@ Steph, het is absoluut wel mogelijk hoor. Ik heb het zelf vorig jaar November gedaan en als goed is heeft mijn vriend voor aankomende week ook een appartement gevonden. Vlak achter Metro @ Sheraton Street.
Hoi Anne,
Dank je, ik geef het door aan mijn vriend. Het adres is toch gewoon in Hurghada? kan ik het ook opzoeken op internet, hoe het eruit ziet of niet…en wat betaal je voor 2 weken, want mijn vriend
dacht 6 à 800 euro, lijkt mij een beetje veel. Ik hoop snel een antwoord, want volgende week ga
ik al. groet steph
6 á 800 euro voor 2 weken??? Dat is erg veel geld!! Wie gaat er trouwens betalen voor die flat, jij of je vriend?
Als ik zo’n bedragen hoor, dan gaan er bij mij alarmbellen rinkelen!!
Van mensen die in Hurghada wonen weet ik dat ze ca. € 200 per maand betalen voor een mooie, ruime en schone flat!
Inderdaad Eshta,
600 a 800 euro is echt veel te veel !!!
Dit ruikt wel erg naar bezness !!
@ Stephany,
Weet waar je aan begint…
En lees je in op dit forum !!
Want dit bedrag klopt absoluut niet !!** Laat je niet bedonderen ( financieel** of emotioneel ). Goed jouw verstand gebruiken !!
Veel succes.
Groetjes Hadiya :zon02:
@Stephanie…in de buurt van Sekalla/ shearton street heb je veel appartmenten waar je al vanaf 12.50/15 euro per nacht terecht kan. Dus 600 euro is echt veel… of kijk ff op www.iraidaestateagency.com. Heb daar nu een apartment gehuurd. Maar laat je aub niet gek maken dat een flat 600 euro kost…
@Almar…hoe is het met de mvv afgelopen?
Daar betaal je rond de 100 a 200 Pond per nacht. Ik betaal nu voor 2 weken ongeveer 200 euro. Ook omdat ik geen orfi/huwelijk heb. Dan betaal je blijkbaar gewoon meer dan als je het wel zou hebben. Maar ik zit vlakbij Metro @ Sheraton street in Hurghada inderdaad. Wanneer ga je precies? Ik ben er vanaf donderdag, als ik wat voor je kan betekenen…
ik weet niet goed hoe je een pb plaatst, maar ik ga 20 maart voor 2 weken, zou anders graag een telefoonnr. hebben dat ik je evt. daar kan bellen. Het gaat mij er meer om dat ze je niet vasthouden en paspoort afpakken. Ik ken hem alleen van vorige vakantie, op een resort ontmoet.
gr. stephany
Stephany, 600-800 euro is echt niet waar, en jouw vriend weet dit heus wel. Of hij wil een vrijstaande villa aan het strand met zwembad gaan huren…maar dit lijkt mij sterk! Het appartement waar ik nu zit is 800 pond per maand, ok wij huren voor langere tijd dus is niet te vergelijken met een appartement dat je voor 2 weken zonder orfi huurt. Ik woon nu in Hurghada maar toen ik hier nog op vakantie kwam regelde min vriend een woning en betaalde dit ook. 1 keer heb ik hier aan mee betaald omdat ik samen met 2 vriendinnen kwam en we dus echt een duurdere en grotere woning moesten huren. Dit was voor 2 weken 250 euro. En dit is al een hoop geld voor egyptische begrippen!
Ik denk dat je het beste een appartement voor jezelf kunt huren, net als wat Muchacha nu doet, je vriend kan dan langs komen en blijven slapen. En dan gewoon eens bekijken wat hij nou eigenlijk van je wilt, een goede egyptenaar zal nooit geld aannemen van een vrouw en zal alles voor haar willen betalen. (mijn vriend deed dit ook altijd, moet wel eerlijk zeggen dat ik vaak eind van de vakantie wat geld (gaat hier om ongeveer 100 euro) achterliet omdat ik weet dat voor hem 2 weken met mij heel duur waren, ineens dagelijks uiteten en naar het strand)
Maar hou het alsjeblieft goed in de gaten, want dat hij 600-800 euro van je wilt voor een appartement is geen goed teken! Dus geniet, maar blijf je verstand gebruiken. Stephany een back up plan is ook altijd goed om te hebben, ook met mij mag je altijd contact opnemen mocht er wat zijn, maar ga er maar vanuit dat hij je niet zal ontvoeren ofso, mocht hij kwade bedoelingen hebben zal dat vooral zijn door je te gebruiken voor geld of seks.
Het is trouwens erg stil gevallen hier, komt door facebook denk ik! Maar met mij gaat alles goed, we wonen inmiddels 4 weken in Hurghada en tot nu toe gaat het top. We zijn druk om te gaan trouwen in Cairo en waren daar afgelopen week, maar door het ontbreken van 1 papier is het niet door gegaan. We gaan nu aanstaande zondag weer naar cairo en hopen maandag te kunnen gaan trouwen!
Hoi Suusje, als er mensen zijn die in Hurghada wonen en ik mag die evt. bellen als back-up
graag. Ik weet alleen niet hoe je PB stuurt, dus als je je egyptische nr. wil geven. Ik ga dinsdag voor 2 weken. Mijn vriend en ik hebben afgesproken allebei de helft te betalen, hebben we vorige samenzijn ook gedaan. Ik vind dat OK, want in NL laat ik ook niet alles door een jongen betalen.
dat vind ik niet nodig. Heb ook tegen vriend gezegd dat appartementen goedkoper zijn, maar hij had er eerder geen ervaring mee. had de prijs van een vriend gehoord. begrijp wat jullie bedoelen, want mijn alarmbellen gingen ook rinkelen, zoveel geld. Ik blijf op mijn hoede hoor…
gr. steph
Je mag me altijd bellen/mailen. Ik wil je mijn nummer wel dorgeven maar dan via de mail.
[EMAIL=“ottenanne@Hotmail.com”]ottenanne@Hotmail.com.
Ik moet zeggen, ik heb ontzettend veel twijffels en mijn alarmbellen rinkelen continu. Dus voor mij houdt het binnenkort op. Ik kan en wil mij niet voor de volle 100% geven. Maar ik wil met liefde ervaringen met je delen.
Heej Anne Otten,
Ik vroeg me af na het lezen van je berichtje, heo het komt dat je alarmbellen zo vaak rinkele. Zijn er zulke twijfels/ slechte ervaringen?
Het begint met de kleine dingen eigenlijk, bizarre berichtjes van meisjes op zijn facebook. Het feit dat ik zijn familie nooi theb ontmoet (ken hem sinds juni). Ik heb zelf ook weinig tijd om contact te onderhouden en het gaat gewoon niet zo werken. Ik gooi het er naar hem toe maar op het feit dat ik daar niet full time wil wonen en dat ik gewoon niet in staat ben om hem naar Nederland te halen en dat we daarom niet verder kunnen.
Oke. Best lastig om de knoop door te hakken denk ik, zeker omdat je er toch bijna een jaar mee bezig bent. Maar de keuze is soms beter dan door blijven hakken. Succes met de definitieve stap! Hoe reageert hij erop?
Wendy, hij weet nog van niks. Ik neem aan dat hij wel zijn vermoedens heeft. Ik ben wat afstandelijk, bel gewoon niet meer zo vaak. Maar ik zit er straks nog ruim een half jaar, ga werken in een hotel!
@Stephany, de eeste keer dat ik naar mijn ex ging heb ik bewust gekozen om zelf een appartement te huren via een real estate agent. Omdat het allemaal nog nieuw voor me was. Voordeel is je betaalt gelijk een bedrag aan hun en ze komen je van het vliegveld halen en brengen je weer naar het vliegveld. Bovendien kan je hun ook bellen als er iets is. Iig, heel veel plezier :dag:
@Anne Otten…heel veel plezier en succes met je werk. Geniet van je tijd in Hurghada :cheer: Mijn vakantie hier zit er weer op, vlieg vandaag weer naar huis. Kan niet wachten totdat ik in juni weer hier ben :vak02:
@Suusje…Doeiiii, groetjes aan M en een hele dikke knuffel voor die kleine meid van jullie XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
De helft van wat? € 600 - 800 ?? Op die manier betaal jij dus alles! Maar goed, er zijn al complete boeken vol geschreven over Bezness, ik hoop niet dat jij een van de zoveel gedupeerden gaat worden! ![]()
Ik hoop ook, dat jij goed jouw verstand gebruikt en niet alles klakkeloos aan neemt, van wat hij jou verteld!!
Ogen goed open houden en portemonee dicht.
En gebruik jouw contacten van dit forum, dit zijn meiden, die weten waar ze het over hebben.
Je kan een PB versturen door op de naam van iemand te drukken en dan kun je o.a. vanuit daar een pb versturen.
Veel plezier daar in Hurghada.
Groetjes Hadiya :zon02:
Zijn er hier meer mensen die de laatste dagen last hebben van dat berichtjes vaak niet aankomen? Van zowel vanuit Nl in Egypte… Als vanuit Egypte hier in NL?
Bedoel je sms berichten?
Ik heb een Egyptisch nummer van Vodafone.eg en ik merk dat mijn berichten niet worden afgeleverd vanuit NL naar Egypte. Als ik met mijn NL provider sms naar Egypte dan worden ze wel afgeleverd.
Ik bedoelde met een nl nummer naar een egyptisch nummer… en van een egyotsich nummer naar nederlands nummer.
Als ik met mijn Egyptische nummer naar Egypte sms vanuit Nl worden ze wel afgeleverd. Tenminste, laatste keer dat ik het probeerde wel. (nu geen BTG meer erop staan…)
Maar de laatste dagen worden mijn berichten vanuit NL (met NLs nummer) niet altijd afgeleverd in Egypte (op Egyptisch nummer). Datzelfde geldt ook andersom.
Hierdoor spreken we elkaar héél weinig de laatste dagen omdat we beide denken geen antwoord te krijgen vanaf de andere kant; terwijl de berichten niet eens afgeleverd worden. Wel braaf afgleverrapport. Heel vaag!