'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Lieve Ankh,

Weer terug! Wat gaat die tijd snel om he als je daar bent en het leuk hebt.
Ik heb af en toe wel aan je gedacht hoor.
Maar toch wil ik je nog even zeggen wees allereerst voorzichtig met het sturen van geld. Ik weet dat je helemaal verliefd bent en het gevoel hebt dat jeje vriend kan vertrouwen maar toch. Heb je wel al gelezen over bezzness? Is veel over te vinden op internet. Er zijn er veel die gaan voor het geld en een visum voor Europa. In het begin van mijn relatie heb ik hier veel over gelezen en heeft me wel even aan het denken gezet en ben ook op alles gaan letten. Echt, ik meen het, ik zeg niet dat je vriend zo is maar wees desondanks toch voorzichtig, ga gewoon niet te snel. Je hebt hem inderdaad alleen nog maar gezien op je vakantie en het is echt heel anders als je ‘gewoon’ samen bent en zijn familie en leefomgeving leert kennen. En dat hij al snel aangeeft dat hij wel voorgoed naar NL wil komen. Wij hebben het daar in het begin nooit over gehad. In een goede relatie bouw je eerst aan je relatie en daarna kijk je pas hoe gaan we het nu verder doen? Ik klink wel echt belerend, ik weet het, maar ik ben al iets ouder dan begin 20 en heb denk ik wat meer ‘ervaring’. Ook ik ben erg verliefd hoor vanaf het begin en wil het liefst elke dag bij hem zijn maar ik ga nu voor de 6e x naar hem toe en zn familie ontmoeten, daarna beginnen met de procedure om hem hier te laten komen, eerst het toeristenvisum maar eens. Mijn vriend heeft ook weinig geld maar hij heeft me nog nooit om geld gevraagd. Liever leent hij dan bij zn vrienden, dat is daar heel normaal schijnbaar. Nu is hij al braaf aan t sparen voor een ticket want hij weet ook dat ik dat niet voor hem ga betalen en dat wil hij ook niet. Als je weet dat hij wil sparen dan geeft dat toch een beter gevoel want dan laat hij zien dat hij echt veel voor je over heeft.
Dus mijn tip is ga zelf eerst nog een keer, laat hem maar even wachten als hij dat ook voor je over heeft en weet dat hij niet 1,2,3, naar NL kan komen dan voelt het toch al wat beter misschien?

Wat de IND betreft, verwacht daar niet te veel van. Het is een instantie en ze hebben weinig oog voor persoonlijke verhalen. Wat je allemaal nodig hebt voor het toeristenvisum of het MVV staat allemaal op de site.

Ik weet ook uit mijn eigen ervaring het is moeilijk om zo’n tijd van elkaar gescheiden te zijn maar geef de liefde een eerlijke kans, dat is echt beter. Ook ik zit hier met een vreselijk rotgevoel omdat ik mn vriend zo mis, sniksnik.
Pff ik klink misschien nog wel erger dan m’n moeder.

liefs, Clejo

Hoi Ankh,

Mocht het nodig zijn dan kun je mijn juridisch adviseur evt gebruiken, hij heeft het voor mij voor 75 euro gefixt ( nu is het wel een vriend van de familie ), en dat was een bedrag wat ik graag betaald heb nu ik dan toch de goedkeuring heb

Hallo allemaal,

Ik ben weer net terug uit Alexandrie en was weer super leuk en veel meegemaakt en gezien. Ik ben wel blij dat ik met hem nu op heel veel verschillende plaatsen ben geweest. Het wordt voor mij steeds onbegrijpelijker. Zo loop je over een vuilnisbelt waar mensen van de oude rommel een huisje hebben en leven. Zo loop ik door een PC Hooftstraat waar ik zelfs de kleding niet kan betalen. Het verschil is zo groot. Maar ook weer veel cultuur gesnoven. Strand was wat minder omdat ik de enige westerse was en een bezienswaardigheid op zich. Ook een huwelijksfeest bijgewoond, wat ook weer super was. Maar het cultuurverschil is en blijft er en tot op heden zijn we nog alleen maar in vakantiestemming geweest dus willen zeker dit jaar nog aanzien wat het allemaal gaat worden als we allebei moeten werken maar kortom HET WAS WEER GENIETEN.

Omdat het visum tot twee keer toe was afgewezen ivm vestigingsgevaar ben ik zelf gegaan. Maar
toen ik maandagavond terug thuis kwam lag er een brief van de Visadienst die alsnog het visum heeft toegekend voor 30 dagen. Is meer als genoeg omdat we twee weken aangevraagd hadden.

We hadden al afgesproken dat ik in augustus weer tot het begin van de ramadan zou komen maar nu misschien maar andersom of hij komt na de ramadan. Zien we elkaar lekker vaak.
Marmah

Clejo,

Ik ben het helemaal met je eens hoor. Ik heb ook erg goed mijn best gedaan om te kijken of hij wel eerlijk was zeker na alles over bezness gelezen te hebben. En toen hij in februari naar zijn moeder moest omdat deze ziek was dacht ik oohhh hier gaan we
 maar nee hoor was gewoon echt ziek. en als hij bijvoorbeeld wat over zijn tel zei dacht ik hetzelfde maar nog nooit heeft hij om geld gevraagd en zijn vader heeft hem geholpen aan het geld voor het aanvraag visum 2x kostte bijna 5000 EGP en nog niks. Maar nu is het het allemaal waard en kan hij om ticket en visum. Hopelijk gaat het volgende keer wat gemakkelijker.
Marmha

ben zo blij voor je dat het toch is gelukt kom he je had alle papieren
feestje

Hoi mijn vriend vraagt mij nooit uitzichzelf om geld. Als hij bij mij wil komen is dat omdat ik het hem heb gevraagd, en het klopt inderdaad dat hij zelf weinig inkomen heeft, hij moet de helft aan zijn ouders geven. Ik heb zelf voorgesteld om voor hem te betalen omdat ik weet dat hij het niet zelf kan betalen. Hij zegt steeds als ik iets voor hem wil betalen: is dat niet te duur voor je?, en hij probeert zelf ook vaak geld te lenen. Naar mijn gevoel is er geen rede om bang te zijn voor bezness tot nu toe. Want hij wil wel naar nederland voorgoed komen, maar hij zegt dat hij het best eng vind die nieuwe cultuur en doet het alleen voor mij. Zijn ouders hebben er nu nog moeite mee dat hij voorgoed naar NL wil. Vakantie kan eerst wel. Zijn ouders accepteren mij, ze accepteren dat ik met hem trouw. Ik kijk altijd uit, maar voor mij is tot op heden geen reden om wantrouwend te worden.

Hallo Ankh, Waar heb jij je vriend leren kennen en waar komt hij vandaan?

Ik heb je nog per privemail informatie gezonden.

Marmah

Hoi ik heb hem leren kennen in het hotel waar hij werkt in hurghada, en hij komt uit het dorpje sohag. een klein dorpje 3 uren vanaf luxor vlakbij de Nijl. Daar wonen zijn ouders broertje en zusje. Hij woont in een ‘‘stafhouse’’ tegenover het hotel en slaapt met 3 van zn collega’s op een kamer.

Ja de ind zal niet naar je verhaal luisteren beter om zelf op de site informatie in te winnen en als je concrete vragen heb de IND bellen.
Ga idd een aantal keren naar zijn familie toe kijken hoe dat leven is en hoe hij dan is en met jou omgaat.
Me man spaart ook geld en niet zoveel maar ja dat heb je met hun inkomen het geld wat hij heeft gespaard is voor ons als ik daar ben en we samen wegzijn en voor zijn ticket en papieren dat hij moet vertalen en legaliseren. Ik betaal daar ook nooit ik koop me ticket en thats it.
Ik ben ook in bezwaar gegaan heb een advocaat erbij gehaald omdat het nogal een lastige kwestie is. Maar inprincipe moet je man in bezwaar gaan hij vult dan een papier in (heb deze van me advocaat gehad) en krijgt dan rechtbijstand wel een eigen bijdrage van 94 euro (heb ik betaald) en eventuele administratiekosten.
Maar goed als je iemand kent dan is dat natuurlijk veel makkelijker.

Heb eventueel een nummer dan kan je bellen en advies vragen kost niets als je wilt stuur me dan een PB.
Zijn er ook mensen hier die een relatie hebben met iemand uit Taba of iig die daar werkt.

ik denk het niet een vriendin had 25 jaar eigen zaak en kon hem niet in belgie krijgen hij kreeg geen toeristen visum.

ZIE niet alles als rozegeur en maneschijn het is naar egyptishe normen zei moeten huwen met een egyptische vrouw en mogen nog een europese vrouw huwen .

Ben net terug van egypte heb vele verhalen gehoord .Eens getrouwd veranderd er veel.En zijn de centjes op kan je terug vertrekken.Ze denken dat europese vrouwen geld hebben .SOMS ZIE JE JONGENS van in de 20 met een dame van 40 of 60 zeg mij niet dat dat liefde is.Ze zijn lief tot ze getrouwd zijn en bij de familie mag je dan een sluier en lang kleed dragen.
hurgada en toeristische steden is niet het zelfde of het binnenland.Waar ze vandaan komen.daar in die kleine dorpjes gaan ze naar de winkel met een ezel straten zijn van zand.
luxe is er niet .

Nickylr,
Hoezo geen luxe??? Ik ben nu voor de derde keer dit jaar naar mijn vriend geweest en samen met hem ben ik nu in heel veel plaatsen geweest en het wordt me steeds onduidelijker hoe egypte inelkaar steekt. Ik heb mensen op vulnisbelten zien wonen maar ook een winkelcentra geweest waar Dior gevestigd was en heel veel luxe gezien. Het verschil tussen arm en rijk is te groot maar luxe is er wel degelijk. Alleen het is zo fijn dat er zo weinig mensen ontevreden zijn en eigenlijk een heel gelukkig bestaan hebben.

Marmah

Nicky ik ben nu al zo vaak in Egypte geweest bij zijn familie en dorpen waar het er heel anders aan toe gaat.
Zijn familie zijn vrij rijk en hebben het zeker goed daar tegenover wonen mensen die het heel arm hebben het is arm/rijk door elkaar. Ik heb heel wat gezien ik heb gelopen door de armste straten, gezetten in de armoedigste treinen en noem nog maar op.
Ik ga altijd naar zijn familie toe als ik naar Egypte ga en dan gaan we weleens daagjes uit maar toeriste gedeelte is ook zeker anders.
En ja luxe is er ook zeker hoor als je naar zo grote shoppingmall gaat nou dan zie je ook echt het verschil tussen arm en rijk.
Is je vriendin niet in bezwaar gegaan toen het toeristenvisum is afgewezen.
En oohh ja ben nu 2 jaar getrouwd maar hoef echt geen sluier om hoor waar ik ook ben dit hoeft niet. Ik mag me kleden hoe ik wil en zijn hoe ik wil zijn familie accpeteren mij zoals ik ben en we hebben een hele goede band en nee me man is niet anders bij zijn familie hoor.

Laten we elkaar niet gek laten maken. Mijn idee is dat je in het begin van je relatie goed moet letten op hoe je met elkaar om gaat, let op allerlei signalen en vraag vooral aan je vriend waarom hij iets doet, denkt etc. Praat over van alles en nog wat. Mijn vriend weet dat ik ook gewoon moet werken voor mijn geld en dat hier in NL het geld niet aan de bomen groeit. Geluk zit in je hart en dat is gelukkig bij veel egyptenaren ook zo. Wat ik zie dat ze in ieder geval veel voor elkaar over hebben. En ik weet heus dat er jongens in de toeristensteden rondlopen met verkeerde bedoelingen en meisjes echt het hoofd op hol kunnen jagen. Dus je moet zelf niet te naief zijn.
En of iemand betrouwbaar is? Tja, ook in onze cultuur kun je door mannen bedonderd worden, zelfs na jaren getrouwd te zijn! (spreek niet uit eigen ervaring hoor)

Mijn vriend zei ook tegen me, ik hoef niet persee moslim te worden. Dat mag maar hoeft niet.
En hij wil nooit meerdere vrouwen zei hij, hij valt zozio niet op egyptische vrouwen. En hij wil alleen mij, dat heeft hij heel vaak aan mij duidelijk gemaakt.

Das mooi en je hoeft ook geen moslima te worden een moslim man mag ook met een joodse en christen trouwen.
En meerdere vrouwen haha ja dat doen de rijke maar verder niet of iemand die een egyptische vrouwtje hebben en dan een relatie met iemand uit de Eu beginnen maar dat is allemaal voor het geld smeerlappen die hebben we er helaas ook bij.
Er zijn ook regels om met meerdere vrouwen te trouwen; als je meerder vrouwen kan onderhouden, als je huidige vrouw geen kinderen kan krijgen en zo zijn er nog een paar weet even niet meer welke nog meer.
Me man wilt maar 1 vrouw en dat ben ik.
Ik wil zeker niet iedereen gek maken, maar wil duidelijk maken dat niet iedereen hetzelfde is. Tuurlijk zullen er mannen zijn die anders tegen je doen als je gaat trouwen maar er zijn ook zat goede mannen.
Wil mijn ervaringen delen met jullie zeker omdat ik nu 2 jaar getrouwd ben zie ik hoe het is en het is super kan ik je zeggen.
Ach overal zijn er onbetrouwbare mannen en vrouwen.

Het is not done om in egypte als man meerdere vrouwen te hebben. Het mag dan wel volgens de koran, maar er wordt toch wel lacherig over gedaan als een man meerdere vrouwen heeft. ( zelf meegemaakt, op feestje zei mijn schoonzusje over een man die daar was: hij heeft 2 vrouwen, we keken mekaar aan en brulden van het lachen toen
 hij was nog lelijk ook hihaha).Maar zonder gekheid, de man moet rijk zijn om 2 vrouwen te kunnen hebben, dus twee huizen plus dat hij zijn aandacht eerlijk verdelen moet. Hij zal eerder scheiden dan met twee vrouwen huwen!!! Besef ook dat het gezinsleven heilig is voor een egyptenaar, zodra er kinderen in het spel zijn zal scheiden pas als laatste gedaan worden, de hele familie zal bemiddelen dat het huwelijk gered wordt!

Oja en golddiggers heb je overal! Ik heb vriendinnen die hun lief ook zorgvuldig uitzoeken hoor! Die worden echt niet verliefd op een stucadoor, buschauffeur ofzo! Laat staan een egyptenaar! Alhoewel ze behoorlijk gecharmeerd waren van mijn mannetje. Ik zag ze wel flirten hoor, de bitches hahahaha, maar mijn kanjer heeft alleen oog voor mij. Hamdulah. Ik ga nog maar een ijsje pakken, t zijn egyptische temperaturen vandaag
 pfffffff

Mijn vriend vind zijn gezin ook heel belangrijk maar ik sta voor hem op de eerste plaats. Het is wel grappig want hij is nogal een moeders kindje. Hij geeft veel om zijn moeder maar zij woont in sohag en hij in hurghada dus hij belt dagelijks met zn moeder, zijn moeder is vaak erg bezorgt om haar zoon. Echt schattig.