Wat voor dingen wil je dan precies weten??? Wat denk je nu zelf wat je wil. Wil je trouwen en moslima worden en wil je hem naar hier halen of niet.
Heb wel ervaringen maar als ik dat allemaal moet opschrijven dan ben ik heel lang bezig.
Camilla, nog gefeliciteerd met je 2jarig huwelijk
ik had t niet zo gauw in de gaten.
Ik wil zeker mijn vriend naar hier laten komen en dan ook trouwen/getrouwd zijn. Dus ben een en ander wel aan het uitzoeken. Toch blijft het een grote stap vandaar mijn nieuwsgierigheid, als ik het zo mag noemen, hoe anderen dit hebben gedaan en/of ervaren. Ben je op de ambassade getrouwd of heb je een islamitisch huwelijk, dat soort dingen.
Ik heb geen specifieke vragen ofzo hoor.
groetjesss
Ik ben getrouwd voor de egyptische en nederlandse wet. Zoals ik al had vertelde hebben wij een mannetje betaald die alles voor ons hebben gedaan dus we hebben niet die rompslomp gehad met papieren etc. Wel stempels moeten halen bij de ned. ambassade en verder iemand alles laten vertalen want je moet wel weten wat je zegt en tekent.
Dus ja ik kan je niet vertellen hoe je moet trouwen hoe het werkt enzo alle info staat op de ambassade wij zijn gewoon achter die man aangelopen of hij belde ons en dan gingen we weer ergens heen.
Was wel voorbereid en ik wist wat ik deed hoor en alles werd netjes vertaald.
Haha wat een gedoe maar binnen 2 dagen getrouwd en een aantal weken later huwelijksakte gekregen deze vertaald en gelegaliseerd en me laten inschrijven bij de gemeente in nederland daar gingen ongeveer 6 weken overheen en klaar.
Het is een gedoe hoor en je kan daar dus gewoon nog een beetje dealen onder het mom van geef een beetje geld en ze doen alles voor je en snel dat kan je hier niet proberen.
Misschien dat andere dit niet goed vinden maar goed je moet doen wat je kan doen en als het zo gaat waarom niet ik zal niet de eerste zijn. En zo werkt het daar nu eenmaal.
Je wilt dus wel trouwen en hem naar hier halen.
Ja wil hem zeker hier laten komen. Telkens heen en weer reizen >>>is geen optie. Hij zou graag willen dat ik in egypte kom wonen maar ik kan hier (nog) niet alles opzeggen. Als het lukt voor hem eerst een toeristenvisum zien te krijgen want dan kan hij zelf ervaren hoe het is in nederland, en daarna evt. trouwen. We zijn nu een aantal keren samen geweest in Egypte, hij was dan ook vrij, en dat ging heel goed. Tuurlijk je merkt de cultuurverschillen maar dat leverde ook weer heel veel humor op. We kunnen er in ieder geval allebei goed mee omgaan en leren weer van elkaar.
Ja idd de cultuurverschillen merken wij ook maar goed praten dan kom je overal en goed je leert ook van elkaar. Hoelang ken je hem nu al??? En ben je ook al bij zijn familie geweest??
We kennen elkaar 1,5 jaar nu maar eerst als âgewoneâ vrienden en sinds een jaar nu in een relatie. Dus de liefde is echt gaan groeien, zelfs in dit jaar alleen maar sterker geworden.
Ik ben nog niet bij zijn familie geweest omdat we allebei eerst zelf zeker wilden zijn maar nu is de bedoeling dat ik bij mijn volgende bezoek in het najaar zijn familie persoonlijk leer kennen. we zouden de laatste keer bij zijn zus op bezoek gaan maar dit liep anders omdat we door allerlei uitstapjes in tijdnood kwamen. Maar zijn ouders weten ook van mijn bestaan en zijn ook blij voor hem dus ik zie er wel naar uit. Ik vind het allemaal heel spannend in ieder geval.
Ja dat is ook heel spannend allemaal ik was zo zenuwachtig toen ik naar me schoonfamilie ging ik kon niet eten was misselijk hihi maar het viel zo mee. Ik heb zulke lieve schoonouders en zus en broers echt super. Ze zijn ook erg blij met mij en ik met hun zijn lieve mensen en zullen door het vuur gaan voor me. Me man is daar zo blij mee en vind het zo mooi om te horen. De tweede of derde keer dat ik daar was en ik ging weg naar nederland heeft me schoonpa zitten huilen me man heeft zijn vader nooit zien huilen en vond dat zo mooi.
En wat wilt je vriend clejo wilt hij hier wonen en nederlands leren?? Het is namelijk een lange weg te gaan om naar hier te komen voor je vriend en voor jou dus veel geduld moet je hebben.
Vandaag goed nieuws gekregen, mijn mannetje zijn vakantievisum is goedgekeurdâŠeindelijk!!!
Van harte gefeliciteerd wat fijn heerlijk gevoel super hoor.
Hoop dat me man ook snel het visum ontvangt dan kan hij eindelijk voorgoed naar me toe.
.
En is dat baantje voor je man als hij naar hier komt??? Ik doe hier niet aan mee je moet echt zo uitkijken als hij gepakt wordt dan kan je het wel vergeten om een volgende keer hem naar hier te laten komen voor vakantie en of voorgoed.
Tip: kijk uit hiermee.
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik ken andere waar dit verkeerd is uitgepakt en nederland is uitgezet.
.
Dan moet hij niet 3 maanden komen hij moet weten dat dit gevaarlijk is echt waar waarom komt hij dan niet voor 2 weken. Ik weet niet of hij nederlands kan zoniet koopt dan boeken dan kan hij toch nederlands leren als jij aan het werk ben.
Je moet het zelf weten natuurlijk.
Ik zal hier niet aan mee werken hoor. Hij komt toch voor jou en niet om illigale dingen te doen dit kan en mag niet.
Als hij hier ooit wilt gaan wonen of ik weet niet wat je toekomstplannen zijn dan moet hij dit niet doen.
Heb iemand die dicht bij mij staat waar dit is gebeurd echt is niet leuk hoor ook eigen domme schuld.
Wil je niet aanvallen hoor alleen waarschuwen je moet zelf weten wat je doet.
Succes. skyeblue
ik vind dit echt niet kunnen hoor met
dat zwartwerk!!!>>>
laat hem meteen dan ginder als hij het werk van anderen komt afnemen.
zie dat je je berichten heb gewist skyblue of ligt het aan mij pc maar heb je je bedacht echt doen hoor.
Heeft er nog iemand leuke ervaringen met haar vriend ( en familie) die zo typisch egyptisch zijn?
Eten overal bij elke familie of vriend waar ik kwam moest ik eten en drinken ppffff soms dan maar 1 hapje en dan is het goed hihi.
Alles draait om eten en eten kan altijd zijn zusje die vorige keer om 02.00 uit bed kwam had honger en ging patat maken haha en ook bij het ontbijt.
Me man die af en toe aangehouden werd door politie omdat hij bij mij was dus uitleggen dat je getrouwd ben en ook omkoperij geef wat geld en het is goed.
Na onze trouwfeest met heel veel autos terug naar huis gereden en iedereen toeteren haha. En zo zijn er denk nog veel meer.
Hoi Allemaal.
Hoe is het hier�??
Ben al een tijdje niet hier geweestâŠwij zijn met ze 3tjes naar belgie verhuisd,en mijn mannetje heeft nu al zijn 5 maanden verblijfs kaart binnen,Op naar de 5 jaar:-)![]()
Helaas heb ik nog geen internet in belgie.
Maar voor alle mensen die samen willen zijn met hun mannetje belgie is een goede optie,als het via nederland niet lukt.
groetjes allemaal
yarameis heb je zelf ook leuke ervaringen wat typische egyptisch is??
zijn er hier belgische vrouwen die ook bezig zijn voor een visum voor hun egyptische partner?
ik zou mijn vriendje ook graag naar hier laten komen voor een week of 2, maar weet niet juist wat te doen allemaal. alles wat ik hier vind gaat meestal over NL, iemand tips? please let me know
thx alvast xxx