'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Ben geen belgische maar werkt in Belgie hetzelfde als in Nederland alleen weet ik niet kwa geld etc. Hier een site voor informatie Diplomatie.be moet je daar even zoeken.
Succes

dank u :slight_smile:

camilla is jouw man nu al in Nl? x

Ik woon in Belgie en het d-visum is toegekend nu zijn we aan het wachten tot het visum in zijn paspoort is en dan kan hij voorgoed naar hier komen.

zin om op msn te komen? engelen_sofie@hotmail.com

Hoi allemaal, ik moest me even weer ‘bijlezen’.

Biancos, leuk weer van je te horen. Maar jij ook al naar onze zuiderburen overgestapt?

Camilla, ja mijn vriend wil wel naar hier komen. Hij is al begonnen met het leren van nederlands, we zijn samen al flink aan het oefenen tijdens het chatten, leuk hoor. Hij spreekt al een paar talen dus dit zal m ook wel gaan lukken. En voordat hij dan eindelijk hier is (hopelijk) dan zal hij het wel vloeiend kunnen spreken, haha. Dus ik vrees dat ik in de tussentijd nog enkele keren naar Egypte moet afreizen. (nou zo erg is dat nou ook weer niet vooral niet in de winter) Dus dat wordt veel verlofdagen sparen!
En wat je vertelt over dat eten heb ik ook al ervaren. Uitgenodigd bij zn vrienden thuis zo snel ze wisten dat ik er weer was, en eten eten. Ik vind het zo lief allemaal. O en dan vind ik t zo jammer dat ik geen egyptisch spreek dus dat ben ik ook een beetje aan t leren nu. Maar pfff wat is dat lastig, vooral die uitspraak. Mn vriend en ik lachen wat af zo met dat gestuntel van mij.

Ankh…ben je al weer terug???

Ja, zeker! idd het eten. KOLL, KOLL ( eet eet). Heb ik net de gekookte kip weggewerkt ligt er weer een stuk. en bij iedereen word je naar binnengetrokken voor eten en shy (thee).Heel irri vind ik als een egyptenaar zegt wacht even 5 minuutjes dat hij je gewoon uur laat wachten. Egyptische 5 minuutjes? vraag ik tegenwoordig aan mijn vriend, want dan weet ik dat het wel n uurtje duren kan.Doordrammen, ook zo typisch egyptisch. Als je Nee antwoord en ze blijven doorvragen. Wat begrijp je niet aan het woord: NEE?!

Hihi ja Koli Koli wat nou Koli heb al 80 keer gegeten vandaag maar vaak als je 1 hapje neemt dan is het goed of zeg gelijk Hamdulah en klaar.
En die thee daar is veelste sterk maar nu weten ze precies hoe ik me thee wil niet zo sterk en zonder suiker.
Jaaaaaaaaa idd als me man zegt over 1 uur gaan we weg dan weet ik al dat het 1,5 uur wordt of langer. Zal wat zijn als hij hier is hihi hier is elf uur, elf uur en dat heb ik hem ook gezegt ben benieuwd.
Wat leuk Clejo dat hij al nederlands aan het leren is.
Ik kan ook niet zo goed Arabisch hoor maar als ik wat spreek dan vinden hun het geweldig en ja de uitspraak doe ik ook niet zo goed hoor maar goed dan liggen we weer in een deuk ook als hij nederlandse woordjes zeg hihi zo leuk.

wat lekker herkenbaar allemaal, maar het hoort er allemaal bij en ach het heeft toch ook wel wat. ik heb t er wel voor over hoor!

Mijn lief is de tweede zoon , 1 broer boven hem, 5 onder hem. Waar ik me in het begin heel erg over verbaasd heb is dat als hij zijn broertjes vraagt iets voor hem te doen dat ze het meteen doen zonder mopperen. Doe dit, doe dat. Ik vroeg hem waarom doe je het zelf niet ( vond het zielig voor de jongens) toen zei hij dat zijn broers het met liefde doen voor hem plus dat hij ze steeds het wisselgeld laat houden als ze weer eens een fles cola oid laat halen. Ze zijn zo gek op elkaar, de familie is echt heilig! Zijn oudste broer is getrouwd en heeft twee kleintjes, nou daar wordt dus de hele dag mee rondgesjouwt.Niks maxi cosi’s, kinderwagens ledikantjes, lekker in slaap vallen bij een oom in de armen, of bij mama papa opa, oma.Ik heb ze nog nooit horen huilen! onze mannen kussen en knuffelen ons dan niet in het openbaar, maar dat egyptenaren heel lijfelijk ingesteld zijn is met paplepel ingegoten…

ja met dat knuffelen zit het wel goed :slight_smile:

Ik ben overigens ook heel benieuwd hoe je vakantie was Ankh! Met je toetanchamon hihihi.Zo verliefd als je bent, hoop echt dat het helemaal top was voor je! O, mijn arabisch is allerbelazertst, maarrrrr… ik doe dapper mijn best en de familie ligt in een deuk. Ik ken heel veel woordjes nu, maar tjonge jonge, er is toch geen touw aan vast te knopen, ze articuleren zo slecht!! hahaha

Ja , echt he?!! MIS HEM ZOOOOO

ja ik zeg ook altijd ‘schrijf eerst even op’ en daarna begint het oefenen. Maar wat ik al zei we hebben er vreselijk veel lol bij. Maar mijn vriend vindt het helemaal geweldig dat ik het in ieder geval probeer.

Enne, volgens mij zijn we allemaal benieuwd naar Ankh

Ja idd de familie en vrienden doen alles voor je. Mijn man is de oudste en er wordt alles voor hem gedaan als hij dat zal willen.
Die baby’s daar hebben nooit rust poeh he en gewoon om 02.00 nog met je kinderen ergens heen om te eten vind ik toch ook wel vreemd hoor je went eraan, maar zal het later anders doen met mij kinderen.
En ja knuffelen wil weer zo graag knuffelen ik mis dat zooooooooo.

Ja, ik vind het ook niet verkeerd hoor om de babies gewoon in een ledikantje te leggen zodat ze flink slapen.Toen mijn vriend in nederland was gingen we naar mijn nichtje en die heeft 3 kleintjes waaronder 1 baby tje en ze liet hun kamertjes zien. WHAT??? zei mijn lief, jullie laten die kleintjes toch zeker niet alleen!!!hahaha, ja, schatje zo doen wij dat hier, kindjes groeien in hun slaap, daarom zijn egyptenaren zo klein. Als ze huilen gaan we naar ze toe. Ik laat mijn kind noooooit alleen slapen zei hij, hoogstverontwaardigd,… en ach… mijn hart smelt, weet dat hij de liefste vader ter wereld zal zijn. Ik ben jankerig vandaag,… mis mijn vriendje, niet normaal.

Haha ja dat is hier heel anders wel heel erg schattig idd om te horen. Mijn man zal ook alles doen voor onze kinderen vind het ook zo leuk hem te zien met kinderen hij is zo lief en gek ermee.
Ben het ook beu hoor al heel de week trouwens.
Soms dat is het gewoon klote je mist zijn armen om je heen allessssssss ik weet hoe je je voelt.

mag ik me daarbij aansluiten, ik kan elke avond wel huilen omdat ik hem zo mis. Vlak voor t slapen sms’'en we altijd nog even en dan moet ik me wel heel goed houden. en hij mist me net zo veel dus we moeten elkaar telkens oppeppen. ‘dont be sad’ zegt hij altijd en dat probeer ik ook maar het valt niet altijd mee. dus we kijken echt uit naar ons volgend samenzijn en daarna voor altijd.

gelukkig is er dan nog internet, zodat we elke avond chatten, maar t blijft zo ver weg. Zit goddomme muurvast, zou t liefst mijn boeltje nu pakken en naar hem toe gaan. Moet mijn huis zien te verkopen, naar belgie vertrekken of een baan vinden met vast contract ( onmogelijk!)…IK HOU VAN HEM! Hij houdt van mij! Hij kan in Nederland zo aan het werk, en ik hoef van zijn levensdagen geen uitkering aan te vragen en dan toch geen verblijfsvergunning krijgen omdat ik geen vast contract heb… IK BAAAAAL! En ik word doodziek van al die mensen die moslims over 1 kam scheren! Slecht voor vrouwen?? Gelul!! Ga maar eens in mijn schoonfamilie kijken! Ik word op handen gedragen ook. Het zijn niet allemaal fundementalisten! Nou clejo, nu heb je me aan het huilen gemaakt, mijn vriend zegt ook elke avond dont be sad, maar meestal huil ik bij t afscheid en ik zie dat hij ook bijna huilt,… kop op allemaal en heel veel sterkte!!

Baal ook enorm hoor ben naar Belgie moeten verhuizen omdat ik niet genoeg verdient nou ja mag me onregelmatigheid niet meetellen werk namelijk in de zorg wat een gezeik. Heb alles in Nederland op moeten geven is echt moeilijk geweest.
Het is mij ook gelukt op deze manier en het zal jou ook echt lukken jullie allemaal. Veel geduld maar het wachten wordt echt beloont.
Me man zegt het ook altijd “dont worried be happy everything oke 1 day we together” en dat is ook heeft hij gelijk in maar soms is het gewoon moelijk.
Overal alleen ik kom thuis niemand ik ga naar een feestje, verjaardag zonder man pfff is echt niet leuk meer. Ik moet koken voor me alleen bahhhhhh
En idd moslims daar moeten ze hun mond overhouden me man is de allerliefste en behandelt me als een vrouw met veel respect waar vele nog van kunnen leren.
Wij zijn bijna bij elkaar voorgoed heerlijkkkkkkkkkk nu nog het visum in zijn paspoort en klaar ben het wachten beu de laatste loodjes wegen echt het hartst.
Meiden jullie komen er echt wel hoor succes en sterkte en jullie staan er niet alleen voor hoor.
Liefs