'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Ank, hele fijne vakantie! Geniet er van en geniet vooral van elkaar! Ben super jaloers dat je al bijna weg gaat, ik moet nog 10 dagen wachten en die dagen lijken echt niet op te schieten.

Ik ga hem voor het eerst alleen opzoeken nadat ik hem heb leren kennen een paar maanden geleden en ik vind het doodeng, begin steeds nerveuzer te worden! M. vindt me al een grote dramaqeeun als ik zeg dat ik me druk loop te maken, en roept dan alleen maar easy baby easy, everything will be oke, haha eikel, snapt gewoon niet dat het best wel eng is om alleen te komen naar een land waar ze je taal niet spreken en wat redelijk vreemd voor me is. Maar ja komt wel goed, ik kijk er ook wel super naar uit en we tellen samen de dagen af!

Ik kan niet mee praten over het hele naar nederland halen proces, ik heb er geen ervaring mee en mij er ook totaal niet in verdiept! Ik denk idd wel dat 600 te laag is, maar misschien is het wel een hele goede optie als je je moeder garant laat staan, maar dan moet hij misschien wel in het zelfde huis gaan wonen als je moeder!

Meiden, weten jullie nog leuke dingen die ik vanuit nederland mee kan nemen voor M.?? Wat namen jullie de eerste keer mee? Wil eigenlijk wel Nederlands gaan koken voor hem, maar wat???

Hey ja, ik vind het nu ook superspannend worden. Vrijdag zie ik Mn Egyptische lover al.

Ja ik kan altijd overleggen met de IND wie er nou garant kan staan. Een eigen onderneming gaat veel tijd kosten en vaak heb je dan geen vast inkomen, het is maar hoeveel geld je per maand binnen haald met de verkoop van een product. Als je maandelijks veel verdient maar dan moet je jaren een eigen onderneming hebben en ik ga geen jaren wachten totdat hij hierheen kan komen. Hij en ik voldoen verder aan alle eisen, behalve het klote inkomen.

Hie zit het als hij werk vind in Nederland? dan heeft hij toch ook een inkomen en dan kan hij zichzelf ook onderhouden.

Mijn vriend wil trouwens ook in Nederland in de horeca gaan werken want daar heeft hij alleen ervaring mee.

ank, ik denk dat het niet zo makkelijk gaat, het is momenteel al niet makkelijk om een baan te vinden in nederland en ik denk dat het dan voor hem ook mee speelt dat het een buitenlander is en de taal niet helemaal spreekt. Dus dat zullen ze zeker niet mee laten wegen!

Tsja, hij moet het inburgering examen afleggen maar hijn spreek natuurlijk niet 1 2 3 vloeiend nederlands. Hij spreek vloeiend engels en dat is voor nederlanders natuurlijk niet genoeg. een erg hoog eisend landje is nederland. Buitenlanders staan hier nogal in de min wat een baan betreft. Ik bekijk het wel even. Zijn meerdere opties voor een hoger inkomen voor mezelf.

Hoi Ankhesenamun

Hoop dat het allemaal lukt voor je ( voor iedereen natuurlijk ).
Maar je verdient 600 euro , ja dat is echt te weinig .
Maar als je nog naar school gaat of alleenstaand bent , mag je minder
verdienen .
Dus kijk ff op www.ind.nl staan precies op wat je moet verdienen .
Zit op dit moment zelf bij mijn man in Egypte , en jij gaat vrijdag leesde ik .:zon02:
Super lekker genieten van je mannetje !!!
En je had het over trouwen , ben zelf ook snel getrouwd met hem .
Maar je voelt zelf wel als het goed zit of niet .
En dan maak je de goede keuze .
Wens je een fijne vakantie . :vak02:

Gr HiHi

Hoi Hihi,

kun je iets meer vertellen, bv waar ben je getrouwd? en hoe gaat dat in z’n werk. zijn jullie ook van plan om samen in Nl te gaan wonen of jij in Egypte?
wellicht kun je enkelen van ons hiermee een stukje op weg helpen

Hoi Suusje,
ja elke dag wachten is te lang he. Ik ben nu net een paar weken terug en het lijken al maanden, vreselijk is dat. Ook ik ben ooit de eerste keer alleen gegaan maar het loopt allemaal vanzelf als je daar bent. Je komt niet voor de eerste keer daar toch. Mijn vriend haalde me van het vliegveld en had alles geregeld voor me en ik voelde me al gauw helemaal thuis daar. De volgende keer voelde het al helemaal als thuiskomen. En nu is het weer wachten he. Bah.
Maar jij mag gauw gaan en ik wens ook jou een hele mooie tijd met M. Hoop dat jullie ook weer meer van elkaar leren kennen. Mijn ervaring is dat je bij elk bezoek weer closer wordt.
Ik heb trouwens geen tips voor je wat je mee kunt nemen helaas.

Liefs Clejo

Dit is de 2e keer dat ik mijn mannetje weer zie. Ja als ik weer terug ben in NL dan ben ik denk ik ff vet down. maar ga morgen naar egypte, en wil nog niet aan thuis komen denken. Ben superblij sta echt te srpingen om hem weer te zien. En inderdaad het wachten totdat je erheen gaat is echt lang, weken lijken maanden en zo voelt het voor mn vriend ook.

Hihi, ik zal zeker van hem genieten en ik neem na de vakantie wel contact op met de IND en kijk nog even op de website. Ik heb vaker op de website gekeken en kon niet vinden wat je minstens moet verdienen. Maar als ik eerst met hem getrouwd ben ben ik geen alleenstaande meer. En ik werk, zit niet op school. Leuk dat je met hem bent getrouwd, ik wil ook zoizo graag met mijn mannetje trouwen voor mijn gevoel zit het goed tussen hem en mij.

Ik draai ff wat papieren uit, daarop staat percies beschreven (ook in het engels) wat mn vriend moet doen om naar nederland te komen en wat verblijf in nederland inhoud. Dat geef ik zoizo aan hem in de vakantie. Kan hij zich ook een beetje orienteren. :slight_smile:

Nou laatste berichtje voor de vakantie, vertrek morgen middag om half 3 en het is best spannend.

Ik vertel wel hoe het was als ik weer terug ben. Verder iedereen op het forum heel veel plezier met zijn/haar Egyptenaar!

ank…, wat ik weet is dat je minstens 120% van het min.loon moet verdienen om iemand naar hier te halen. maar veel is ook inderdaad onduidelijk wat op de site staat. het beste is toch om voor de juiste informatie tzt te bellen met de IND.
maar nu even niet aan deze dingen denken, alleen nog maar aan je vakantie!!
nogmaals, veel plezier
groetjes en liefs Clejo

Ja bedankt. Ik weet dat de eis heel hoog is. Dus je moet 120 % meer dan je miniumloon verdienen. Maar dan zou je dus rijk moeten zijn om iemand naar Nederland te halen?
Mijn miniumloon is 1175 per maand.

Ik neem contact op met de IND of iemand anders mischien garant kan staan of ik moet meer verdienen. Ik neem pas na de vakantie contact op met hun de IND. Kortste klap.

Ik ga eerst lekker genieten…

ik heb uitgerekend ik 120% van 1175 (mijn miniumloon) dan zou ik 1410 netto per maand moeten verdienen. Zou nog kunnen, ik ga het grondig uitzoeken.

nou dat is toch niet zo lastig om te gaan verdienen, als je een opleiding heb gedaan zit je daar wel snel aan volgens mij! Ik voldoe er wel aan.

Heel veel plezier in Egypte, geniet er van!

Ja ik dacht even dat het meer was, maar toen ik het uit had gerekend viel het best mee.
Nee ik ga er alles aan doen om hem naar nederland te krijgen en dus ook meer geld te verdienen.

Hallo allemaal.

Na al jullie verhalen gelezen te hebben wil ik ook iets over mezelf vertellen. Alle waarschuwingen zijn terecht, maar het maakt je soms ook aan het twijfelen, Voor ijn gevoel zit het goed met mijn vriend, Ik ken hem nu een jaar. We hebben elkaar 5 keer gezien. Hij is 4 keer op een toeristenvisum hier geweest en ik 1 keer in egypte. Ik ga begin juli weer voor 2 weken. Hij zal dan in oktober weer hier heen komen. Het wachten is slopend, maar ja er is geen andere keuze. Onze relatie is goed, allebei verliefd en we spreken elkaar iedere dag. Dit jaar zal hij z’n examen moeten doen en ik hoop dat hij daarna hier heen kan. Tot dusver geen problemen gehad met visum. Maar iedere keer is het weer spannend. Iedereen die binnenkort naar Egypte gaat een prettige tijd gewenst en de wachtenden veel succes.

@ dinwilk wat goed dat het je zo vaak gelukt is hem hierheen te krijgen…zullen velen jaloers op zijn

wat is het hier trouwens stil, zit iedereen al in egypte??

Suusje, ik ben er nog hoor… trouwens op de ind site zijn exacte bedragen te vinden, het is wel ff zoeken maar toch, heb ze gevonden.

Hoi Dinwilk,

heb je misschien nog goeie tips voor ons??

roosje,

heb al brieven verstuurd naar ginder, maar hoop niet dat ze het vlug ontvangen, het duurt wel een tijdje.
een nieuwjaarskaartje krijgen ze misschien pas in februari, dus beter met DHL versturen zoals hierboven vermeld.

gr,

hapsetchut

hey,

ja ik zag ze ook, het is volgens mij iets van 1450,- netto wat je moet verdienen!
Nou ik ben de dagen aan het aftellen, nog 5 dagen te gaan! Maar de dagen lijken wel super langzaam te gaan! Ga jij eigenlijk binnenkort nog?

kus