'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

hey Mosay,

wat rot voor je zeg! Maar misschien heeft het wel een reden…je weet maar nooit!

Wij hebben ook niet dagelijks contact meer, ik heb me leven hier en hij daar en we hebben het beide druk! Ik vond het in het begin raar hem niet elke dag te spreken, maar nu heb ik er vrede mee. Heb hem nu voor het laatst dinsdag op skype gezien/gesproken. en hem daarna een berichtje gestuurd waar die niet op gereageerd heeft, maar gister stuurde die weer wel een berichtje. M. is niet goed in engels schrijven dus dat is ook de reden dat die niet veel smst, maar dat durfte die in het begin niet te zeggen omdat die zich hiervoor schaamde! Hij heeft tenslotte maar tot zijn 11e op school gezeten!

Maar wat ik ermee wil zeggen, trek niet te snel je conclussie en wacht gewoon rustig af en laat zelf een paar dagen niks horen, misschien komt het vanzelf en zo niet dat moet je er op een bepaalt moment voor jezelf een punt achter zetten!

Nou laat weten hoe het afloopt he!

KUSSS

zooooo herkenbaar, dat niet terug sms-e,! mischien vangt er niks te rapen bij jou he mosay,
en dan geven ze het gauw op-

Tsja, dan vraag ik me af waarom hij het bijna anderhalf jaar heeft volgehouden eerst. :wink:

Ik wacht gewoon rustig af oftie nog wat stuurt en anders weet ik genoeg… :slight_smile:
Tis niet dat ik het dan niet jammer vind, ben toch gek op hem, maar het schept wel veel duidelijkheid (en misschien ook wel rust in mijn hoofd, tot een paar dagen geleden zat ik alsmaar alleen maar te bedenken hoe ik terug kon komen z.s.m…)

Ik heb ondertussen wat van hem gehoord… Een best kort smsje, heb ook iets korts teruggestuurd. Daarna kreeg ik nog een heel lief smsje terug…

Ik laat het nog maar even doen, de twijfels zijn bij mij weer helemaal toegeslagen… Ik laat het voorlopig maar even van zijn kant af komen…

Oohh dus je heb wat gehoord maar weet je ook wat de reden is dat hij zolang niets heb laten horen.
Me man heeft ook een keer 1 week niets laten horen maar zijn telefoon was kapot toen heeft hij met de mobiel van een vriend aan mij laten weten dat hij niet kan sms-en vanwege zijn kapotte mobiel. Dit heeft hij gelijk laten weten dezelfde dag dat zijn mobiel kapot was baalde wel dat ik moest wachten tot hij gemaakt zal worden maar was wel blij dat ik wist hoe het allemaal in elkaar zat.
Ook als hij geen beltegoed heb en waar hij werkt is het moeilijk om het snel te kopen laat hij het altijd even weten via een mobiel van een vriend of een mailtje. Toch altijd fijn en ook voor je gevoel.
Mosay je moet niet gelijk twijfelen hoor omdat hij een lief smsje stuurt dan kan hij je mee bespelen en erg slim om gewoon af te wachten en kijken of hij nog reageert en hoe snel. En anders zal ik hem echt wel confronteren met dit.
Succes.

Ik heb ook zo mijn twijfels over de sms-en van mijn vriend. Ik had hem 4 dagen geleden een bericht gestuurd en ik had hem nog niet gehoord. Vandaag heeft hij geantwoord en normaal antwoord ik altijd direct terug, maar heb hem nu ook eens een halve dag laten wachten. Hij stuurde al snel een sms om te vragen of alles ok was. Nu weet hij ook eens wat het is om geen antwoord te krijgen. Ik heb natuurlijk maar een halve dag gewacht terwijl ik van hem soms een paar dagen moet wachten. Voor alle duidelijkheid, wij hebben geen relatie enkel vriendschap. Dat heb ik hem van in het begin duidelijk gemaakt. Hij weet wel dat ik zeker ga proberen om nog eens terug te keren en dat ik hem dan wil helpen, al was het maar omdat ze daar echt zo weinig hebben en dat wij hier toch niet mogen klagen hé! Met een kleinigheid van mij kan ik hem en zijn familie zo blij maken. Het hoeft niet altijd geld te zijn.
groetjes

weinig? ze hebben altijd hun famillie hoor waar ze op terug kunnen vallen(in geval van nood)en de buren helpen ook wel waar het nodig is- laat je niet leeegzuigen, mijn kameraadje heeft 10 dagen niet gsms-t - gistre stuurden we een smsje-met de mobiel vn een vriend,gij antwoorde direkt??!(had nie eens door dat van een ander nummer kwam) - gij had me zoveeel gsmst- en ik had nooit geantwoord( meeesteracteurs)zijn het(jij is degene die 10dagen niks van hem liet horen, ik steek er gewoon mijn energie niet meer in,al de verhalen hier over sms-zijn zo herkenbaar,als ze je echt nodig hebben zulle ze wel sms,en(wees maar gerust);; nog 3 dagen en ik vertrek ,en ik wil alleen maar rust!en mn hobby(dans) bellydansinitities volgen doen. deze keer geen egyptische manne rond mij(ze vertellen tog allmaal tzelfde), ale 90 percent tog. x

dag meisjes, 'k denk dat we allemaal een beetje dezelfde vloed aan emotie’s hebben bij onze Egyptische liefde, wanhoop, verdriet, gemis, verliefdheid, euforie, jaloezie enz. Soms word ik ook moedeloos van deze moeilijke weg der liefde. Raks, waar nr Egypte ga jij? Camilla, een hele dikke proficiat en veel geluk. Mosay en Roosje, niet moedeloos worden, het is daar ook een hard leven. Soms hebben ze ook hun twijfels natuurlijk. Aan de andere kant, wees waakzaam, want ze kunnen het zo goed uitleggen. Ik vraag me dan af, hoe dat komt, dat ze daar allemaal zo goed in zijn, juist in Egypte.
Hoop jullie daar allemaal ooit es tegen te komen,hé. Gr Ilse :wereld:

ik ga naar hurghada - en cairo
jazeker meiden niet moedeloos worden, , wees gerust als het echt nodig is hoor je wel van hun- waaakzaam zijn- waarom egypte tsja geld en hun famillie das hun god hee (de rest is meestal maar bijzaak) ook al worden er andren mee gekwetst! camilla tbeste als gij arriveerd, hou ons op de hoogte x

hey, raks
een heel fijne vakantie gewenst en geniet er maar van, ik wou dat ik in uw plaats was.
bedankt ook aan de anderen voor de fijne reacties, het is altijd leuk dat je ergens met je verhaal weg kunt. Zo voelt het aan dat je toch niet alleen bent met die gevoelens.

Hoi

Mijn vriend smst om de 2 dagen naar me, hij vind dat ik voor zn werk ga. Dus hij belt en smst me onder werktijd. Kreeg gister weer een heel lief smsje van hem. Hij telt de dagen totdat ik weer naar Egypte ga en kan niet wachten totdat moment. Ik ga vrijdag a.s naar egypte.

de ene Egyptenaar is attenter dan de andere, voor de één gaat het om zijn familie en geld, de ander besteed meer aandacht aan zijn vriendin en geeft niks om geld. Iedere Egyptenaar is weer verschillend. Ze kunnen je kwetsen door andere dingen belangrijker te vinden, maar zo zijn niet alle Egyptenaren er zitten ook schatjes tussen. Mijn vriend laat heel veel van zich horen, dat zit goed. Maar ik ken hem nog maar pas en het is altijd afwachten hoe het loopt met het contact. Als het na een jaar nog zo goed is kan ik ook pas zeggen dat het de juiste is. En het klopt sommige egyptenaren kunnen mooie verhalen op hangen om eronderuit te komen waarom ze zo weinig contact zoeken.

Tot nu toe gaat het met die van mij goed, hij neemt altijd zn telefoon op als ik bel en komt midden in de nacht als hij klaar is met werken online, terwijl hij al veel te veel slaap te kort heeft. Maar hij praat liever met mij over de webcam en mycrofoon via yahoo messenger dan dat hij na werktijd zn bed inkruipt. Hij moet 5 uur al zijn bed uit en is pas 1 uur snachts klaar met werken.

Maar hoop voor jullie allemaal dat het ook goed blijft gaan tussen jou en je Egyptenaar.
De ene onderhoudt het contact beter dan de ander.

Hoi Ank…

Heb je de koffers al een beetje gepakt? Ik wens je gewoon een hele fijne vakantie en een superleuke tijd samen met je vriend. Geniet ervan want voor je het weet is de tijd weer voorbij, dit gaat altijd veeeel te snel is mijn ervaring. Ik kan het niet nalaten om ook nog een klein advies te geven: laat je vriend ook eerst eens op een toeristenvisum naar NL komen om te ervaren hoe het ‘echte’ leven hier is. Daarnaast is het aangaan van een huwelijk niet zomaar iets. Mocht het toch ooit misgaan kan het nogal wat consequenties hebben. Ook volgens de egyptische wetgeving dus ga je goed voorbereiden.
Maar vooralsnog een hele fijne tijd samen op je vakantie.

groetjes Clejo

Het zal natuurlijk mooi zijn om ze hier te laten komen op een toeristenvisum echter is dit erg moeilijk en lukt dit vaak niet afwijzing vaak wegens vestigings gevaar. Degene die het lukken die moeten echt van geluk spreken en misschien dat hun ervaringen kunnen delen met ons hoe het beste de aanvraag te doen.
Maar goed voor mij geld dit niet meer want me man heeft een verblijfsvergunning gekregen voor Belgie en komt binnenkort. Ik heb helaas nog niets gehoord over het visum me man gaat morgen bellen of ze al meer weten.
Iid bereid je goed voor voordat je in een huwelijk stapt wat staat er op een contract en wat kan je er nog meer opzetten en wat doe je als je man moslim is???
Er zijn zoveel dingen waar je over moet denken en goed om dit te bespreken samen.
Roosje en mosay al wat gehoord van jullie vriendjes??
Degene die op vakantie gaan wens ik een hele fijne vakantie toe.

gr

Bedoel je dat het makkelijker is om ze hier te laten komen als je al getrouwd bent en dan een mvv aan te vragen? of wie heeft hier ervaring mee?

Als je getrouwd ben dan is het ook moeilijk en voor een mvv moet je voldoende inkomen hebben zie ind.nl
Het is net zo moelijk als je getrouwd en niet getrouwd ben voor een toeristenvisum.
Ik ben naar Belgie verhuist omdat daar de inkomingseis lager is en nu hebben we het d-visum ontvangen (verblijfsvergunning).

die inkomenseis is voor mij niet het probleem vandaar dat ik naar eventuele andere afwijsredenen benieuwd ben, zeker als het gaat om een mvv. En die afwijsredenen kun je dus nergens vinden. dan ben je (voor het toeristenvisum althans) weer afhankelijk van de ambassade

hoe klaar je dat herpeltje?bankier in belgie en zoveel heen en weer reizen naar egypt?lijkt me niet haalbaar of wel?>>>

Hoi Camilla,
Ik heb inderdaad ondertussen weer van hem gehoord, en nu al bijna elke dag, nadat ik hem ook eens laten wachten heb weet hij precies ook dat het niet leuk is, hij begreep er niets van zei hij. Ik heb hem gezegd dat dat voor mij hetzelfde gevoel is als hij zolang wacht dus ik hoop dat hij er zijn les uit getrokken heeft.

Ja heb al mijn koffers al ingepakt. Ja 15 dagen is ook zo weer voorbij. Ik geniet er van en ga hem zeker dit jaar nog een keer zien.
Mijn vriend heeft het er zelf over gehad dat hij eerst misschien tijdelijk naar Nederland wil komen en een toeristenvisum aan te vragen. Maar ik hoor van jullie allemaal dat dat nog al moeilijk schijnt te zijn. Hij zit heel erg met zn werk en heeft maar 1 keer in de maand een korte vakantie omdat ze daar zo streng zijn in egypte. Tijdelijk naar Nederland komen word voor hem lastig, maar voorgoed hier heen komen is voor hem geen probleem dan zegt hij zn baan in egypte in het hotel ook op natuurlijk.

Zijn ouders accepteren het ook dat hij bij mij in nederland wil komen wonen. Maar verblijfsvergunningen etc… word moeilijk maar ik ga er alles aan doen om hem uiteindelijk hier heen te krijgen. Ik heb niet genoeg inkomen heb maar 600 per maand. daarom wil ik een eigen online kunst atelier beginnen. Ik ben kunstenares. Dus een eigen bedrijfje starten en kijken of ik genoeg verdien anders krijg ik hem nooit naar Nederland. Kan iemand anders zoals mijn moeder bijvoorbeeld hem niet tijdelijk onder houden? of moet ik hem persee volgens de strenge regels in ons land onderhouden?

Ik wil hem zo graag hier heen halen. Ik ga in september serieus aan de slag en neem weer contact op met de IND. Die inkomens eis is erg vervelend.
Is er niet iets anders te regelen met inkomen?

Ik wil niet te hard van stapel lopen, maar krijg vette heimwee naar hem als ik hem een aantal maanden niet zie en weer moet wachten op de volgende vakantie. Dat kan niet zo lang blijven doorgaan, ik wil hem volgend jaar graag naar Nederland halen. Het trouwen bekijken we even, ik moet hem eerst beter leren kennen. Het gaat ot nu toe in ieder geval erg goed tussen ons.