'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

We hebben een toeristenvisum voor 3 maanden aangevraagd.

Hopelijk kan en wil je het nog navragen bij die vrijwilliger op je werk waarom het visum is afgewezen na bezwaar gemaakt te hebben Merel?

Ga jij garant voor je vriend staan? Zo ja, dan moet je een garantstelling naar hem toesturen die door de gemeente is gelegaliseerd (stempel erop). Verder moet je rekening houden dat als je alle papieren klaar hebt je vriend moet bellen voor het maken van een afspraak bij de ambassade. Dit kan ook even duren, dan moet hij paspoorten (ook oude) tot 7 jaar terug overleggen. Indien hij deze niet heeft dan moet hij een papier ophalen bij de Mogamma, die laten vertalen en deze bij alle papieren aanleveren.

Waarom is hij al naar Tsjechie, Duitsland en het andere land geweest?, heeft hij zelf genoeg inkomen om te komen?

Hey Dalfien,

Ja ik zal het navragen, zij zit nu wel in egypte dus weet niet wanneer ik haar weer zie.

Hij moest voor zaken naar Duitsland en de rest als vakantie erbij gedaan.
En ja hij heeft genoeg geld om dat te doen, hij is manager vandaar.
Dat visum naar duitsland enzo had hij binnen 2 weken zei hij… nou ik houd me hart vast en ben erg benieuwd maarja.

ik hoop voor je dat het alsnog lukt…

maar moet je die garantstelling zelf naar egypte op sturen?

groetjes merel

Als hij niet kan aantonen dat hij over 34 euro per dag bezit voor de hoeveelheid dagen dat hij naar nl komt dan moet iemand anders garant staan. Als jij garant voor hem staat dan heeft hij dit formulier nodig dus moet het naar Egypte gestuurd worden.

Maar als hij dat wel kan aantonen??? dan hoef ik dus niks te sturen ofzo weet jij dat?

groetjes merel

Nee, als hij dus zelf de reis en het verblijf betaald dan hoef je geen garantstelling te hebben. Alleen als hij bij jou in huis gaat verblijven dan moet je volgens mij wel het formulier opsturen. Hier in deze link staat wat meer uitleg over logiesverstrekking.
http://www.ind.nl/nieuws/2010/nieuw-bewijs-van-garantstelling-enof-particuliere-logiesverstrekking.aspx

ja idd dat formulier heb ik ja.

evengoed bedankt. Ik houd je op de hoogte.

groetjes merel

Hallo allemaal,
Ik zoek met spoed goede mensen die ook in hurghada verblijven" sinds een paar dagen heb ik besloten om toch niet terug te gaan naar Nederland; ben sinds de winter getrouwd ik ben 21jaar en hij 28jaar ik heb dus alleen hem en zijn familie/vrienden maar zou erg blij zijn met nederlandse vrienden :slight_smile: vanavond verhuis ik weer en heb ik geen wifi hopelijk heb ik zo snel mogelijk weer contact want voel me best alleen nu… Geen idee wat ik moet doen want me 3maanden visum is bijna voorbij! Ben ik dan illegaal zo ja wat kan ik nog doen?

@SalmaCher: als je officieel getrouwd bent, kan je op basis daarvan eerst een 3 jaar residence krijgen en daarna altijd een 5 jaar residence.
Hoef je ook geen re-entry of zo te halen.

Het verhaal ligt nogal ingewikkeld;
Me moeder is op dezelfde dag getrouwd met een egyptenaar (wat ik pas op de laatste dag hoorde maar ik en me man willen iedereen gelukkig dus zeiden er niks van)
en haar plan was om ook een winkel hier te beginnen voor ons 4en om aan een toekomst te werken… Ze heeft al 2bedrijven in nederland dus dat is al behoorlijk druk,ik en wat familie van ons werken daar ook + ik woon ook nog me moeder in nederland’’

Met de winkel hier in Dahar ging niet probleemloos, haar man beheerde al het geld en mijn man werkte er dan. Uiteindelijk draaide de winkel niet en ging haar man maar thuis zitten niks doen; hij vroeg huur voor zijn familiehuis aan me moeder en dat terwijl hij niet werkt??(als je geen geld hebt dan ga je toch juist werken, afwachtte lost toch niks op)

Telkens als ik in zijn huis kwam was er weer wat veranderd; Nieuwe keuken, nieuwe gordijnen, nieuwgetimmerde bedden enz. Zelfs zijn broertj begon een winkel buiten op straat samen met een vriend… Vanwaar dit geld als er geen geld is? we kregen te horen dat zijn broertj het geld van zijn broer gekregen had(de man van me moeder) maar dat onkent hij terwijl zijn broertj onmogelijk het geld gespaard kon hebben want hij kwam net uit het leger waarbij je eigelijk ongeveer 10euro per maand krijgt!

In de tussentijd hebben we de winkel veranderd naar Casual kleding want heel de straat is zowat hetzelfde; alles wat we verkochten ging weer in de winkel om nieuwe spullen en decoratie te kopen,

Ik ben hier meer dan 2maanden niks aan het doen omdat we zo druk bezig waren met de winkel, me moeder kwam aan en we kregen ruzzie over haar man dat het helemaal niet klopt’’ nu zijn ik en me man de leugenaars dus praten we nietmeer met me moeder en haar man (terwijl ik ze wel zie, en ze woonde 2verdiepingen boven ons) Doordat al het geld weer in de winkel zit hadden wij geen geld voor de huur dus zijn we gisteren verhuist naar zijn broer die in Sakala woont met zijn vrouw en dochtertje… Ik hoop dat er snel weer goed geld te verdienen valt want het toerisme ligt nogal laag en ik hoop ook dat me moeder snel achter de waarheid komt’’

Daarom heb ik besloten om hier te blijven en voorlopig nietmeer terug te gaan naar nederland, ik woonde en werkde voor me moeder en dan is het best lastig om zo terug te gaan; kon ook ergens anders werken maar dan laat ik ook me moeder in de steek en alle mensen zulle dan raar over mij denken…
Aangezien niemand van ons winkeltj in Egypte weet kan ik dit ookniet met familie of vrienden bespreken die vinden ons toch al gek dat we getrouwd zijn’’
Ben benieuwd wat de toekomst ons zal brengen maar ondanks alles heb ik geen spijt dat ik getrouwd ben met me man want we zijn echt stapel op elkaar met of zonder geld, het is nu alleen afwachtte tot we wat geld hebben voor ons eigen huisje en dan pas kan ik me papieren in orde maken tot die tijd ben ik illegaal…

Wou dat ik hier wat vrienden had waarmee ik nederlands kan praten, want nu zit ik alleen thuis of in de winkel. Ik kan nog maar een beetje arabisch en niet iedereen kan engels…

Hopelijk tot gauw dankjewel voor de reacties of commentaar wat nog zal komen groetjes Salma vanuit Egypte XxxX

1 like

Ja ik weet niet wat ik moet doen, nu zitten wij zonder geld en met een winkel waar we bijna elke dag vrij weinig verkopen of niks … Als me moeder had gezegt dat ze haar man geld had gegeven begrijp ik alles volkomen maar nu voel ik me ook in de maling genomen en ben ik nog een leugenaar in me moeders ogen ook’’

Me naam op facebook is; Cher van den Bosch

Hallo allemaal, hebben jullie ook last van een slechte internet-verbinding naar Egypte bijvoorbeeld met SKYPE?

Hallo ik ben nieuw hier maar lees al een tijd mee
Had even een vraag
Mijn vriend heeft/had problemen met zijn mobiel deze zijn verholpen
hij heeft nieuwe batterij en er was iets niet goed in zijn mobiel
Heb hem 2 dagen geleden heel even aan lijn gehad belde andere dag weer
en weer telefoon niet bereikbaar
ook zijn familie kan hem niet te pakken krijgen krijgen allemaal hetzelfde te horen
Als ik bel wordt er gezegd in ned dit toestel geeft geen gehoor of eerst in arabisch en dan in engels this phone is not availible at this moment try later again
Staat dit toestel dan uit of wat er dan echt gezegd dit toestel is switched off

1 like

Het toestel staat dan uit of hij antwoord niet,mischien toch iets met de batterij ofzo of de oplader doet het niet
groetjes van marjolein

(ps er word nooit gezegd switched off)

Wij hebben ook vaak last van een trage internet verbinding en soms ook van een stroomstoring ,maar we doen het er maar mee

groetjes Marjolein

1 like

Wij hebben het een tijdje terug ook gehad. Ene keer kon ik hem niet bereiken, andere keer hij mij niet. Bellen met de provider en het nummer doorgeven dat je niet kunt bereiken heeft bij ons veelal een oplossing geboden. Als je contact wil zijn er meerdere manieren.

1 like

Iemand ervaring goed of slecht met mobinil
Heb contact formulier willen invullen maar lukt niet ze vragen om tarief
kan ik niet invullen

dat kan natuurlijk ook :slight_smile:
groetjes marjolein

Ik heb zelf geen ervaring met mobinil maar meestal krijg ik de dame aan de telefoon als hij of zijn telefoon uit heeft staan, dan is de boodschap this telephone is switched off. Als hij in gesprek is of hij heeft geen bereik dan krijg ik te horen this telephone is currently not available.

Ik heb geen problemen met het bereiken van mijn vriend. Meestal probeer ik het een of twee keer en als hij niet opneemt en ziet dat ik gebeld heb dan belt hij terug, of niet, maar dan probeer ik het de volgende dag weer. Niets zo frustrerend om 10 x achter elkaar te bellen en geen contact te krijgen, dus dat probeer ik te voorkomen.

eh…eigenlijk heb ik het meer over de internet verbinding zoals met Skype. Telefonisch heb ik geen problemen

1 like

Hallo

Dank voor antwoord
Nog steeds niet aan de lijn gehad
Ook zijn familie niet die zijn ook ongerust
het is heel raar de ene keer krijg ik switched off te horen en de andere X
not availible at the moment denk echt dat zijn Mobiel kuren heeft
Al was die gemaakt en nieuwe batterij denk toch dat hij naar ander mobiel moet kijken
Maar goed dat zal moeilijk zijn met zo weinig geld/tot niets
hoop hem snel weer te spreken

groetjes Kathinka