Ik had voordat wij officieel trouwde ook een orfi, deze had mijn man bij de boekhandel gehaald voor zo’n 50le, het enige wat jullie beide hoeven te doen is het papiertje invullen en ondertekenen en als je het verscheurd is het niet meer geldig, behalve als je het gelegaliseerd hebt bij een advocaat, voor ons was het handig om te hebben ivm reizen naar luxor en cairo en om goedkoper een appartement te huren. Als je terug leest op dit forum staat er al heel veel over een orfi geschreven…ik heb ook al een keer precies uit geschreven wat er op onze orfi stond! Inmiddels zijn wij officieel getrouwd in Cairo 2 weken geleden en dat is een hele hoop gedoe.
Mijn advies is lees eerst even terug of kijk even onder mijn geplaatste berichten op dit forum en dan zal je er ook veel info over vinden!
Sorry Irma, maar met een Moslim-huwelijk bedoel ik ingezegend door de Imam. Mijn Engelse vriendin is dat al geweigerd. Maar ik zeg nogmaals, misschien dat het in Luxor alles meer volgens de tradities gaat dan in Hurghada e.o. En dat heeft niets met toeristen te maken want in Luxor zijn er net zoveel en misschien wel meer toeristen die daar echt voor de geschiedenis en cultuur naar toe komen.
Ik heb mijn vriend in Luxor, wij huren een appartement zonder orfi, maar betalen wel de dubbele prijs hiervoor (1600 EgP) per week. De meeste mensen denken wel dat we papieren hebben. Hangt ook van je buren af, of ze je aangeven of niet. Jij riskeert niet zoveel, je wordt alleen het land uitgezet. Hij daarentegen kan een paar maand de cel in. Vandaag geboekt voor juni, dan ga ik terug, joepie !!
Natuurlijk hangt het altijd van de Egyptische man zelf af hoeveel risico hij wilt nemen. Mijn vriendin haar vriend is een strenge moslim en “fear Allah” zoals hij dat zegt, is dus bang dat hij sowieso gestraft wordt als hij zich niet aan de regels houdt. Zo heeft ieder zijn eigen mening en mijn vriendin respecteert hem
Bedankt voor de reacties!! Ik zal het er met hem over hebben om te zoeken naar een appartement waar geen orfi voor nodig is. Hij wil de orfi zoiezo niet bij een advocaat of wat dan ook laten vergelden. Gewoon om zelf bij te houden voor het geval er naar gevraagd wordt. Over geld of iets hoef ik me geen zorgen te maken. Hij zou mij nooit laten betalen die wil nog geen euro aannemen van mij dus dat zit wel goed. Hij is manager van een duikcentrum dus hij verdient ook goed. Daarbij als ik hem zeg dat ik geen orfi wil, zou hij dit ook wel accepteren. Wil gewoon zeker zijn dat er geen risico’s aan zitten! Trouwen zou ik nog niet willen hoor ben ik niet klaar voor.
Ik heb gezocht onder je naam, maar heb het niet kunnen vinden. Misschien gaat de geschiedenis wel niet ver genoeg terug. Wat gebeurt er stel het orfi wordt wel vergeldigd? Wat is het verschil en wat betekent dit voor mij?
Raar dat jouw Engelse vriendin is geweigerd om te trouwen met haar man, omdat ze niet moslim is !!
Mij is altijd verteld, dat een moslim ook mag trouwen met iemand v/h Boek.
Ik ben zelf getrouwd met een praktiserende moslimman, voor de imam, met 2 getuigen, bruidsschat en iemand die mijn belangen vertegenwoordigde ( volgens de islam regels …) en ik ben Christelijk.
Dit was wel in Nederland, maar is wel vastgelegd.
Vind het wel heel erg vreemd en absurd, als er verschillende regels zijn, in verschillende plaatsen m.b.t. een moslimhuwelijk met een niet moslim !
En een praktiseerde moslim zal niet voor een orfi gaan, maar inderdaad voor een moslimhuwelijk voltrokken door een imam.
Helaas het is niet anders. De meeste “mixed couples” zijn getrouwd in de ambassade in Cairo, dat schijnt hier standaard te zijn, maar dat vindt ze nog een beetje te vroeg
Van trouwen voor de imam week ik niks, ik weet wel zeker dat je in cairo niet trouwt bij de ambassade, deze geven alleen een niet gehuwdheidsverklaring af, het huwelijk word pas in nederland geregistreerd als je dat zelf doet in den haag!
Tja ik weet niet hoe ze dat bij de Engelsen hebben geregeld hoor, mijn vriendin uit Engeland heeft dit van andere landgenoten vernomen, alleen dat orfi-huwelijk is ,zo te horen, zeer vaag geregeld
Thnx Irma, ik zal het haar zeggen. Ik heb haar gisteren al gewaarschuwd dat het allemaal maar vreemd is geregeld daar in Luxor. Ik begrijp er zelf ook niets van.
Hey ja Irma heb ik haar ook al gezegd, maar ik ken hem ook en hij lijkt me wel ok, is een een echte Moslim en nee hij heeft haar geen geld gevraagd want hij werkt op Luxor luchthaven bij de douane, dus heeft een baan. Hij heeft me wel gezegd dat hij heel veel van haar houdt en zij van hem, dus dat zit wel snor. Ja dat bizzness gebeuren weet ik van, ben ik zelf bijna in getrapt haha
Heb gistere nog met mijn vriend over gehad. Hij zei inderdaad dat ook zonder orfi appartementen gehuurd konder worden, maar waar wij eigenlijk wilden huren dat je daar er wel een voor nodig had. Maar hij vond het prima om te kijken naar een appartement waar het niet voor nodig was!
Djrotterdam: Volgens mijn vriend mag een moslim trouwen met iedereen die in god geloofd. Joods, christelijk etc. God en Allah is een en dezelfde god. Hij zegt dat je vriendin dan wel een verklaring in moet vullen dat ze het goed vind om met een moslimman te trouwen. Zij blijft zelf natuurlijk gewoon haar geloof aanhouden, tenzij ze anders wil natuurlijk. Ik dacht ook dat je gewoon ingezegend kon worden door de imam. Hij heeft namelijk nooit gezegd dat dit niet mag.
Zoiezo qua huwelijk geef ik Hadiya gelijk. Een echte Egyptenaar zal niet trouwen met een orfi, maar officieel voor de imam. Mijn vriend zou ook geen orfi huwelijk aangaan met de reden om te trouwen.
Hoi, allemaal. Ik heb al ruim drie jaar een orfi bij me. Ook nu nog, nu hij bij mij in Nederland woont. Wij vinden het makkelijk. Nu is er op dit moment veel minder controle in het land dus zal het wat minder problemen geven.
Ik heb een rondreis gemaakt en heb het toen zeker twintig keer moeten laten zien. Ze wilden weten wat hij bij mij deed. We hebben wel een leeftijdsverschil misschien dat dat het ingewikkelder maakt.
Wij gaan over twee weken naar Tenerife daar mijn vriend het te onrustig in Egypte vindt op dit moment. Dus kunnen we de orfi thuislaten:)
Je kunt een orfi zo officieel maken als je wilt. Denk er wel om als je het laat inschrijven krijgt hij nooit meer een verklaring van ongehuwd zijn. Dit kan dan weer lastig zijn als hij naar Nederland wil komen wonen.
Nog even de stand van zaken hier. Mahmoud is dus heel erg in de war geweest. Heeft een stress psychose gehad. Was heel eng. Nu gaat het gelukkig weer goed. Het was ook wel erg veel. Werken (zeer beneden zijn kunnen), inburgeren, extra taalcursus en dan nog al de nieuwe dingen hier.
We gaan dus weer stapje vor stapje verder en na de vakantie zal hij weer gaan werken, woensdag a.s. heeft hij een examen voor inburgeren. Zij hebben dit voor hem nu kunnen splitsen zodat er niet gelijk weer teveel van hem wodt gevergd. Het blijft dus een hele klus als je een relatie met een Egyptenaar hebt. Heel begrijpelijk maar soms heb ik het gevoel en ik dan…Hij was en is altijd heel erg lief voor me hoor. Alleen Nederland is niet zo lief ingericht. Maar ja een optie om naar Egypte te gaan is er voor mij zeker niet.