was het maar waar dat ik binnenkort weer ging, t zal wel september/oktober worden want ik verwacht niet dat mijn vriend voor die tijd zijn toeristenvisum krijgt. en echt langer wachten tussendoor lukt niet meer zo voor ons, tja. maar voor jou ziet het er zonnig uit!
ow dat duurt nog best lang zeg. Wel balen dat het toeristenvisum niet lukt zeg, voor sommige is het zo makkelijk, best oneerlijk eigenlijk!
Jaja nog een paar daagjes en dan ben ik eindelijk bij hem! Vind het wel super spannend hoor! Heb nog zoveel te doen voor die tijd dat mijn hoofd overloopt, maar ja dat komt ook wel weer goed! En dan 2 weken rust en lekker niks doen en elke dag naar het strand!
hij heeft t visum nog niet aangevraagd hoor dus dat moet nog gebeuren maar gezien de ervaringen die ik zo lees verwacht ik niet dat het snel/makkelijk zal gaan. hoop t wel natuurlijk. dus het is allemaal nog even afwachten. in ieder geval zit onze relatie wel goed dus dat is een zorg minder. we gaan niet over 1 nacht ijs en hebben veel gepraat over hoe hij en ik tegen dingen aankijken. we hebben toch een heel verschillende achtergrond qua cultuur, opleiding en dergelijke.
ik wens je zeker een hele leuke tijd daarzo.
liefs
Ik weet niet of het een rol speelt. Maar mijn vriend heeft kinderen, die bij hem wonen. misschien zijn ze daarom minder snel bang dat hij zich hier wil vestigen, Verder heeft hij een uitnodiging van mij, maar ik neem aan dat dit bij jullie hetzelfde is.
dat speelt idd een rol dat hij kinderen heb en is een goede reden om terug te keren naar Egypte.
ben in afwachting van de aankomst van het visum is nog niet in Egypte aangekomen ik hoop snel dan kan ik me man voorgoed in me armen houden.
fijne vakantie voor de gene die gaan.
Hey Hapsetchut,
Bedankt voor de tip ivm post versturen, maar waar en hoe gaat dat in zijn werk via DHL. Is dat niet enkel pakketjes dan dat zij verzenden. Bestaan daar dan kantoren van of is dat via de post???
Liefs en aan ieder die vertrekt een heel goeie reis gewenst.
het is niet alleen de inkomenseis, maar je dient ook een contract voor onbepaalde tijd te hebben of voor tenminste 1 jaar vanaf de dag dat je een verblijfsvergunning aanvraagt. Mijn baas gaf me steeds een half jaar contract, tot 3 keer toe en daarna verkocht ie de zaak gewoon en werd mijn contract niet verlengd. gouden bergen werden me beloofd, nu heb ik zelfs strijd omdat ie mijn vakantiegeld niet betaalt!!! in DEZE TIJD IS ER GEEN BAAS DIE JE METEEN EEN CONTRACT VOOR ONB TIJD GEEFT!
@ yarameis, balen zeg hoe dat gegaan is!!! Maar je hebt idd gelijk, een contract voor onbepaalde tijd kan je bij een nieuwe baas wel vergeten, mijn contract is verlengd voor een jaar. En daarna is mijn teamleidster verplicht het om te zetten in een contract voor onbepaalde tijd, maar dat is het voordeel van de zorg daar heb je tenminste nog een beetje kans op een contract onb.
Ze hebben dus de grens op een genaste manier dichtgetimmerd. Wees niet zo naief ankh… Om te denken dat je met extra te werken er al bent. Ik heb uit andere inkomstenbron al meer dan 120% minimum inkomen, maar dat telt dan weer niet mee. Ben dus verplicht baan bij baas met vast contract te krijgen… Onmogelijk! Of het duurt weer n paar jaar. Ik denk erover om lekker naar egypte te gaan, met mijn geld ben ik daar rijk en ik word niet goed van dit overgeorganiseerde kutlandje. In een touristenplaats of cairo kan ik best wonen. Bij mijn lief in het durp vind ik het te gek, want ik heb een topschoonfamilie, maar das me toch wat te primitief allemaal voor de lange duur. Dit is wat er gebeurd… Nederlanders trekken weg en buitenlanders verdwijnen in de illegaliteit hier.
Heey suus wanneer ga je naar egypte? En waarnaartoe?
ik ga zaterdag a.s. naar hurghada en ik ben super zenuwachtig hahaha!!! Waar komt jouw vriend/man vandaan en wanneer ga je weer?
X
snap trouwens heel goed wat je bedoeld met je verhaal over dat je misschien beter daar heen kunt gaan, maar er zijn zoveel dingen waarover ik twijfel of ik ooit daar wel heen wil. Daarom durf ik nog geen officiele relatie aan te gaan want hij wil zeker weten niet hier heen zegt die nu, vind die veel te koud en hij is bang niks op te kunnen bouwen hier!
Maar ik maak me druk over als we in de toekomst kinderen willen, want voor een leven en opleiding krijgen ze daar en hoe is de zorg daar en ga zo maar door. Hoe zie jij jouw toekomst daar?
Mijn vriend komt uit el wasta, maar woont in hurgada. Ik ga in oktober weer heen. Hij is hier pas 3 maanden geweest.
kom je uit belgie??
En beviel het hem hier een beetje?
Ja, het lijkt wel zo makkelijk maar dat is het niet in de praktijk. Ik heb gelukkig een vaste baan dus dat probleem heb ik niet. En op zich zou ik in Egypte wel kunnen wonen maar er zitten meer haken en ogen aan, ook als je trouwt in Egypte en dus een islamitisch huwelijk aangaat. Een tip misschien voor sommigen lees het boek"Grenzeloze liefde’ van Hanneke Rozema. Hierin (veelal negatieve) ervaringen van europese vrouwen die gehuwd zijn met een egyptenaar. Maar ook hier weer geldt: er zijn gelukkig ook voorbeelden waar het wel heel goed gaat.
Suusje, wanneer ga je precies? morgen ofzo?
sorry, ik zie het al, zaterdag
neej was het maar zo’n feest dat ik morgen ging haha, ik ga zaterdag.
Maar dat boek heb ik idd over gehoord, maar weet niet of het verstandig is om te lezen voor mij omdat ik me al super druk maak over alle dingen die ik lees en hoor! Dus ga ik me misschien alleen maar drukker maken als ik dat gelezen heb! Ik ben heel wantrouwig naar mensen toe!
HAHAHA nee kom uit noord holland. Ik weet het ook allemaal niet suus wat me te wachten staat, maar dit schiet niet op zo. ben al 3 jaar in love op die egyptenaar van me en we zijn zo’n leuk koppel saampjes. In het begin ook wel vaak bonje gehad hoor vanwege cultuurverschillen enzo,maar nu zijn we zo door en door aan elkaar gewend. ik hou van hem en t doet pijn dat we niet samen kunnen zijn,
Er zitten zoveel belgen hier dat ik verwachten dat jij dat ook zou zijn haha!! En omdat hij hier is geweest 3 maanden, het schijnt in belgie toch makkelijker te zijn om hem hier heen te halen!
Maar wat oneerlijk is het dan toch he, zolang samen en dan nog niet de mogelijkheid om echt samen te zijn! Maar duimen dat die geert wilders niet te veel macht gaat krijgen want dan word het helemaal onmogelijk!
Clejo ga jij eigenlijk binnenkort nog?
Ik wens je echt een superleuke tijd toe, wou dat ik mee kon want ik echt nu al zo’n heimwee naar mn vriend. Misschien kom je Ankh…nog wel tegen, je weet hoe ze eruit ziet toch? Je weet maar nooit.
Als je eens meer wilt weten over relaties in Egypte en hoe het gaat met kids enzo, ik weet er wel wat meer over maar daar kunnen we het later nog wel ns over hebben. Misschien op msn ofzo…laat het dan maar even weten ok?
Liefs Clejo