Ja ik denk hetzelfde als jou over dat boek ik ken het wel en veel van gehoord maar ga hem idd niet lezen.
ik heb er nog niets over gehoord, waar gaat het over dan?
Dit staat er over bol.com over:
Jacky was 23 toen ze in Egypte aankwam voor een vakantie met haar vriend Dave. Ze kon onmogelijk vermoeden dat een onschuldige vakantie zou veranderen in een nachtmerrie. Terwijl ze Dave kwijtraakt in het gewoel van een drukke straat, valt Jacky en verzwikt ze haar enkel. Ze wordt geholpen door Omar, een galante, knappe Egyptenaar. Het is liefde op het eerste gezicht.
Hij neemt haar mee naar huis, waar Jacky gastvrij door de familie wordt ontvangen. Binnen tien dagen trouwt ze met Omar. Daarna keert ze terug naar haar ouders in Engeland. Tegen het advies van haar ouders in reist ze terug naar Cairo en bekeert zich tot de islam. Hoewel ze hoopvol is en vol plannen zit, verandert Jacky’s droom in een verstikking. Zes jaar lang mishandelt Omar haar en pleegt hij emotionele chantage. Dan beslist Jacky met haar twee kleine dochters te ontsnappen. Maar hoe?
Jacky Trevane leeft nu in Engeland onder de schaduw van een doodsbedreiging. Ze moet zichzelf en haar dochters elke minuut van de dag beschermen, want de Fatwa houdt nog steeds stand. Vandaar dat ze haar waargeuerde, traumatische verhaal onder pseudoniem schreef. Fatwa is een huiveringwekkende leeservaring in de traditie van Not Without My Daughter.
Lijkt me best een goed/heftig boek, maar ben veel te bang mezelf gek te maken als ik het heb gelezen, daarna zie je denk ik in elk lief woord een slechte bedoeling…
ow ja nog een vraagje, weet iemand hoeveel het kost om internet te krijgen in egypte. Dus zo’n draadloos ding, wat je in je laptop doet???
sorry geen idee, ik weet wel wat een normaal abonnement kost, dat is rond de 30 pond per maand
Mijn mannetje had het vorige keer ook over het draadloos internet via een usb stick
Maar het kan nooit heeeel veel geld zijn
neej verwacht ook niet dat het heel veel is, maar ben gewoon benieuwd hoeveel het ongeveer is. Gewoon internet is bij hem niet mogelijk omdat de kabels nog niet liggen in de grond ofso! Dus moet via zo’n stick…dus als iemand een idee heeft naar de aanschafkosten en maandelijkse kosten hoor ik het graag!
Ja, dat is er 1 die ik dus ook niet ga lezen ahahaha maar ook daarvoor hoef je niet perse een egyptenaar te hebben…
Enig idee wanneer dit plaats heeft gevonden?
het boek is in 2004 uitgekomen maar wanneer het gebeurt is weet ik niet…
ik google net dat boek, kom ik op ee bericht van die omar waar het om gaat…
en het is meer dan 16 jaar geleden gebeurd…
waar dan?? probeer het ook te vinden.
Skyebleu zou je anders eens aan je vriend kunnen vragen wat de kosten zouden zijn? ik neem graag het zekere voor het onzekere
mijn mannetje wist nog niet hoe duur het was, maar zal vragen of hij het ondertussen weet
gevonden thnx…hmmm wat zou waar zijn
de gulle middenweg
maar het is dus ook al meer dan 16 jaar geleden, is een hoop verandert ondertussen hoor
Oke heb het ook gelezen dat van Omar je weet nooit wat er is gebeurd is. Zo is dat er is in die 16 jaar zoveel verandert.
Ja Ankh, niemand lacht je uit, het is juist hartstikke goed dat je meteen schreef dat hij 700 eu voor een paspoort vroeg. Zoals je ziet : Ik heb ook geen flauw idee wat dat kost en belde mijn vriend even. Maar 700 eu was wel errug over de top, dat gelooft niemand! Kijk, dat hij zegt dat hij het wel gaat lenen hoort bij het “spelletje”. Symphatie opwekken. Weetje wanneer bij mij de alarmbel ging rinkelen wb jouw vriendje?? Toen je begon over een bruiloft in farao stijl!! Dat doet geen enkele egyptenaar wijffie. Je hebt er werkelijk geen notie van hoe traditioneel een egyptenaar is! NOU, GEEF HEM OP ZIJN LAZER!! Met zijn bullshit! bah! Ben benieuwd hoe hij zich hier uit lult! sterkte!
en hoeveel kinderen komen er jaarlijks niet meer terug van hun vakantie naar egypte, marocco, turkije???
volgens mij moet je het boek ook met een korreltje zout nemen hoor laat je niet bang maken door een boek van 16jaar oud en een verhaal nog ouder! niemand zen vriendje “man” heet toch omar anders zou ik maar even nadenken ze hihi ![]()
hiii