Wat ik me bij dit soort vragen dan altijd afvraag is of je met je vriend hierover hebt gepraat. Het lijkt me toch logisch dat je je verdiept in elkaars geloof en cultuur, vooral als je zelfs al aan trouwen denkt. Hoe denkt zijn familie erover, zijn ze ruimdenkend of juist niet. Als de relatie echt serieus is zal je vriend daar toch ook over nadenken.
In iedere relatie zal het anders zijn. De ene partner verwacht meer van zijn vrouw qua geloof dan de andere. Zal jij bv een hoofddoek willen dragen? Respecteert hij jou keuze? Er is veel ervaring, zie ook het forum wat Irm aangeeft.
Mijn advies is, praat er samen over, lees erover, en vooral neem je tijd. Eenmaal getrouwd is er niet snel een weg terug.
Succes! en veel geluk natuurlijk.
Clejo, Irm bedankt voor jullie reactie! Doordat het onderwerp trouwen nu een beetje gaat spelen ben ik o.a. op deze site terechtgekomen en de site van de buitenlandse partner weet ik wat je bedoeld. Heb hem gevraagd mij ruim de tijd te geven om te lezen, ervaringen van anderen te horen, kortom om me er goed in te kunnen verdiepen of dit is wat ik wil. En hij heeft wel gezegd dat er voor mij niet veel verandert als we eenmaal getrouwd zijn, maar dat neem ik toch niet klakkeloos aan. Je hoort teveel slechte verhalen hierover, ook al vertrouw ik mijn partner in deze, je weet het toch nooit zeker. Aangezien ik drie kinderen heb, heb ik ook al gezegd dat ik sowieso de komende 5 jaar niet van plan ben te verhuizen en daar staat hij achter. Ouders van hem zijn wel ruimdenkend, maar de traditie is daar gewoon dat ze trouwen en daar komt hij niet onderuit, vandaar dat ik nu druk aan het informeren ben. Ik zal ook op facebook gaan kijken. Altijd fijn om ervaringen te delen en zodoende eigen lering uit te trekken. Groetjes
In het Duits: Heiratsschwindler - Aus dem Orient nach Europa
Nog een pfffffft: [ame][Doku] Heiratsschwindler - Aus dem Orient nach Europa - YouTube
Hallo allemaal
Ik wilde graag een beetje advies
Hou heel veel van mijn vriend en zijn familie weet ook van mijn bestaan
maar nog niet ontmoet
nu is het zo dat hij terug is bij zijn familie en misschien ook niet meer teruggaat naar waar hij werkte
Nu moet ik maar zien wanneer hij tijd heeft voor mij omdat zijn familie al in de buurt is en geen privacy dus met mij
Hoe los je dit op ? ik begrijp ook wel dat zijn familie prioriteit heeft vooral omdat hij ze ook al meer als jaar niet gezien heeft
Lieve groetjes Kathinka1987
Hij vindt het zelf ook wel vervelend maar hij is geduldiger als ik ben hij zegt dan heb geduld ik kom straks bij je . Gisteravond gingen zijn ouders naar opa en oma normaal ging hij gelijk mee maar hij wilde eerst samenzijn met mij op pc en in de cam. Na een half uur belde zijn familie waar hij bleef en hebben we afscheid genomen en afgesproken voor vandaag wilde eigenlijk gewoon weten hoe je geduldiger kan worden maak mezelf vaak gek niet omdat ik twijfel over hem ik ben een ongeduldig iemand maak hem daar weleens horensdol mee
Als zijn familie weet van jou bestaan dan kan hij ze toch gewoon zeggen dat hij met jou wil praten op de pc? Lijkt me toch. Neem ook aan dat ze wel benieuwd naar je zijn. Wanneer ga jij ze ontmoeten dan?
De bedoeling is dat ik eind augustus naar hem toe ga
Eind augustus is al best snel, nog even volhouden dus. En waar een wil is, is een weg…meestal :-).
heeft er iemand ervaring met aangaan reisziekteverzekeing, waar en hoe? dit voor kort verblijf in België alsook vragen ze de reservatie van retourtickets voor te leggen maar hoe kun je die bestellen als je nog de data niet weet van goedkeuring van het visum? Hoe gaat dat in zijn werk? Kan iemand mij dringend helpen aub? Ik heb een invitatiebrief meegegeven alsook een garantverklaring tenlastenneming; nu lees ik hier en daar dat mijn vriend een rekening moet hebben met per dag geld erop voor zijn verblijf! moet dik ook als ik mij garant stel want mijn vriend heeft geen rekening!met dank voor jullie advies grtj
Hij kan een reisverzekering boeken bij een van de kantoren van Allianz Allianz Egypt, Dokki, Phone and Address | Insurance | Egypt Yellow Pages
http://www.allianz.com.eg/
Hij kan bij een kantoor van Egyptair een reservering maken.
ja idd. maar lijkt me een hele klus en weet niet goed wat te doen , wat bv.voor die reisverzekering en retourtickets? als je nog niet weet als het visum zal goedgekeurd worden, hoe kan je dan tickets reserveren of een verzekeing aangaan, zoals wordt gevraagd in de ambassade?
Hey moulaka,
Voor het ticket kan je vriend proberen alleen een reservatie te boeken met annulatieverzekering. De Belgische ambassade in Cairo antwoordde mij dat in theorie alleen het verantwoordelijkheidsdokument van de gemeente voldoende is maar een bankrekening met min. 10000 EgPounds of een bewijs van inkomen maakt dat het dossier positiever wordt bekeken. Dan heb je het dus wel begrepen. Wij proberen dus niet zolang we het geld niet bij elkaar hebben. En met de huidige situatie is dat dus niet voor morgen. Een kennis van mij heeft al 2 maal geprobeert, alleen voor een bezoek. 2 Maal afgewezen. Nu gaan ze proberen met een werkvergunning. Veel succes !
Ik heb zes maanden geleden een visum aangevraagd voor een vakantie van twee weken,is meteen goedgekeurd!
Als het een visum is voor Belgie moet je bij het indienen van het dossier helemaal geen ticket voor leggen. Dit is pas bij toekenning dat je dit moet doen, een heen ticket en een retour binnen de tijd van het visum. Ook is die kwestie van het geld op een rekening echt niet nodig. Als jij een ten laste neming invult,moet je genodige nog over geen pond beschikken! Wel legt je genodigde best een bewijs van zijn werkgever voor: loonfiches, vakantiebewijsje, werkattestje, briefje waarin staat dat zijn werknemer vakantie krijgt om op vakantie te gaan naar Belgie dan en nadien mag terug komen werken. Zo een dingen zijn belangrijk. En ook nog een degelijke uitnodigingsbrief.
Als jij iemand uitnodigt die je gewoon op vakantie hebt ontmoet, wees maar zeker van het feit dat het visum geweigerd zal worden. Bewijs dat je elkaar al enkele jaren kent en gezien hebt enzo…
Zo DAT is lang geleden en mijn wachtwoord wist ik ook nog. Ik was benieuwd of hier nog veel werd geschreven.
De meiden die me nog kennen, veel liefs en hopelijk gaat het jullie allen goed <3
Ik kom ook weer eens even kijken. Sinds mijn vriend in NL woont heb ik niet meer gepost geloof ik. Ik zie dat het erg rustig is geworden. Why? Groetjes van mij
ik kom hier bijna nooit meer omdat ik veel mensen van hier in fb zie,en als ik wat wil weten vraag ik het daar
Helllluuuup !!! dringend advies nodig !!!
welkom jackiex
Waar heb je advies bij nodig???
Hi lezers,
Ik ben naar Egypte geweest en heb daar een leuke Egyptenaar ontmoet. Nou ben ik niet helemaal op mijn achterhoofd gevallen en na even googlen heb ik genoeg slechte verhalen gelezen op diverse forums voor dat ik daar naar terugging.
Op de forums lees je vooral verhalen van jonge meiden die een hoop ellende hebben meegemaakt in relaties en huwelijken met een Egytenaar. Natuurlijk zitten er ook goede mannen tussen maar let op, ze kunnen heeeel goed toneelspelen.
Voor mij was het een interessant onderzoek naar wat er waar was van de verhalen en ja ik gaf ook om die man. Wil je mijn ervaringen lezen en wat meer te weten komen over de cultuurverschillen lees dan mijn autobiografische verhaal eens. Als je nu verliefd bent geworden op je vakantieliefde in Egypte kom je dan wat meer te weten over wat je kan verwachten.
Lees Kamelenliefde (vrouwen hebben een onvolwassener brein dan mannen)
te koop via Boekscout.nl
http://www.boekscout.nl/shop/ViewPro...px?bookId=3446
maar ook te bestellen via de gewone boekhandel onder ISBN: 9789462064720
Doe er je voordeel mee en wees gewaarschuwd!!
Hi Irm
Als de link niet werkt kan je ook gewoon kijken op www. Boekscout.nl en dan shop gaan en bij ‘zoek’ Kamelenliefde invullen. Geen idee waarom de link niet werkt?
Grt Smurff