'Relatie met een Egyptenaar' centrale topic

Ja klopt volledig, je moet écht goed oppassen, want 90% in zo’n hotel is niet te vertrouwen en ze modderen maar wat aan met elke toerist.
Ik heb geleerd dat als je je dag en nacht zorgen maakt en hem nooit vertrouwt, dat er ook absoluut iets aan de hand is. Negeer dit dan ook niet.
Gelukkig heb ik dit bij hem niet, en staat mijn hart op dezelfde golflengte als mijn verstand…

@ Muchacha ; ik vlieg ook 23 juni, maar wij gaan naar Marsa Alam !

@Sjill…ah Marsa Alam, nooit geweest iig veel plezier:cheer:

Tis er heel rustig, niet veel te doen… Maar wel zalig om te ontspannen :slight_smile: En ja, mijn schatje werkt daar dusjaaa… Jij ook heel veel plezier !

Heel veel plezier Sjill! Natuurlijk moet je altijd op je hoede zijn, maar dat moet je hier ook. Ik ben in Luxor blijven steken en ga in augustus voor de derde keer terug voor 3 weken. Ik ben een Ramses II freak, vandaar dat ik het daar geweldig vind. Inmiddels daar heel veel vrienden en vriendinnen gekregen. En idd zijn ze gelukkig niet allemaal “verkeerd”.

1 like

Dank je djrotterdam ! En ja klopt, hier moet je ook op je hoede zijn… Heb hier ook al ontzettend veel rotzakken gekend hoor… Niet alle Belgen zijn goed, maar niet alle Egyptenaren zijn slecht. Jammer maar helaas vergeten veel mensen eerst naar hun eigen landje te kijken vooraleer ze iemand anders veroordelen.
En Luxor ? Oh super ! Ben er nog niet geweest, maar denk wel dat dat nog op het programma staat ! :slight_smile:

Hey dames, voor al wie Luxor wil bezoeken en de stad leren kennen op een andere manier dan de doorsnee toerist : 1 gouden gids - GEMY 01006876980. veel plezier !

Hey Irm,
Hoe is het met Suusje?? En met MLoos??

Info heeft zeker nog zin! Hij komt als het goed is maandag voor een week naar NL. (afgelopen vrijdag elkaar ff snel gezien op Schiphol, toen moest hij door, maandag komt hij terug en blijft hij een week. Als het goed is. Je weet t pas zeker als hij er staat he :wink: )
Zou leuk zijn als we in die week wat info hebben om over te kletsen :wink:
Hoe is het verder?

Liefs
Dreetje

Hoi Sjill, ja Luxor is heel anders als je daar niet als toerist naar toe gaat, ik vind het een geweldige stad. Zit je ook FB? Heb daar wat foto’s op staan. Je kan me vinden onder Do Krecke. Groetjes

Ja, ik zit ook op FB ! Heb je een verzoekje verstuurd !

yep, we are friends now!:dag:

1 like

Irm, gewoon, een eerlijke gids voor mensen die echt geinteresseerd zijn in het plaatselijke leven. Kan men misschien ook over iets anders praten dan emotionele relaties met Egyptische mannen ? Er is ook nog zoiets als het land en de mensen leren kennen gewoon omdat het boeiend is.

1 like

Ja klopt, betrouwbaar 100 %. En eigenlijk valt dit voor mij ook onder relatie, alleen geen amoureuze relatie. Contact met de mensen ginder is zo ontzettend waarderend dat je ze als vrienden en familie gaat beschouwen. Als je naar Gemy belt in Luxor mag je gerust zeggen dat je zijn telefoon van mij kreeg. Mijn naam is Leslie maar ginder noemen ze me Alyssa.

1 like

hallo allemaal,

Mijn laatste bezoek in Egypte was super fijn en heb Anne en Susanne ontmoet waar ik echt heel blij mee was :wink:
Na een een hele fijne 9 dagen te hebben doorgebracht met mijn M, is het de bedoeling dat we elkaar in juli weer zien. Toen ik M opbelde om een datum af te spreken i.v.m. mijn werk zij hij ik wil graag een weekje naar jou toe komen, jou leven te zien en eigenlijk vond ik dat wel een goed plan ookal zou ik net zo lief naar egypte gaan… het is denk ik goed dat hij mijn leven hier ook ziet.
Maar nu weet ik dat een visum aanvragen niet altijd even makkelijk is (vorige week nog: een vrijwilligster van mijn werk heeft een egyptsiche vriend en die kreeg geen visum ook niet na bezwaar)
Heeft hier iemand ervaring mee waar screenen ze iemand op, welke papier winkel moeten we invullen of waar kan ik iets vinden. Wil zelf ook op onderzoek uitgaan maar denk als iemand het weet en het mij kan vertellen zou het top zijn.

Verder heb ik nog een vraag: ik ben flink aan het lezen om me wat meer te verdiepen in de cultuur en ervaringen van andere vrouwen, ben nu nog vooral bij de ervaringen maar wie weet een goed boek of meer te leren over de cultuur, waarden, normen en geloof?

Groetjes merel

Als je iemand naar Belgie wil halen, ga je gewoon naar de site van de Belgisceh ambassade in Cairo (of het land van herkomst). En daar vind je alle nodige uitleg en dokumenten. Ik heb mijn garantstelling al klaar, gestempeld en al. Daar voeg je je 3 laatste loonfiches bij. Ik ga volgende maand zelf mee naar de ambassade in Cairo, in de hoop dat dit een positieve invloed heeft. Hij heeft een bewijs van inkomen nodig, wat in deze tijden niet evident is, pasfoto, vingerafdrukken worden dan genomen en later een vliegticket heen en terug met reisverzekering. Het dokument met zijn aanvraag druk ik hier vanop de site af en dat moet er dan ook bij. Is er verder nog wat nodig dan horen we het ginder wel.
Op de site spreken ze van een procedure tussen 2 weken en 2 maand.
Maar eenvoudig zal het zeker niet zijn.

1 like

Hey Irm,

hij heeft een goede baan als manager en heeft een eigen bedrijf dus dat is positief. Ik was er al bang voor dat we juli niet zouden gaan redden… ik kan geen andere periode vakantie krijgen.
ik zal hem vanavond wel eens gaan bellen dan…

ik zal kijken op de IND als ik nog vragen heb bel ik je graag.

bedankt groetjes merel

Hoi Merel,
Weet je ook om welke reden het visum van die vrijwilliger bij jou op het werk geweigerd is?
Ik vraag het me af omdat wij ook in de bezwaarperiode zitten.
Groetjes,

Nee op dit moment weet ik dat niet. Heb je wel alles goed doorgelezen op de ind.nl wat je allemaal nodig hebt en op minbuza.nl ?

hoelang geleden hebben jullie het aangevraagd?

groetjes merel

Waarom zijn sommigen te trots om hulp te vragen aan familie
Zijn broer wil hem zo graag helpen maar dat accepteert hij niet
Ook is hij al een jaar niet meer bij zijn ouders geweest
Hij wil zijn vader niet teleurstellen dat hij geen spaarcent heeft en amper kan rondkomen
Op dit moment zelfs geen baan
Ook hulp van mij wil hij niet vraagt alleen om van hem te houden en bidden dat het goed komt dat hij genoeg geld kan verdienen om mij alles te kunnen geven
Waarom zo trots

Groetjes

Ja, we hebben alle gegevens aangeleverd wat ze willen hebben. Het is een standaardafwijzing op vestigingsgevaar. Ik heb al bezwaar aangetekend en het is nu afwachten op het antwoord.
We voldoen aan alle voorwaarden dus ik schrik als het ook na bezwaar bij iemand afgewezen wordt.

De aanvraag hebben we eind maart gedaan.

jeetje dat is wel balen dan, ik vroeg M gister al zijn gevens op te sturen en op zijn egyptisch natuurlijk niet gedaan…
ik vroeg hem wanneer hij naar cairo zou gaan hij zij met een week a 10 dagen, ik zeg nou dat kunnen we het nu al vergeten he… hij zegt joh maak je niet druk ik ben niet zomaar iemand van de straat, ik denk gast wil je nou komen of niet. In januari is hij in duitsland, oostenrijk en tjechie geweest dus volgens hem moet ik me niet druk maken en komt het goed nou ik houd mijn hart vast.

ik hoop wel echt voor je dat het snel mogelijk is dat je vriendje komt.
maar als ze zeggen vestegingsgevaar heeft dat dan met geld te maken of wat? hoelang wilde je jou vriendje over laten komen dan?
ik wist dat NL regels had, maar als je garant voor iemand wilt staan gaat het toch wel ver.

groetjes merel