Zo werd mij dat boek ‘Een goede man slaat soms zijn vrouw’ van Joris bladibla onder mn neus geschoven toen ik naar egypte vertrok. Dat boek is ook al tien jaar oud en het zijn de ervaringen van een jongen…
Ik vertrouw vooral op mijn eigen gevoel en probeer gewoon alert te blijven en mn oren en ogenop te houden.
Zeg Ankh, ik vind het echt rot voor je als je vriendje een ei blijkt te zijn hoor!! Dat gun ik je niet! En als dat zo is, dumpen en vooral verder leven!!
Je mist toch heel wat als je een paar dagen niet op de site bent.
Suusje, welkom terug! Super dat je een leuke tijd hebt gehad. Ik snap dat je snel weer terug wilt. De tijd daar gaat toch zo vreselijk snel in tegenstelling tot hoe langzaam de tijd gaat als je hier zit te wachten. Ik hoop dat je vriend snel z’n internet krijgt zodat je lekker veel kunt chatten want dat helpt wel hoor.
Ankh, oh dat klinkt zeker niet goed hoor wat je vriend nu vraagt. Ik was er al bang voor dat er zoiets zou komen. Voor mijn gevoel gaat het allemaal zo snel bij jullie, ook al ben je zo gek op elkaar, dan nog. Mijn tip is: zeg hem dat je dit niet kan betalen en wacht gewoon even af hoe hij reageert en laat het even zo (een paar weken ofzo) Neem een beetje gas terug en kijk dan hoe zijn reakties zijn. Ik weet het zal moeilijk zijn maar het is een goede test om te merken of zijn liefde echt is. Doe het gewoon eerst wat rustiger aan en wees echt voorzichtig want het kan je een hoop ellende besparen. Echt, ik heb zoveel narigheid gehoord
Laat aub weer van je horen want we zijn er voor elkaar!
verliefheid kan je blind maken, maar je moet toch altijd goed je ogen blijven openhouden, en je hart ook je hart laten spreken maar ook naar je verstand luisteren, xxx
Hoi allemaal, Wat een wel/niet spel de laatste tijd. Ik denk dat het iedereen nu wel duidelijk is dat er net als waar ter wereld goede en slechte mannen zijn. Dat de cultuur erg anders is als hier. Ik heb nu sinds acht maanden iedere dag contact met mijn vriend (en ja hij is een stuk jonger) ik ben sinds die acht maanden vier keer met hem geweest. Heb hem ontmoet in een vijfsterren resort en ben met hem in Sharm, Hughada, Luxor. Via de Nijl naar Cairo geweest, Alexandrie. Dus ook ik heb inmiddels vele indrukken van het land maar het belangrijkste van hem. En ja hoor hij is een normale man waarik best al flinke woordenwisselingen mee heb gehad en ook hij snapt mij soms in totaal niet. Maar…wat is dar anders aan dan als je een relatie met een NL man hebt. Niemand is gelijk en je kunt niet alles in een persoon vinden, daarom is het voor mij heel belangrijk dat ik mijn eigen dingen ook kan blijven doen en hij ook. Ik geniet op dit moment met volle teugen van onze relatie. Hij heeft via de bezwaarschrift procedure nu toch een toeristenvisum gekregen en als alles op het werk te regelen valt komt hij in augustus (voor ramadan natuurlijk) twee weken naar mij toe. Ik verheug me daar erg op maar ben er zeker van bewust dat er dan weer verschillen van inzicht zullen zijn. Een voorbeeld ik lust graag een wijntje. Zoals jullie weten is het buiten de toeristen gebieden een stuk moeilijker om in een coffeshop een wijntje te bemachtigen. Ik was afgelopen week op tennistoernooi waar we na de wedstrijden met zo’n allen heel wat alcohol hebben genuttige en ik weet zeker als hij dat ziet ook weer zijn bedenkingen zal uiten. En zo zijn er honderd van die dingen. Maar we respecteren elkaar en waar nodig een kleine aanpassing en verder niemand weet wat de toekomst brengt dus geniet ervan…
Geweldig dat hij nu het visum heeft gekregen Marmah. De aanhouder wint! Als het goed gaat komt hij dus binnenkort al, wat een heerlijk vooruitzicht. Heb je een idee waarom het nu wel goedgekeurd is, of wat dus de reden was dat het eerder werd afgewezen?
Ja, de ramadan moeten we even rekening mee houden. Ik ga ook ‘pas’ na de ramadan, haha.
we gaan dan naar Alexandrie, lijkt me heweldig mooi ook.
Mag ik je trouwens vragen hoeveel jullie schelen in leeftijd? of is dit te persoonlijk…
Ben het met je eens marmah! Ik en mijn man hebben ook onze verschillen, maar inmiddels ruziën we gewoon gezellig over wie de afwas doet. Als je eenmaal over de cultuurverschillen heen kunt stappen, is de relatie niks anders dan een ‘nederlandse’ relatie…
Tof dat hij een visum heeft nu. Wij zijn er nu mee bezig, ben benieuwd hoe dat gaat…
wat goed zeg, allemaal berichten dat er egyptenaren naar hier kunnen komen!!! TOP
Ik heb ook goed nieuws, blijk eind deze maand een week rooster vrij te hebben en ik denk er toch heel hard over die dagen te gebruiken om nog maar een weekje naar egypte te gaan hihi ben net 2 dagen terug maar ja je leeft maar 1 keer…
Nu twijfel ik nog wel of ik het hem zal vertellen of dat ik als een verassing voor hem er heen zou gaan en ineens voor zijn neus sta! Vrij nemen gaat hem toch niet lukken of ik het nou 3 maanden, 3 weken of 1 dag van te voren aangeef!! Dus wat zeggen jullie?
Maar met een beetje geluk en een goedkoop vliegticket zit ik dus weer daar over 3 weken!!!
Hey, ik heb de egyptische ambasade gemaild en het klopt inderdaad niet. Volgens hun kost een paspoort met aanvraag documenten totaal maar 100 egyptische pond! 15 euro. Mijn vriend is dus zwaar voorgelogen want hij zei tegen mij voordat hij het aan iemand vroeg dat een paspoort maar 100 pond kost waarschijnlijk en hij zou het daarna aan iemand vragen en die heeft hem wijs gemaakt gemaakt dat het 660 euro kost. Ik heb mn vriend gelijk gesmst en gezecht dat die persoon hem flink heeft voorgelogen en dat er niks van klopt dat het inderdaad maar 100 pond is. Ik heb het smsje net verstuurd en wacht op een antwoord, hij zou bijna al zn eigen inkomen ophoesten voor een (goedkoop paspoort) want hij wou het zelf betalen. Hij is flink genaait, mag ie wel aangifte van doen. Maarja eerst maar even op een antwoord van hem wachten. Want ik zei tegen hem dat het niet klopt. En daar ben ik nu natuurlijk 1000% zeker van!
ankhe toch doe je ogen open,natuurlijk zal hij je zeggen dat het aan zijn vrienden ligt, maar is hij dan zo dom dat hij zulke dingen gelooft?nee an khe het ligt aan hem!! hij probeert je te naaien en je loopt er met open ogen in.ik kan het echt niet meer aan dat er telkens weer vrouwen erin tuimelen, hoe is dat mogelijk met al die verwittigingen overal:angry:
idd hier nog 1, zoals ik al eerder zei, geen egyptenaar is zo dom dat ze geloven dat een paspoort ( 1 van hun eigen documenten ) zóooo duur is, dat ze het evt geloven voor een visum naar hier,z dat zou nog evt. kunnen maar niet voor een paspoort. Ik ruik een dikke vette adder… Sorry meis:(
Ja hij is inderdaad flink dom omdat hij erin is getrapt en ik ga het ook even flink tegen hem zeggen als ik hem bel. En ik ga ook zeggen dat het lijkt ofals hij me genaait heeft. Kijken wat hij zegt. Maar hij wou het zelf betalen dus, hoe kan hij mij naaien. Dan zou hij mij toch wel om geld vragen. Maar hij is zoizo dom dat hij in zoiets trapt. Ik had in het begin ook geen verstand van de prijzen maar kon wel nagaan dat het niet klopt omdat ik het beslist niet vertrouwde heb ik contact opgenomen met de egyptische ambasade. En ik ga mn vriend even flink zeggen waar het op staat en dat ik flink boos ben. Ook als is ie genaait want dat geloof ik wel aangezien omstandigheden en hij heeft het niet eens aan een vriend van hem gevraagd maar een onbekende en ik weet hoe egyptenaren kunnen zijn. Ik hoor wel wat mijn vriend te zeggen heeft… dus wacht het eerst even af. Als hij doordramt dat het toch 660 euro is is het flink mis, en als hij zegt dat het klopt dat het maar 15 euro is dan vraag ik of hij me eerst voorgelogen heeft. Ik weet verder niet hoe ik erachter moet komen of hij genaait is of dat hij het verzint.
Nog iets: toen ik in Egypte was met mijn vriend, vroegen mijn vriend en ik aan een taxi chaufeur die ons naar ons appartement bracht hoe duur een paspoort in totaal is. Ik vroeg het of die chaufeur het mischien wist omdat mijn vriend het niet percies wist. Die man zei: een paspoort zelf is niet duur, maar de aanvraag documenten zijn wel erg duur. Mijn vriend keek zo verbaasd en zei nog, hoe kan dat dan zo duur zijn? Die man lulde door met zijn praatjes en zat sterke verhalen op te hangen dat hij zelf bij de ambasade in amerika heeft gewerk dus hij wist er zogenaamd alles van. Hij zei: ik weet alles van paspoorten en visums. Daarom geloofde mijn vriend het daarna. Die taxi chaufeur heeft ons toen nog niet gezegt hoeveel het percies kost. Maar doen man loog want ik vertrouwde die vent niet.
Zou me niks verbazen als hij het weer aan diezelfde taxi chaufeur heeft gevraagd, die man hing allemaal verhalen op waar ik niks van geloofde. Die chaufeur vertrouwde ik zoizo niet. Mijn vriend wou de taxi betalen en kwam een pond tekort en toen schreeuwde die chaufeur tegen hem je hebt maar te betalen ik rij niet om geld tekort te komen. Mijn vriend begon te stotteren en hij trok helemaal wit weg en durfde niks meer te zeggen daarna omdat die chaufeur een grote bek tegen hem had.
Die chaufeur vertouw ik eerder niet, die vent is dik in de 40 en is alleen maar op geld uit. Zou me niks verbasen als hij mn vriend dat wijs heeft gemaakt maar dan nog is hij zooo dom om het te gelofen. Erg naif.
lieve meid, dat zijn de trucjes van bezzness, ze weten heus wel dat ze het niet hoeven te vragen omdat we zelf wel aanbieden in ieder geval een gedeelte te betalen ( en een gedeelte van 660 euro is nog steeds een heeeele hoop geld voor hun ). Ze zijn ontzettend goed in karakters inschatten…Hij zal nu ook echt niet verder doordrammen hoor, zo slim is tie wel…en echt erachter komen zal je niet lukken want hij gaat het zeker niet toegeven…Als je er nog mee wilt doorgaan hou het dan allemaal goed in de gaten en ga evt. een keer langs als hij het niet weet, ga hem maar bespioneren of laat iemand anders het doen, dan pas zie je wat hij doet als je er niet bent…Maar vertrouwen zou ik persoonlijk hem zeker niet meer…
En als je nagaat dat er 2 meiden hier het bij hun partners hebben nagevraagd en die keihard in de lach schieten en dan zeggen dat dat goeie business is, lijkt het mij wel redelijk duidelijk…
Maar ik raad je aan om hem te testen als je ermee doorgaat, voordat je helemaal tot over je oren bent en getrouwd…
ankhe, denk maar niet dat het daar bij stopt, hij zal je nog veel geld afhandig proberen te maken.maar ik voel dat de tijd nog niet rijp is voor je om ons te geloven, jammer hoor!ik leefde een hele tijd tussen die beznessers en je mag me geloven ik ken al hun trukjes!