Hij vond het top in holland, had al meteen vrienden gemaakt, want zo istie. Is zo’n hartelijk vrolijk mens! Regen vond ie ook fijn,de mafkees.
Ja heb foto’s van haar gezien en volgens mij valt ze wel op, dus als ik er zie ga ik er zeker aanspreken hahaha
Voorlopig is een toekomst tussen ons nog niet van toepassing, we hebben elkaar in maart ontmoet en toen 5 dagen samen geweest en over 3 nachtjes gaan we elkaar weer zien, dus ik probeer nog niet aan een toekomst te denken maar aan een leuke tijd samen! Damm ben zo zenuwachtig haha!
regen haha ja joh dat zijn ze daar niet gewend he, wacht maar tot die een jaar lang regen in nederland meemaakt dan piept die wel anders! In Hurghada regent het gewoon nooit, echt bizar!
Zit op uitzendinggemist.nl afleveringen van hello goodbye te kijken en ik moet gewoon janken erom hihi
Yara wat gaaf dat jullie al 3 jaar samen zijn en het zo goed gaat. Dus dan is het helemaal balen dat hij niet naar hier kan komen. Iedere keer weer dat afscheid nemen bah. En je wilt gewoon bij elkaar zijn, punt uit.
ik ga trouwens pas weer in september/oktober, kan helaas niet eerder.
zal ik zeggen Suusje, heb ik de afgelopen weken ook zitten kijken…ik weet het. die gevoelens he.
Daar hebben mensen geen notie van hoe het is om van iemand te houden uit een ander land, totdat het hen zelf overkomt! En dan loop je tegen allerlei obstakels aan, door de politiek opgelegd! Ben dus verplicht om met een nederlander te gaan, dit in een tijd dat je net zo makkelijk het vliegtuig pakt als vroeger de trein.Het slaat toch helemaal nergens op?! Ik vind het tegen alle mensenrechten ingaan, maar verdomd,… dit is nederland anno 2009! Suus wat heerlijk, nog een paar nachtjes, dan zie je hem weer en clejo,… wie weet zie ik jou in oktober wel in hurgada als we onze mannen weer zien. Ik weet het niet misschien ga ik wel eerder, ik zie wel.
Hihi heb echt wel een paar keer regen meegemaakt elke keer als ik ga regent het wel 1 of 2 dagen en hoe harder hoe leuker mijn man het vind.
Yara je kan ook in Belgie of Duitsland wonen en via die manier naar hier te laten komen. Ik zie dat hij al een keer hier is geweest dus zal een 2de visum makkelijker zijn en dan kan je samen met hem naar bv Belgie gaan je laten inschrijven en dan ben je bij elkaar.
Ik ben ook verhuist naar Belgie ik had wel een vast contract maar niet genoeg inkomen me man heeft het d-visum gekregen en moet deze eerdaags ontvangen dan komt hij naar hier en zijn we voor altijd bij elkaar.
Belgie, zat ik ook aan te denken. Is het makkelijk naar belgie te verhuizen? Heb in nederland al tijdje mijn huis te koop staan, nog geen koper/kijker gehad! Dan pas kan ik weg, hetzij egypte, hetzij belgie, ben dan vrij om te huren wat ik wil.In mijn koopcontract staat dat ik mijn huis niet mag verhuren en dubbele woonlasten kan ik niet opbrengen…Ik word er soms zo moedeloos van!.. ik heb in egypte ook n paar keer regen meegemaakt, maar dat stelde niet veel voor. maar idd de egyptenaren genieten van regen!!
Ja je moet goed bedenken wat je wilt maar belgie is een goede optie en makkelijker om wat te huren. Als jullie 6 maanden hebben samengewoont kan je altijd terug naar Nederland als je dat wilt.
Ik wil niet in Egypte wonen ik zal het leuk vinden voor een jaar maar er is niet veel toekomst daar en zal niet vaak naar hier kunnen komen.
De middelen en vrije tijd heb je daar veel minder helaas het is een erg mooi land met mooie/lieve mensen maar nu kan ik daar niet wonen. Wie weet met mijn oude dag ooit hihi of een huisje daar bouwen en heen en weer pendelen.
Eerst maar hier een leven op bouwen met me man.
Nu komt me man naar hier en als hij eenmaal zijn verblijfsvergunning ontvangt kunnen wel alle vakanties zijn familie gaan opzoeken.
ik wil bij hem zijn, belgie, egypte(ben al heel vaak in egypte geweest en ook langere tijd achtereen.) en t liefst natuurlijk in nederland vanwege mijn familie,als we maar samen zijn. ik denk dat nederland t meest realistisch voor mij is.ik ben geen moslim, al heb ik grote symphatie voor de moslims en verdiep ik mij in hun geloof en cultuur, maar ik ben te westers! vooral als ik bij mijn vriend in zijn dorp ben besef ik dat dat leven te ver van het mijne vandaan staat. ik vind het er heerlijk en zo relaxed, maar ik houd van fashion, … die dames daar denken daar niet eens aan, elke dag zwarte of beige gallabeah, klaar! Ik heb er ook n paar als ik daar ben doe ik als de rest. ook wel handig, je hoeft niks aan je uiterlijk te doen… hahaha, niks buik inhouden enzo,…als ik de straat op wil dan moet dat onder begeleiding, ze laten me echt niet alleen lopen, hahaha. maar dat zijn wij westerse meiden niet gewend joh!! ik begrijp hun redenatie wel, maar ik kan dus nooit in zijn dorp wonen en mijn vriend begrijpt dat wel. In hurgada is het anders, daar wonen veel westerse mensen, alles touristen. Maar leven met een moslim betekent leven met moslimrules ook! of het nou in begie nederland of egypte is, je zult je aan elkaar moeten aanpassen. ik heb echt wel vaak ruzie gehad/gemaakt, maar nu zijn onze grenzen duidelijk bepaald.
Tuurlijk is het soms moeilijk cultuurverschillen het is geven en nemen en goed communiceren. Mijn man is moslim en met veel communiceren zijn we zover gekomen om te gaan trouwen (24 juni al weer 2 jaar). Vind het geloof best mooi en heb me er in verdiept maar ook ik ben een westerse vrouw die anders is opgevoed en dat weet mijn man al tegoed.
We zijn hier samen uitgekomen en ik doe veel voor hem en hij veel voor mij. Ik pas me aan en hij past zich aan.
We doen dit samen.
dat zeg je mooi ; we doen het samen. zo is het met mij en mijn vriend ook.
Ja dat is mooi dat doen we ook samen en wij hebben ook weleens ruzie en meningsverschillen maar das normaal en meestal zo weer over.
Is ook moeilijk een relatie met iemand die zover van je woont en die je gewoon in je armen wilt hebben.
Heb ook veel respect voor een ieder die dit doet.
Jammer dat Nederland zo lastig is echt schaam me voor me eigen land je kan gewoon niet bij je geliefde zijn voel me soms een crimineel.
Heb veel tegenslagen gehad omtrent het visum echt mensen in de gevangenis worden beter behandeld.
Nou het is me gelukt hoor hij komt binnenkort en dit dankzij Belgie.
Ik wou gewoon even zeggen: laat jullie aub niet meeslepen en stel trouwen en kinderen zo lang mogelijk uit!
Ik klink mss bitter maar ik spreek uit ervaring. Ik heb ook een relatie met Egyptenaar gehad en pas na vijf (!!!) jaar kwam zijn ware aard boven. Ik wist het nochtans ook altijd beter en dacht dat mijn vriend anders was. Ik vond sommige vrouwen die bedrogen waren wat naïef en dacht dat ik het wel zou doorhebben als er iets mis was. Niet dus… Egyptenaren zijn meesters in liegen, bedriegen, manipuleren en de waarheid verdraaien.
Wrs denken jullie nu: niet àlle Egyptenaren zijn zo. Dat begrijp ik, ik was ook zo. Maar vroeg of laat kom je er iets mee tegen en dàn gaan je ogen wel open…
Nee niet alle egyptenaren zijn zo en je weet nooit wat de toekomst brengt maar dat weet ik ook niet met een nederlander.
Lijkt alsof je zegt dat ze allemaal zo zijn je kan niet iedereen over 1 kamp scheren. Bedoel alsof we hier in de EU zo betrouwbaar zijn.
Genoeg mensen om me heen die al jaren gelukkig zijn met een buitenlander zoals me moeder is getrouwd met een braziliaan en deze zijn al 20 jaar samen.
Ik weet gewoon dat het goed zit mocht het na een paar jaar niet goed gaan (waar ik niet vanuit ga) dan is het jammer maar heb ik iig een aantal leuke jaren gehad.
Wat is er dan gebeurd als ik vragen mag misschien kan je met je ervaring wel iemand helpen of iig aan het denken zetten.
Je kan natuurlijk niet iedereen over 1 kam scheren, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2!!!
Meiden ik ga vandaag eindelijk! Laat over 2 weken weten hoe het was! Iedereen die nog gaat, heel veel plezier! En de thuisblijvers sterkte!!!
KUSSS
Heel veel plezier en een mooie tijd.
Ik ga vandaag over twee weken weer naar mijn vriend.
Ik herken veel dingen hier. Als ik met hem samen ben of via skype met hem praat vertrouw ik hem helemaal. We voelen elkaar goed aan.
Maar als ik hier en op andere forums reacties lees wordt ik soms heen en weer geslingerd. Ik kan hopelijk wel afgaan op mijn eigen gevoel. En ja de cultuurverschillen zijn soms wel moeilijk. We bewegen allebei wat, maar heb toch het gevoel dat zij toch wat minder geneigd zijn om af te wijken van hun cultuur. Als we hopelijk over een tijd samen zijn hoop ik dat ik me niet teveel ga irriteren. Samen het huishouden doen is voor mij heel gewoon. Maar ja de liefde overwint nu nog alles.
Camilla en anderen,
ik zou wel graag iets meer willen weten over het trouwen van degene die er ervaring mee hebben. ben je bv volgens de nederlandse wet getrouwd en zo ja hoe gaat dat (ambassade?) of heb je een egyptisch huwelijk.
alle info is welkom, ben hier over aan het nadenken.
ps heb even geen behoefte aan alleen maar waarschuwingen van ‘doe het niet’ of iets in die richting.
ben benieuwd naar jullie ervaring,
Clejo
Als u als Nederlander wilt trouwen met een Egyptenaar/Egyptische in Egypte, dient u in het bezit te zijn van een ongehuwdverklaring.
Deze verklaring wordt afgegeven door de Nederlandse ambassade in Cairo.
BELANGRIJK
(geboorte, scheidings- etc.) aktes buiten Nederland afgegeven, dienen gelegaliseerd te worden door het Ministerie van Buitenlandse Zaken van het betreffende land en de Nederlandse ambassade aldaar en dienen vertaald te worden door een erkend vertaler.
Voor het verkrijgen van een ongehuwdverklaring dient u de navolgende documenten te overleggen:
q Een recent, origineel afschrift van de geboorteakte, gelegaliseerd door het Ministerie van Buitenlandse Zaken te Den Haag.
Indien u niet in Nederland bent geboren neem dan contact op met de consulaire afdeling van de Ambassade.
q Een recent, origineel afschrift uit de basisadministratie van de gemeente waar u in Nederland ingeschreven bent/was. Dit afschrift dient gelegaliseerd te zijn door het Ministerie van Buitenlandse Zaken te Den Haag.
q Een geldig Nederlands paspoort.
q Een geldig paspoort of ID-kaart van uw a.s. huwelijkspartner. Indien het een ID-kaart betreft, dient deze vertaald door een erkend vertaler.
q Een recente verklaring omtrent de woonplaats van uw a.s. huwelijkspartner, afgegeven door de plaatselijke politie (of Shahr’Iqari), gelegaliseerd door het Egyptische Ministerie van Buitenlandse Zaken en vertaald door een erkend vertaler.
q Alleen voor Nederlandse mannen*, die met een Egyptische vrouw willen trouwen geldt: een originele, recente verklaring van de werkgever(s) / uitkerende instantie(s), omtrent het beroep, het inkomen en een recente loonstrook.***
als u gescheiden bent
q Een gewaarmerkt afschrift afgegeven door de rechtbank en gelegaliseerd door:
- de rechtbank,
- Ministerie van Justitie in Den Haag,
- Ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag
en *daarna vertaald in het Arabisch. *
Wij adviseren u om de arabische vertaling in Nederland door een beëdigd vertaler te laten maken.
q Een recent, origineel afschrift uit het huwelijksregister van de gemeente, waarin vermeld staat wanneer de echtscheiding ingeschreven is. Dit uittreksel dient gelegaliseerd te zijn door het Ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag.
indien u weduwe / weduwnaar bent
q Een uittreksel uit het overlijdensregister, gelegaliseerd door het Ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag.
q Een recent, origineel afschrift uit het huwelijksregister van de gemeente, gelegaliseerd door het Ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag.
BELANGRIJK
Indien u alle gevraagde documenten heeft overlegd, kan de ambassade een ongehuwdverklaring (in het Arabisch) afgeven.
Deze verklaring en, indien van toepassing, het afschrift van de uitspraak van de rechtbank, dienen gelegaliseerd te worden door het Egyptische Ministerie van Buitenlandse Zaken, Consulaire Afdeling, op één van de navolgende adressen:
q Mohandesseen: Ahmed Orabi street
q Abbasseya; Ahmed Said Street in front of Abbasseya Waterclub
q Heliopolis: behind the Merryland wall
Vervolgens kunt u, zonder afspraak, met deze documenten (en o.a. pasfoto’s) naar het kantoor waar het burgerlijk huwelijk wordt gesloten:
Shahr’ Iqari, Minstry of Justice Annex
Lazorghly Square, 4th floor
Down Town, Cairo
Tel.no.: 7956059 / 7958108 / 7957180
De Egyptische huwelijksakte **kan ingeschreven worden bij het [http://egypte.nlambassade.org/views/shared/images/buttons/bt_inline_link_extern.gif
Bureau Bijzondere Akten, te Den Haag](http://javascript<b></b>:void(0)
Derhalve dient u de huwelijksakte te laten legaliseren door het Egyptische Ministerie van Justitie, het Egyptische Ministerie van Buitenlandse Zaken en de Nederlandse Ambassade te Cairo en te laten vertalen door een erkend vertaler.**
Enige aandachtspunten inzake ‘trouwen in Egypte’ (rechtsgevolgen)
[ul]
[li]<LI class=in_inhoud>Het verdient aanbeveling alvorens te trouwen deskundig rechtsadvies in te winnen. Namen en adressen van Egyptische advocaten kunt u vinden op http://egypte.nlambassade.org/views/shared/images/buttons/bt_inline_link_extern.gif[/li]
www.mohaami.com Aangezien de huwelijksvoltrekking geheel in het arabisch geschiedt, is het aan te bevelen een tolk mee te nemen. <LI class=in_inhoud>Als getuigen bij het huwelijk kunnen optreden twee mannen OF twee vrouwen en één man, allen van Egyptische nationaliteit. <LI class=in_inhoud>Volgens de Egyptische wet kan een moslim man met een vrouw trouwen die OF moslim, OF joods, OF christen is. Een moslim vrouw daarentegen mag alleen met een man trouwen die moslim is. <LI class=in_inhoud>Bij de huwelijkssluiting wordt de financiële gift van de bruidegom aan de bruid vastgelegd, evenals het bedrag dat hij haar zal betalen in geval in scheiding of overlijden. <LI class=in_inhoud>Een moslim man mag volgens de Egyptische wet met meerdere vrouwen tegelijk gehuwd zijn. <LI class=in_inhoud>Een huwelijk gesloten voor de burgerlijke stand in Egypte is een wettig huwelijk volgens de Nederlandse wet. <LI class=in_inhoud>Een Orfi-huwelijk is GEEN erkende huwelijksvorm in Nederland. <LI class=in_inhoud>Een kerkelijk huwelijk of een huwelijk gesloten in een moskee is GEEN erkende huwelijksvorm in Nederland. Beide huwelijken dienen wettelijk geregistreerd te worden. <LI class=in_inhoud>Een Egyptische man kan zijn vrouw en kinderen beletten Egypte uit te reizen door een reisverbod te laten uitvaardigen. <LI class=in_inhoud>Een moslim man kan volgens de Egyptische wet zeer eenvoudig en met onmiddellijke ingang van zijn vrouw scheiden. Daarentegen dient de vrouw, die gehuwd is met een Egyptische man, zich in Egypte altijd tot de rechtbank wenden. Sedert 2000 is er een nieuwe wet op het familierecht gekomen die vrouwen het recht geeft zonder toestemming van de echtgenoot een scheiding aan te vragen. Deze vorm van scheiding wordt ‘khul’ genoemd. In ruil voor een ‘khul-scheiding’ moet de vrouw wel de bruidsprijs terugbetalen en afstand doen van haar recht op alimentatie. <LI class=in_inhoud>De ‘zogenaamde’ flitsscheiding wordt NIET door de Egyptische autoriteiten geaccepteerd, de ambassade kan derhalve geen ongehuwdverklaring voor een huwelijk in Egypte verstrekken als u gescheiden bent via een flitsscheiding. <LI class=in_inhoud>Kinderen geboren uit een Nederlands – Egyptisch echtpaar (zelfs al heeft de Egyptische partij de Nederlandse nationaliteit), worden in Egypte als Egyptenaren beschouwd. <LI class=in_inhoud>De praktijk wijst uit dat voogdijzaken in Egypte vaak langdurige slepende zaken zijn. Zeker wanneer de moeder buitenlandse en geen moslim is. <LI class=in_inhoud>Een niet-moslim kan volgens de Egyptische wet niet van zijn/haar moslim partner erven. E.e.a. kan gedeeltelijk worden veiliggesteld door het opmaken van een testament.
[li]Er kan GEEN ongehuwdverklaring afgegeven worden als de hierboven genoemde documenten niet compleet en in orde zijn.[/li][/ul]Als je getrouwd bent en na een aantal weken het huwelijkakte heb ontvangen en deze is vertaald en gelegaliseerd dan kan je bij je gemeente je inschrijven dan vraag je een m-46 aan invullen hun sturen alles op na ongeveer 8 weken ben je ingeschreven in het GBA. Daarna kan je je inschrijven in Den-Haag dit is echter niet verplicht en duurt ook wel heel lang een aantal maanden.
Echter had ik geen papier of iets bij mij we hebben een mannetje die hierover gaat betaald en heeft alles voor ons gedaan en dus zijn we getrouwd.
Maar voor je gaat trouwen moet je goed nagaan wat er in de akte gaat staan en wil je moslima worden of niet zoniet dan moet je ook een verklaring laten zien dat je bv christen bent.
Ik ben vandaag 2 jaar getrouwd 24 juni 2007.
jee, wat een rits aan info, dank je. ik had hier ook al wel het een en ander over opgezocht en gelezen maar ben daarnaast geinteresseerd in jullie ervaring en waarom je voor het een of ander hebt gekozen. wel of geen moslim worden en dat soort dingen. natuurlijk is dit heel persoonlijk maar het helpt misschien wel bij het nadenken.
ik hoor het wel of iemand hier iets over kan of wil vertellen ![]()