Het nieuwe nummer heb ik gelijk al gekregen dus daar ligt het niet aan. Sommige vd smsjes komen wel aan, sommige niet…
Ik waarschijnlijk ook :zon02:
Leuk! Wanneer vertrekken jullie??
Ik ben iid in Hurghada de gehele maand mei. Dub nog even of ik 28 april of 1 mei vertrek… en blijf tot 14 juni. Gezellig!
Ik verblijf hier de laatste jaren: luxor hotel hurghada luxor hotel in hurghada luxor hotel in egypt hurghada Cheaper hotel in hurghada Cheaper hotels in hurghada فندق الاقصر الفندق الارخص بالغردقة فندق الاقصر بالغردقة الخدمات الممتازه فندق الثلاث نجوم
Even handelen over de prijs!
Hotel is in Dahar, straat in tegenover Triton Three Corners hotel, in de buurt van Cacao bar.
De witte woestijn is prachtig. Ben er nu 2 keer geweest, vindt het nog steeds adem benemend. Je hebt hopelijk wel een goede gids, want die heb je wel nodig daar.
Hoi Wendy,ook ik ben van 19 mei t/m 9 juni in Hurgahada.Wordt wel een gezellige boel.Misschien kunnen we ons met zijn allen een avond treffen?
Groetjes
Ik ben tot oktober in Hurghada ![]()
hallo allemaal,
Ik ben al een hele tijd niet op het forum geweest omdat ik een maand in Ausrtalie en Malaysie ben geweest. Ik heb me een klein beetje bij gelzen, maar niet alles is erg veel.
Ik ga 19 april naar Egypte toe, naar mijn vriendje. Het is de eerste keer dat ik geen Hotel neem en 9 dagen bij M in huis zal zijn. Ik vind dit erg spannend,nu echt 24/7 op elkaars lip. Het voelt een beetje als de ultime test. Ik leer veel van jullie verhalen, ookal weet ik van vele dingen te weinig af. Ik ben best wel zenuwachtig om te gaan, heb een lijst met vragen voor M. het is toch niet optimaal skypen en sms’en als je elkaar ziet is het toch anders.
Ik ben heel benieuwd wat deze 9 dagen mij gaan brengen en vooral ook wat daarna eerst maar eens kijken hoe dit verloopt. M heeft er best wel moeite mee dat ik alcohol drink en rook, zegt steeds dat het slecht voor mijn gezondheid is blablabla. Maarja hij werkt normaal 7 dagen in de week en dat is toch ook niet goed :P…
Ik heb respect voor jullie allemaal
heel kanp dat sommige van jullie de grote stap durven te nemen daar voor langere tijd heen te gaan.
ik wil vanaf nu ook weer wat meer gaan lezen en schrijven.
groetjes merel
ja hier had ik ook last van, heel irrtant.
Hallo, heb zoals velen blijkbaar ook een relatie met een Egyptische man. Hij organiseert altijd een flat waar we samen kunnen verblijven. Maar daar hangt wel een prijskaartje aan vast. Een orfi huwelijk zou hiervoor voordelen bieden. Weet iemand iets meer over de legale kant hiervan. Wat zijn je rechten plichten als vrouw hierbij ?
Hoi allemaal, weet iemand hoeveel er gemiddeld voor een orfi huwelijk betaald moet worden? Ik heb gehoord dat ze er rustig €300 - €400 voor vragen. Kan je beter hier trouwen, zelfs gratis op woensdagochtend, en is het nog rechtsgeldig ook. Alvast bedankt!:dag:
Voor een Orfi 300 tot 400 euro??? WIE heeft je dat wijsgemaakt???
Geen 400 Euro, maar 400 EG Pounds. Niemand die iets wettelijk weet ?
Ok thnx voor de reacties meiden. Hier kan ik misschien wat mee. Een vriendin van mij zal hier blij mee zijn.
Hier nog wat info over “Urfi”:
Wow zo veel klopt zeker niet, een orfi kan je namelijk gewoon bij een soort boekwinkel kopen, misschien dat als je hem officieel laat maken door een advocaat je een stuk meer kwijt bent maar dat durf ik niet te zeggen.
Hee meiden, ben weer terug uit Hurghada en we hebben het heerlijk gehad.
We zijn 2 weken 24uur pd samen geweest en het was fantastisch…
moeilijk om weer het leven in Nederland op te pakken, maar ik ben in ieder geval blij dat alles goed is gegaan. Gr. stephany:wereld:
Hallo,
Mijn naam is Ilse en 20 maanden geleden heb ik mijn vriend ontmoet ik Egypte. Nu wil ik in de zomer weer naar hem toe gaan en dat we samen een appartementje huren. Hij vertelde mij dat het niet toegestaan is om ongehuwd samen te wonen, waardoor je een contract zou moeten afsluiten samen. Hij zei niet te weten wat het precies inhield, maar het betekent dat je gehuwd bent, maar niet voor de wet of voor god. Dat dit alleen is voor de politie en voor het huren van het appartement. Hij vertelde dat je je paspoortnummer etc. in moet vullen van elkaar en dit moet ondertekenen. Dit formulier zou alleen voor eigen bezit zijn en wanneer je het verscheurd is het niet geldig meer. Ook las ik dat het niet geldig is in Nederland.
Zou iemand, met ervaring met dit contract, mij kunnen vertellen wat het precies inhoud en de nadelen/gevolgen ervan? Zitten er risico’s aan verbonden?
Ik wil graag goed geïnformeerd zijn voor ik dit teken!
Alvast bedankt!!!
Hallo Irma
Ja hij wist wel wat het was, maar niet dat dit nodig was om een appartement te huren. Hij woont in Sharm el sheikh, dus weet niet of het daar mogelijk is om zonder dit contract iets te huren? Maar hoe geldig is dit huwelijk dan eigenlijk?
Groetjes Ilse
Hoi Ilse, het orfi-huwelijk is wel degelijk vanwege de Islam. Het is net zoals bij het Rooms-Katholieke geloof, geen sex voor het huwelijk. Nou ga ik altijd naar Luxor dat is Upper Egypt en wat conservatiever.Ik heb daar een Engelse vriendin die ook met een Egyptenaar wil trouwen omdat ze willen samenwonen. Een Orfi-huwelijk wordt door een rechter voltrokken en is een uitkomst voor als je snel samen alleen wil zijn. Ik zie het eigenlijk meer als een “verlovingsbriefje” Een Moslim-huwelijk is uitgesloten omdat de partner geen Moslim is. Je bent anders voor de Egyptische eerder Islamitsche wet strafbaar en kan je gearresteerd worden. Als je het helemaal goed wil doen kan je ook naar de Ambassade om te trouwen maar moet je vooraf eerst goed informeren wat voor documenten je daar allemaal voor nodig hebt. Maar dat is wel heel erg drastisch om maar alleen met hem samen te zijn. Het is alleen niet helemaal duidelijk hoeveel dat orfi-huwelijk je gaat kosten. De één zegt 300 a 400 euro, de ander zegt weer 300 a 400 eg. Wat je ook nog nodig hebt zijn 2 getuigen en je kopie van je paspoort, tja en je handtekening natuurlijk.
Succes, groetjes