Hoi Irm
Ik ken dat gevoel. Ondanks hetgeen ik heb meegemaakt, mis ik Egypte ook heel erg. Ik ben dikwijls in Cairo en Sharm geweest met M. Ik mis zijn familie, nichtjes en neefjes, de stad zelf. En het snorkelen in Sharm vond ik echt geweldig. Ik krijg nog dikwijls smsjes van hem, hij wil het goed maken. Het klinkt allemaal zo verleidelijk. Maar ik weet dat ik er niet in moet toegeven, na alles wat gebeurd is.
Het is zowieso geen goed idee voor mij, om terug te gaan. Wie weet wordt hij bij mijn aankomst in Egypte ingelicht dat ik er ben, of wie weet heeft hij me met behulp van orfi laten trouwen met hem en kan ik niet zomaar zonder toestemming terugvliegen. Deze waarschuwingen heb ik allemaal gekregen van een lotgenoot. Heb ook al eens gehoord dat er een vrouw op de blacklist werd gezet. Aangekomen in Cairo kon ze terug het vliegtuig op, nadat ze juist goed geinvesteerd had in haar Habibi.
Hoi allemaal,
Ik lees vaak jullie verhalen nog op de achtergrond, maar heb ondertussen gebroken met dat wereldje. Ik heb een hele fijne tijd met M. beleefd, maar ik kon het niet opbrengen om de grote stap te zetten.
In het begin dacht ik: ‘Zolang ik maar gelukkig ben, maakt het niet uit wat mijn omgeving erover denkt.’ Maar om eerlijk te zijn, maakt dat wel uit. Je kan pas volledig gelukkig zijn als ook je omgeving je steunt en dat was bij mij niet het geval. Dit hebben ze in eerste instantie natuurlijk gedaan om mij te beschermen, maar het maakte het echt niet makkelijk.
Ach ja, ik denk nog vaak aan hem en hoor hem nog af en toe, maar het zal daar bij blijven. Wie weet waar blijf ik van gespaard. Voor hetzelfde geld was hij het dekseltje dat op mijn potje paste, maar dat zal ik niet te weten komen… Soms zou ik wel een vlieg willen zijn om te weten hoe het echt met hem gaat, of hij al iemand anders heeft, of hij echt de goeie was, …
Maar in ieder geval nog veel succes voor diegene die het avontuur wel aangaan en doorzetten!
Pien 123?
Jammer voor je. Ik weet het het is zo moeilijk. Mahmoud komt vrijdag terug na twee maanden volledig overspannen terug naar Egypte te zijn gewesst. Ik weet ook niet wat me nu te wachten staat. Ruim drie jaar nu en steeds toch weer problemen. Het is moeilijk om van iemand te houden uit Egypte. Maar toch weer blij dat hij terug komt. Wel voorwaarde gesteld dat hij hier naar psychiater gaat want in Egypte is het alleen slikken van medicijnen, maar daar is het pobleem niet me opgelost. Ook voor hem moeilijk, school, werk, ik en discriminatie en toen nog de winter het was teveel maar ja zo is Holland. Gelukkig vertrouwt zijn familie me en laten hem weer gaan. Ik zal het zien maar niet zo gretig als toen hij hier met een visum kwam.
Marmah
Hey Irm (en anderen :))
ik herken het ook een beetje. M stuurt mij ook weer allerlei berichtjes. Het blijft me verbazen. Ik denk dat ik ook nooit zal weten of het een ‘oprechte’ was. Ik heb besloten het niet meer uit te gaan zoeken, kost me teveel energie en er is teveel gebeurd waardoor mijn gevoelens zijn verandert. Het interesseert me dus eigenlijk niet meer… Geeft mij wel veel meer rust trouwens. Het is af en toe moeilijk geweest maar het is goed zo. Voor mij is het afgesloten. (al een tijdje trouwens)
Het is hier inderdaad rustig zeg! Wel eens anders geweest…
Liefs
Sorry ik maakte de fout met Karnak en Edfou.
Succes verder. Ik was zelf in Luxor dat grote Hotel aan de Nijl met dat zwembad in/aan dat water. Ik ben de naam van dat hotel vergeten, het is ook al weer jaren geleden.
op welke naam moet ik kijken op facebook ??
Ik zie hietr inderdaad bijna niemand meer. Jammer. Ik heb vooral de tijd dat ik een lange afstandrelatie had hier altijd veel steun. Maar misschien door de slechte situatie in Egypte gaan er steeds minder Nederlanders naar Egypte en komen er minder relaties.
Mahmoud is weer terug en de verhalen over Egypte waren inderdaad niet zo leuk. Hij maakt zicht terecht denk ik ernstige zorgen over zijn land.
Maar hij is nu weer hier en hopelijk vindt hij toch weer de rust hier. Afwachten nog maar zijn thuiskomst was weer erg fijn en vertrouwd.
Hoi Marmah en iedereen,
Het lijkt inderdaad of het hier een beetje stilletjes aan op een dood spoor zit. Maar ik ben er nog steeds hoewel ik niet veel nieuwtjes heb. De relatie is nog steeds goed en ik hop ook nog steeds vaak naar egypte. De plannen zijn er ook nog steeds en dat komt ook zeker goed maar heeft meer tijd nodig dan ik had gehoopt. Maar het wordt steeds moeilijler om telkens weer van elkaar gescheiden te worden.
Fijn Marmah dat je M weer terug is. Jij hebt nu wel de ervaring hoe het voor hem is om in NL te wonen. Ik denk ook dat het een hele omslag is voor een egyptenaar om hier je draai te vinden. Maar jullie redden het toch maar mooi tot nu toe! De liefde doet toch maar veel goeds!
Misschien komen er nog meer reakties…wie weet ![]()
Heej!
Fijn om te horen dat de afstandrelatie nog steeds goed gaat. Ook hier van mijn kant staat het nog steeds goed. Ook wij merken dat het steeds moeilijker is om weer weg te gaan en weer het riedeltje op te pakken van msnen/webcammen/smsen en elkaar niet gewoon even vast kunnen pakken of elkaar recht in de ogen aan te kunnen kijken.
Wanneer is het voor jou de laatste keer geweest dat je in Egypte was Clejo? En heb je al plannen om weer te gaan?
En Marwah, fijn dat hij weer terug is. Hoop dat hij zelfzelf weer even gevonden heeft en lekkerder in zijn vel kan voelen. De verhalen zijn idd wisselend al moet ik eerlijk bekennen dat ook onder de egyptenaren en veel wisseling is. De een maakt zich alleen zorgen over de toekomst en finicieel gezien; een ander raad egypte nu echt af…
Wat is jullie mening daarover?
Hoi meiden,
Ik heb wel goed nieuws! Ik ga eind maart nl naar Egypte vanwege werk… voor 6 mnd:zon02:
hoi biancos, leuk om te horen dat jij ook een vriend hebt in Hurghada…
ik heb hem in januari ontmoet en ga nu voor 12 dagen terug, we huren een appartementje…
ik vind het wel spannend, want je gaat alleen en hoort weleens rare verhalen over vasthouden
enzo…volgens hem moeten we op papier trouwen, om samen te kunnen zijn…mijn angst is of dat geén verdere problemen geeft in Holland…in mijn paspoort ben ik namelijk nog getrouwd in NL en als we idd meningsverschillen krijgen, waar kan ik heen??
misschien is 12 dagen op elkaars lip wel lang of niet…we zijn verliefd, maar je weet nooit…
gr. stephany
Voor alle lovers.Wens jullie echt het allerbeste toe.Heb wel een tip!!Lees het boek Kus kus Bezness eens.En kijk dan eens.Heb zelf ook ervaringen ermee,Heel veel geluk en inzicht voor allen.
Hoi,Ik weet niet hoe oud je bent maar wil je ook niet bang maken ofzo.alleen een hele wijze raad en uit ervaringen die ook ik heb gehad.Wees voorzichtig laat je telefoon nummer achter bij bekenden als je een appartement gaat huren.Drink geen /niet te veel alcohol.laat je niet verleiden om hasjies te roken!!!Weet dat je in t begin met alle liefde wordt behandeld,maar daarna geld moet komen voor boodschappen,huur van app,uitgaan enz enz.Werkt jouw vriend in tourisme?En laat je vingers voorlopig van papier.Teken nog niks!!!Ik snap dat er een "Wereld voor je open gaat na al die mooie en lieve praatjes.Maar echt ben voorzichtig.Na de revolutie is t alleen nog maar erger geworden met de besnezzers.Heel veel geluk gewenst in je toekomst.
hoi Wendy,
Ben al diverse malen in Egypte geweest en ben nu ook weer net terug.Ik heb ervaren dat de mensen het er niet gemakkelijk hebben.De oudere generatie moet echt overleven.De jonge generatie is belust met de westerse wereld gsm,laptops ed.Ze hebben geen geld maar wel al die luxe.Veelal om hun contacten via skype,en facebook te onderhouden.Ik heb eerlijk gezegd maar 2 mensen die ik daar blindelings vertrouw en mij nog nooit om wat dan ook gevraagd hebben.Verder kan ik alleen maar zeggen de besnezz draait goed in Egypte.Overal wemelt het van de knappe mannen die opzoek zijn naar hun prooi.Voor geld,gsm,laptop of wel een ticket naar europa.Alle mooie praatjes,beloftes,ziektes die hun fam hebben en geen geld.Als je erin trapt ben je verloren.Niets is wat het lijkt.En is het vliegtuig terug naar Nderland of waar dan ook.staan ze weer vol welllust te kijken want zoals ze het noemen:Er komt weer vers vlees!!Egypte een droom een mooi land lieve mensen maar door de revolutie kapot gemaakt!Ik hoop dat je er wat aan hebt.Heel veel geluk.Insha Alllah
Ik weet het. Kom zelf ook al meerdere keren per jaar in Egypte en zie het ook veel om me heen… helaas…
Naast “Kus Kus Bezness” van Noor Stevens is ook het boek “Fatwa” van Jacky Trevane een aanrader, het geeft een heel goed zicht in de cultuur van het land. Ik heb deze boeken gelezen nadat mijn relatie is stukgelopen en het heeft me veel doen inzien, ook dingen waar ik helemaal geen weet van had. Ik heb hier heel wat verklaringen uit kunnen halen.
hey goedeavond allemaal ik ben net terug uit egypte maar mijn probleem is van een ander formaat ik heb een egyptische leren kennen en tja eerlijk gezegd ben ik wel stapel verliefd ik ga nu in juni terug naar haar en wie weet blijf ik er wel al heb ik enorm veel twijfels om aan een deftig inkomen tegeraken
grts marc
Hoi Marc,
Is jouw Egyptische vriendin een moslima ??
Zo ja, dan kan zij alleen maar met jou trouwen, als jij een moslim bent/wordt !!
Wil je dat ??
Verdiep je dan vooral goed in haar, haar cultuur en geloof en vergeet vooral niet dat je in Egypte ook de schoonfamilie er bij krijgt !!
Is zijn Koptisch ?? Ook dan raad ik jou aan om je heel goed in haar cultuur en geloof te verdiepen !!
De liefde kan heel mooi zijn, maar met een Bp is het vaak moeilijker ( vooral als je de taal niet verstaat/spreekt, het cultuurverschil, de afstand enz. ).
Ook voor jou ( als man ) geld, zet** jouw roze zonnebril af ,gebruik jouw gezonde verstand **en doe het rustig aan !!
Wanneer het goed zit, dan hoef je het niet te overhaasten !!
Leer haar cultuur,familie en geloof kennen en lees wanneer je tijd heb deze forum een beetje door !!
Veel succes en geluk in de liefde toegewenst.
Groetjes Hadiya :zon02:
weet jij misschien waar ik een appartement kan huren in Hurghada om samen te zijn met mijn
egyptische vriend zonder orficontract af te sluiten??
gr. stephany