mis men vriendje ook super hard!!! en doet zo’n pijn dat ik nu niet bij hem kan zijn, pppfff.
snik snik ![]()
Hoi meiden.
Ik weet hoe jullie je allemaal voelen.Ik heb alleen moeten bevallen,en mij man heeft de kleine pas in het echt gezien toen hij 2 maand was.
Dammn was een rot tijd was dat.
Maar nu zijn we voor altijd saampjes.Ik Hoop en duim voor jullie dat jullie ook snel samen weer mogen zijn!
Bij echte liefde is elke afstand overbrugbaar,bij echt liefde is niks te ver
groetjes
we moeten elkaar maar een beetje oppeppen he. het helpt in ieder geval een beetje dat je er niet alleen voor staat. wij weten allemaal dat echte liefde niet te breken is en we gaan ervoor, zeker weten! Maar het is zeker zooo oneerlijk allemaal, die regeltjes. Net of wij niet te vertrouwen zijn ofzo, BAH.
het is zeker allemaan niet eerlijk!!! NL en belgie zijn papierlanden, voor alles heb je van die stomme papieren nodig! en egypte doet er ook niet makkelijk over. leuk dat deze forum er is!dit houd me echt wel recht op zeer moeilijke dagen! als iemand zin heeft in een babbeltje altijd welkom dames
[EMAIL=“engelen_sofie@hotmail.com”]engelen_sofie@hotmail.com en biancos ben blij voor je dat je nu met je ventje kan samen zijn voor altijd!!! xxx
Ja is lastig allemaal dat papier en gezeik en dan krijgt de ene wel een toeristenvisum en de andere niet het gaat er ook totaal niet eerlijk aan toe.
Ik heb ook een rot tijd gehad maar dit wil ik niet oprakelen dit is voorbij me man heeft het visum en daar gaat het om en dan vergeet je alles.
Iig Belgie is een goede optie je bent dan op een eerlijke manier bezig en men kan niet zeggen dat dit niet mag want het mag wel. Dit staat in de wet en je ben EU-onderdaan.
Tip wacht niet al te lang ga informatie inwinnen want hoe eerder hoe sneller je bij je lief kan zijn.
Sterkte
liefs
Belgie is helaas voor mij geen optie dus ik zal de strijd met de NL regels wel aangaan. Heb gelukkig voldoende vast inkomen dus als ik de hele papierwinkel op orde heb gaan we na mijn bezoek aan mn vriend in sept/okt maar eens beginnen met de aanvraag. Lijkt mij dat als we aan alle voorwaarden voldoen er voor een verblijfsvergunning toch niets meer in de weg staat? Ben er op voorbereid dus ga ervoor!
Als je voldoende verdient je contract is mintens 1 jaar geldig op de dag van de aanvraag dan is dit prima je partner moet dan wel zijn inburgeringexamen hebben gedaan.
Ik had ook gehoopt dit zo te doen maar helaas onregelmatigheid mag je niet meetellen alleen als dit elke maand hetzelfde is en dat is bij mij niet het geval.
Succes.
t is geen domme jongen dus dat examen zal wel gaan lukken, hij zal zich er zeker volledig voor inzetten. ik zal m wel helpen met vragen als: wie is de koningin van Nederland? en regent het vaak in nederland of juist niet? ik heb zo’n voorbeeld examen eens bekeken haha.
dus voorlopig blijf ik nog even positief.
Hoi Hoi allemaal
Ben weer terug uit Egypte. En het was superleuk met mijn vriendje, We hebben elkaar de hele dag en nacht door gezien. Zijn uitgeweest, bij hem geslapen etc… Hij was superblij me weer te zien. Nu ik weer thuis ben krijg ik weer steeds hele lieve smsjes van hem. En hij zei zelf dat onze relatie nog beter is geworden dat ben ik helemaal met hem eens.
Hij kan snachts geen oog dicht doen omdat hij me zo mist zei hij. Het was wel 40 graden in egypte maar we hebben veel aan het strand gelegen, gezwommen, boottocht. Hij moest wel een aantal dagen werken maar in het hotel kwam hij lief naar me toe steeds onder zijn werktijd, hij trakteerde me op gratis drankjes. Omdat ik halfpension had moest ik er officieel voor betalen, maar hij gaf mij stiekem gratis drankjes en dure cocktails, ik hoefde geen handtekening te zetten dat als betalingsbewijs wordt gezien.
Hij wil in september bij mij 3 weken op vakantie komen in nederland om te kijken hoe hij het hier vind en of hij hier voorgoed met mij wil wonen. Dat leek mij een goed idee.
Nu ben ik naar het gemeentehuis geweest en heb een garantverklaring meegenomen naar huis dat is een uitnodinging die ik naar zijn huisadres in egypte moet sturen. Ik moet mijn en ook zijn basisgegevens invullen op het formulier. Ik geloof dat hij het aan het consulaat of ambassade in egypte moet geven.
Hij heeft geen paspoort die wil hij dus gauw gaan aanvragen en een paspoort zelf kost in egypte in euros maar 35 euro, maar hij heeft het er steeds over dat de documenten om een paspoort aan te vragen nogal prijzig zijn, die kan hij niet zelf betalen. Dus ik stuur hem binnenkort zoizo wat geld, ik vroeg of hij kan komen op vakantie en het was mijn keus om voor hem te betalen omdat hij anders niet kan komen op vakantie. Ik wil ook zijn ticket betalen.
Heeft iemand hier verstand van de verdere procedure om hem op vakantie naar Nederland te halen voor 3 weken in september? Wat moet hij doen? en wat moet ik doen?
Kan ik in Nederland een vlucht voor hem boeken vanuit egypte retour? Moet hij een visum?
Een paspoort vraagt hij zoizo aan.
Als je het laat weten aan me, alvast hartelijk bedankt!
Hoi Ankhe,
Toevallig heb ik net een goedkeuring gehad voor mijn mannetje, maar het is mij duidelijk dat je idd geen idee hebt ![]()
De garantverklaring ( en evt. uitnodigingsbrief ) moet je idd. aan hem geven. Ook moet je kunnen aantonen dmv kopie dat je een vast contract heb en genoeg inkomsten om garant voor hem te staan ( ik dacht dat dit rond de 1500 euro netto per maand lag maar dat kun je het beste even opzoeken op de site van de IND )
Hij moet hiermee naar de ambassade in Cairo, hier moet hij een afspraak voor maken want zez willen een interview met hem om zo achter de reden te komen waarom hij hierheen wil.
Als het even kan moet hij een werkgeversverklaring overhandigen en eigendomspapieren van evt. huis ( zonder dit wordt het erg lastig maar niet onmogelijk ). Ze willen gewoon erg graag bewijzen zien van iets dat hem financieel bindt aan Egypte. Hij zal een verzekering moeten kopen daar ( ziektekosten ), dat is 60 euro te betalen op de dag van het visumaanvraag, het visum zelf is ook 60 euro. Hij moet ook kopie inleveren van zijn paspoort en evt. van zijn bankrekening. Na dit alles zullen ze vragen om terug te komen met een reservering voor een retourticket. De kans is, volgens het internet, zo’n 95% dat het wordt afgewezen. Geen zorgen want dan kun je altijd nog in hoger beroep gaan met een advocaat ( of zoals ik had een juridisch adviseur ) en dan is de kans zo’n 90% dat het alsnog goedgekeurd wordt, alleen ben je dan wel weer 3 à 4 maanden verder. Ik denk dat je september niet zal gaan halen. Overigens moet je vriendje dit wel allemaal ondergaan, want mijn vent hebben ze gewoon 6 x laten terugkomen… Dus hij moet wel over doorzettingsvermogen beschikken ![]()
Het is een hele hoop gedoe, een hele hoop stress, een hele hoop overtuigingskracht naar hem toe want onze jongens hebben nogal eens de neiging om naar elkaar te luisteren terwijl ze geen van alle weten waar ze het over hebben terwijl ze dan niet naar ons luisteren en wij het dus wel weten ![]()
Maar ik zou het je wel aanraden want niet geschoten is altijd mis…
15 miljoen mensen, op dat hele kleine stukje aarde.Die schrijf je niet de wetten voor; die laat je in hun waarde…Dat was Nederland waar ik zo van hield, totdat men opeens massaal CDA, VVD, LPF , christenunie enz. ging stemmen. Een links kabinet is ook beter voor de rechtse medemensch, ( houdt de economie draaiend) maar ok, t kwaad is inmiddels geschiedt. Betutteling ten top! We trekken nu weg naar Belgie! En ik zal wel naar Egypte gaan verhuizen mettertijd. Ik heb er al met mijn vriend een huis,… maar die hitte hee, ben er 2 keer in de zomer geweest en heb toen gedacht: Dat nooit meer! hahaha…
Ankh,…wat heerlijk dat je het zo leuk gehad hebt! Je vriend naar nederland halen wordt een dure aangelegenheid voor je, want ik begrijp dat hij niet over genoeg financieele middelen beschikt. Jij moet garant voor hem staan,(zelf over voldoende inkomen beschikken) zijn ticket betalen (wat hij zelf in egypte koopt) zijn visum, daarnaast zijn verzekering plus dat hij voldoende saldo op zijn rekening moet hebben. Was dat niet 90 eu pd dat hij hier is? dus 21 maal 90! check t ff bij de IND.Hij moet werkgeversverklaring krijgen van zijn baas en idd een huis hebben oid. Ze willen zeker weten dat hij weer terug gaat na die drie weken. Een bewijs dat hij niet gehuwd is enz,… brrr ik word niet goehoed! Bij ons ging het meteen goed, maar mijn vriend is advocaat. Zijn vader is burgemeester van het dorp/stadje waar hij woont en behoren tot de notabelen daar.
Ankh, als ik je een goede raad mag geven… Ga eerst nog een paar keer naar hem toe. Ga zijn familie ontmoeten, duik het werkelijke egyptische leven in ver weg van het tourisme, want daar liggen zijn roots. Niks cocktails, zwembad enz, maar het gewone leven.Je wilt toch niet het risico lopen dat jij straks een paar duizend eu op zijn rekening stort en hem vervolgens nooit meer ziet?? Het is voor jou veel makkelijker om naar egypte te gaan!! Leer hem eerst echt kennen!!!
Even iets recht zetten yarameis, als ankh voor hem garant staat en voldonede inkomen heeft dan hoeft hij niet te voldoen aan de € 34,00 per dag. Mijn man heeft ook geen cent op zijn rekening staan, en hoeveel ik ook van hem hou en hem vertrouw, ik ga zeker geen duizenden euro’s op zijn bank storten
En dat was dus ook echt niet nodig. Overigns kun je ook via Egyptair hier een ticket boeken zodat hij het bij de balie in Cairo kan ophalen. Een huis hoeft niet, maar scheelt wel veel. Mijn man zijn huis staat op het land van zijn moeder dus hij kon niet bewijzen dat het van hem, alleen via de energierekening en dat was ( uiteindelijk ) dan ook voldoende. Wij hebben ook niet verteld dat we getrouwd zijn / relatie hebben, hebben gewoon gezegd dat hij hier op vakantie wil komen om al zijn en mijn vrienden te zien. En na het hoger beroep is het dus alsnog goedgekeurd, voor 90 dagen! ( Jippie )
Maar ik ben het wel met yarameis eens, ga er wt vaker heen, kom in zijn natuurlijke omgeving en leer vrienden en familie kennen en dan niet de vrienden uit het toerisme maar die uit zijn eigen dorp…
Zoiezo zou ik alleen het geld voor het visum overmaken en geen extra geld geven.
Heb ik bij de mijne ook niet gedaan en ondanks dat hij geen cent te makken heeft (omdat alles in zijn huis zit ) heeft hij zelf de ziektekostenverzekering, de reserveringskosten voor het ticket, zijn paspoort en foto’s en alle busritjes van en naar betaald. Dat heeft hij geleend bij iemand.
In ieder geval niet te makkelijk denken over geld naar hem overmaken…
Ik zou er toch maar vanuit gaan dat hij die 34 eu pd op rekening moet hebben staan. ( Ja , ik ben de bedragen alweer kwijt, dacht dat het meer was) maar ik weet dat ik voldoende inkomen had en hij ook geld op zijn rekening moest hebben voor elke dag hier. Je moet zowizo garant staan! Ga t goed uitzoeken allemaal, want ze zijn erg makkelijk met afwijzen, geef ze geen reden. skyy, wanneer komt je vlam?
ja, bij ons werd het ook eerst afgewezen hoor, daar zou ik gewoon van uit gaan. Maar bij hoger beroep word het meestal alsnog goedgekeurd ![]()
Yara, mijn man komt waarschijnlijk de 16ste al
Ik ben zo blij, eindelijk wat quality om samen door te brengen, die vakanties zijn leuk hoor maar ook zo weer voorbij en je weet gewoon niet hoe het dan werkt in het echte leven, ben ook zo superblij dat ze het gewoon voor 3 maanden hebben goedgekeurd
En eindelijk uitgebreid de tijd om te bespreken waar we gaan wonen en hoe we het gaan doen en ook eindelijk wat meer tijd om te proberen zwanger te worden ![]()
TE GEK HEE!! Dat is al snel!! Hij zal het hier fantastisch vinden, althans mijn lief genoot!! Weetje wat mijn vriend zei toen hij eenden in de vijver zag? Van wie zijn die? Ik zei: Van niemand. Wil je vanavond eend eten habibi? Hahaha hij dacht dat ie wel even een eend kon killen! Jullie zullen het fantastisch hebben, maar reken ook op een omgekeerde cultuurshock. Alles zal zo anders zijn voor hem hier en ook jij zult met andere ogen naar je eigen leven gaan kijken door hem. 3 maanden samen heerlijk eindeloos knuffelen! wow
hahaha ja dat over die eend, zoiets verwacht ik ook wel van mijn schatje
maar ben al voorbereid op die cultuurschok, denk dat hij de eerste week zijn mond niet dicht krijgt hahaha. Als ik hem af en toe dingen vertel over hier, zoals de winkels die sluiten om een uur of 6 / 7. Dat de mensen na het werk thuis op de bank zitten en meestal pas in het weekend iets leuks gaan doen, dat soort dingen…dan is hij al helemaal in shock. Zegt tegen mij, asl, wanneer ik nederland ben gaan we dat veranderen he, dan moet je er wat vaker uit. Waarop ik als lekkere nuchtere nl vrouw antwoordde, maar schatje dan moeten we al mijn vrienden en kennissen ook veranderen want de meeste mensen leven nu eenmaal zo
Whahahaha…volgens mij gaat hij zich doodvervelen hier ![]()
Ja kan niet wachten om gewoon lekker 's avonds samen te koken en te eten, op de bank te hangen en op zijn schoot te zitten en gewoon lekker knuffelen!! Die 16 dagen duren nog wel lang hoor…
ja, 16 dagen duren lang als je op je schatje wacht! maar 3 mnd zijn zo om! Geniet van elke seconde!:zon02::kus:
Doe ik altijd
en miss. kunnen we wel een baan vinden voor hem zodat hij een werkvisum kan krijgen…of ik ga eind van het jaar daar wonen, ook zeker geen bezwaar tegen ( behalve financieel dan…)
Hoi, ik denk dat ik eerst maar even contact opneem met de ind over mijn en zijn persoonlijke situatie. Denken jullie dat de IND hier alles over weet?, en dan vertel ik als ik alle info heb aan mijn vriend. Want het is voor mij ook duur om steeds naar Egypte te gaan, en mijn vriend wil natuurlijk ook wel een keertje in NL komen kijken. Ik ga het proberen. En anders kan ik altijd nog naar Egypte gaan om hem op te zoeken. Hij wil optenduur voorgoed naar nederland dus hij wil komen kijken hoe hij het vind. Ik ga heus niet zomaar geld op zijn rekeing storten ik ga eerst naar de IND. Als jullie zeker weten dat ik alle informatie kan krijgen bij de IND om hem op vakantie hier heen te halen. Dan zetten zij maar alles op een rijtje, en hoeveel kost het als je in hoger beroep gaat?