb nog nooit eerder een paspoort aangevraagd zei hij.

En datzelfde heeft hij met de maanden, hij kan beter in maand getallen noemen zoals september is maand 9, ik zei al dat hij ook met de dagen en maanden vaak verkeerd verstaat en gauw in de war is. Maar hij vroeg het aan iemand in het engels en in arabisch is dat dus heel anders, dus dit kan ik nog wel geloven. Zijn engels is erg goed maar sommige dingen verstaat hij inderdaad verkeerd.

Is hij alsnog opgelicht meis…want in totaal het paspoort én papieren hoort het maar 100 pond te kosten voor iemand met opleiding…enne ik vind het nog steeds een vaag verhaal dat hij het aan iemand vraagt in het engels, terwijl hij het natuurlijk gewoon aan een arabier heeft gevraagd want buitenlanders weten al helemaal niet hoeveel zoiets kost :wink: maar ja…ik ben miss. ook wel té wantrouwig. In ieder geval heeft hij het nu en jij hebt niets hoeven te betalen ( ook niet alsnog doen als hij erop terugkomt omdat hij iets anders niet kan betalen omdat hij nu een maandloon aan een paspoort heeft uitgegeven he :wink: )
Anyway, nu dus dan alles in werking gaan zetten om een vakantie visum aan te vragen…ook nog een hoop gedoe :wink:

Nog iets, hij vroeg het door de telefoon aan iemand, en zijn telefoon stooort heel erg met ruis niet dat hij dat heeft gezecht, hij zei alleen dat hij erove heeft gebeld toen hij het verkeerd verstond. En ik weet hoe zijn telefoon stoort dus.

De ambasade zei wel dat een paspoort 510 pond kan kosten maar ook beslist niet meer dan dat. De rede is dat hij een opleiding heeft. Ik heb het nog even gevraagd, de papieren daar heb ik eerst een appart antwoord opgekregen van max. 100 pond omdat ik dacht dat die zo duur waren.

In ieder geval mijn vriend had geen smoesjes om zich eruit te lullen want dat doet hij nooit. Ik zag ook gewoon in Egypte aan zijn ogen dat hij de waarheid spreekt. Mensne die liegen dat merk je echt heel gauw op hoor…

Kan iemand voor mij de stappen van een visum op een rijtje zetten?
ik moet eerst de garantverklaring nog naar hem opsturen mn vader moet dat doen maar die is altijd vet traag met dingen, hij kan alleen garant staan voor hem in de vakantie.

visum is toch iets van 60 euro?

Volgens mij heeft iemand je op je prive-mail netjes de stappen gezegt voor de aanvraag van het visum en de benodigdheden en kijk ook eens op de ind.nl en nederlandse ambassade te Cairo.
Misschien beter om zelf een stappenplan te maken en dan eventueel kunnen wij aanvullen. Als je dat doet dan kom je er zelf achter hoe en wat omdat je er dan mee bezig bent. Google is ook erg goed.

mis men ventje :frowning:

Ja ik download de brochure van de IND even. en check mn prive bericht ff. Ik weet zoizo dat hij nog Een visum moet, hij moet een reis ziektekosten verzekering voor zijn vakantie en een vliegticket. Ook moet hij met de taxi of bus naar de nederlandse ambasade in cairo voor een gesprek. Hij woont in Hurghada en zn ouders wonen in het stadje Sohag aan de Nijl. Ligt tussen Armana en Luxor in.